|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
|
Lubelskie Firmy Motoryzacyjne - Oleje i płyny Millers Oils, MOTUL, części, filtry Lublin
TOMA52 - Pią Mar 09, 2012 20:47 Temat postu: Oleje i płyny Millers Oils, MOTUL, części, filtry Lublin Zachęcony namowami Kolegów poznanych na Torze Lublin, na innych forach (motolublin.pl, rajdowiec.pl, jcf.com.pl, HTL) oraz przy okazji zakupów (dzięki lukasrz!) wklejam informację o moim sklepie i u Was, z wzajemną - mam nadzieję - korzyścią:
Zapraszam do mojego sklepu internetowego MotorOils.pl na zakupy:
- oleje i dodatki Millers Oils - angielskie oleje sportowe i cywilne najwyższej jakości, syntetyki nie zawierają hydrokraka.
- oleje Motul - zaopatruje się u autoryzowanych dystrybutorów/importerów Motula (RK Niedziałek, AMA-OIL)
- filtry oleju Knecht, Micro, Bosch, filtry oleju i powietrza K&N
- gotowe zestawy do przeglądów okresowych (np. zestaw filtrów + oleje)
- zestawy do wymiany rozrządu w Subaru (ale nie tylko - w miarę dostępności części uszyję na miarę do każdego auta)
- zestawy olejów sportowych wraz z filtrami w atrakcyjnych cenach
Atrakcyjne promocje, a dla zamówień złożonych przez PW z tego Forum 10% rabatu od cen podstawowych na cały asortyment.
Dodatkowo do każdego zakupionego oleju silnikowego min. 5 litrów - w opcji filtr oleju w atrakcyjnej cenie, np. Knecht OC-195 za 15 zł brutto, K&N HP-1008, HP-1004 za 48 zł brutto.
Także płukanka Engine Flush 250 ml za 17 zł (ceny z dnia 05.03.2012, mogą ulec zmianie)
Czasem oczyszczam magazyn przed kolejną dostawą i wystawiam coś na licytację na Allegro.
Jesteśmy też na "fejsie", gdzie podaję czasem informacje o nowościach i imprezach na których jestem, jak np. 3 RS-y na Torze Lublin.
ZAPRASZAM!
Dane firmy:
P.W. Mal-Tom Tomasz Karski
ul. Sudecka 52, Lublin (możliwy oczywiście odbiór osobisty po umówieniu się mailem/tel.)
tel. 798 906 254
mail: biuro@MotorOils.pl
[ Dodano: Pią Mar 09, 2012 20:53 ]
PS. Zostało mi trochę Motula w starych cenach:
300v 5w40 2 litry po 90 zł za puszkę - ostatnie 7 puszek (potem 105 zł)!
[ Dodano: Sob Mar 10, 2012 11:47 ]
PS2. Rewelacyjne ceny na oleje serii Trident - jest to seria olejów Millers Oils przeznaczona w UK dla warsztatów i flot: inne opakowanie, mniejsza paleta, ale ta sama jakość.
Przy zakupie bańki 5 litrów cena jednego litra wyniesie (z rabatem dla Forumowiczów):
- pełny syntetyk 5w40 (100% PAO) - 26 zł
- półsyntetyk 10w40 o niespotykanej w klasie lepkości w niskich temperaturach, zapewniający najlepsze w klasie smarowanie podczas zimnego startu (lepkośc w 40 st. to jedynie 85 cSt, podczas gdy np. Motul 6100 Synergir+ ma 100 cSt) - 22 zł
- jeśli ktoś ma nieszczęście i filtr DPF to pełny syntetyk 5w30 longlife (100% PAO) z normami: VW 504/507, PSA 2290, BMW LL-04, MB 229.51 - tylko 30 zł za litr.
lukasrz - Sob Mar 10, 2012 13:15
Zdecydowanie Polecam. Wczoraj odebrałem w bardzo dobrej cenie świeżutki MOTUL 8100 5W40. Dobry dojazd, bogata oferta wysokiej jakości sportowych produktów.
