Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - LPG Tuning - Blos

Kamil - Wto Sty 10, 2006 22:13
Temat postu: LPG Tuning - Blos
Zainteresował mnie ostatnio ten temat :)

Troche informacji co to jest Blos :
Cytat:
Dokładna zasada działania jest prosta i polega na pomiarze przepływu masowego za pomocą pneumatycznego mechanizmu, który jednocześnie zajmuje się podawaniem gazu dokładnie proporcjonalnie do masy przepływającego powietrza. Cały taki "blos" nie dławi przepływu powietrza w zauważalny sposób - jego średnica satysfakcjonuje nawet duże silniki. Sam gaz nie jest sterowany żadnym silnikiem krokowym. Aby być "legal" tam, gdzie głupawa ustawa wymaga elektronicznej regulacji dawki, silnik krokowy zostawia się "na sztukę" otwarty. De facto reduktor powinien być połączony z blosem na krótko, beż żadnych regulacji, śrubek, zaworków etc.

Można nawet nazwać to systemem pierwszej generacji - nie zawiera żadnej elektroniki, będąc jednocześnie wyjątkowo skutecznym. Producent i właściciel patentu, firma BRC zakończyła produkcję jakieś 2 lata temu ze względu na brak możliwości stosowania tego rozwiązania ponieważ ustawy krajów - odbiorców (głównie UE) zaczęły w pojazdach z katalizatorem wymagać elektronicznej regulacji dawki (pomimo iż jest wielokrotnie bardziej powolna i nieproporcjonalna w porównaniu do takiej metody jak "blos" + wymaga dość żmudnego strojenia). Dziś już dość trudno kupić taki gaźnik gazowy (zwany też niekiedy mikserem przepływowym). Ogólnie żywy dowód że głupi urząd potrafi zniszczyć każdą dobrą ideę.


Jeżeli zauważymy, że gaz jest dawkowany proporcjonalnie do przepływu, to od razu można to nazwać inaczej - za pomocą blosa można ustawić stały stosunek powietrza do paliwa - np. 13:1. Nie jest to może optimum jak chodzi o spalanie, bo dla niewielkich obciążeń lambda może być wyższa bez szkody dla silnika - ale już dla mocniejszego depania pedału gazu - nie. Można przyjąć że parametry auta będą takie, jak przy zastosowaniu idealnie zestrojonej instalacji wtrysku gazu, ale auto będzie nieco bardziej paliwożerne (aczkolwiek oczywiście będzie mniej palić niż auto z konwencjonalnym mikserem - o czym za chwilę). Jeżeli ustawimy jakiś skład dla konkretnych obrotów, to będzie on taki sam od zera do bohatera n Na tym polega genialność i skuteczność blosa.

Konwencjonalny mikser bazuje na wysysaniu gazu za pomocą podciśnienia. Musi więc zwężać przepływ aby ciśnienie za zwężką spadło. Zazwyczaj taka technika owocuje przelewaniem auta z dołu lub z góry - w zależności jak dobierzemy średnicę miksera. Auto musi odpalać na benzynie (jest bardzo czułe na temp). Zwykle też grożą nam wybuchy nadmiarowego gazu lub prychanie z wydechu.

Z gaźnikiem gazowym takie zjawiska nie wystąpią nigdy. Można sobie darować głupawe klapki przeciwwybuchowe, zwężki i cały ten cyrk. Silnik na benzynie ssie bez ograniczeń, podobnie nie jest dławiony na gazie. Można stosować filtry stożkowe, doloty rezonansowe, turbo (suszareczki muszą jednak mieć reduktor z ciśnieniem zależnym od ciśnienia doładowania - albo kupuje się odpowiedni reduktor albo przerabia istniejący przez dołożenie kompensacji - jedna dziurka + rurka - choć nie każdy da się niestety przerobić). Wszystko to wynika z zasady pracy "blosa" - reakcji tylko na przepływ a nie na podciśnienie.

Ciekawe też jest to, że czas reakcji takiego systemu na "kickdown" jest naprawdę super. Nie ma dławienia się, nie ma niekiedy zauważalnego opóźnienia.

Sam mam auto które pali tylko benzynę. Mój wybór n Z racji zawodu kocham przedmioty obłożone elektroniką do bólu. Mr. Green Ale piszę pozytywnie o gażniku gazowym dlatego, że aż wierzyć się nie chce, że ten banalny w swojej prostocie wymysł makaroniarzy działa tak skutecznie....

