|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
|
MOTOSPORT - REGULAMIN KJS 2011
spider666 - Wto Sty 18, 2011 14:50 Temat postu: REGULAMIN KJS 2011 KJS2011 <---klik
[ Dodano: 2011-01-18, 14:56 ]
Na temat RS'ów nie ma już wątpliwości:
Kod: | 2.7 Dopuszcza się organizację imprez ogólnodostępnych opartych na regulaminie ramowym KJS (mini max, super OS, rally sprint) bez konieczności zachowania trasy okrężnej i punktów PKC z jednoczesnym zachowaniem standardów bezpieczeństwa KJS. |
Natomiast jest jeszcze nowość:
Kod: | 7.1 Do udziału w KJS dopuszcza się samochody osobowe ... ze sztywnym zamkniętym dachem,...
8.12 [...] Zaleca się sprawdzenie działania katalizatora (czystość spalin). |
Doprecyzowanie interpretacji:
Kod: | 11.7 Za nieprawidłowe pokonanie próby - TARYFA
Taryfa – „T” - jest to 150% czasu najszybszego przejazdu kierowcy w klasie na danej próbie. Powyższą zasadę stosuje się w przypadku przejazdu próby przez zainteresowanego w czasie gorszym niż 150% czasu zwycięzcy w klasie oraz dla Uczestników którzy próbę pomylą lub jej nie ukończą. Zasada ta obowiązuje na wszystkich próbach zręcznościowych (place, parkingi, słupki, przeszkody). Podczas prób zgodnych z punktem 2.3 niniejszego regulaminu, pozbawionych elementów jazdy zręcznościowej i zakończonych Metą Lotną, zasada „Taryfy” ma zastosowanie wyłącznie dla Uczestników którzy jej nie ukończą. |
Wasyl6 - Wto Sty 18, 2011 20:50
spider napisał/a: | 7.1 Do udziału w KJS dopuszcza się samochody osobowe ... ze sztywnym zamkniętym dachem,... |
Tu chodzi o to że cabrio nie może startować, tak? Bo chyba nie o szyberdach
Pirat6 - Czw Sty 20, 2011 17:20
Wasyl, o cabrio z miękkim dachem. Więc jeśli masz do cabrio hardtop to też możesz nim śmigać.
antch - Pią Wrz 16, 2011 13:50
Mam pytanie odnośnie jednego punktu regulaminu (a właściwie chcę się upewnić, że dobrze rozumuję bo jest raczej przejrzysty):
"W skład obowiązkowego wyposażenia samochodów wchodzą... dodatkowe punkty świetlne - zgodnie z Ustawą „Prawo o Ruchu Drogowym”. Czyli żeby brać udział w KJS' ach trzeba zamontować dodatkowe halogeny, nawet jeżeli samochód seryjnie ich nie ma? Jeżeli tak to czy montaż halogenów w przednim zderzaku Saxo rozwiązuje sprawę (mam wersję z zaślepkami). Czy wiąże się to z koniecznością "zatwierdzenia" takiej przeróbki na stacji kontroli pojazdów?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
longin201 - Pią Wrz 16, 2011 14:47
Raczej trzeba to interpretować tak, że jeśli masz halogeny to muszą być sprawne. Samochód, który jest dopuszczony do KJS-u musi być dopuszczony do ruchu drogowego. Na przeglądzie rejestracyjnym też jest taka zasada - jeśli masz dodatkowe światła to muszą działać. Jeśli ich nie masz (np. halogeny), to nic się nie dzieje. Podobnie jest ze światłem cofania - nie jest ono obowiązkowe ale jeśli jest to musi działać (teraz rzadko się zdarza żeby samochód nie miał świateł cofania ponieważ producenci integrują je w tylnym reflektorze, ale np. fiat 126p miał dodatkową lampę)
Jeśli się mylę proszę mnie poprawić, bo pisałem to z głowy bez wczytywania się w regulamin
antch - Pią Wrz 16, 2011 17:56
Mi to właśnie też niezbyt pasowało bo niby do czego takie dodatkowe światła w przypadku KJS miały by być potrzebne.. Ale wolałem spytać. Także dzięki za odpowiedź!
longin201 - Pią Wrz 16, 2011 19:49
Dodatkowe światła czasem się przydają, późną jesienią i wczesną wiosną KJS-y kończą się już po zachodzie słońca, a jak się chce szybko jechać to trzeba dużo widzieć ale to już jest indywidualna sprawa każdej załogi
antch - Pią Wrz 16, 2011 20:53
Wątpliwości miałem co do treści samego regulaminu bo dziwna wydawała mi się konieczność ich posiadania. Ale, że pomagają to oczywiste
|
|