|   | 
								Lubelskie Forum Motoryzacyjne
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Park Techniczno - Serwisowy - Hamulce na tor i nietylko 
						
												 Lejek - Sro Lis 12, 2008 11:16 Temat postu: Hamulce na tor i nietylko No wlasnie jak w temacie, nadchodzi powoli czas na zabranie sie za heble w autku. Doswiadczenia propozycje ??? EBC, Zimmerman tylko i wylacznie ?? Co myslicie nad takim zestawem jak np. Brembo Max (zaskakujaca tanie jak na brembo) no i do tego np. Klocki Ferrodo Premier, a może ATE PowerDisc, Jaki plyn ?? gdzie moge dostac przewody w stalowym oplocie i czy w ogole pchac sie w takie rozwiazania ?? Troche poczytalem o tym i tamtym i mam jeden wielki mętlik w koncu. Moze ktos z was ma doswiadczenia i sie z nimi podzieli. Autkiem oczywiscie staram sie jezdzic regularnie na MM, ale rowniez cywilnie smigam czasami...
												 Simonides6 - Sro Lis 12, 2008 11:28
  Brembo Max - same złe opinie słyszałem, osobiscie nie miałem ale niestety swoje sie naczytałem
 
Ferodo Premier - dobry seryjny klocek, dużo wiecej wytrzymuje niz seryjny ATE, który mi sie pokruszył
 
Seryjna tarcza ATE - sporo mi wytrzymała, chyba 3 komplety klocków i nadal nic nie bije, a jak wspominałem klocki rady nie daja   
 
 
ot moje doswiadczenia  :]
												 Lejek - Sro Lis 12, 2008 11:48
 
  	  | Simonides napisał/a: | 	 		  Brembo Max - same złe opinie słyszałem, osobiscie nie miałem ale niestety swoje sie naczytałem
 
Ferodo Premier - dobry seryjny klocek, dużo wiecej wytrzymuje niz seryjny ATE, który mi sie pokruszył
 
Seryjna tarcza ATE - sporo mi wytrzymała, chyba 3 komplety klocków i nadal nic nie bije, a jak wspominałem klocki rady nie daja   
 
 
ot moje doswiadczenia :] | 	  
 
 
 
Mowisz ogolnie ze ATE spoko wiec moze taki zestaw Tarcza ATE PD + Klocek Ferrodo DS Performance chba tak to sie pisze... Czytalem rowniez ze EBC Green potrafi sie pokruszyc zeszklic i w ogole niekoniecznie na traczach nawiercanych nacinanych.... Czy zakladac na tyl standard czy rowniez cos mocniejszego przynajmniej klocek ?? Nie chciałbym wywalic kupe kasy na niewiadomo jakie heble a cos musze zrobic z hamulcami...
												 patrynioo - Sro Lis 12, 2008 21:42
  Co do kombinacji Brembo Max + Ferodo Premier w Corsie spisuja sie swietnie, bardzo latwo odczuc granice zablokowania kół. Co prawda w tym sezonie poszly 2 komplety klocków i komplet tarcz. Jechane wszystkie mm po 2 driverów, strefa wschodnia i puchar PZM. Uklad zalany jest plynem DOT 5.1. Jestesmy zadowoleni z tej kombinacji.
 
 
 
A co do tylu, po wymianie tloczków na nowe i zamontowaniu szczek ferodo, za mocno hamuje tyl, co widac bylo na mm.
 
Co do tylu polecam zalozyc serie tarcze + dobry klocek.
 
A przód polecam cos lepszego od serii.
												 polll6 - Sro Lis 12, 2008 22:27
  z mojego doswiadczenia wynika    : kazde hamulce beda dobre jesli ich nie spalimy     aktualnie w 106 mam ate power disc i miekkie klocki jurida kilka osob latalo 106 i kazdy mowil kurka hamuje to    do tego plyn ferodo racing 5.1  z tego zestawu jestem bardzo zadowolony a zdarza  mi sie czesto hamowac z predkosci 2.. paru 
 
 
ate power disc + ferodo premier i do tego plyn ferodo racing 5.1  jest to zestaw ktory da troche frajdy i skróci droge hamowania i do tego zestawu nie ma sensu  zapodawac przewodow w oplocie    takie jest moje zdanie 
 
