Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Intercooler

truespinmice - Sro Sie 09, 2006 14:32
Temat postu: Intercooler
witam,

mam oto taki problem:

otóż w moim Starionie fabrycznie nie ma IC (zaczeli je wkładać rok później).
Mam okazje kupić IC fabryczny, ale niewiem czy to będzie dobre rozwiązanie , czy nie lepiej będzie się wstrzymać i zamówić robiony na zamówiene (obliczany,dopasowywany itp.).

Problem w tym , że fabryczny IC jest jakiś taki mały:



poza tym interesuje mnie też kolektor ssący. w wersjach bez IC (czyli u mnie) wygląda tak:




a tak wygląda w wersjach z IC:



czy kolektor ssący ma jakieś znaczenie pod tym względem??

I najważniejsze pytanie - czy jest sens instalowania IC??
nie chce z tego silnia krzesać 1000 koni, chciałbym tylko troche podnieść jego wydajność (bo w Starionach z IC moc była o 12 koni większa i wynosiła 180@6000rpm a moment 290@3500rpm, natomiast u mnie jest tak: 168@5500rpm oraz moment 245@3500rpm)

czy taki zabieg przyniesie jakieś korzyści?

aha i jeszcze jedno: przeczytałem wiele , ale nie znalazłem odpowiedzi:
czy jeżeli jest IC to możliwe , że silnik ma innego kompa niż ten bez IC ??

z góry dzieki za rady ;)

Rysiek - Sro Sie 09, 2006 16:13

Jesli chodzi o IC, skoro taki był montowany fabrycznie to znaczy ze w zupelnosci wystarcza,
jeśli chodzi i kolektor to myśle, ze wielkich róznic nie ma ale zawsze mozna przełozyc z tego 180konnego ew. wyspawac jakies cudo, chociaz prawde mówiąc ja nie widze go na fotkach :rotfl: jesli chodzi o pytanie z kompem to jest to możliwe ze model z IC mial inny program

KOSA - Sro Sie 09, 2006 16:25

lepiej zrobić IC na zamówienie lub dobrać coś wiekszego z innych samochodów (im większy tym lepsze chłodzenie powietrza ale za to może się delikatnie zwiekszyć turbo dziura jednak w większości przypadków nieznacznie)
bedziesz musiał zrobić nowe orurowanie żeby powietrze z turbo doprowadzić do IC i z niego do kolektora ssącego, lub zaadoptuj (jeżeli masz dostęp) z modelu z IC
taki zabieg na pewno będzie korzystny, spadanie temp w komorze spalania i zwiekszy ilośc tlenu w mieszance co spowoduje lepsze spalanie, nie potrafie powiedzieć ile wzrośnie moc, ale na pewno po tym zabiegu będziesz miał duże pole do wzrostu mocy, będziesz mógł zwiekszyć doładowanie i skorygować mapy paliwa i wtrysku co przyniesie o niebo lepszy wynik jak bez IC
możliwe że w modelu z IC były inne nastawy kompa właśnie w celu optymalizacji osiągów
Po montażu IC nie musisz zmieniać nastawów ECU, jednak przydała by się jakaś korekta żeby wykorzystać go w 100%
nie wiem dokładnie o co ci chodzi z tym kolektorem ssącym??
moim zdaniem warto instalować IC.......

truespinmice - Sro Sie 09, 2006 16:58

kolektor ssący - czytaj INJECTION MIXER (niewiem jak to się nazywa po polsku :D ) , czyli miejsce gdzie dochodzi rura z powietrzem z IC
KOSA - Sro Sie 09, 2006 17:05

na zdjęciach za bardzo nie widać czym on dokładnie się różni, mozliwe że jest inny układ wtryskowy ale gdybyś wymieniał go to na bank musiał bys zmienić też ECU
ja bym zostawił ten co masz bo sam IC nie spowoduje żadnych zmian które by wymagały zmiany kolektora ssącego, oczywiście po montażu IC dobrze by było wszystko wystroić na nowo ale nie mam pojęcia jak to zrobić u Ciebie i jak działa Twoje ECU i czy tam zdała by role jakaś świnka??
powodzenia w pracach :spoko:

truespinmice - Sro Sie 09, 2006 20:54

KOSA napisał/a:
na zdjęciach za bardzo nie widać czym on dokładnie się różni, mozliwe że jest inny układ wtryskowy ale gdybyś wymieniał go to na bank musiał bys zmienić też ECU
ja bym zostawił ten co masz bo sam IC nie spowoduje żadnych zmian które by wymagały zmiany kolektora ssącego, oczywiście po montażu IC dobrze by było wszystko wystroić na nowo ale nie mam pojęcia jak to zrobić u Ciebie i jak działa Twoje ECU i czy tam zdała by role jakaś świnka??


