|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - Jak określić wiek silnika ...
-MrG- - Wto Mar 28, 2006 23:25 Temat postu: Jak określić wiek silnika ... Sprowadzono mi samochodzik BMW e-36
zaufalem komuś i trafilo sie to co sie trafilo.
Poddalem go zabiegom upiększającym i
doprowadziłem do stanu bardzo dobrego.
Wymiana amorków, tarcz, klocków, sprężyn,
sworzni, foteli i oczywiscie filtrów, oleju
oraz rozrządu. Niestety jak sie okazalo
po pewnym czasie że auto ma przekladany silnik
i zamiast 116 tyś przebiegu ma sporo wiecej.
Skończył się silnik a jego remont sie nie opłaca.
Na rynku jest wiele ofert i ostatnio znalazłem
silnik jak u mnie ( 1,6 z rozrządem na pasek
podobno przyjechał w samochodzie rozbitym i
rozebranym na części o roku produkcji 97.
Przebieg to podobno 50. 000 km ...
... chciałbym go kupić ale nie zamierzam znowu
komuś ufać i chciałbym określić jego rocznik
oraz ewentualnie stan. Koszt tego silnika to 1800 zl
Mam nadzieje że podpowiecie mi co i jak bo na dzień
dzisiejszy mam odremontowane auto bez silnika
a niechce sie w kolejne gówno władować.
Pozdrawiam.
tygrysss - Sro Mar 29, 2006 10:22
elo z mojej wiedzy od 93 roku zaczeli niemcy robic ten silnik na lancuchu a nie na pasku spytaj sie jakie ma oznaczenie silnik:)jak m43 to na lancuchu a m40 na pasku wiec duzo starszy niz ci ktos opowiada a nielepiej juz sie pobawic i wstawic jakis mocniejszy motor???pozdro
maly841 - Czw Mar 30, 2006 14:53
Z tego co wiem w 97 roku jak kolega mowi BMW mialo lancuszek a nie pasek to raz
2. nigdy nie popelniaj bledu i nie kupuj wymontowanego silnika z auta nie ma to jak sie przejechac posluchac i wogle. Z ktorego roku jest twoje auto? Najtanszym i najprostrzym sposobem jest taki sam silnik co masz bo inny silnik to juz sa inne koszty mocniejszy silnik = z wymiana hamulcow i takie tam jak zawiecha i inne pierdulki.
V-MAXXX - Czw Mar 30, 2006 18:46
witam, chcesz wydac 1800 złotych na motor? napisz prosze co padło u Ciebie bo za ta kaske duzo mozna naprawić.
Pawel_M - Pią Mar 31, 2006 22:33
Z tego co piszesz wnioskuje że masz silnik 1.6 M40 coś koło 100-105Ps za cene 1800zł taki silnik zrobisz od podstaw, nie jest to drogi silnik w częściach i wszystkie występują, zrobienie całej głowicy, nowe pierścienie, szlif wału, panewki, uszczeliki, honowanie itp nie wyjdą 1800zł pod warnkiem że będziesz sam sobie składał silnik ( oczywiście szlif wału, obróbka głowicy- dobry zakład ) Jeżeli chcesz tym autem pojeździć dłużej to nie baw się w używane silniki tylko zrób swój i będziesz miał pewność że silnik jest w 100% dobry, jeżeli kupisz używany to nigdy nie będziesz miał pewności czy zaraz coś nie padnie, na Twoim miejscu rozebrałbym ten silnik i zobaczył co trzeba robić bo wątpie żeby cały silnik był uszkodzony, co do tego silnika z 97r to już dawno przestałem wierzyć w przebiegi rzędu 50tyś km 9-cio letni silnik i przebieg 50tyś km mało prawdopodobne chodź nie mówie że nie możliwe....