Panowie - możecie na tym robić nawet auta wyścigowe bez problemu tak mocne jak najbardziej wyszukane benzyniaki - cztery takie gaźniki - po jednym na każdy cylinder, dwa reduktory. Krótkie ssanie na trąbkach. I kręci jak pop....ny na gazie n

----------------
Dodatkowa uwaga - takie cudo stroi się na hamowni. Nie zajmuje to zbyt długo bo do regulacji jest tylko jeden parametr (skład mieszanki w całej skali obrotów ten sam) + dawka dla wolnych obrotów (de facto offset dawki). Całość realizuje wzór DAWKA = A * PRZEPŁYW + B

...i wpływamy na A i B. Stąd zestrojenie na igiełkę na hamowni zajmuje to niebotycznie krócej niż zestrojenie pełnego wtrysku gazu - a efekt naprawdę ten sam.


Fotki :



Czy ktoś wie gdzie w Polsce można kupić Blosa , czy tylko sprowadzenie wchodzi w grę ??
Bo wiem , że w PL nie jest dozwolony...

ziomuś - Wto Sty 10, 2006 22:42

poszukaj na allegro ... kiedys widziałem na aukcji ale nie moge teraz dojrzec sam chciałem założyć ale...
bodek - Wto Sty 10, 2006 23:27

http://aukcja.onet.pl/sea...y=620&country=1
Kamil - Wto Sty 10, 2006 23:59

bodek napisał/a:
http://aukcja.onet.pl/search.php?string=Blos+&category=620&country=1


Widziałęm...ale...jakieś do pupy są ;) Wyglądaja jak ze stadionu 10lecia hehe
Nikt nie widział albo nie wie gdzie dostać oryginały Blos ?

goofy - Sro Sty 11, 2006 07:59

Pogadaj w Techmax'ie kieyś tam ściągali je i zakładali.
TTomek - Sro Sty 11, 2006 08:48

poza tym na forum z ktorego wkleiłeś cytat też jest gość który je sprzedaje w dość dobrej cenie , tylko trzeba topic do końca przeczytać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kamil - Sro Sty 11, 2006 17:22

TTomek napisał/a:
poza tym na forum z ktorego wkleiłeś cytat też jest gość który je sprzedaje w dość dobrej cenie , tylko trzeba topic do końca przeczytać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Tylko tam jest 40stron...i wszystkiego nie czytałem...:)
Ale chyba jednak zmusze się do lektury :)

TTomek - Sro Sty 11, 2006 18:04

gdzieś na początku jest , daty koło października , listopada tego roku.
Martini - Pią Sty 13, 2006 21:37

Witam
Przeczytaj dokładnie te 30 stron o BLOSIE sa tam wyminione zarówno jego zalety jak i wady. Zebys wiedzial na co sie decydujesz. Generalnie jak juz sie go da wyregulowac to wszyscy chwala ale z regulacjami czasmi sa problemy.
Kupic można go było w firmie z linku ponizej
http://czakram.pl/katalog1.php?name=blos http://czakram.pl/katalog1.php?name=blos
Tam kiedyś podobno kosztował 370 zł

TTomek - Sob Sty 14, 2006 08:50

kiedyś to on tam prawie 500 kosztował , bo był czas (+/- rok temu) ze sie wszyscy rzucili i nie nadążali go ściągać, a włosi mieli to w pupci.. :mad:
Kamil - Sob Sty 14, 2006 09:14

Dzięki za odpowiedzi :)


Martini napisał/a:
ak juz sie go da wyregulowac to wszyscy chwala ale z regulacjami czasmi sa problemy.


Myślę , że TTomek na rolkach nie będzie miał problemów żeby go wystroić ;)
Ale to gdzieś za 1-1.5 m-ca będe kupował ,jeszcze teraz mam inne wydatki :D

zanjac - Pon Sty 16, 2006 12:29

Zobacz to , może ci się przyda :) http://www.gciklodawa1.re..._instrukcja.pdf

[ Dodano: Pon Sty 23, 2006 12:00 pm ]
oooooo,już kupione/350zł/, zamontowane i chodzi jak dzida w GM 2.5V6 :D :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group