widzisz , nie wszystko takie proste :/

jak zauważyłem wszystkie modele bez IC mają taki układ wtryskowy jak ja (widać na fotce z napisem ECI), natomiast modele z IC mają trochę inny - jest to reguła.
Jak widziałem na wszystkich możliwych fotkach , tam gdzie jest IC - jest inny układ.
Tam gdzie nie ma IC - jest taki sam jak ja mam......także (chyba) jest tak , że potrzebny był by inny układ wtryskowy.....niewiem kucze :/

żadna prasa ani manual mi nie pomógł , bo tam jest tylko info o modelu z IC.

popytam się na forum w USA - może tam coś poradzą "tęgie głowy" ;)

a co do wystrojenia kompa to niewiem czy z takim starym kompem sobie coś poradzi ;)

dzięki za rady :spoko:


EDIT:

znalazłem w jednej z prasówek:



mój mikser z IC - czyli jakiś ślad już jest !

KOSA - Czw Sie 10, 2006 11:20

to że ten z IC ma inny ukłąd wtryskowy jeszcze nic nie znaczy, prawdopodobnie jest to jakieś "ulepszenie" względem Twojego
jestem na 100% pewien że twój układ będzie działał z IC, bo ciśnienie się nie zmieni, ani ilośc dostarczaqnego powietrza, jedynie jego temperatura a co za tym ilośc tlenu w tej samej objętość oczywiście na plus
jedynie po zamontowaniu IC trzeba by było zmierzyć afr (bo może być za ubogo ale nie musi)
jeżeli w przepływce masz czujnik temp zasysanego powietrza to mozliwe że ECU skoryguje dawke paliwa i nie będzie trzeba stroić (ale to jest mało prawdopodobne)
najłatwiej można skorygować dawkę paliwa montując regulator ciśnienia paliwa on powinien wystarczyć przy tak małym modzie
a czym u cibie jest sterowane doładowanie?? czy samum podciśnieniem i acuatorem czy może po drodze jest jakiś elektrozaworek, pytam bo nie mam pojęcia ile może być elektronbiki w tak starym samochodzie i wogóle jestem w szoku że tam jest jakieś ecu........

truespinmice - Pią Sie 11, 2006 18:58

wiesz co? może moglibyśmy się spotkać na żywca? oczywiście wziął bym Stariona jako temat do dyskusji ;) .


EDIT:

całą noc nie dało mi to spać....
....przemyślałem pare rzeczy i poznałem też pare nowych szczegułów:

1.odpisali mi z USA:
Chris 83JA napisał/a:
Yes you can.

You can rotate the turbo (carefully) 180 degrees. You will need to make a custom bracket to hold the wastegate, or you can leave it attatched by only one bolt. Just stick a bar into the outlet (carefully again) and rotate slowly.

You will have to relocate the radiator overflow bottle, there's a place on the back of the nose cone (original bolt will even screw right in).

The oil cooler lines will get in the way a bit. You can bend these out of the way carefully.

The standard intercooler pipe whih goes into the throttle body bends downwards into the later style throttle body. You can just chop the end off and get a silicon adaptor to fit between.


z powyższego wynika, że mogę obrócić swoją turbinke o 180 stopni i pare innych rzeczy, które w tym momencie nie są istotne ;)

2. Plan minimum:
METODA:
-zakładam tylko IC plus orurowanie (to chyba wezmę ori - bo będę miał taniej) plus obracam turbine o 180 stopni.

EFEKT:
-w sumie niewiadomo....może coś lepiej pojedzie, może nie ;)

MINUSY:
-może będzie wymagane strojenie (AFR, tak)?

KOSZT:
-około 400zł


3. Plan maksimum (fajniejszy 8) ):

METODA:
-kupuje IC jakieś większe
-nowa turbinka (np. T3 - tak jak proponowałeś)
-nowe orurowanie


EFEKT:
-odczuwalny przyrost mocy (??)


MINUSY:
-cena
-cena
-niewiadome: czy potrzebny bedzie SMT6, jakieś inne pierdułki , o których nie mam pojęcia typu regulatory itp.
-pewnie trzeba będzie poprzemieszczać pare elementów pod maską
-acha , wspomniałem o koszcie? :/


KOSZT:
-ok 1500-2000zł (?)



