|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
|
Park Techniczno - Serwisowy - Opony
Helmut - Sob Lut 09, 2008 13:44 Temat postu: opony TOYO Proxes R888 185/60/13 chce kupić !!!PILNE!!! Chce kupić oponki toyo R888 13tki 185/60. Znalazłem na Allegro nowe za 250szt. Czy to jest dobra cena za 13'' i czy ktoś może zna jakąś firme która posiada takie oponki taniej??? PILNE bo Kulig sie zbliża;)
DeeS6 - Sob Lut 09, 2008 14:25
Bardzo dobra oferta wg. mnie .
Na opony.pl kosztuja 270 zl. Bierz nie zastanawiaj sie.
Helmut - Sob Lut 09, 2008 18:24
a co Dees powiesz na temat tych opon?? http://moto.allegro.pl/it...175_50_r13.html
Myslalem zeby wziąść dwie toyo i te ale nie wiem Co Ty o tym sądzisz?? Dzieki za pomoc :]
KLOCEK6 - Sob Lut 09, 2008 21:12
Helmut, te dunlopy to może kiedyś i były oponą ale teraz to się na kwietnik nawet nie nadaje , tam ledwo co ślady po bieżniku widać , jak chcesz opony w takim stanie to mogę ci dwie pirelki 175/50 dać bo leżą u mnie w garażu z tym że musiał byś je sobie z felg sciągnąć
wiem że jedna toyo to dwa te śmiecie ale swoją drogą wolał bym poczekać i kupić 4 r888 za 1000zł a nie ,,zaoszczędzić" 250zł i pluć sobie po tem w brodę
DeeS6 - Sob Lut 09, 2008 21:25
No wlasnie zapomnialem odpisac ...:) To jakies stare kapcie...
Pamietaj ze nigdy uzywane opony nie beda juz tak dobre jak nowee ale to jest raczej oczywiste.
Poczekaj i doloz do r888
Helmut - Pon Lut 11, 2008 00:42
Dzieki za pomoc toyo mozna powiedziec ze zakupione narazie dwie sztuki z czasem pewnie jeszcze dwie sie kupi. Jeszcze raz dzieki i pozdro
DeeS6 - Pon Lut 11, 2008 00:45
Dawac Pomogl !!!
junior001 - Czw Gru 11, 2008 11:56 Temat postu: jakie opony na deszcz i syf??? mam do wyboru np takie jak toyo t1R,toyo Px4,uniroyal rainsport 2,chyba że coś innego zaproponujecie,ceny generalnie wachaja sie tych opon od 160zł do 200zł za sztuke,czekam na wasze opinie,z góry dziękuje;)
DeeS6 - Czw Gru 11, 2008 12:54
Rainsporty sa bardzo okej na deszcz.
msjk6 - Czw Gru 11, 2008 20:49
Mialem RAINSPORT 2 w WRX i bylem bardzo zadowolny w deszcz. Natomiast na suchym troche plywaja przy 225/45/17.
mikae - Pią Gru 12, 2008 02:10
Każda opona dedykowana na deszcz, błoto czy śnieg będzie pływać na suchym.
Rainsporty na deszcz to moim zdaniem dobry wybór.
Lejek - Sro Kwi 01, 2009 08:13 Temat postu: Opony na torze t1r vs r888 Moze ktos ma doswiadczenia, a koledzy z rajdowce raczej napewno maja
Chodzi o oponki na tor czym w koncu rozni sie t1r od r888 i czy ta roznica jest az tak wielka zeby doplacac do r888 bo chce cos kupic mam dylemat...
Mati - Sro Kwi 01, 2009 08:35
t1r to opona bardziej na mokre.. a r888 to wrecz odwrotnie.. t1r mam, jednak zbieram na r888 z tego co wiem róznica jest duza..
Lejek - Sro Kwi 01, 2009 10:06
kraza opinie ze t1r klei bardzo podobnie do r888 i zglupialem...
DeeS6 - Sro Kwi 01, 2009 10:54
niee nie nie,.
mialem taki zestaw w poprzednim sezonie.
T1R na ulice a na tor r888.
Wiadomo 888 to sliki ktore rzadza na suchym i na mokrym radza sobie swietnie o dziwo !
T1R bardzo dobra opona zastepcza jak by zabraklo R888
Opona twardsza ale bardoz przyjemna.
W tym sezonie jezdze tylko na T1r !
Werdykt jak masz mozliwosc dwoch kompletow na tor i na codzien to tak jak pisze T1r i R888.
Na ulice R888 nie radze bo szybko schodza....
