|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
|
Lubelskie Firmy Motoryzacyjne - Ustawianie AFR
Gość - Wto Lis 30, 2004 20:59 Temat postu: Ustawianie AFR No własnie jak sie uzywa sondy szerokopasmowej itd.--->nieczaje tematu
I jak ustawic ilosc paliwa(o ile odjac np na Apexi VAFC II) po zamontowaniu wiekszych wtryskow??Dzieki za info
krystianITR - Wto Lis 30, 2004 21:00
Ups nie zalogowałem sie
MACIOR - Wto Lis 30, 2004 21:12
Na ogległość się tego nie zrobi, trzeba na bierząco ustawiać.
krystianITR - Wto Lis 30, 2004 21:17
MACIOR napisał/a: | Na ogległość się tego nie zrobi, trzeba na bierząco ustawiać. |
do pomocy jest Apexi vafc II bo na tym zamierzam tylko dotrzec auto
MACIOR - Wto Lis 30, 2004 21:33
To już wsadziłeś zabawki nowe ???? Kurde trza lecieć do Słomczyna w niedziele po tubiny bo w tyle zostaje Dobra ide spać bo o 5 w robocie musze się stawić :?
krystianITR - Wto Lis 30, 2004 21:41
MACIOR napisał/a: | To już wsadziłeś zabawki nowe ???? Kurde trza lecieć do Słomczyna w niedziele po tubiny bo w tyle zostaje Dobra ide spać bo o 5 w robocie musze się stawić :? |
Niestety nie!!!. Wszysko juz wiem oprocze tego.A chce zeby docieranie auta przebiegało jak nalezy dlatego ten post.
TTomek - Sro Gru 01, 2004 23:48
na docieranie to wydaje mi sie ze należy ustawić tak zeby tzrymało parametry i skład był jak należy , blisko sechiometrycznego, a później ile wlezie:D
krystianITR - Czw Gru 02, 2004 16:37
TTomek napisał/a: | na docieranie to wydaje mi sie ze należy ustawić tak zeby tzrymało parametry i skład był jak należy , blisko sechiometrycznego, a później ile wlezie:D | Pozniej sie nie martwie bo to wystroje plus jeszcze dodtakowy komp
Tylko o dotarcie motoru chodzi wiem ze bez apexi a na wiekszych wtryskach motor sie zalewa wiec trzeba ustawic na apexi i AFR tak by przebiegało to prawidłowo.Znajomy w prortugali odpalił na orginalnych wtryskach ikompie i po 500 kilosach tłok sie zjarał.A i bede jezdził na b.niskich obrotach zeby przepustnica sie nie otwierała.
Mam nadziej ze szanowny pan TTomek bedzie miał sonde szerekopasmowa i podejmie sie tego???
Bo nie che mi sie wlec itr-a do warsaw
siwy - Czw Gru 02, 2004 17:05
mozna to zrobic EGT kiem nie ?
Gość - Czw Gru 02, 2004 21:50
kfak napisał/a: | mozna to zrobic EGT kiem nie ? |
Sondować można na ulicy np dociera sie do 4 000 obr no to sobie go stroje na AFR i ustawiam na apexim do tylu obrotów wyżej nie musze wkręcać przy strojeniu, skoro i tak nie bede latal na tych obrotach .EGT nic do tego nie ma !!!.Np wskaźnik AFR taki w zegarze w samochodzie nic nie da bo są niedokładne!!! .Dlatego trzeba mieć profi szerokopasmowy AFR wkręcany w rurę wydechową
krystianITR - Czw Gru 02, 2004 21:52
Znowu sie nie zalogowałem wrrrr
siwy - Czw Gru 02, 2004 23:36
a sa jakies sondy AFR niewkrecane?
jezeli mowisz ze EGT nic do tego nie ma to AFR tez nic nie ma!
oj nie chce mi sie pisac i ci tlumaczyc sam powinienes wiedziec co to EGT a co to AFR, to ja jestem lama tuningowa, a juz dawno temu za lasami zostalem poinformowany ze to jeden siurdal czy afr'em czy egtkiem, zalezy co wolisz wskazowke czy cyferki
krystianITR - Pią Gru 03, 2004 20:54
Nie bede zakladał wtryskow do docierania tylko beda na seryjnych i dodam troche paliwa na apexim.dopiero na strojeniu załoze wtryski wieksze
TTomek - Wto Gru 07, 2004 00:18
krystian, tłoki sie topią jeżeli jest za mało paliwa w stosunku do powietrza , z tego prosto wynika ze temp spalin bedzie wyższa , czyli AFR jest dość mocno powiązane z EGT, które jeżeli jest za wysokie to topią się tłoki...i kółko sie zamyka...
czy jest to silnik N/A czy Turbo sama istota działania silnika spalinowego jest ta sama , tylko inny sposób "dojenia" sprawności, wiec wydaje mi sie ze seryjne wtryskiwacze powinny lepiej lać jeżeli jest zwiekszona pojemność, doładowanie lub wyższe obroty maks przy ktorych fabryczna elektronika sobie nie radzi.
krystianITR - Wto Gru 07, 2004 15:38
TTomek napisał/a: | krystian, tłoki sie topią jeżeli jest za mało paliwa w stosunku do powietrza , z tego prosto wynika ze temp spalin bedzie wyższa , czyli AFR jest dość mocno powiązane z EGT, które jeżeli jest za wysokie to topią się tłoki...i kółko sie zamyka...
czy jest to silnik N/A czy Turbo sama istota działania silnika spalinowego jest ta sama , tylko inny sposób "dojenia" sprawności, wiec wydaje mi sie ze seryjne wtryskiwacze powinny lepiej lać jeżeli jest zwiekszona pojemność, doładowanie lub wyższe obroty maks przy ktorych fabryczna elektronika sobie nie radzi. |
Wiem ze sie topia jeden gosc w Portugali odpalił normalnie po załozeniu wałkow i tlokow i mu sie zjarały!!.Wiem ze przy pozniejszym stronieniu seryjne wtryski nie wystarcza jednak kucy troche dojdzie( ale to dalsza kwestia)wiesz w turbo jest kompresjia około 9 ja robie kosmos 12.5:1 .Chodzi o to ze albo włozyc wieksze wtryski i ujac na apexi albo seryjne i dodac wahy na docieranie tylko !!!ja wybieram opcjie z seryjnymi wtryskami.Czy w połowie stycznia bedziesz miał sonda i czy ustawisz do 4 tys obrotow only???
[ Dodano: Nie Mar 20, 2005 5:41 pm ]
Jaki TTomek jest idealne AFR do N/A
Bo np zolta ITR miała od 12.5 --do 12.8
|
|