....pewnie pare rzeczy pominąłem w moich przemyśleniach.....

no i teraz pozostaje pytanie i co za tym idzie - decyzja (?)

jak wybiore teraz opcje numer 2 to wydam tą kase i co......a za rok i tak bym chciał zrealizować opcje 3. więc to chyba nie dobre wyjście bo kasa na marne , bo IC i tak chyba miałby być większy i orurowanie będzie inne :/


jak ty to widzisz??

pozdrawiam :D

V-MAXXX - Pią Sie 18, 2006 19:52

ja chcial bym sie tylko zapytac od kiedy to ic dodaje koni? i drugie pytanie czy ktos uwaza ze ten fmic na pierwszej focie jest mały? pozdro
noodl3s - Wto Mar 27, 2007 15:04

nie ma to jak odgrzebac kotleta 8)
czy ktos sie orientuje, czy w lbn ktos jest w stanie zrobic customowy IC, a nie tylko dospawac boczki do np. IVECO?? Do wawy nie chce mi sie dupska ruszac (no dobra, drogo tam jest 8) )

KOSA - Wto Mar 27, 2007 16:42

na tyle ile się orjentowałem jak mi był potrzebny to nie ma nikogo, przynajmniej ja nie znalazłem....
nie wiem jak Ty ale ja bym wolał tylko dopasować rozmiarem i do tego orurowanie dorobić, myślę że będzie o wiele taniej

P.S
sam IC nie dodaje koni ale :
można więcej dmuchnąć, można więcej paliwa podlać bo bedzie więcej tlenu w tej samej objętości = większa moc, mniejsze ryzyko stuku, generalnie podstawa do dalszych modyfikacji z turbo doładowaniem

noodl3s - Wto Mar 27, 2007 17:58

KOSA napisał/a:
na tyle ile się orjentowałem jak mi był potrzebny to nie ma nikogo, przynajmniej ja nie znalazłem....
nie wiem jak Ty ale ja bym wolał tylko dopasować rozmiarem i do tego orurowanie dorobić, myślę że będzie o wiele taniej

P.S
sam IC nie dodaje koni ale :
można więcej dmuchnąć, można więcej paliwa podlać bo bedzie więcej tlenu w tej samej objętości = większa moc, mniejsze ryzyko stuku, generalnie podstawa do dalszych modyfikacji z turbo doładowaniem

co do "niedawania" koni to sie nie zgodze- na obecnym setupie po zalozeniu fmica mialbym przynajmniej 170kmow. teraz jak jest 160 to cud. no wlasnie, co rozumiesz dopasowac rozmiarem, ponoc jest kilka rodzajow budowy wew ic- i nie wiem czy np przy IVECO da rade.

MACIOR - Wto Mar 27, 2007 18:14

noodl3s napisał/a:
KOSA napisał/a:
na tyle ile się orjentowałem jak mi był potrzebny to nie ma nikogo, przynajmniej ja nie znalazłem....
nie wiem jak Ty ale ja bym wolał tylko dopasować rozmiarem i do tego orurowanie dorobić, myślę że będzie o wiele taniej

P.S
sam IC nie dodaje koni ale :
można więcej dmuchnąć, można więcej paliwa podlać bo bedzie więcej tlenu w tej samej objętości = większa moc, mniejsze ryzyko stuku, generalnie podstawa do dalszych modyfikacji z turbo doładowaniem

co do "niedawania" koni to sie nie zgodze- na obecnym setupie po zalozeniu fmica mialbym przynajmniej 170kmow. teraz jak jest 160 to cud. no wlasnie, co rozumiesz dopasowac rozmiarem, ponoc jest kilka rodzajow budowy wew ic- i nie wiem czy np przy IVECO da rade.


Będziesz w katserwisie to mój tam leży, myśle że da rade 250-300km w benzynie ogarnąć.

Zell - Wto Mar 27, 2007 20:35

noodl3s napisał/a:
co do "niedawania" koni to sie nie zgodze

mam w gazecie test który jednak potwierdza zdanie Kosy, samo założenie IC'ka/Fmica bez zmiany programu koni nie daje, co innego po strojeniu oczywiście.
Za to Fmic w stosunku do top mounta znacząco zmienia charakterystykę silnika ze względu na zwiększenie się długości układu dolotowego oraz znaczną zmianę temperatury powietrza w dolocie

QSY - Wto Mar 27, 2007 23:14

MACIORku ty masz od IVECO 2.8L IC szania ma od 2.5L róznia sie gruboscią ;)
TTomek - Wto Mar 27, 2007 23:39

noodl3s napisał/a:
co do "niedawania" koni to sie nie zgodze- na obecnym setupie po zalozeniu fmica mialbym przynajmniej 170kmow. teraz jak jest 160 to cud.


jaki cud??? :o :o :o ze 130-tki???

te wiadomości czerpiesz z infolinii Serwinki czy ktoś Ci urządza porządne pranie mózgu???

