Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Rozpórka

Chad_MC - Pią Sie 10, 2012 20:05
Temat postu: Rozpórka
Witam, chciałbym się poradzić, zapytać, poznać waszą opinię, czy warto założyć rozpórkę przednią na seryjne zawieszenie?
ukanio - Sob Sie 11, 2012 06:49

To zależy co chcesz z tym autem robić.
Chad_MC - Sob Sie 11, 2012 12:19

Głównie na ulicę, ale od czasu do czasu jakiś rallysprint lub KJS chciałbym pojechać.
ukanio - Sob Sie 11, 2012 13:21

To jak na ulicę to raczej za wiele Ci nie da. Bardziej jako bajer gdy otworzysz maskę żeby pokazać kolegom. Jak chcesz mieć dobrą przyczepność to zacznij od zmiany zawiasu na jakiś bardziej utwardzony i obniżony.Dopiero do tego zawiasu dodaj rozpórkę i wtedy będziesz miał elegancko. :P

U mnie zawias zrobił ogromną różnicę. Czasy na torze poprawiły się o 3-4 sekundy.

KTR - Sob Sie 11, 2012 15:09

nawiazując do pytania z pierwszego postu, moim zdaniem warto ja założyć nawet do seryjnego zawiasu :) bo różnice napewno odczujesz, no i tak jak pisze ukanio warto też zainwestować w zawias :spoko:
ukanio - Sob Sie 11, 2012 22:44

Chad_MC, najlepiej zacznij od zmiany zawiasu na sportowy (kit lub gwint). To Ci obniży i utwardzi zawieszenie. Na seryjnym nawet jak założysz rozpórkę to:
Po 1. Środek cięzkości nadal pozostanie wysoko
Po 2. Seryjne amory i sprężyny pozwolą na większe wychylenie auta w zakrętach
Po 3. Pewnie seryjny zawias w Twoim aucie nie jest nowy i stracił część skuteczności co również będzie miało wpływ na zachowanie auta w zakrętach.

Rada ode mnie.
Jak będziesz chciał założyć sportowy zawias to nie baw się w jakąś większą glebę jeśli jeździsz autem na codzień. Polskie drogi nie tolerują mocno obniżonych aut.
Ja w Corsie miałem gwint i obniżenie auta -50mm. Dwa razy zerwałem korek spustu oleju po uderzeniu w wystające studzienki. Poza tym każdy wyjazd na wieś wiązał się ze stresem, bo czasem koleiny na polskich drogach są tak głębokie, że jadąc autem słyszałem jak podwozie ociera o asfalt.

siwy - Nie Sie 26, 2012 20:41

ukanio, proszę, nie chrzań.

sama rozpórka nie poprawi Ci charakterystyki auta diametralnie.
Warto rozważyć konkretniejsze modyfikacje, zacząć od odpowiedzi w co idziemy - poliuretany? czy często wymieniane tuleje zawieszenia?), dobry kompleksowy gwint?
, może tych rozpórek nawet trochę więcej, ale na tak zadane pytanie ja odpowiedziałbym: TAK WARTO założyć rozpórkę nawet do serii.

mikae - Sro Sie 29, 2012 18:25

Należało by zacząć od tego jaką rolę pełni rozpórka na kielichy - ma na celu zwiększenie sztywności auta - a dokładniej budy. Zawieszenie od dołu mamy połączone wahaczami, stabilizatorami, drążkami kierowniczymi - a od góry "powietrzem", podsumowując - jak już Siwy wyżej napisał: ma sens montowanie rozpórki do auta seryjnego.
ukanio - Sro Sie 29, 2012 22:45

siwy, nie chrzanię!
Piszę z moich doświadczeń.

Corsa - gwint, bez rozpórki - na torze i równej nawierzchni rewelacja. Znakomita przyczepność. Brak wrażenia, że auto się za chwilę przewróci w zakręcie. Szybkość w zakrętach wzrosła o 50%.

Megane - rozpórka, zawias seria - jak dla mnie żadna lub prawie niezauważalna różnica w porównaniu z autem bez rozpórki.

Podsumowując. Bezpieczniej i pewniej się czułem wchodząc w zakręt Corsą na gwincie niż Megane z rozpórką. ;)

guziolek - Czw Sie 30, 2012 16:47

ukanio, teraz napisałeś prawdę :) Różnica była, tyle że dla budy,a ty jej nie wyczuwałeś.
To tak jak wsadzenie samego fmica, bez dłubania w reszcie motoru w sumie na odczucia wpływa na tyle znikomo że można nie poczuć , (jedni mówią, że im lepiej się zbiera, drudzy że nie widzą różnicy), ale dla silnika różnica jest niepodważalna.

KTR - Czw Sie 30, 2012 22:32

ukanio to jak Ci sie chce zrób mały spr na serii zawiasie :D zdejmij rozpóre i polataj trochę bez a pózniej załóż :)
ukanio - Czw Sie 30, 2012 22:44

KTR, chyba juz napisałem, że jeździłem autem bez rozpórki i z rozpórką i nie widzę różnicy.
Może jest tak jak napisał guziolek, że dla kierowcy różnicy nie ma, a dla budy jest.
Więc jeśli chłopak chce poczuć różnicę w prowadzeniu auta to niech zacznie od zmiany zawiasu.