Polecam :)
TOMA52 - Wto Mar 13, 2012 11:08
Sprowadziłem trochę Motula X-Cess 8100 5 litrów w cenie 156 zł, a więc prawie jak sprzed podwyżki.
300V 5w40 zostało ostatnie 7 sztuk po 90 zł!
Zapraszam.
slg - Wto Mar 13, 2012 14:21
Akurat muszę wymienić oliwę , do tej pory zawsze szedł mutul specyfic 504 507 , zalecany według motula dla mojego silnika (S3 1.8T 225). Teraz spróbowałbym Millersa , masz może dla mnie coś ciekawego z tych olejów ?
TOMA52 - Sro Mar 14, 2012 10:00 Temat postu: Olej do 1.8T Witaj,
Z tego co wiem masz już "trochę" ponad fabryczne 225 KM
Generalnie olej, który stosowałeś jest dość "ekologiczny" - popioły (które mają zmniejszać tarcie) na poziomie Mid-SAPS (norma dla Mid-SAPS to poniżej 0.8%, Motul Spec. 504 507 ma 0.6%), ale już blisko olejów low-SAPS (poniżej 0.5%). HTHS (odporność na zrywanie filmu olejowego w wysokich temperaturach) 3.5, to na granicy pomiędzy wysokim (>3.5) a niskim (2.9 do 3.5). Czyli bardzo dbasz o środowisko naturalne, brawo za postawę!
Zrobiłem jakiś czas temu tabelkę z porównaniem norm i odpowiadającym im olejom Millersa i Motula: http://motoroils.pl/docs/Klasy_ACEA_i_Produkty.pdf
Motul Specific 504 507 wypada gdzieś koło X-Clean+, ale jeszcze ciut bardziej w prawo i do góry.
Olej o tych parametrach co ww. to w Millersie Trident Longlife 5w30.
Millers podpowiada jeszcze XF Longlife C3 - wyższy HTHS, ale też Mid-SAPS, ew. dużo lepszy, ale i droższy XF Longlife 5w30 - full SAPS, ale chyba nie masz DPF-a, ani katalizatora Euro 5?
W Twoim przypadku (tuning -> uboższa mieszanka -> wyższa temperatura) w ogóle bym nie patrzył na oleje 5w30, z niskim HTHS-em.
Minimum wg. mnie to dobre 5w40 (A3/B3, A3/B4) a raczej - jeśli kieszeń pozwoli oleje CFS lub 300V.
Jeśli jednak podczas normalnej pracy temperatura silnika jest wyższa niż była przed upgradem (o ile?) to nawet pomyślałbym o czymś wyższym niż Xw40, czyli Xw50 itd. - ale - co jest ważne, jeśli nominalna temp. pracy nie jest podwyższona, lepiej nie stosować grubszego oleju - w normalnej temperaturze (ok. 90 stopni) będzie zbyt gęsty, aby dobrze smarować i chłodzić.
Czyli podsumowując (zakładam, że temperatura silnika jest normalna):
Motul X-Cess 5w40, lepiej 300V 5w40.
Millers XFS 5w40, lepiej CFS 5w40 lub CFS 5w40 Nano.
Ceny dogadamy na PW.
Paweel - Sro Mar 14, 2012 10:42
a znajdziesz mi byle co mineralne do ładowarki ? ( do układu hydraulicznego zalecają olej silnikowy 15W40 )
jakieś 30 litrów potrzebuje
TOMA52 - Sro Mar 14, 2012 11:02
Proszę bardzo: http://www.specol.com.pl/main/produkt/384.html
Paweel - Sro Mar 14, 2012 11:07
cena jaka ?
