|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
|
Park Techniczno - Serwisowy - gdzie strojenie????
lexy - Nie Mar 19, 2006 18:22 Temat postu: gdzie strojenie???? mam takie nietypowe pytanie jak na to forum.Mianowicie moze ktos z was wie gdzie sa organizowane kursy dotyczące strojenia piggy backów,stand alone i takie tam.i jak sie na nie dostac??
pytam z czystej ciekawości ponieważ taka wiedza w polsce jest mocno chroniona(to tak na moje oko) a nikt z pewnością nie dochodził do tego sam.
zapraszam do wypowiedzi.
TTomek - Nie Mar 19, 2006 20:46
Cytat: | mam takie nietypowe pytanie jak na to forum.Mianowicie moze ktos z was wie gdzie sa organizowane kursy dotyczące strojenia piggy backów,stand alone i takie tam.i jak sie na nie dostac?? |
wydaje mi się ,że tylko poza granicami naszego pięknego kraju, aczkolwiek sądzę ze również tylko w przypadku kiedy zostaniesz ich oficjalnym przedstawicielem.
lexy napisał/a: | pytam z czystej ciekawości ponieważ taka wiedza w polsce jest mocno chroniona(to tak na moje oko) a nikt z pewnością nie dochodził do tego sam. |
jednak sie mylisz, tylko niewiele z osób w Polsce korzystało ze szkolenia kiedy zostali oficjalnymi przedstawicielami danej świni lub SA na polskę...reszta to "samouki" ,
każdy producent ma swoje forum , gdzie jest masa informacji nt początków lub z chęcią odpisują na maila jak napiszesz do kogoś z technical support i opiszesz swój problem .
Jednak moim prywatnym zdaniem wiekszość to własne doświadczenia , wysiedziana odp liczba godz. i obserwacja co sie zmienia i jakie są po tym efekty.
Sam nigdy nie zapomnę jak w 2001 (albo 2000) montowałem pierwsze w swoim życiu smt5I w civicu , do którego jeszcze nie było pdf na stronach prod. , Piotr z IC niewiele potrafił powiedzieć , i pomimo sporej korespondencji jego i mojej z PP trzeba było samemu dojść co gdzie wpiąć i jak później stroić , a kurka ciężko wtedy było bo ani hamowni ani sondy AFR tydzień walki po kilkanaście godzin...a później po tej akcji jakoś tak z górki było
lexy - Nie Mar 19, 2006 20:57
z świnią jest prościej bo aby dostrajamy.inaczej z stand alone.
założyłem taki temat bo miałem nadzieje ze sie własnie wypowiesz .
MACIOR - Nie Mar 19, 2006 21:12
Wiele osób twierdzi, że standem prościej i taniej się stroi.
TTomek - Nie Mar 19, 2006 21:13
z SA jest niby to samo ale dużo bardziej ppierd%$^
W tym przypadku na stronach producenta również są fora i support , gdzie do wiekszości popularnych aut i silników są gotowe wsady (mapy), które po załadowaniu modyfikujesz dalej tak jak świnię.
Gorzej jest kiedy chcesz od podstaw zrobić mapę zapłonu , wtrysku , korekty temperaturowe , korekty ciśnieniowe , kiedy dla poprawnej pracy w fazie rozruchu , nagrzewania i normalnej pracy trzeba zrobić kilka map każdego z parametrów i to jeszcze uzależnionych ściśle od siebie
Aktualnie jestem w połowie roztrzaskiwania Uberdaty (tak sądzę ze to połowa) , gdzie pomaga masa for poświeconych temu tematowi (ale to nie SA , choć może jako takie służyć po przeróbkach)
i zacząłem rozwalać mega squirta , to jest lepsza zabawa , gdyż od podstaw trzeba to wszystko rozwalić , gdyż jest jeszcze mało popularny u nas .
Proponuję Polskie forum megasquirta , tam wiekszość zaczyna z tym wynalazkiem a chyba to jedno z najprostszych urządzeń tego typu wiec najlepiej zacząć od tego , żeby naprawde zrozumieć i co chodzi w SA bo bez tego to naprawdę temat ciężki jest , szczególnie jak zaczniesz wchodzić w dodatkowe funkcje , których każdy SA ma naprawdę mase.