:o O te 10KM (lub ponad) to jestem w stanie się założyć , że nawet z najmagiczniejszego wzoru , nawet jeżeli istnieje konkretny , dedykowany do czerwonej Ibizy wzór na rozmiary IC , że za cholere nie dojdzie bez innych zmian ... :mrgreen:

slg - Sro Mar 28, 2007 07:50

Panowie , oczywiste jest ze cooler mocy nie dodaje , ale od wszystkiego są wyjątki , intercooler w tdi doda nawet 15koni , jeżeli w programie w aucie było przedawkowane paliwo na seryjnym smic , natomiast jesli program byl zrobiony tak jak trzeba , czyli idealne proporcje paliwo/powietrze , to cooler pozwoli tylko cieszyć się mocą w upalne dni...
noodl3s - Sro Mar 28, 2007 09:26

TTomek napisał/a:
noodl3s napisał/a:
co do "niedawania" koni to sie nie zgodze- na obecnym setupie po zalozeniu fmica mialbym przynajmniej 170kmow. teraz jak jest 160 to cud.


jaki cud??? :o :o :o ze 130-tki???

te wiadomości czerpiesz z infolinii Serwinki czy ktoś Ci urządza porządne pranie mózgu???

:o O te 10KM (lub ponad) to jestem w stanie się założyć , że nawet z najmagiczniejszego wzoru , nawet jeżeli istnieje konkretny , dedykowany do czerwonej Ibizy wzór na rozmiary IC , że za cholere nie dojdzie bez innych zmian ... :mrgreen:

TTomek spusc z tonu troszki,ok? dzieki
po 1sze nie wiesz w jakim stanie jest moja turbina, a ja mowilem o SWOIM samochodzie- i mowie ze jak mam 160 to jest naprawde zajeb#$. to ze z 130 kreci sie na 170 w golfie,leonie to wszyscy wiedza, niestety w ibizie do jazdy na codzien takiej mocy nie osiagniesz (w dodatku przy moim gownianym smicu, ktory jest w ch$#% stanie). Wiec, zanim polecisz po bandzie z tonem wypowiedzi to wez pod uwage WSZYSTKIE okolicznosci,przykladowo dawke paliwa, cis. doladowania u mnie, ok?

co do zakladania sie,to spoko. Niestety na dniach wymieniam turbo na arl'owskie wiec korekta bedzie, i dopiero za jakis czas fmic. Takze, jezeli uznasz ze po wymianie sprezarki, lightowej korekcie, zmierzeniu parametrow auta, zalozeniu fmica i ponownym zmierzeniu parametrow nie przybedzie mi 10kmow (oczywiscie w stosunku do wyniku po zalozeniu arl'a) to przeprosze Cie tutaj publicznie i przyznam sie do pitol#$% glupot, bynajmniej nie jestem wszechwiedzacy (no chyba ze zalozenie gt1749vb mialoby wypaczyc wyniki 8) ) Nie bede mial z tym zadnych problemow.
przykladowo znalazlem takie oto porownanie asz'ta po chipsie + fmic bez i z korekta. Nie widze czy jest tam przyrost rzedu dokladnie 10kmow, ale z pewnoscia obrazuje iz po montazu fmica bez korekty przyrost jest :
http://forum.octaviaclub....?t=4479&start=0

I jeszcze gdybym mogl Cie prosic, jako fachowca, o wypowiedzenie sie w temacie czy warto rzezbic u mnie customa, czy pakowac sie w IVECO lub cos podobnego, to bylbym niezmiernie wdzieczny.
pozdrawiam

TTomek - Czw Mar 29, 2007 22:53

noodl3s napisał/a:
po wymianie sprezarki, lightowej korekcie, zmierzeniu parametrow auta, zalozeniu fmica i ponownym zmierzeniu parametrow nie przybedzie mi 10kmow


no to albo zmiana na FMIC albo takie akcje , zrozumiałem że na serii gratach i sofcie który z
Twojego auta "doi" 160KM chcesz mieć te 10KM po zmianie...i tutaj mogę sie założyć że to gówno da.

noodl3s napisał/a:
to ze z 130 kreci sie na 170 w golfie,leonie to wszyscy wiedza, niestety w ibizie do jazdy na codzien takiej mocy nie osiagniesz (w dodatku przy moim gownianym smicu, ktory jest w ch$#% stanie)


niezupełnie pojmuję dlaczego (pomijając stan icka) ???,
natomiast nie wiem na czym polega gówniany stan tego SMIC-a ? jest dziurawy? brudny ? brzydko wygląda ?