KTR - Pią Sie 31, 2012 16:37

ukanio napisał/a:
siwy, nie chrzanię!
Podsumowując. Bezpieczniej i pewniej się czułem wchodząc w zakręt Corsą na gwincie niż Megane z rozpórką. ;)

ale w 2 różnych autach, a tutaj byłby przyklad auta z seryjnym zawiasem jeżdżącego z i bez rozpórki.

siwy - Pią Sie 31, 2012 19:15

ukanio napisał/a:
ezpieczniej i pewniej się czułem wchodząc w zakręt Corsą na gwincie niż Megane z rozpórką. ;)
przecież to oczywiste ?!?!! porównaj Corse(EDIT: JAKIEKOLWIEK AUTO, ALE TO SAMO) Z i BEZ rozpórki, bo oto chodzi w tym temacie ?
ukanio napisał/a:
Więc jeśli chłopak chce poczuć różnicę w prowadzeniu auta to niech zacznie od zmiany zawiasu.
tutaj chrzanisz tylko trochę, jak chce na prawdę poczuć różnicę, to trzeba by wszystko wymieniać i wyda 5-10k zł.
Krócej: rozpórka to jeden z najbardziej uniwersalnych modyfikacji, które na szybko przychodzą mi do głowy, bo bez znaczenia czy będziesz miał gwint czy nie,czy wymienisz cambery, wrzucisz regulowane wahacze, założysz stabilizatory dolne etc. to rozpórka i tak się nada.

ukanio - Sob Wrz 01, 2012 10:56

siwy, ale po co mam porównywać Corsę, skoro porównywałem Megane z rozpórką i bez rozpórki? :P
No chyba, że chodzi Ci o porównanie gwintu bez rozpórki z gwintem + rozpórka, ale w tym temacie mowa o założeniu rozpórki do seryjnego zawiasu.

Wiadomo, że rozpórka zawsze się przyda i pewnie warto założyć, ale jeśli chłopakowi zależy na mocno zauważalnej poprawie zachowania się auta to uważam, że powinien zacząć od wymiany innych elementów.

siwy - Sob Wrz 01, 2012 11:24

ukanio, omfg zauważ że kolega nie prosi Cie o rade od czego powinien zacząć, więc odpowiadaj na zadane pytanie, dygresję wstawiłeś imho słuszną, ale to nie jest istotą tematu. DALEJ potwierdzę że rozpórka to dobry mod, bo jest uniwersalnym modem, zmieni amory na gwint i też będzie okay.

PS. ja napisałem co miałem do napisania, zamień w poście wyżej CORSA na MEGANE.
Kolega dostał już odpowiedź na swoje, zadane pytanie, plus wyjaśniłeś mu że jak chce uzyskać lepszy efekt to ma założyć gwint - TAK? no i ... nie ma sensu dalej bić piany :)

podsumowanie: rozpórka - TAK, ale warto oprócz rozpórki zainwestować w gwint.

ukanio - Nie Wrz 02, 2012 09:04

Widzę, że ktoś tu się już gubi w zeznaniach.
Proponuję wrócić do początku tematu i przeczytać wszystkie posty jeszcze raz ze zrozumieniem

Pianę to raczej Ty bijesz, bo ja już w pierwszym swoim poście napisałem to co Ty stwierdziłeś dopiero teraz. ;)

Dodatkowo ktoś dopisał, że rozpórka da mu na ulicy zajebiście odczuwalną różnicę, co uważam za wprowadzanie chłopaka w błąd.
Chciałem mu uświadomić, że jeśli założy rozpórkę licząc na super zmianę zachowania auta, może się delikatnie rozczarować. ;)
Więc to chyba jest jakaś RADA?[/b]

siwy - Nie Wrz 02, 2012 12:37

ukanio napisał/a:
Chciałem mu uświadomić, że jeśli założy rozpórkę licząc na super zmianę zachowania auta, może się delikatnie rozczarować. ;)
Więc to chyba jest jakaś RADA?
tak, TO JEST DOBRA rada.
ukanio napisał/a:
rozpórka da mu na ulicy zajebiście odczuwalną różnicę, co uważam za wprowadzanie chłopaka w błąd.
TAK, jest, ale bez tego "zajebiście". po prostu da odczuwalną różnicę.
ukanio napisał/a:
Wiadomo, że rozpórka zawsze się przyda i pewnie warto założyć, ale jeśli chłopakowi zależy na mocno zauważalnej poprawie zachowania się auta to uważam, że powinien zacząć od wymiany innych elementów.
Po prostu powinien myśleć o wymianie również innych elementów, rozpórka jest modyfikacją uniwersalną - ta sama będzie się nadawała zarówno do gwintu, jak i do serii. Kolejność ma mniejsze znaczenie, w zależności od portfela i preferencji. PS. proszę pamiętać o zasadach montażu.
KTR napisał/a:
tak jak pisze ukanio warto też zainwestować w zawias :spoko:

Cytat:
podsumowanie: rozpórka - TAK, ale warto oprócz rozpórki zainwestować w gwint
+ poliuretany, stabilizatory etc etc.

mikae napisał/a:
ma sens montowanie rozpórki do auta seryjnego.
TAK
KTR napisał/a:
warto ja założyć nawet do seryjnego zawiasu

teraz krótko i konkretnie? :mrgreen: :mrgreen:

martrx - Sro Wrz 05, 2012 22:16

w moim seicento, po delikatnym obniżeniu 40/40, postanowiłem założyć sobie rozpórki górną + dolną

tak to wygląda



zależało mi na lepszym prowadzeniu auta i myślę, że zostało to spełnione
poniżej link dokładnie opisujący efekty przed i po założeniu rozpórek
http://mac.phorum.pl/viewtopic.php?t=208
pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group