Lejek - Sro Kwi 01, 2009 12:47
Ok, bedziemy kombinowac kase w takim razie na r888 na ulice mam 10letnia potenze RE 040
pilachgt6 - Sro Kwi 01, 2009 13:00
t1r podobno nie ma ścianki bocznej wogóle
Lejek - Sro Kwi 01, 2009 15:03
pilachgt napisał/a: | t1r podobno nie ma ścianki bocznej wogóle |
Yyyy a nie chodzilo ci przypadkiem o Good Year Eagle F1 ??
pilachgt6 - Sro Kwi 01, 2009 15:28
f1 wlasnei podobno maja. jotka mowil ze sa mi9ekkie, na evo.org czytalem ze t1r sa miekkie i moim zdaneim nawet nei ma co porownywac r888 do t1r. t1r to zwykla opona, r888 niezwykla
Lejek - Sro Kwi 01, 2009 20:46
pilachgt napisał/a: | r888 niezwykla | <spoko>
ok zbieram kase na niezwykla opone
msjk6 - Sro Kwi 01, 2009 21:22
lejek napisał/a: | pilachgt napisał/a: | r888 niezwykla | <spoko>
ok zbieram kase na niezwykla opone |
Mam na 225/45/17 T1R waga auta 1600kg i nie jestem zadowolony, szybko schodzi i jest miekka scianka boczna " plywaja".
W mniejszych rozmiarach sobie ludzie chwala bo nie ma wiekszego wyboru w oponach i sa lzejsze auta.
Ja polecam Michelin PILOT SPORT 2, ale w mniejszych rozmiarach nie wystepuje.
Na deszcz fajne sa Rainsport2
Lejek - Sro Kwi 01, 2009 22:26
O ciekawa informacja, widac nie mozna uogolniac
d_ARC - Czw Kwi 02, 2009 15:15
R888 na przód i T1R na tył w hothatchach sprawdzają się wystarczająco
Drift_King6 - Czw Kwi 02, 2009 22:10
d_ARC napisał/a: | R888 na przód i T1R na tył w hothatchach sprawdzają się wystarczająco |
i dokładnie w takim setupie znajomy zakupił hothatcha od "tytułowanego zawodnika"
adilsm6 - Sob Kwi 04, 2009 07:23
A co sądzicie o slickach z MARKGUM-u ? Cena wydaję się być atrakcyjna za nowe opony a co z jakością?
polll6 - Sob Kwi 04, 2009 08:16
piotrek mizak chyba jezdzi na nich. wiec chyba sie sprawdzaja
d_ARC - Nie Kwi 05, 2009 16:11
Ma Markgumy na przodzie i R888 na tyle
Simonides6 - Pon Kwi 06, 2009 19:51
ogolnie markgum sie sprawdza ale niestety zdazało sie ze odsyłalem na reklamacje;
to sie rozkleił to kawałek odpadł <rotfl>
czasami karkas ma twardość dętki rowerowej, bo i z taką jedną sztuka sie spotkałem
ogolnie dobra opcja bo dłużej trzymał w S2 mieszance niż R888 które znika w oczach, zatem daje radość a i na dłużej starcza <cfaniak> jednak to zawsze nalewka
Jarek_A - Nie Kwi 12, 2009 22:33
Ja kupilem t1r na ulice i czasem na tor i jestem raczej zawiedziony. Mysle, ze do R888 nie ma nawet co porownywac. Po fakcie zasiegnalem opinii i do tej pory (wsrod odpowiedzi na ten post sa pozytywne oceny) od kazdego slyszalem, ze te opony to kaszana. Jakis czas temu trafilem na test chyba ze 20 roznych opon w Auto Swiecie i T1R zajely cos okolo 18 miejsca...
msjk6 - Pon Kwi 13, 2009 09:12
Jarek_A napisał/a: | Ja kupilem t1r na ulice i czasem na tor i jestem raczej zawiedziony. Mysle, ze do R888 nie ma nawet co porownywac. Po fakcie zasiegnalem opinii i do tej pory (wsrod odpowiedzi na ten post sa pozytywne oceny) od kazdego slyszalem, ze te opony to kaszana. Jakis czas temu trafilem na test chyba ze 20 roznych opon w Auto Swiecie i T1R zajely cos okolo 18 miejsca... |
Nie wszystkie pozytywne Ja sie wypowiadalem negatywnie na temat tych opon. <spoko>
Pradiuch - Sro Cze 03, 2009 12:16
A ja mam do sprzedania oponki firmy MARAGONI ZETA LINEA 195/50/15 przejechałem na nich koło 1500km wyglądają jak nowe. cena 500zł do uzg. Dees może coś powiedzieć na temat tych opon wygrał na takich oponach cały sezon na torze
Pradiuch - Sro Cze 03, 2009 12:23
ja na mokre i deszcz polecam oponki NOKIAN zimowe trzymają jak głupie
Jarek_A - Nie Paź 11, 2009 10:05 Temat postu: Slicki Pirelli P-Zero RS 7 do upalania? Hej,
Szukam slicka do civica (a przy okazji troche rymuje) i dostalem propozycje kupienia uzywanych opon Pirelli P-Zero RS 7. Wczesniej chcialem kupic raczej cywilne toyo r888, natomiast Pirelki sa oponami typowo rajdowymi bez homologacji. Poprzedni wlasciciel wsypal sie sam mowiac, ze na poprzedniej pojezdzawce nie dogrzal ich dobrze, przez co wladowal sie do rowu i uszkodzil samochod. Moze ktos moze mi poradzic czy jest sens ladowac sie w rajdowe slicki, jesli potrzebuje sie opon do wyskoczenia co jakis czas na tor, a nie do powazniejszej zabawy? Moze ktos wyrazic opinie na temat tych opon?