Niestety nie jestem userem klubu Octavii :(

Nie wiem w jakim jest stanie Twoja turbina , ale to chyba widać na VAGu i jeżeli "nie dokręca" ciśnienia to tym bardziej podpisuję sie pod swoim stwierdzeniem , że nie dostaniesz tych konfliktowych 10KM.

Jeżeli jest faktycznie w tragicznym stanie to sama wymiana turbiny da Ci te konie , natomiast wymiana icka pomoże w upalne dni.

noodl3s napisał/a:
Niestety na dniach wymieniam turbo na arl'owskie wiec korekta bedzie, i dopiero za jakis czas fmic.

więc nie wiem po co pytanie o samą zmianę IC?

Historia notowała przypadki , że po samej wymianie turbinki od arl-a i FMICu autkom przybywało kilka KM i niutona (V.A.G. ma te zaletę , że częściowo sam się adaptuje do nowej sytuacji :mrgreen: :mrgreen: )

Z tonu oczywiście w zaistniałej sytuacji nie spuszczę (bo mam głupie przeczucie że wiem o czym piszę ), gdyż moja odp tyczyła sie tego:
noodl3s napisał/a:
co do "niedawania" koni to sie nie zgodze- na obecnym setupie po zalozeniu fmica mialbym przynajmniej 170kmow.
,
gdzie nie ma słowa o stanie turbiny , SMICa , i innych dziwnych okolicznościach... :>

Wybacz mój ton wypowiedzi ale stanowczo będę sie upierał przy swoim gdyż mam ku temu powody lekko nie nadające sie do publikacji ( ale rutyna potrafi zeżreć każdego ...nawet tych co się deklarują że im nie ona przeszkadza).

noodl3s napisał/a:
I jeszcze gdybym mogl Cie prosic, jako fachowca,

:> ale żeś mnie połechtał :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

odp. to zależy ile chcesz na to wydać kasy i co chcesz dalej robić z autem...
moje prywatne zdanie:
przy tym co piszesz nie wydaje mi się to konieczne , chociaż nie za bardzo rozumiem słowo "customowy" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
sądzę , że jakikolwiek używany , w dobrym stanie , FMIC , średnich rozmiarów bedzie odpowiedni do Twoich zmian ,
nie zawsze wiekszy znaczy lepszy (zwłaszcza że zaznaczyłeś że auto jest bardziej do codziennej jazdy) , chyba że ten od Iveco wyjdzie taniej od dobieranej używki z czegoś innego + przerabianie banków.

Zaznaczam , że nie jestem dotknięty warszawską patologią : "gdzie się da wsadzimy IC od Iveco" , być może przez to nie jestem "trendy" i "dzezii" , więc nazywanie mnie "fachowcem" i pytanie o zdanie jako " fachowca" może być nie na miejscu i może ruszyć "gula" co niektórym (z tego forum również). :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
więc weź na to poprawkę... :> :>