TOMA52 - Sro Mar 14, 2012 13:33
Paweel -> PW
slg - Sro Mar 28, 2012 06:43
Dzięki Tomek za super oliwe i świetną cene. Polecam wszystkim , taniej nie znajdziecie dobrego oleju
TOMA52 - Sob Kwi 14, 2012 17:15
Udało mi się wynegocjować dobre ceny u dostawców, dlatego dla Forumowiczów mogę zaproponować:
- Motul 8100 X-Cess 5w40 5l za 150 zł
- Motul 6100 Synergie+ 10w40 5l za 110 zł
- Motul 300V 5w40 2l za 90 zł - ostatnie 7 puszek w tej cenie, potem drożej!
oraz dowolne inne oleje Motula w dobrych cenach.
Drupi - Sob Kwi 14, 2012 17:25 Temat postu: Re: Olej do 1.8T
TOMA52 napisał/a: | Generalnie olej, który stosowałeś jest dość "ekologiczny" - popioły (które mają zmniejszać tarcie) |
Że co ? Jaka ekologia ?
TOMA52 napisał/a: | W Twoim przypadku (tuning -> uboższa mieszanka -> wyższa temperatura) w ogóle bym nie patrzył na oleje 5w30, z niskim HTHS-em. |
Z 300V tylko 0W20 ma niskie hths !!
TOMA52 napisał/a: | HTHS (odporność na zrywanie filmu olejowego w wysokich temperaturach) 3.5, to na granicy pomiędzy wysokim (>3.5) a niskim (2.9 do 3.5). |
HTHS to lepkość oleju w wysokich temperaturach. Chodzi o tarcie wewnętrzne płynu w wysokich temp. !!
TOMA52 - Sob Kwi 14, 2012 20:38
Drupi, witam Kolegę po fachu!
Na wstępie chciałem napisać, że czuję się przez Ciebie zaszczycony - masz 3 posty na Forum w tym zaszczyciłeś mój wątek merytoryczna dyskusją! Dzięki!
Cytat: | Że co ? Jaka ekologia ? |
Motul Specific 504 507 (http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/194/Specific%20504%2000%20507%2000%205W-30%20%28GB%29.pdf?1323962836) - HTHS 3.5, SA 0.6% - to mid SAPS, z HTHS na granicy ACEA C2 i C3, więc ma parametry mające chronić filtr DPF. A w jakim celu te filtry się stosuje?
Drupi napisał/a: | Z 300V tylko 0W20 ma niskie hths !! |
Nigdy nie twierdziłem inaczej.
Drupi napisał/a: | HTHS to lepkość oleju w wysokich temperaturach. Chodzi o tarcie wewnętrzne płynu w wysokich temp. !! | Tarcie wewnętrzne płynu to właśnie lepkość. A ta przekłada się na trwałość filmu olejowego, za mało lepki olej w wysokiej temperaturze zachowuje się jak woda i spływa z powierzchni, które ma smarować.
Cytat: | Importer, dystrybutor, przedstawiciel |
Zadzwonię w poniedziałek do Andrzeja, bo zapomnieli Cię umieścić na stronie: http://www.motul.com/pl/pl/business/1501
bez_imienny - Sob Kwi 14, 2012 21:05
I słusznie zrobisz Toma52, Motul Niemcy to legalny importer Motula do Polski, także Drupi trochę przesadziłeś.
Na województwo lubelskie jedynym importerem jest RK Niedziałek.
Drupi z miłą chęcią zobaczyłbym Twój certyfikat Motula.
pozdrawiam
TOMA52 - Sob Kwi 14, 2012 21:32
Panowie, peace ...
Drupi - z tego co wyczytalem z jego postow na innych forach - sam importuje (co ma swoje plusy i minusy) wiec jest importerem. Motul Deutschland nie jest za to importerem, tylko koordynuje prace dystrybutorow-importerow, takich wlasnie jak Niedzialek ...
Drupi - Nie Kwi 15, 2012 16:54
Witajcie.
To że nie jestem oficjalnym importerem nie oznacza że nie importuję towaru z normalnego i pewnego źródła.