I jeszcze jedno. Jesli zdecydowalbym sie na toyo r888, jaki rozmiar najlepiej kupic? (teraz jezdze na 205/45 r17)
mikae - Nie Paź 11, 2009 10:25
weź pod uwagę to, że na RallySprintach na torze ciężko jest z dogrzaniem slicków przed startem, druga sprawa to na chwilę obecną nie będziesz klasyfikowany w cyklu mistrzostw
Jarek_A - Nie Paź 11, 2009 10:51
Chce w nast. sezonie przjechac cykl superoesow w kielcach, tam bez slicka ani rusz... W lublinie bede jezdzil na drogowych oponach.
mikae - Wto Paź 13, 2009 21:23
myślę, że apropo Kielc najlepiej się wypowiedzą Ci co tam jeżdżą - np. robertMK, Żelazko
Lejek - Pon Paź 26, 2009 13:58
A tak apropos opon, mam pytanko. Mam zalozone r888 na stalowkach, czy uwazacie ze czesta przekladka takiej opony tzn. zdjecie na zime zalozenie na wiosne, bardzo negatywnie wplywa na rant i scianki boczne czy raczej nie ma to wiekszego znaczenia... Mam troche zgryz czy zamieniac czy kupowac kolejne felgi... Prosze o pomoc bardziej doswiadczonych i obytych w temacie...
pilachgt6 - Pon Paź 26, 2009 15:44
nie wiem jak scianka - ale takie ciagle przekladanie jest meczace - dlatego kup sobie dodatkowe felgi.
kiedy bedizesz chcial to bierzesz zabe i sobie sam zakladasz kola
Simonides6 - Pon Paź 26, 2009 17:03
dodam tylko ze R888 tak szybko schodzi, że od wiosny do zimy może nie doczekać :] znam to z autopsji
nie sądze ze problem paroletniego przekładania zima-lato tu wystąpi
Lejek - Pon Paź 26, 2009 20:41
Simonides napisał/a: | dodam tylko ze R888 tak szybko schodzi, że od wiosny do zimy może nie doczekać :] znam to z autopsji
nie sądze ze problem paroletniego przekładania zima-lato tu wystąpi |
Zgadzam sie, ale mało jezdze tym autkiem takze jest opcja ze cos wytrzyma, stad to pytanko.
Ale dzieki za odpowiedzi, ide szukac felg w takim wypadku
MicO6 - Wto Paź 27, 2009 22:09
im starsza opona tym mniejsza przyczepność.. samo przekładanie nie ma żadnego wpływu na opone..
mszczyrek - Nie Gru 20, 2009 18:23
Gdzie kupujecie opony w Lublinie i okolicach? Mozna gdzies tanio dostac czy pozostaje zamawianie z sieci? Chodzi mi konkretnie o sliki Markguma lub Toyo R888, 14-15''.
Drift_King6 - Pią Mar 12, 2010 01:06
Podpinam się pod temat...
Szykuję się na zakup opon na tor i nie wiem co kupic.W zeszłym roku jeździłem na r888 i zastanawiam się,czyjest jakaś alternatywa dla nich w rozmiarze 195/50 r15 w rozsądnych(czyt.nie większych niż r888) pieniądzach.
W związku z tym,że jeździłem tylko na tych proszę o opinie osoby,które miały do czynienia z "ósemkami" i innymi oponami tego typu...Czy są jakieś opony,które im dorównują przyczepnością,nie są droższe i są dostępne od ręki ?
spider666 - Sro Mar 17, 2010 08:52
alternatywa:
http://www.racingtires.pl...zial=semi_slick
http://www.allegro.pl/ite...ick_nowosc.html
http://www.fedima.pl/
http://www.allegro.pl/ite...slick_nowe.html
http://www.oponymaxsport.eu/index1.html
http://www.opony-sportowe.pl/
pilachgt6 - Sro Mar 17, 2010 10:20
spider napisał/a: | http://www.oponymaxsport.eu/index1.html
|
nie no bez jajec i wprowadzania ludzi w bezsensowne koszta!!!