A teraz poczekam na lincz... :>

noodl3s - Pią Mar 30, 2007 00:01

Odpowiem pojedynczo, bez cytowania bo bym sie meczyl z godzine :p:
Ad.1 Niestety wymiana sprezarki u mnie jest obowiazkowa (qsy i kaczy dali jej czas do wiosny), tego nie przeskocze bo nie mam wystarczajaco $$$$ zeby zrobic sprezarke i fmica na raz. Ale nadal sie upieram ze na moim czy tez podobnym sofcie po zalozeniu fmica przybedzie tyle mocy. Wklejam wykres z tamtego linka
ten nizszy to wynik asz'ta po chipsie +arl (ale jeden grzyb bo na starym chipsie)+fmic bez korekty, wyzsze wartosci juz po korekcie. Po chipsie bez fmica bylo 174km wiec jak widzisz to gowno to ok 8kmow (chyba ze slepy jestem). Wez tez pod uwage, iz w octcie icek ponoc jest wiekszy od tego z izy.
Ad. 2 Rzeczywiscie niepotrzebnie rozstrzasam stan mego auta, tym bardziej iz ani razu go nie hamowalem, ale nadal uwazam, ze u mnie ze wzgledu na stan turba i icka jak mam 160 to jest dobrze. Na zdrowej sprezarce i czystym ic w ibize i tak bym nie osiagnal 170km do jazdy na codzien, co innego w leonach/golfach/octach . .Btw piszac o moim smicu mialem na mysli jego rozmiar oraz ze z racji plujacej na prawo i lewo turbiny jest zawalony oleje. Roznica pomiedzy ickiem w golfie/leonie/octavii i ic w izie jest wlasnie w jego wielkosci (czyt. w ibizie jest jeszcze mniejszy niz w powyzszych autach- zrodlo: wszechwiedzace Compoty- niestety nie sprawdzalem organoleptycznie).
Zatem powrocmy do meritum- roznica po zamontowaniu fmic'a w chipowanym ASZcie. Ty twierdzisz ze pozbawi mnie to wylacznie puchniecia auta i parametry sie nie zmienia , a ja nadal twierdze ze oprocz cieszenia sie moca w upalne dni, taki przyrost bedzie (vide powyzszy wykres)
Ad. 3 co do customa to chodzilo mi raczej o to, iz wwa upiera sie nad robieniem ic pod wymiar, a ja uwazam iz jak dopasuje takie IVECO to bedzie taki sam efekt- chcialem sie po prostu dowiedziec jakie powinien miec wymiary zeby starczyl na ponad 200 km oraz z czego robi sie te magiczne customowe iceki? rdzenia przeciez od nowa sie nie rzezbi :idea:
Ad. 4 co do linczu to nie rozumiem, po prostu wiem ze przy seryjnym aucie i montazu fmica samochod nie bedzie puchl ale mocy tez nie bedzie, natomiast po zrobionym programie przyrost taki bedzie. Jezeli chodzilo Ci o seryjny samochod to przyznaje racje, ale my chyba spieramy sie o modyfikowany...Z racji tego iz musze zmienic ta sprezarke, to nadal mozemy zrobic to porownanie. Przeciez na obecnej tez mam podniesione cisnienie i wieksza dawke paliwa- to samo bedzie przy arl'u- i raczej bedzie to tylko 1.55b (bez sensu jest katowac sprezare jak i tak na smicu efekt bedzie minimalny), oczywiscie do momentu zamontowania fmica i ponownego strojenia. Wiec mozemy sie umowic ze po jakiejstam cenie podjade do Ciebie po montazu sprezarki na pomiar a potem ponownie po zamontowaniu fmica (przed korekta ofcors).
Sorry ze tak bez ladu i skladu ale pisalem na szybko.

DTM - Pią Mar 30, 2007 10:43

noodl3s, a ja znam przypadki ze prawie nic nie dal (oczywiscie bez korekty bo po korekcie to co innego) - mam poszukac wykresow zeby ci udowodnic czy uwierzysz mi na slowo? :P ogolnie wszystko zalezy od tego jaki byl program napisany przed zmiana - jezeli tak jak slg napisal bylo wiecej paliwa to napewno da - jesli byl optymalny to prawie nic nie da


ps. nie rozumiem twojego posuniecia dotyczacego turbiny z arl'a :roll: nie lepiej bylo odrazu zainwestowac w gt22 :| a i ten twoj podpis z wieksza suszarka - ja tam nie widze zadnej roznicy w wielkosci :P

noodl3s - Pią Mar 30, 2007 11:36

DTM napisał/a:
noodl3s, a ja znam przypadki ze prawie nic nie dal (oczywiscie bez korekty bo po korekcie to co innego) - mam poszukac wykresow zeby ci udowodnic czy uwierzysz mi na slowo? :P ogolnie wszystko zalezy od tego jaki byl program napisany przed zmiana - jezeli tak jak slg napisal bylo wiecej paliwa to napewno da - jesli byl optymalny to prawie nic nie da


ps. nie rozumiem twojego posuniecia dotyczacego turbiny z arl'a :roll: nie lepiej bylo odrazu zainwestowac w gt22 :| a i ten twoj podpis z wieksza suszarka - ja tam nie widze zadnej roznicy w wielkosci :P