 
jesli chcesz poleciec w  hardcor to tarcze nacinane lub nawiercane +  ferodo ds + przewody w oplocie + ferodo racing 5.1 = masa frajdy    w momencie mysli o hamowaniu liczysz do pieciu... i dopiero hamujesz   
												 Lejek - Sro Lis 12, 2008 23:36
  Dzieki za podpowiedzi, nurtuje mnie jeszcze taka rzecz mianowicie waga autka takze ma znaczenie i nie wiem czy ja z podobnych zestawow bede zadowolony    W sensie jakies 1100 kg Wasze chyba nieco lzejsze... prawda??
												 polll6 - Sro Lis 12, 2008 23:58
  z tego co ja podalem bedzisz zadowolony    chociaz nie wiem czy u mnie nie ma podobnych tarcz i zaciskow    
 
 
moja 106 wazy 930 kg z pelnym bakiem paliwa...  ostatnio  gdy wyprulismy wszytsko ze srodka  auto przestalo hamowac trzeba bylo bawic sie korektorem sily hamowania...
												 Lejek - Czw Lis 13, 2008 00:17
 
  	  | Cytat: | 	 		   tego co ja podalem bedzisz zadowolony  chociaz nie wiem czy u mnie nie ma podobnych tarcz i zaciskow  
 
 
moja 106 wazy 930 kg z pelnym bakiem paliwa... ostatnio gdy wyprulismy wszytsko ze srodka auto przestalo hamowac trzeba bylo bawic sie korektorem sily hamowania...
 
_________________ | 	  
 
 
 
Dlaczego?? za lekkie ??
												 MicO6 - Czw Lis 13, 2008 21:25
  tak czytam głównie u Polla    zachwyt Ferodo płynem..  a jeździł ktos z was na płynie MOTULA ?? JEDYNY PŁYN DO TAKIEJ JAZDY !! Żadne ferodo sie nie nadaje. Kogo nie zapytacie z doświadczonych ludzi w rajdach, każdy jezdzi na MOTULU. Nie do zagotowania płyn.
 
 
 
CZ. 2 
 
 
Pollu jak auto zrobiło sie lekkie i przestało hamowac to kurka normalnie przełamujesz prawa fizyki !! Cos nie bardzo chce mi sie w to wierzyc. Moze poprostu miales takie odczucie na dupo-hamowni. To tak jak obranym ze srodka autem wjedziesz na kamyczki i od dzwieku ci sie wydaje ze jedziesz duzo szybciej.
												 polll6 - Czw Lis 13, 2008 21:50
  heheh mico  wzialem pod uwage aspekt cenowy... motul jest troche drozszy...  kazde profi auto jest zalane motulem...    nawet jak ma reklamy castrola.... hehehehe
 
 
a sens przestalo hamowac.... tzn bralo mocno tylem duzo za mocno... co wiaze sie ze strata na kazdym hamowaniu   
												 MicO6 - Pią Lis 14, 2008 10:54
 
    hehe.. no czyli hamowalo tylko zle... mase z auta glownie zabrales z tylu dlatego tyl lepiej hamowal   
												 Lejek - Wto Lis 18, 2008 22:18
  Ok, wypyralem jeszcze cos takiego jak tarcze mikoda co myslicie ?? Słyszeliscie cos wogole na ten temat ?? www.mikoda.pl
												 arii - Czw Lis 20, 2008 23:55
  ja używałem mikody wentylowanej frezowanej i nawiercanej i byłem zadowolony. jak na moją jazde wystarczyły..    
												 Lejek - Pią Lis 21, 2008 08:42
 
  	  | arii napisał/a: | 	 		  ja używałem mikody wentylowanej frezowanej i nawiercanej i byłem zadowolony. jak na moją jazde wystarczyły..    | 	  
 
 
Na jakich klockach jezdziles w tamtym czasie ?? Nie grzały ci się te tarcze? Slyszalem ze lubia czerwony kolor i potrafia sie szybko zniekształcac. "Jak na twoja jazde" tzn tylko starty w MM czy Kjs czy jazda codzienna rowniez??
												 arii - Nie Lis 23, 2008 15:41
 
  	  | lejek napisał/a: | 	 		  | Na jakich klockach jezdziles w tamtym czasie ?? Nie grzały ci się te tarcze? Slyszalem ze lubia czerwony kolor i potrafia sie szybko zniekształcac. "Jak na twoja jazde" tzn tylko starty w MM czy Kjs czy jazda codzienna rowniez?? | 	  
 
 
Klocki textara. nie odczułam zbytniego grzania, a jeździęłm gdzie się dało jazda codzienna MM i KJS. Przynajmniej nie miałem już problemów z hamowaniem. Układ miałem zalany DOT 4 też textarowski
												 
					 | 
				 
			 
		 |