|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
|
MOTOSPORT - Technika jazdy po torze
Rysiek6 - Wto Lut 06, 2007 21:42 Temat postu: Technika jazdy po torze Wiem, ze niektórzy często jeżdżą w mini maxach, kjsach i mają tor Lublin w jednym paluszku, jakie rady moglibyście dac takiemu laikowi jak ja. Startowalem dopiero na 1kjsie jednak zamierzam startowac na kazdym jaki bedzie organizowany, chcialbym poznac Wasze opinie jak skutecznie pokonywac, zakrety jak operować skrzynią biegów i hamulcem. Jakies porady dla początkujących :->
Pozdrawiam
polll6 - Wto Lut 06, 2007 21:50
http://rajdowiec.pl/apex.gif
moja rada staraj sie do tego stosowac na torze
Rysiek6 - Wto Lut 06, 2007 21:54
czyli zawsze od zew do wew a co z biegami na zakretach bardzo ostrych jak ten na którym ustwiana jest meta lotna? Tez wrzucacie 1szy bieg
msjk6 - Wto Lut 06, 2007 21:58
nie zawsze ale przewaznie od zew do wew i dalej zew a z biegami ?? biegi zmieniamy przed zakretem ...
polll6 - Wto Lut 06, 2007 22:01
zgadza sie ze nie zawsze ale jak ktos sie uczy jezdzic to ja uwazam ze powinien trzymac sie tej zasady... z czasem znajdzie szybsze metody na pokonanie danej parti
Grzesio6 - Wto Lut 06, 2007 22:31
JA polecam ksiazke "sportowa jazda samochodem" wszystko jest tam opisane, poczawszy od ustawienia fotela,...do poslizgow, itp.
DeeS6 - Wto Lut 06, 2007 22:33
grzesio napisał/a: | JA polecam ksiazke "sportowa jazda samochodem" wszystko jest tam opisane, poczawszy od ustawienia fotela,...do poslizgow, itp |
S.Zasady ?:)
Co do techniki jazdy jesli chodzi o tor to przewaznie od zewn do wewn czyli typowy styl kartingowy. Moim zdaniem jesli sie uczysz to nie warto wachlowac biegami. Pomalu zwiekszac swoja predkosc w zakretach az dojdziesz do takiego momentu ze sam poczujesz iz jest za szybko .
P.S HaGie kurde mam ta ksiazke gdzies:d ale nie moge jej znalezc
Grzesio6 - Wto Lut 06, 2007 22:52
DeeS napisał/a: | grzesio napisał/a: | JA polecam ksiazke "sportowa jazda samochodem" wszystko jest tam opisane, poczawszy od ustawienia fotela,...do poslizgow, itp |
S.Zasady ?:)
|
S.Zasady ksiazka nazywa sie "Predkosc bezpieczna" i tez polecam!!ja mam te ksiazki ale nie wrzucone na server
polll6 - Wto Lut 06, 2007 22:53
mozna tez specjalnie za szybko w zakret wjezdzac aby potem sie ratowac
DeeS6 - Wto Lut 06, 2007 22:54
polll napisał/a: | mozna tez specjalnie za szybko w zakret wjezdzac aby potem sie ratowac |
Hardcorowa szkola jazdy
alesi - Sro Lut 07, 2007 20:06
Moja mała podpowiedź - przy wyjściu z zakretu dodawaj wtedy i tylko wtedy pełny gaz jeśli masz pewność że już go nie odejmiesz!
Pozdrawiam i owocnej nauki!
Martini6 - Sro Lut 07, 2007 23:18
Jak powiedzieli poprzednicy z pozycji książkowych to "Szybkosc bezpieczna " S. Zasady oraz "Sportowa jazda samochodem" jakiegos radzieckiego autora dadza ci pewny poglad na to jak jechac. Generalnie trzymałbym sie zasady ze lepiej za wolno wjechac i szybko wyjechac niz za szybko wjechac i wolno wyjechac. Kolejna sprawa ze zakret który własnie pokonujesz musisz tak pokonac zebys na jego koncu miał ustawiony juz samochód do kolejnego zakretu, po prostu cały przejazd nalezy traktowac jako jedna całosc.
Prostych definicji wiec nikt nie poda wiadomo ze jakis tam zakret wypluwa na zewnatrz a inny nie ale to musisz juz sam doświadczyc sam optymlanie dobrac mijesce gdzie trzeba shamowac auto a kiedy zaczac przyśpieszac. Kolejna sprawa ze wszytko zalezy tez od warunków na torze mówiąc krótko DOSWIADCZNIE bedzie Ci podpowiadac jak masz jechac
Rysiek6 - Sro Lut 07, 2007 23:44
no wiec nie pozostalo mi nic innego jak wyczekiwac KJSu
Dzieki Wam za rady
polll6 - Czw Lut 08, 2007 00:13
jeszcze trzeba wziac pod uwage to kiedy wjezdzamy w zakret w niektore lepiej wjechac wczesniej a w inne pozniej ale zeby dojsc do tego to trzeba jezdzic jezdzic i jescze raz jezdzic
Kamil6 - Czw Lut 08, 2007 21:34
Rysiek napisał/a: | no wiec nie pozostalo mi nic innego jak wyczekiwac KJSu |
najpierw kup zimówki
alesi - Pią Maj 04, 2007 11:51
odgrzewanie tematu...
Myśle że te opisy w sekcji młodych dotyczące technik jazdy mogą być bardzo pomocne
http://www.sekcjamlodych.org/
ceber6 - Sro Wrz 19, 2007 18:33
a co powiecie o tylnonapedówkach ??
rallymaniak - Sro Gru 05, 2007 21:44
Z czasem Rysiek nabierzesz doświadczenia i gdy zobaczysz zakręt będziesz wiedział jakim biegiem go przejechać. Pamiętaj tylko że tak jak to ktoś już wspomnial odpowiedni bieg zapnij przed zakrętem-nie w trakcie. Jeśli masz seryjne auto sprawdź sobie krzywe momentu i mocy silnika. Używaj zakresu obrotów między max momentem a max mocą. Nie ma sensu ciągnąć do odcięcia.
Książki czytaj ale pamiętaj że doświadczenia biorą sie z jazdy i treningów.
Junior6 - Czw Gru 06, 2007 17:22
Możesz Poll'u wrzucic jeszcze raz tą mapke z torem co byla na poprzedniej stronie?
HaGie6 - Wto Gru 11, 2007 13:15
Junior6 - Wto Gru 11, 2007 13:37
Dzięki ale była kiedys taka z zaznaczonym torem jazdy, nie wiem czy to Poll dawał czy Spawos
pilnikwrc - Nie Gru 30, 2007 12:04
dobra rada
doktor2006 - Pią Mar 28, 2008 23:29
ftp://ftp.capri.pl/capri/assorted/sjs.pdf <spoko>
|
|