szukaj, ale nie o to chodzi- ja zaprzeczalem tezie ze fmic NIC nie daje, a nie ze czasami NIC nie daje. Roznica niby niewielka,ale znaczaca. potwierdzam, ze wszystko zalezy od chipsa, jednak ja sie jeszcze nie spotklaem z wykresem chipsowanego auta, w ktorym nie byloby przyrostu. Moze to swiadczyc o tym, iz malo widzialem (bardzo mozliwe) albo ze widzialem wylacznie wykresy tunera, ktory pisze takie programy (tez wielce prawdopodobne). Ale zamieszczony przeze mnie wykres potwierdza, iz zalozenie FMICA jednak cos daje (tak, tak wiem, wszystko zalezy od chipsa i czasem moze nie dawac). Wez tez pod uwage ze TTomek ma watpliwosci do tego, czy na moim obecnym sofcie, po wymianie fmica, nie uzyskam przyrostu- ja caly czas mowie ze u mnie podstawowym ograniczeniem jest ch#$ smic, na ktorym (nawet gdyby u mnie byl czysty i sprawny w 100%) nie osiągne 170, a po montazu fmica wynik taki padnie od reki- po korekcie jest realne ok 180.
co do turbiny arl'a to prosze Cie, popytaj jaki jest CALKOWITY koszt zalozenia do auta gt22, koszt zalozenia arl'a chyba znasz- roznica jest wieksza niz te 5-6 stowek. Pewnie ze lepiej jest zainwestowac w gt22, ale u mnie na razie jej nie bedzie, z tego samego prozaicznego powodu, dlaczego Ty kupiles sobie 110 a nie 130 lub nawet s3- mysle ze tlumaczyc nie trzeba :oops: Poza tym, (i wcale nie usprawiedliwiam wyboru arl'a) nie fajniej jest miec cos stopniowo, a nie tak od razu? Probowalem wykminic cos z hybryda (z powodu podobnej ceny), ale kazdy mi to odradzal, z racji na brak pewnosci kiedy sie wysra. Owszem, wybralem wariant bezpieczny, ale wcale to nie znaczy, ze na tych 19X kmach poprzestane. Co bys zalozyl po gt22? gazem bys tryskal? moim zdaniem po gt22 nastepny krok to przesiadka na auto z wiekszym potencjalem, ale to juz inna bajka. Ja na razie auta nie mam zamiaru zmieniac, i powolutku dojde do tych 2XX km.
a podpis mam taki, bo do tej pory bylem przekonany ze arl jest wiekszy od gt1749VA- pogugluje dzisiaj i jezeli sie mylilem, to skoro Ci to tak strasznie przeszkadza to go zmienie :spoko:

DTM - Pią Mar 30, 2007 19:23

noodl3s napisał/a:
Wez tez pod uwage ze TTomek ma watpliwosci do tego, czy na moim obecnym sofcie, po wymianie fmica, nie uzyskam przyrostu- ja caly czas mowie ze u mnie podstawowym ograniczeniem jest ch#$ smic, na ktorym (nawet gdyby u mnie byl czysty i sprawny w 100%) nie osiągne 170, a po montazu fmica wynik taki padnie od reki- po korekcie jest realne ok 180.

pewnie bedzie lepiej ale nie zakladalbym z gory odrazu ze tyle i tyle - jedno jest pewne: po kilku mocniejszych depnieciach nie bedzie ich ubywac jak obecnie ;)
noodl3s napisał/a:
co do turbiny arl'a to prosze Cie, popytaj jaki jest CALKOWITY koszt zalozenia do auta gt22, koszt zalozenia arl'a chyba znasz- roznica jest wieksza niz te 5-6 stowek. Pewnie ze lepiej jest zainwestowac w gt22, ale u mnie na razie jej nie bedzie, z tego samego prozaicznego powodu, dlaczego Ty kupiles sobie 110 a nie 130 lub nawet s3- mysle ze tlumaczyc nie trzeba :oops:

znam ceny i prosze cie nie porownuj zmiany turbiny do mojego kupna auta bo ponad 15 tys ta turbina cie nie bedzie kosztowac a taka byla roznica miedzy 110 a 130 jak ja kupowalem swoja A3
noodl3s napisał/a:
Poza tym, (i wcale nie usprawiedliwiam wyboru arl'a) nie fajniej jest miec cos stopniowo, a nie tak od razu?

fajnie ale jak powiedziales nie masz $$$ wiec z ekonomicznego punktu widzenia postepujesz niezbyt sensownie
noodl3s napisał/a:
Owszem, wybralem wariant bezpieczny, ale wcale to nie znaczy, ze na tych 19X kmach poprzestane. Co bys zalozyl po gt22? gazem bys tryskal? moim zdaniem po gt22 nastepny krok to przesiadka na auto z wiekszym potencjalem, ale to juz inna bajka.

wybrales wariant najdrozszy (zakladasz ze w koncu i tak wsadzisz gt22) - zamiast raz dobrze zrobic bedziesz robil to na raty a to jak sam wiesz wyjdzie najdrozej

wracajac do tematu to jakiego bys fimca nie zalozyl i tak bedzie lepiej niz obecnie - a ktory najlepszy tego raczej nikt ci nie powie - ja od siebie moge dodac ze w silnikach 1.9tdi najlepiej spisuje sie IC z ARL'a


ps. ile dales za turbo z arl'a? (moze byc na PW) jak niewiele to bym zrozumial jeszcze twoje popstepowanie bo inaczej jest to moim zdaniem bezsensowne posuniecie :P