P.S
Chcesz tym autem długo jeździć, to zrób swój silnik i masz pewność na czym jeździsz a co do finansów to wyjdą podobne koszty
-MrG- - Pon Kwi 03, 2006 13:08
Auto jest z konca 92 roku .. zlawetowalem je do BRJ
na warszawskiej zobaczymy co powiedza ...
moze jednak nie jest tak zle.
Pawel_M napisał/a: | Z tego co piszesz wnioskuje że masz silnik 1.6 M40 coś koło 100-105Ps za cene 1800zł taki silnik zrobisz od podstaw, nie jest to drogi silnik w częściach i wszystkie występują, zrobienie całej głowicy, nowe pierścienie, szlif wału, panewki, uszczeliki, honowanie itp nie wyjdą 1800zł pod warnkiem że będziesz sam sobie składał silnik ( oczywiście szlif wału, obróbka głowicy- dobry zakład ) Jeżeli chcesz tym autem pojeździć dłużej to nie baw się w używane silniki tylko zrób swój i będziesz miał pewność że silnik jest w 100% dobry, jeżeli kupisz używany to nigdy nie będziesz miał pewności czy zaraz coś nie padnie, na Twoim miejscu rozebrałbym ten silnik i zobaczył co trzeba robić bo wątpie żeby cały silnik był uszkodzony, co do tego silnika z 97r to już dawno przestałem wierzyć w przebiegi rzędu 50tyś km 9-cio letni silnik i przebieg 50tyś km mało prawdopodobne chodź nie mówie że nie możliwe....
P.S
Chcesz tym autem długo jeździć, to zrób swój silnik i masz pewność na czym jeździsz a co do finansów to wyjdą podobne koszty |
QSY - Pon Kwi 03, 2006 18:50
-MrG- napisał/a: | zlawetowalem je do BRJ
|
Boże miej w opiece Twój samochód...
V-MAXXX - Pon Kwi 03, 2006 20:35
hahahahaha no to 1800 to za mało na wszystko. Powodzenia
maly841 - Wto Kwi 04, 2006 14:59
QSY napisał/a: | -MrG- napisał/a: | zlawetowalem je do BRJ
|
Boże miej w opiece Twój samochód... |
Cos podobnego mialem napisac no i powiem Ci ze slyszalem ze tam niezle kasuja .
goofy - Wto Kwi 04, 2006 18:44
To tam jeszcze ktos samochy odstawia???
-MrG- - Sro Kwi 05, 2006 11:43
Z totalne rozebranie silnika zawolali 120 zl.
Niestety moj silnik nie nadaje sie do remontu ...
.. remontowac mozna zawsze ale silnik poprzez
zatarcie walka ktore nastapilo z powodu niewydolnosci
pompy olejowej dostal kolizji i odbil zawory
ze tak powiem do roboty jest calosc ...
..
Szczerze to niewiem czy 120 za taka operacje
w celu ocenienia szans na remonto to duzo kasy.
Aktualnie samochod tam stoi z gratami w bagazniku
i czeka azprzyjade i zaplace i zlawetuje w inne miejsce
albo znajde silnik i bedziemy robic dalej ....
...
Wiec moze tak ... twierdzicie ze tam jest cos nie tak ?
To moze doradzicie gdzie co i jak ?
Mam jeszcze telefon do jednego czlowieka z Krasnika
ktory zajmuje sie glownie wstawianiem silnikow ktore sam zalatwiua
i daje na to gwarancje ...
Sam juz niewiem rozbity jestem tym calym klimatem ..
Help !!
Pawel_M - Sro Kwi 05, 2006 12:05
Jeżeli silnik jest wyjęty i rozebrany to dużo nie wzieli za robote, jeśli silnik faktycznie jest pozacierany cały i po kolizji to poszukaj drugiego silnika ale za taki silnik M40 to więcej jak 1200-1300 zł nie dawaj bo nie jest wart, jak będziesz szukać silnika to możesz też szukać silnika M40 ale 1.8 bo cały osprzęt był taki sam jak przy 1.6 nawet komputer byl ten sam a z zewnątrz silnik nie do odrużnienia, natomiast miał więcej Ps i Nm ( 113Ps a Nm nie pamiętam )
-MrG- - Sro Kwi 05, 2006 12:30
no tak tylko cos nie idzie mi ze znalezieniem dawcy
-MrG- - Sro Kwi 05, 2006 20:19
Niby znalazlem . W BRJ za wkladke chca 300 zl ...