tego sie nie tykaj!!! a jezeli fedimy i markgumy i inne tym podobne sa jakosci maxsporta to je wszystkie omijaj z daleka!!!
spider666 - Sro Mar 17, 2010 12:37
Drift_king, to są alternatywy.
ale na suche to raczej nie będzie nic lepszego w tej cenie jak R888.
najbardziej zbliżone będzie jeszcze R1R i 595RS
co do maxsport, to ja mam i uważam że lepsze jak markgumy(które się rozpadają)
i na mokrym r888 ich nie dogoni.
ale biorąc pod uwagę maxsporty, fedimy i markgumy że to nalewki,
to musisz się spodziewać że każda przyjdzie ci z inna twardością boku (różne karkasy),
Poza tym mają słabsze hamowanie jak 888. Ale plusem jest chyba to że wolniej się zużywają.
pilachgt6 - Sro Mar 17, 2010 13:21
spider napisał/a: |
ale biorąc pod uwagę maxsporty, fedimy i markgumy że to nalewki,
to musisz się spodziewać że każda przyjdzie ci z inna twardością boku |
raczej bez twardości boku
ta opona to tylko do jazdy na wprost się nadaje i to też nie na długo, bo przez bieżnik rajdowy hałas jest spory - od 140km/h radio nie dawało rady zagłuszyć
spider666 - Sro Mar 17, 2010 20:51
dlatego może lepsze są na deszczu przez te boki właśnie.
<lol>
Drift_King6 - Czw Mar 18, 2010 23:17
Dzięki,że rozwialiście moje wątpliwości co do nalewek.
A co myślicie o Yokohama Parada spec2 ?Jeździł ktoś na tym?Jest jakieś odniesienie do r888?Mam okazję kupić komplecik nówek w świetnej cenie...
Jarek_A - Wto Lis 16, 2010 10:17 Temat postu: Nierowne zuzycie Toyo R888 Hej
Po przejechaniu 3 imprez na R 888 zauwazylem ze srodek bieznika przednich opon znacznie bardziej mi sie zuzyl, co sugerowaloby za duze cisnienie. Pompowalem 1.8-1.9 z przodu (zimna opona). Guma sie scierala az do paska z boku opony, a nawet bardziej... Czy rzeczywiscie cisnienie bylo za duze?
polll6 - Wto Lis 16, 2010 11:53
pompowales 1.8 - 1.9 na zimne opony czy rozgrzane ?
Jarek_A - Sro Lis 17, 2010 08:23
zimne, a pozniej nie pilnowalem cisnienia... zapewne wzroslo. czyli powinienem 1.8-1.9 miec na rozgrzanych?:/
graboss - Sro Lis 17, 2010 09:02
napompuj koła azotem wtedy nie ma różnicy ciśnień przy zimnej i ciepłej oponie
Lejek - Nie Lis 28, 2010 21:13
Cisnienie najlepiej potestowac i dobrac do wagi auta, ale moje wazy okolo 1000kg i ładuje na tor w lublinie w r888 2,4-2,6 sprobował bym na twoim miejscu dmuchnąc nieco wiecej.
Jarek_A - Pon Lis 29, 2010 12:09
nadmuchanie wiecej napewno nie sprawi, ze srodek opony zacznie mi sie mniej zuzywac:/ 2.4-2.6 w r888? przed rozgrzaniem? to ponad 3 po rozgrzaniu... prawde mowiac to nigdy wczesniej nie slyszalem zeby ktos tyle pompowal w toyo r888:) Ja sie zastanawialem w poscie czy 1.9 to nie za duzo;p
Lejek - Pon Lis 29, 2010 19:23
Jarek_A napisał/a: | nadmuchanie wiecej napewno nie sprawi, ze srodek opony zacznie mi sie mniej zuzywac:/ 2.4-2.6 w r888? przed rozgrzaniem? to ponad 3 po rozgrzaniu... prawde mowiac to nigdy wczesniej nie slyszalem zeby ktos tyle pompowal w toyo r888:) Ja sie zastanawialem w poscie czy 1.9 to nie za duzo;p |
Wiem, że to brzmi dziwnie ale duzo opinii takich słyszałem, miedzy innymi chlopaki z hothatch pompują podobnie, z tego co pamietam.
Drift_King6 - Pią Gru 17, 2010 08:45
Ciśnienie zależy od rozmiaru opony,wagi auta i nawierzchni po jakiej będziemy się poruszać.Nie wiem jak większe auta ale mój kadett jak miał z tyłu wiecej niż 1.7 to nie dawał się prowadzić...
