|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
|
Park Techniczno - Serwisowy - GKSS informuje o zmianach
polll6 - Sob Sty 31, 2009 11:42 Temat postu: GKSS informuje o zmianach GKSS opublikował na stronach PZM komunikat, w którym informuje o kilku zmianach wprowadzonych w rajdowych regulaminach oraz przekazuje inne dodatkowe informacje.
Zawodników, którzy zamierzają testować w najbliższych miesiącach w okolicach rozgrywania 66, Rajdu Polski poinformowano, że niezbędne jest uzyskanie zgody lokalnych władz na wykorzystanie dróg do treningów. Należy też pokryć koszty naprawy drogi po zakończeniu treningu. Nielegalne treningu lub odmowa pokrycia kosztów naprawy może skutkować zawieszeniem licencji zawodnika. Przypomniano, że Rajdzie Polski obowiązkowy będzie start z systemem HANS.
Na wspólny wniosek zawodników RSMP i GSMP dopuszcza się odpowiednio w tych zawodach w sezonie 2009 samochody Mitsubishi Evolution 9 zbudowane na bazie struktury nadwozia Evolution 8 lub 8 MR oznaczonego przez producenta jako model typu CT9A pod warunkiem, że wszystkie dane identyfikacyjne zawarte w homologacji FIA A/N 5688 będą przestrzegane.
Klasę N4- dopisano do regulaminu RSMP. Numery startowe w tej klasie będą przydzielanie po klasach S2000 i N4. Zmodyfikowano też zapis dotyczący samochodów N4 + - średnica wlotu powietrza do sprężarki ustalona została na 34 mm.
Powołano się nowy cykl zawodów pod nazwą „Rajdowy Debiut”. Cykl będzie składał się z 10-ciu rund umieszczonych w kalendarzu PZM. W skład cyklu będzie wchodziło 5 rajdów RD-3L połączonych z RPP i kolejne 5 rajdów RD-3L połączonych z PPAiK. Nagrodą główną jest puchar Przewodniczącego GKSS dla Rajdowego Debiutu w sezonie 2009.
Na wszystkie rundy RSMP i RPP w sezonie 2009 zostały powołane stałe ekipy sędziowskie do obsługi Odcinków Specjalnych. Przypomina się wszystkim Okręgowym Komisjom Sportu Samochodowego w Zarządach Okręgowych PZM o zakazie stosowania nazw „rajd” i „zawodnik” przy organizacji popularnych imprez sportu samochodowego. Jednocześnie zobowiązuje się OKSS do bezwzględnego przestrzegania i poszanowania regulaminów ramowych konkurencji, przy zatwierdzaniu regulaminów uzupełniających tych imprez oraz do właściwego nadzoru nad ich przebiegiem. Nie stosowanie się OKSS i organizatorów do powyższego będzie skutkowało karami aż do pozbawienia klubu licencji na organizację imprez włącznie.
Rundy RPP i RD-3L mogą być teraz łączone. W sytuacji rund łączonych przyjmuje się w sezonie 2009, że runda RD-3L zostanie rozegrana przy zgłoszeniu minimum 10-ciu załóg. W przypadku mniejszej ilości zgłoszeń zawodnicy z licencją stopnia „R2” jadą na końcu stawki bez pomiaru czasu.
W RD-3L dopuszczono samochody bez homologacji FIA i PZM, o co postulowano wielu zawodników. Przygotowano jednocześnie regulamin techniczny dla tych samochodów.
http://www.pzm.pl/userfil...GKSS_1_2009.pdf
|
|