.. testujemy dalej
Jaqub - Sro Kwi 05, 2006 22:21
Hej! Nie sugeruj sie opiniami innych... BRJ jest dobrym warsztatem... sam tam robilem moje auto... zaplacilem napewno nie malo... ale za to zawsze mialem zrobione co chcialem i jak chcialem... powiem tyle ze remont zrobilem w zeszlym roku wlasnie w swieta wielkanocne i od tamtej pory zrobilem ponad 20tys km i teraz do BRJta jezdze w zasadzie tylko na wymiany oleju itp... Watpie ze jakakolwiek firma w Lublina ew. w lubelskim (ale tu juz nie mam pewnosci) zrobila tyle silnikow BMW co oni... tam zawsze stoi kilka aut do remontu silnika wlasnie... i opowiadanie niestworzonych historii tylko swiadczy o osobach ktore je tworza... Jak ktos chce jak najtaniej i aby jeszcze troche pojezdzic to dla niego moze i BRJ bedzie kiepski...
co do Twojego auta... to primo 1800pln za silnik 1.6 to duzo za duzo... jak pisal ktos wczesniej jesli decydujesz sie na uzywany silnik to najlepiej taki ktory jeszcze siedzi w aucie i mozna go sprawdzic... co do sprawdzenia faktycznego przebiegu samego silnika to nie ma jakotakiej mozliwosci... fakt ze mozna probowac ocenic jego stan na podstawie zuzycia elementow, ale zuzycie jak sam wiesz zalezy od tego jak sie korzysta i serwisuje silnik.. jesli masz auto z silnikiem to mozesz po numerach nadwozia VIN sprawdzic czy rzeczywiscie to auto wyszlo z fabryki z tym silnikiem (VIN dekodery mozesz znalezc w necie)... W zaleznosci od tego jaka dysponujesz kasa i czego oczekujesz od auta polecalbym Ci swap na jakis wiekszy motorek, jesli nie chcesz zbyt duzo zmieniac to na 4ro cylindrowke a jesli pozwala Ci budzet to na rzedowa 6stke...
tu masz link do VIN dekodera:
http://www.e34.de/vin/index.php
jesli ktos ma jakies rady dla kolegi to prosze sie wypowiadac a jesli ma sie zamiar wypowiadac na tematow warsztatow to bede wycinal posty....
goofy - Czw Kwi 06, 2006 10:06
Podjedz na Turystyczną tam jest facet który sciąga graty do beemek i je już parę lat naprawia.
Facet ma pojęcie o tym co robomi.
Jaqub - Czw Kwi 06, 2006 20:14
http://www.allegro.pl/ite...nne_czesci.html
ten gosc ma sprawdzone rzeczy... bralem od niego troche roznych gratow poza tym silnik jeszcze chyba w aucie... ma tez inne silniki miedzy innymi M52B20!
-MrG- - Czw Kwi 06, 2006 21:17
Czesc !
Dzięki za rady i opinie. Właśnie wróciłem z Radomia przywiozłem silnik 1,6 m40 taki jak miałem, samochód jest pewny silnik tak samo. Pełna dokumentacja samochodu .. serwisowany w salonie ( Szwajcar ). Zakupilem go za 800 zl bez osprzętu. Mam umowe i gwarancjęna ciśnienia na cylindrach i mam 5 dni na ocenienie czy chcę go na stałe czy oddaje.
Co do BRJ to widac na pierwszy rzut oka że chłopaki wiedzą co robią, wiedzą co od czego jest zależne itp. Jak najbardziej im ufam .. Wynikami się podziele.