TTomek - Nie Mar 19, 2006 21:15
MACIOR napisał/a: | Wiele osób twierdzi, że standem prościej i taniej się stroi. |
zgadza sie ,ale sam SA jest droższy i proste jest wtedy kiedy robisz np 10 sztukę w tej samej konfiguracji , czyli to samo auto , ten sam silnik i takie same mody.
MACIOR - Nie Mar 19, 2006 21:24
Masz jeszcze Mega Squirta za troche lepiej jak SMT6 czy 7, ostatio nawet czytałem gdzieś jak na V3 zrobili podtrzymanie turbo, v-tec controlera, flat shifta, jakieś tam pierdoły i to na jednym egzemplarzu, także możliwości tego są ogromne.
TTomek - Nie Mar 19, 2006 21:32
tak , tylko do mega squirta narazie wiekszość musisz sam opracowac, czyli finansowo dużo taniej ale czasowo dużo drożej , jest to natomiast bardzo rozwojowy SA i jak narazie przywalił mnie swoimi możliwościami i funkcjami , zwłaszcza ze za kwotę dużo niższą niż jakiegokolwiek popularnego SA można złożyć sobie conajmniej dwa MS , które połaczone razem bedą robiły dosłownie wszystko w aucie łacznie ze sterowaniem klimatronika i tylnego spojlera sterowanego w funkcji predkości
bardzo rozwojowe urządzenie...bardzo
MACIOR - Nie Mar 19, 2006 21:41
TTomek napisał/a: | tak , tylko do mega squirta narazie wiekszość musisz sam opracowac, czyli finansowo dużo taniej ale czasowo dużo drożej , jest to natomiast bardzo rozwojowy SA i jak narazie przywalił mnie swoimi możliwościami i funkcjami , zwłaszcza ze za kwotę dużo niższą niż jakiegokolwiek popularnego SA można złożyć sobie conajmniej dwa MS , które połaczone razem bedą robiły dosłownie wszystko w aucie łacznie ze sterowaniem klimatronika i tylnego spojlera sterowanego w funkcji predkości
bardzo rozwojowe urządzenie...bardzo |
No ba, nawet wysterujesz siłe urządzenia zassysającego uwzlędniająć prędkość i kąt wychylenia tyłu auta
lexy - Pon Mar 20, 2006 08:47
Mega Squirt jest zajebisty-cena>mozliwosci.
właśnie planuje zakupić i sie bawić.
daniel - Pon Mar 20, 2006 13:18
A masz sonde AFR?
lexy - Pon Mar 20, 2006 13:45
jeszcz nie
kazik - Pon Mar 20, 2006 14:28
a co do szkolenia,to bywają w Polsce
teraz właśnie w weekend był kurs AEM-a w Vtg
lexy - Pon Mar 20, 2006 14:29
kazik napisał/a: | a co do szkolenia,to bywają w Polsce
teraz właśnie w weekend był kurs AEM-a w Vtg |
o tym wiem.ale z tego co mi wiadomo to dla ograniczonej ilosci osób.
TTomek - Pon Mar 20, 2006 23:52
kazik napisał/a: | teraz właśnie w weekend był kurs AEM-a w Vtg |
a później sprzedaj i wystroj AEM-a w Lublinie
TTomek - Pon Mar 20, 2006 23:56
Cytat: | właśnie planuje zakupić i sie bawić. |
uderz na forum MS dostaniesz płyteczkę za niewiele pieniążków i najlepiej na początek V2 , mniej zrypane a i tak wypasione
kazik - Wto Mar 21, 2006 12:14
TTomek napisał/a: | kazik napisał/a: | teraz właśnie w weekend był kurs AEM-a w Vtg |
a później sprzedaj i wystroj AEM-a w Lublinie |
ale lexy o to nie pytał czy sprzeda,tylko czy organizowane są takie kursy więc dałem mu przykład
leszczo - Wto Mar 21, 2006 18:25
kazik napisał/a: | TTomek napisał/a: | kazik napisał/a: | teraz właśnie w weekend był kurs AEM-a w Vtg |
a później sprzedaj i wystroj AEM-a w Lublinie |
ale lexy o to nie pytał czy sprzeda,tylko czy organizowane są takie kursy więc dałem mu przykład |
a ttomek napisal moze nie dokladnie a powinno byc tak zeby odbyc to szkolenie musisz byc ich przedstawicielem i tym chandlowac a co gorsze zeby zostac przedstawicielem to raczejobligujesz sie do kupma powiedzmy 2 egzemplazy wiec kazdy ma racje ale na swoj sposob
i co wynika? a to zeby sie nauczyc strojenia to albo bawisz sie na swoim sam. albo kolegi/klijenta albo pracujesz u kogos kto to potrafi i go podgadasz a potem otwierasz swoje lokum a jemu podkladasz SWINIE[najczestrze przypadki w polsce] albo zalatwiasz sobie legal robote za granica w celach edukacyjnych i potem zostajesz ich przedstawicielem albo i nie jak sobie zechca[w tym czasie placa jak studentowi a okres nauki od 3 miesiecy do 2lat!!] albo masz kupe siana i robisz sobie kursy i szkolenia obojetnie czy u nas czy zagranica i tak bedzie kosztowalo to woreczek kasy wybor nalezy do ciebie
MACIOR - Wto Mar 21, 2006 18:45
Tak czy siak ekonomiczniejsze jest wysadzanie swoich silników
leszczo - Wto Mar 21, 2006 20:00
dokladnie 2 moze 3 i umiesz stroic i remontowac
daniel - Wto Mar 21, 2006 20:11
leszczo napisał/a: | dokladnie 2 moze 3 i umiesz stroic i remontowac |
do tego dochodzi koszt sondy AFR, bez której nie ma mowy o strojeniu.