Spawos6 - Pią Gru 17, 2010 18:57
ja u siebie na 205/50/15 na tor dawalem 1,6-1,7 w lecie bo po przejezdzie okrazenia bylo kolo 2,3 nawe jak z G-techem sie bawilem to najlepsze czas byly jak mialme okolo 1,7 a jak dawalem 2.0 i wiecej to fakt gorsze do 100 i na 400m,
Schumi036 - Pią Lut 04, 2011 12:17
Odkopuję troszkę temat, ale stwierdziłem, że bez sensu zakładać nowy. Macie jakieś doświadczenia z Falkenami? Chodzi mi o ten konkretny model i rozmiar:
http://www.opony.com/para...5-50r17-93-y-xl
mefyoo - Wto Mar 22, 2011 23:21
Mam pytanko co do rozmiaru, jak myślicie warto dopłacić i kupić Toyo R888 225/50R15 zamiast 195/50R15 ? do astry f na przednią oś
Wasyl6 - Wto Mar 22, 2011 23:48
mefyoo, przy tej pierwszej zwiększasz średnicę koła o 3cm - na co Ci taki profil? Im niższy tym lepiej na torze
mefyoo - Sro Mar 23, 2011 11:28
w takim razie 195/50R15 to optymalny rozmiar ? bo 205/50 nie widziałem a tej oponie
Wasyl6 - Sro Mar 23, 2011 13:48
mefyoo napisał/a: | w takim razie 195/50R15 to optymalny rozmiar ? |
Na pewno najtańszy
Jarek_A - Wto Kwi 05, 2011 08:29
mefyoo napisał/a: | w takim razie 195/50R15 to optymalny rozmiar ? bo 205/50 nie widziałem a tej oponie |
Wez pod uwage tez, ze r888 sa szersze od normalnej opony np. powierzchnia styku opony z jezdnia w 205 to 215 mm.
mefyoo - Sob Kwi 09, 2011 07:45
jeszcze takie małe pytanko, mniej więcej ile km przejedzie w ruchu miejskim i na trasie takie r888 ? jeżdżę bardzo mało, jakieś góra tysiąc km miesięcznie i zastanawiam się czy zakładać r888 tylko na tor czy jeździć na nich
spider666 - Pon Kwi 11, 2011 09:59
Po pierwszych jazdach na torze będziesz się zastanawiał czy po drodze, aby legalne jeżdżenie na bieżniku miejscami dochodzącym do TWI.
Niestety taki urok tych opon, nierówno się zużywają, a nowe maja około 5mm bieżnika.
pilachgt6 - Pon Kwi 11, 2011 21:07
ja jeszcze wróce do T1R - mam teraz ten wynalazek na przedniej osi w ośce i nie jestem zadowolony. Jezdni moim zdaniem słabo się trzyma, mieli jak szalone. No chyba że mam za dużo mocy i zbyt się przyzwyczaiłem do 4x4. Ale póki co takiej opony bym nie polecił. Jak założę do tego samochodu coś innego na przód to napiszę czy przesadzałem z T1R czy jednak mam rację ze słabością tej opony.
Wasyl6 - Pon Kwi 11, 2011 21:10
pilachgt, a co ujeżdżasz teraz? Bo w sumie sam mam t1r i wg mnie trzymają dość nieźle, choć mam małe porównanie
pilachgt6 - Pon Kwi 11, 2011 21:21
Astra GSI
Wasyl6 - Pon Kwi 11, 2011 21:43
pilachgt napisał/a: |
Astra GSI |
To powinniśmy mieć podobne odczucia. Chyba żeś się za bardzo przyzwyczaił do 4x4
Konrad6 - Nie Kwi 24, 2011 14:46
Ja tam na T1R nie narzekam )
Z tym że Honda lekka jest i troszke inne siły działają na opone...
Drift_King6 - Nie Kwi 24, 2011 16:11
pilachgt napisał/a: | ja jeszcze wróce do T1R - mam teraz ten wynalazek na przedniej osi w ośce i nie jestem zadowolony. Jezdni moim zdaniem słabo się trzyma, mieli jak szalone. No chyba że mam za dużo mocy i zbyt się przyzwyczaiłem do 4x4. Ale póki co takiej opony bym nie polecił. Jak założę do tego samochodu coś innego na przód to napiszę czy przesadzałem z T1R czy jednak mam rację ze słabością tej opony. |
Masz absolutną rację.
W moim bądź co bądź mocnym GSi było DOKŁADNIE tak samo.T1R to kapota w porównaniu z r888 i koniec tematu.Wiem to,bo zjadłem takie i takie
Aa i na koniec miałem jeszcze parady...również zero podejścia do ósemek...
pugi - Nie Kwi 24, 2011 16:17
a jak się mają parady do t1r?