-MrG- - Sro Kwi 12, 2006 01:23
Silnik podobno trafilem w stanie bardzo dobrym ( ocena po rozebraniu ) aktualnie poskładany + wymiana rozrządu + przekładki osprzętu ze starego silnika. Jutro uruchomienie ... zobaczymy . Tym czasem pieszcze taunusa .. mialem sprzedawac ale jakos sam juz niewiem .. mam okzaje oddac w dobre rece za 2000 .. ale sam niewiem .. co myslicie ? www.taunus.in.lub.pl
adilsm - Sro Kwi 12, 2006 07:28
Czy on przypadkiem na lasockiego nie stoi :
QSY - Sro Kwi 12, 2006 19:54
-MrG- napisał/a: | Tym czasem pieszcze taunusa .. mialem sprzedawac ale jakos sam juz niewiem .. mam okzaje oddac w dobre rece za 2000 .. ale sam niewiem .. co myslicie ? www.taunus.in.lub.pl |
za 2000 tysie to niech on lepiej stoi pod domem u Ciebie...widac ze samochód jest dopieszczony, mi było by szkoda go oddac
-MrG- - Czw Kwi 13, 2006 23:33
adilsm napisał/a: | Czy on przypadkiem na lasockiego nie stoi : |
na lasockiego byl lakierowany garazowany na nowomiejskiej a aktualnie poszedl w rece brata mojej dziewczyny
-MrG- - Sob Maj 06, 2006 16:02
Odzywam sie ponownie .
Od momentu odebrania autka z BRJ zrobilem 600 km i jak narazie
jest elegancko silniczek pracuje równo a mocy ma jak fabryka przykazała.
Opis:
Zakup drugiego silnika bez osprzetu : 800 zl
Po oględzinach dogłębnych na zaś poprosiłem o wymiane:
- półpanewki dystansowej na wale ( czy jak ona sie tam nazywa )
- panewek korbowodowych
- simeringi
- uszczelniacze
- pompa wody
- rozrząd
- paski
- no i widomo filtry olej itp ..
Sumaryczny koszt części : 1000 zł
Koszt roboty : 600 zł
Biorąc pod uwagę że w robociznie zostało ujęte :
- oględziny starego silnika ( zdjęcie miski olejowej, zdjęcie rozrządu, zdjęcie głowicy )
- oględziny nowego silnika ( zdjęcie miski olejowej, zdjęcie dekla od klawiatury, badanie wziernikiem )
- prace nad nowym silnikiem ( wymiana półpanewki która z tego co wiem wymaga wyjęcia wału, wymiana panewek korbowodowych, wymiana simeringów, uszczelniaczy, rozrządu, pompy wody )
- Wrzucenie nowego silnika + odpalenie + ustawienie komputera
Wydaje mi sie że BRJ ma wręcz umiarkowane ceny. Sam prowadze firme i wiem że za darmo to nie ma roboty ( www.nowanet.pl może ktoś skorzysta ) ). W ich działaniach widać dogłębne obeznanie w temacie, praktycznie jak i teoretycznie.
Jak dla mnie to n1 ! i Polecam innym !
Jaqub - Sob Maj 06, 2006 23:34
to fajno! dobrze ze wszystko juz OKa!
po zakupie auta dosc czesto ich odwiedzalem a teraz w zasadzie wpadam na przeglady (wymiana oleju, plynow)...
bez_imienny - Pon Maj 08, 2006 21:21
powiem tyle, pare razy BRJ odwiedzilismy z mrg'giem, robota wyglada na full profi, ale czekanie jak w kazdym zakladzie troche sie przeciaga, tak czy siak samochodzik juz jezdzi i jest dobrze.
pozdro;-)
Pawel_M - Pon Maj 08, 2006 22:52
Dzwoniłem dzisiaj do BRJ za wyjęcie silnika w is-ie i montaż ż wymianą rozrządu powiedzieli 500zł więc cena jest bardzo przystępna, wcale nie mają takich cen jak to niektórzy mówią...
|
|