Żeby taka inwestycja się zwróciła to policz ile aut musiałbyś wystroić. A później znajdz tylu chętnych, którzy się zgodzą żebyś się uczył na ich silniku.
MACIOR - Wto Mar 21, 2006 20:59
Wg mnie sonda AFR to absolutna podstawa, ale EGT przydaje się kuresko, zresztą znany tuner odpowie zaraz
daniel - Wto Mar 21, 2006 21:15
A oprócz TTomka to ktoś ma w ogóle taką sondę?
leszczo - Wto Mar 21, 2006 21:38
znam kilku gazownikow ktorzy maja i nie tylko gazojady to posiadaja znam takich co do zakladu kupili gpsa zeby klijent wiedzial ile mu przeklamuje licznik i ewentualnie jakie ma zalozyc opony zeby bylo ok
daniel - Wto Mar 21, 2006 22:35
Tego typu sondy z data logami ?
http://www.innovatemotors...roducts/lm1.php
TTomek - Wto Mar 21, 2006 23:26
very good sonda...taką posiadam
ma jedną wadę...ale to ne jest wada tej firmy tylko ogólnie... sondy lecą jak pop%$#ne...ja musiałem znależć przez to mete na sondy tańsze niż 120$ bo inaczej dokladałbym do auta każdego conajmniej 30$...
...a gaziarze mają ...zgadza sie...tylko poproś któregoś "świadomego" , żeby zbadał ci przedawkowaną benzynę to sie zgodzi...pierwsze 2 razy ...po czym przejdzie mu ochota na wymianę sondy , bo bedzie wolał za to przewalić z 50 wózków na gazie .
Aktualnie w czasie wolnym od nerwów pracuję nad mikrofonem do logowania pracy silnika, gdyż dochodzę do wniosku , że jeżeli silnik ma być wystrojony tiptop to AFR i dwukanałowe EGT(takie posiadamy ) jest OK ale nie do końca...
A najlepszy jest wielokanałowy logger instalowany np na 2 tygodnie jazdy auta...ale to może w przyszłą zimę ruszy
TTomek - Wto Mar 21, 2006 23:30
poza tym LM1 jest o tyle w pytę , że możesz go założyć jako kontroler AFR na stałe w aucie i bedziesz dostrajał skład w kompie w/g zadanych wartości...tylko kto wyda jednorazowo kasę na taki "board kompiuter" , żeby mieć spokojną głowę
TTomek - Wto Mar 21, 2006 23:37
leszczo napisał/a: | dokladnie 2 moze 3 i umiesz stroic i remontowac |
sądzę ze to mało...chyba ze mowa o tym samym silniku...przyjeżdzaa następny typ i trzeba od nowa określić "granice jego wytrzymałości"
(zgłoszę do admina wniosek o powrót do opcji " dodano...")
lexy - Sro Mar 22, 2006 17:27
leszczo napisał/a: | dokladnie 2 moze 3 i umiesz stroic i remontowac |
ale uczyć sie trzeba na czymś
MACIOR - Sro Mar 22, 2006 17:55
To dwukanałowe EGT mają odemnie mam po 1300zeta takie
|
|