noodl3s - Pią Mar 30, 2007 19:50

Bynajmniej nie porownywalem kupna auta z lepszym silnikiem do kupna turbiny, tylko napisalem ze powod dlaczego obaj nie kupilismy lepszego/wiekszego jest taki sam- i nie chodzi tu o to czy jest to 15k czy 2k czy 1.5k. :roll:
Nie mam juz zamiaru pisac o swojej wyplacalnosci bo nie o tym jest temat. Wychodzac z takiego zalozenia jak Ty, nie mialbym zadnego moda, bo wiecznie bym zbieral na cos drozszego/lepszego. Rownie dobrze mogles poczekac pol roku, rok i kupic sobie 1.8T (jako przyklad)- ale o tym tez nie jest temat.
Turbo od arl'a jest etapem przejsciowym, ale wole miec arl'a i zrobic sobie niebawem fmica i miec 19X km, niz wypruc caly portfel na gt22 i miec 170km, ktore przestaje jechac po pierwszym butowaniu. Poza tym zanim mialbym gt22 to juz pewnie wysralaby mi sie turbina (co mogloby spowodowac gorsze skutki) Rozumiesz juz teraz roznice i wszystkie przeslanki jakie mna kierowaly przy wyborze turbiny (choc sa one wg ciebie ekonomicznie nieuzasadnione)?
btw podpis zostawiam :D

slg - Pią Mar 30, 2007 19:52

heh , jaka zacieta dyskusja , a ja wam moge tylko powiedziec ze cooler arl nie robi roboty powyzej 1.7bara na gt22 :D :D
noodl3s - Pią Mar 30, 2007 20:02

slg napisał/a:
heh , jaka zacieta dyskusja , a ja wam moge tylko powiedziec ze cooler arl nie robi roboty powyzej 1.7bara na gt22 :D :D

najgorsze ze wlasnie sie dowiedzialem ze nie wszystkie IVECO daja rade na gt22- temp w dolocie ok 60 stopni. teraz to juz sam ne wiem. BTW slg jak u ciebie z temp?

slg - Pią Mar 30, 2007 20:12

przed chwila jak sprawdzalem , to na 1.7bara max 40C w dolocie , na 1.9bara już ponad 60C :( , ale to juz max palowanie , przy pojedynczym podwojnym przypalowaniu odejmij od tych wartosci 10C
KOSA - Sob Mar 31, 2007 11:50

slg napisał/a:
przed chwila jak sprawdzalem , to na 1.7bara max 40C w dolocie , na 1.9bara już ponad 60C :( , ale to juz max palowanie , przy pojedynczym podwojnym przypalowaniu odejmij od tych wartosci 10C


60C to i tak bardzo przyzwoita temeperatura...

Też jestem przed montażem FMIC-a i pewnie sam IC to będzie IVECO (a dlatego że jest duża ich dostępnośc i ceny niskie), zastanawiam sie jescze nad jedną rzeczą... Auto będzie służyło przede wszystkim do zabawy na torze. Zastanawiam się nad montażem wiatraka do IC. Na torze wielkich prędkości się nie uzyskuje, tak więc nie ma za bardzo co schłodzić tego FMIC-a. Nad natryskiem wody też się zastanawiałem ale myslę że to jest mniej funkcjonalne, chociazby dlatego, że wody trzeba dolewać :P .

MACIOR - Sob Mar 31, 2007 15:55

Chcecie szybko i tanio obniżyć temp w dolocie. Butla CO2, pare metrów przewodu, 2-3 dysze, troche opasek i tyrtytek i mamy fajny natrysk zimnego jak browar na deptaku co2 na chłodniczke. Na katowanie torowe lepiej zarzucić natrysk wody na ic i wysterowany prostym układem (w zależności od stopnia butowania zwiększa lub zmniejsza się siła natrysku).
KOSA - Sob Mar 31, 2007 16:51

MACIOR napisał/a:
Chcecie szybko i tanio obniżyć temp w dolocie. Butla CO2, pare metrów przewodu, 2-3 dysze, troche opasek i tyrtytek i mamy fajny natrysk zimnego jak browar na deptaku co2 na chłodniczke. Na katowanie torowe lepiej zarzucić natrysk wody na ic i wysterowany prostym układem (w zależności od stopnia butowania zwiększa lub zmniejsza się siła natrysku).


no właśnie u mnie odpada dwutlenek węgla... na krótko by starczało i kłopotliwe uzupełnianie, chyba że gaz z pupy też się nadaje 8)
ewentualnie można jeszcze gaśnice samochodową zamontować
ciekawi mnie tylko czy ktoś montował wiatrak i czy ma to sens... bo było by to łatwiejsze i prostsze rozwiązanie niż wytrysk na IC


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group