Certyfikatu nie posiadam. Aczkolwiek zostałem przeszkolony przez pracownika Motul PL którego koordynował wspomniany Andrzej.
Niestety Motul PL narzucił takie ceny które nie pozwalały na rozwój marki na terenie Lubelszczyzny. A o to ponoć Motul-PL. Na początku roku 2011 owszem. Jednakże od sierpnia zrobiły się cyrki.
TOMA52 napisał/a: |
Generalnie olej, który stosowałeś jest dość "ekologiczny" - popioły (które mają zmniejszać tarcie) na poziomie Mid-SAPS (norma dla Mid-SAPS to poniżej 0.8% ... Czyli bardzo dbasz o środowisko naturalne, brawo za postawę! |
Samo stosowanie oleju low/mid saps wpływa znikomo na ekologię. Stosuje się je dlatego by nie zapchać filtra DPF. A nie żeby chronić środowisko.
Nie ma hths na granicy. Jest albo poniżej ... albo powyżej 3.5.
Peace
TOMA52 - Nie Kwi 15, 2012 17:06
Drupi, ale ten wspomniany olej ma w kwitach rowne 3.5. Jak wiesz ACEA C2 ma od 2.9 do 3.5 wlacznie, zas C3 ma >= 3.5. Wiec HTHS rowny 3.5 (w granicach bledu) spelnia zarowno norme C2 jak i C3.
Masz moze olej motocyklowy 5100 4T 10w40 w butelkach 1-litrowych? Jak tak, daj znac na PW lub maila - bede mial klienta dla Ciebie.
guziolek - Wto Gru 11, 2012 10:28
Oliwa zakupiona. Wszystko miło i jak należy. Myślę że w przyszłości też skorzystam.
Zastanawiały mnie opinie nt. Tridenta z sieci, że niby silnik inaczej/bardziej miękko/ciszej chodzi na nim i albo się zasugerowałem, albo faktycznie coś w tym jest.
KIT GTO - Wto Gru 11, 2012 12:08
również polecam Tomka, cena dobra, dobry kontakt, na pewno jeszcze powrócę pozdro
TOMA52 - Czw Gru 27, 2012 22:54
Wszystkim obecnym i przyszłym Klientom życzę dobrego smarowania w nadchodzącym 2013 roku!
A gdyby wróciły mrozy - posiadaczy Diesli zapraszam po środki zapobiegające wytrącaniu się parafiny w ON: Diesel Powe Ecomax (60 zł na 500 l ON) lub depresator Zeroflo Two (45 zł na 1000 l ON).
slg - Pią Gru 28, 2012 21:29
Tomek , jest coś z millersa nano do 3.0TDi ? , będe na wiosne potrzebował dwie piątki , bo jedną nie da rady ogarnąć . Pamiętam że w S3 byłem bardzo zadowolony z millersa nano.
TOMA52 - Sro Sty 02, 2013 13:18
slg, oficjalnie nie ma tzn. oleje sportowe (także Motul 300V) nie występuja z normami producentów (np. VW 504/407) bo nie idą w parze z "ekologią" (przebiegi typu longlife, ochrona DPF-a i takie tam ...) . Silnik jest projektowany pod 5w30 - 5w40, a w zależności od stylu jazdy i eksploatacji oraz od modyfikacji można dać coś grubszego (jeśli temp. oleju jest wyższa od nominalnej). Myślę, że na początek, do niezbyt zmodzonego silnika CFS 5w40 NT będzie ok, tylko zmiany jak poprzednio co 6-7 tyś km.
Stosując oleje z dodatkiem cząstek nano (które służą zmniejszeniu tarcia wewnętrznego w silniku) należy pamiętać, że efekt uzyskujemy dopiero po rozgrzaniu silnika. Zimny silnik doświadczy większych oporów niż porównywalny olej nez NT:
Tak więc jeśli auto jeździ codziennie 2 km do pracy, to efekt będzie przeciwny do zamierzonego ...
|
|