QXs - Nie Maj 22, 2011 13:18
A czemu do tej pory nikt nie wspomniał o yokohamah A539. Mam takie w rozmiarze 195/45 R14. W porównaniu do Pirelli P5000 w tym samym rozmiarze są bajeczne. Pirellki strasznie się ślizgają w porównaniu do Yokoham. Jeżeli mieliście styczność z tymi oponkami dajcie znać co o nich sądzicie.
pilachgt6 - Czw Cze 02, 2011 19:58
t1r zmieniłem na jakieś zwykłe silvertone o biezniku moze 4mm - od razu mogę strzelać ze sprzęgła, zdecydowanie mniej mielenia na starcie, odnośnie łuków nie mam porównania.
napewno wiem że t1r były do d..py, chyba że przez to że się już kończyły
graboss - Wto Paź 18, 2011 12:24 Temat postu: Opony PROFIL Na ostatnim RSie trochę gadaliśmy z chłopakami o oponach firmy PROFIL
http://rpmotorsport.pl/au...53_15_3879.html
Widziałem kilka aut już na nich śmiga - czy możecie się podzielić wrażeniami??
Jedną opinię już znalazłem: kolegi Mrck (biały civic)
Powiem tak.... kopa....
Kupiłem 2 sztuki na przetestowanie... wrzuciłem na przód do swojego civica i oto co zostało po zrobieniu razem ok 60km po torze Lublin... a wiec 20 okrążę....
Zniszczona opona była na prawym przodzie, gdzie to koło jest mniej obciążone...
Mieszanka średnia....
jedna opona wygląda jak nowa a drugiej już prawie nie ma .... bez komentarza....
Wg mnie szkoda kasy, a z reklamacja widzę ze już będzie problem.... <biggrin>
http://img856.imageshack....p1070811.th.jpg
http://img37.imageshack.u...1070819k.th.jpg
polll6 - Wto Paź 18, 2011 15:03
pytanie jakie bylo cisnienie w oponie...
Wasyl6 - Sro Paź 19, 2011 17:55
Dziubek, a zbieżność na bank była?
spider666 - Pon Paź 24, 2011 13:58
tu więcej w tym temacie:
http://www.racingforum.pl...ic=89116&st=120
Stolkinnen - Pon Paź 24, 2011 22:36
Opony bieżnikowane letnie to nieporozumienie - chyba że nie znam jakiejś - dobrej opony to niech mnie ktoś poprawi. Opony profil miałem przez 5 km na Scirocco i po tak krótkim teście ( potworne pływanie i uślizgi auta) zamieniłem na Eagle F1 - pod kątem KJS a wiec uniwersalna dobra opona .
Za to zimowe nalewki sprawdzaja sie świetnie w śniegu .
spider666 - Pią Paź 28, 2011 11:26
Stolkinnen, tu jest mowa raczej o konkretnym typie opon
-Opona typu Slik z homologacją drogową XR-01.
nie o zwykłej letniej bieżnikowanej .
Furiosus - Pon Lis 07, 2011 20:35
Panowie podepnę się pod ten temat z pytaniem odnośnie TOYO CF-1.
Macie jakieś opinie na ten temat??? Pomykał ktoś na takich???
Obecnie mam magiczne Fuldy 175 50 13 ale mi plomby z zębów wypadają a na mokrym to "Yellow Submarine"
Rozmiar opon 185 60 13 będzie toto jeździć w klasyku z pazurem...
maniek276 - Wto Mar 27, 2012 08:13 Temat postu: profil xr-01 Moje opony po niedzielnym rs-ie wyglądają tak:
By maniek276 at 2012-03-26
By maniek276 at 2012-03-26
By maniek276 at 2012-03-26
To ostatnie to opona od strony kierowcy, jak by troszkę napłynęła na siebie. Jest to średnia mieszanka. Jako że zrobiłem w końcu odcięcie wszystkich "ogłupiaczy" (asb,asr,kontrola,itp,itd) to ciężko jednoznacznie mi odpowiedzieć czy jest dużo szybciej. Subiektywne odczucia są raczej na tak. Wiadomo że sama opona nie pojedzie. Na pewno są opony lepsze (z tego typu), ale dla mnie to wystarcza. Raczej generalki nie wygram (no chyba że graboss będzie drugi ). Najważniejsze że są Made in Poland, a na moje pojeżdzawki wystarczą. Oczywiście są to opony przednie.
GrzesiekK.6 - Wto Mar 27, 2012 11:23
Niestety Maniek już na nich widać to o czym na racingforum mówiłem, jeszcze jedna dwie pojeżdżawki, zwłaszcza że coraz cieplej i się będą rozwarstwiać, te podłużne paski to właśnie początki rozwarstwiania.
Nadal używam XR-01, jednak tylko na tylnej osi, tam u mnie w średniej mieszance działa do przyjęcia, na napędzaną się nie nadaje u mnie całkowicie.
Zell6 - Czw Mar 29, 2012 14:02
Hejo
Mam pytanie do osób jeżdżących na r888 bądź innych semi slickach.
