Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - [B4 1Z TDI]

tefio - Czw Kwi 08, 2010 22:01
Temat postu: [B4 1Z TDI]
jest problem, na trasie w czasie przyspieszania mniej więcej na 2 tys obrotów szarpnie silnikiem, zdarzy się raz, a potem spokój i za kilkanaście kilometrów znów, wymieniłem filtr paliwa, jak zdiagnozować usterkę?

[ Komentarz dodany przez: EwelinaCzarna: Czw Kwi 08, 2010 23:44 ]
w temacie napisz mniej więcej o jaki problem chodzi, kiedyś może przydać się innym :spoko: i łatwiej jest szukać ..

Piter504 - Sob Kwi 10, 2010 09:51

Napisz czy po wymianie filtra problem występował...??
Ile km przejechałeś jeszcze po szarpaniu???
Wg mnie to mógł być filtr. Gdy jest zapchany w jeżdzie codziennej nie daje o sobie znać, zaś na trasie gdy przejedziemy ok 400 km (z mojego doświadczenia) zaczyna szarpać, mulić i na koniec auto staje bo nie dostaje już wcale paliwa, ale to już był bardzo brudny filtr. Ale mniej brudnym łącze z łagodniejszymi objawami i wg mnie na to wygląda. Dlatego stawiam na filtr paliwa.
Ale podstawowym działaniem było by zapięcie VAG-a, wtedy bedziesz wiedział wiecej ponieważ poza filtrem paliwa może być problem choćby z czyjnikiem wzniosu iglicy na wtrysku (wtedy również bedziesz miał szapranie ale w przypadku tego problemu juz przy powiedzmy 'pałowaniu' auta na mieście zaznał byś szarpania) czy przepływką. Oczywiście musisz być też pewny szczelnosci układu paliwowego choć w twoim przypadku to już na ostatnim miejscu bym podejrzewał.. Tyle ode mnie, powodzenia :spoko:

ryssioo - Sob Kwi 10, 2010 19:41

czujnik położenia wału? potencjometr pedału gazu? nastawnik pompy wtryskowej?
KRASNAL_84 - Nie Kwi 11, 2010 21:58

siemka koleżko, moim zdaniem jest to nastawnik pompy wtryskowej, miałem takie objawy w moim aucie. jak przyspieszałem to też szarpało gdzieś przy 2000 obr./min. najbardziej było to odczuwalne na 4tym i 5tym biegu...
Zakupiłem nowy nastawnik i problem z głowy... Tylko kosztowało mnie to 1200 złociszy :(
W moim przypadku po podłączeniu pod kompa niby wszystko było OK. Aż pewien koleś założył drugi nastawnik i pojechaliśmy na testa, i w taki sposób wyeliminowaliśmy usterkę
Nie zawsze wszystko da się zobaczyć na komputerku, trzeba trochę pokombinować...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group