Chcę kupić jakieś kapcie bo guma ze smarta ma już 11 lat i nie trzyma.
Mam podobno 100 koni i jakieś 730 kg wagi. Obecne kapcie to 175/50/13 ale to jakaś pomyłka.
Mam dylemat czy zostać w 13" i utrzymać w miarę niski środek ciężkości i małą masę nieresorowalną czy zakupić 15" i mieć trochę szerszego kapcia, wyżej położony środek ciężko (o jakieś 3cm w stosunku do tego co teraz i ok.2 cm w stosunku do 13" semi slick).
Wybrać chce coś z poniższych:
185/60/13 (+11,85mm)
205/60/13 (+17,75mm)
195/50/15 (+30,4mm)
205/50/15 (+32.9mm)
I teraz pytanko jak będzie się zachowywać ścianka boczna w R8 bądź podobnych (semi) oponach na tak wysokim profilu jak 60 czy moim skromnym wozidełku ? Warto się pchać w wysoki profil czy lepiej kupić 15" i poświęcić trochę przyspieszenia oraz wysokości środka ciężkości ? W nawiasach różnica wysokości COG dla poszczególnych opon).
pilachgt6 - Czw Mar 29, 2012 14:21
przy 1450kg na oponie 235/45 ścianka zachowuje się bardzo dobrze. moja wysokość profilu jest porównywalna do wymienionej 205/50/15. na wyzszym nie jezdzilem ale skoro te moje przy tak ciezkim samochodzie dawaly rade, to uwazam ze przy lekkim aucie wyzsza scianka tez sie zachowa jak nalezy, poza tym to r888 a nie jakies nalewki
junior001 - Pią Mar 30, 2012 09:28
moja corsa ma podobna wagę i jeżdżę na r888 w rozmiarze 195/50/15,wcześniej 185/60/14 i się bardzo dobrze zachowują ,bardzo mocna ściana boczna ,nawet mając kapcia z tyłu bardzo nie jest to odczuwalne:) ,testowałem również marguma S0-super miękka tył oraz S1-miękka przód ,guma dobrze trzyma ale w zakrętach to pomyłka w 195/50/15 wyścig Kazanów w przemyślu pod górę ślad na oponie sięgał prawie do felgi,margum kontra r888 na torze różnica około 2 sekund na próbie, co do wysokości opony niski profil bardziej na tor,na kjs lepiej wyższy,mniejsza prawdopodobieństwo uszkodzenia kapcia na dziurach czy krawężnikach
crOOchy - Sro Cze 06, 2012 10:15 Temat postu: Opony Szukacie informacji o interesującym Was modelu opon? Jak zachowuje się na mokrym, czy jest głośna na suchym? A może jak trzyma przy upalaniu na torze?
Zapraszamy do dyskusji
piotrus - Sob Cze 09, 2012 03:29
Pytanie małe,
wybieram się w niedziele na szuter do Chełma, polecicie bardziej stare zimówki 165/60 czy r888 195//50, co się będzie lepiej trzymało. Czy jak założę r888 to się strasznie zetrą na szutrze?
Drift_King - Sob Cze 09, 2012 07:39
piotrus napisał/a: | Pytanie małe,
wybieram się w niedziele na szuter do Chełma, polecicie bardziej stare zimówki 165/60 czy r888 195//50, co się będzie lepiej trzymało. Czy jak założę r888 to się strasznie zetrą na szutrze? |
Na szuter zimówka-im grubsza tym lepiej.Toyo r888 na tej nawierzchni będzie baaaardzo słabe...
majuDJ - Czw Cze 28, 2012 16:35
Ostatni przeglądając allegro natknąłem się na takie opony 225/45r17 letnie nowe opony bieżnikowane WYPRZEDAŻ (2440078214) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Cena powiedziałbym bardzo atrakcyjna.... Ktoś używał jakiś nalewek w samochodzie? Jak się sprawują? Miał ktoś jakieś bieżnikowane od Ecoopony z Olsztyna lub golden-gum? Producent to Opony bieżnikowane Ecoopony niby doświadczenie od 1952, i zero negatywnych komentarzy na temat jakości opon.
Brzozka - Czw Cze 28, 2012 16:50
Ja mam nalewki zimowe i jedyny problem jaki z nimi miałem to wyważenie ich.
johny - Czw Cze 28, 2012 18:32
,,nowe opony bieżnikowane'', albo nowe albo bieznikowane,
zimowe jeszcze sie zgodze ale letnie to chyba przesada, rozumiem do matiza mozna kupic, ale do bmw jak zaczniesz szalec to moze sie odkjeic
siwy - Pią Sie 31, 2012 19:16
majuDJ, znowu idziesz po taniości żeby oszczędzać DWA RAZY? to nie jest forum eco driverów ... ziom...
guziolek - Sob Wrz 01, 2012 13:51
Już widzę następny temat pt "Kupiłem nalewki, miały być super jakość i nowe, ale nie chcą się wyważyć"
Drift_King - Czw Paź 11, 2012 13:42
UP!
Nadejszla pora,żeby zakupić(jeszcze nie obuć) nowe zimówki do subaryny.
Fabryczny rozmiar to 195/60R15 i chyba taki zostanie(chociaż myślałem o 185/65r15,ale 200+ kucy wiec...)
Auto jeździ głównie po mieście,ale NA PEWNO będzie użytkowane na torze i to tam ma się sprawdzać najlepiej-śnieg,błoto pośniegowe i mokry asfalt.Hałas nie gra roli,cena wsumie też.
Propozycje ?
.Gelo. - Czw Paź 11, 2012 13:54
Nokian WRG2 dodatkowo wzmacniane XL cena ok 280
lub ze starszym DOTem z 2009 cena 250 zł
Vredestein SnowTrack3 cena ok 290 zł
KIT GTO - Czw Paź 11, 2012 16:20
to tam sa 15
to ja się zapytam o zimówki 205/45/17 może ktoś sprzedaje lub ma dojście do nówek bo mniejsze nie wejdą
Drift_King - Czw Paź 11, 2012 16:50
KIT GTO napisał/a: | to tam sa 15
to ja się zapytam o zimówki 205/45/17 może ktoś sprzedaje lub ma dojście do nówek bo mniejsze nie wejdą |
Ano są 15 i świetnie się na nich jeździ
Oponki mam gdzie kupić w ciut lepszych cenach więc luz,chodzi mi wyłącznie o opinie,doświadczenia z jakimiś modelami...
KLOCEK - Pią Paź 12, 2012 08:21
ja jestem bardzo zadowolony z michelina alpin , wcześniej z A3 teraz z A4
rewelacyjna na mokrym, lodzie, błocie pośniegowym, jedynie w głębokim śniegu nie ma szału ale tam to chyba tylko dębica frigo daje radę
co do nokian wrg2 to jest ok ale jak bym wybierał to jednak wolał bym michelina
siwy - Nie Paź 14, 2012 22:37
ja bym się skusił na goodyearka ultra grip.
crOOchy - Pią Lis 16, 2012 08:41
goodyeary mocno poleciały z jakością wykonania i miałem sporo reklamacji
Micheliny opona bardzo fajna, bardzo dobre właściwości trakcyjne, ale miękka i szybko znika do tego droga
Conti relatywnie dobry stosunek cena jakość, a właściwościami trakcyjnymi praktycznie nie ustępuje pola Michasiom
bridgestony mam w płaskatym traktorze drugi sezon, opona bez zastrzeżeń
Nokian wrd3, to będę zakładał do quattro, gęsty bieżnik na środku opony powinien zapewnić pewne prowadzenie i dobrą "kierowalność". Szerokie rowki między kostkami rozchodzące się na bok rokują na dobre odprowadzanie wody i błota pośniegowego. Dostępna w XL na felge 15" (zamówiłem 205/60r15)
No i jakby nie było opona z rynku skandynawskiego, więc o jeździe w warunkach zimowych pojęcie mają
spider666 - Pią Lis 16, 2012 08:50
johny napisał/a: | ,,nowe opony bieżnikowane'', albo nowe albo bieznikowane,
zimowe jeszcze sie zgodze ale letnie to chyba przesada, rozumiem do matiza mozna kupic, ale do bmw jak zaczniesz szalec to moze sie odkjeic |
siwy napisał/a: | majuDJ, znowu idziesz po taniości żeby oszczędzać DWA RAZY? to nie jest forum eco driverów ... ziom... |
Nie spinajcie się tak tylko wdepnijcie na tor na jakiś rallysprint zobaczyć na czym ludzie jeżdżą.
Jak nalewka jest w czołówce...
bo często okazują się być lepsze od michałów, gutjeruf, brumów itd. - które są robione tylko do jazdy po mieście lub odśnieżonych drogach.
ja polecam firmy profil - są najlepiej wykonane, choć nie najtańsze
na lato Profil XR01
na zimę Profil Alpiner lub Winter extrema (typowe zimówki na mocny śnieg więc na deszczu mogą nie być rewelacyjne)
daniel_w - Pon Sty 14, 2013 23:36
Gdzie w Lbnie kupię używane zimówki w rozsądnym stanie i cenie? Chodzi konkretnie o rozmiar 205/55/16 lub 195/55/16.
B@rtosz - Czw Mar 13, 2014 13:03
Gdzie w okolicach Lublina jest największy wybór opon używanych?? ktoś podpowie?
Poszukuję na zapas opony 215/70 R16
|
|