|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
|
Chcę kupić samochód - Szukasz Cabrio za niewielkie pieniądze?
Rysiek - Czw Sie 31, 2006 23:35 Temat postu: Szukasz Cabrio za niewielkie pieniądze? W końcu przychodzi taka chwila u każdego kierowcy, że szuka czegoś innego - na przykład auta innego niż wszystkie. Auta takiego, którego nie widać na ulicy co 5 minut. Taką właśnie przewage mają Ci, którzy zdecydowali się na cabrio. Ale pozostają jeszcze tacy, którzy wiedzą że chcą auto z otwartym nadwoziem, ale po pierwsze nie mają kilkudziesięciu tysięcy zł na coupe-cabrio z wyższej półki, a po drugie nie wiedzą co tak naprawdę jest do kupienia na rynku.
Ci którzy już zdobyli swoje wymarzone cabrio wiedzą jak trudno znaleźć w dobrej cenie
zadbany egzemplarz. Jeszcze nie tak dawno tanie cabrio kojarzyło się z Golfami i Kadettami, które straszyły przechodniów rdzą i rozdartym dachem - nie liczyl się stan, ważne że było to cabrio.Dziś na szczęście to podejście się zmienia i coraz częściej widać stare i zadbane "bezdaszniki".
Co jest tego powodem? Napewno niskie ceny kabrioletów na zachodzie oraz coraz więcej zakładów w Polsce, które specjalizują się w wykonywaniu nowych poszyć. Cabrio to idealne rozwiązanie dla młodych ludzi - za niewielkie pieniądze można kupić auto, które daje poczucie wolności, przestrzenności i radości z samej jazdy. Cabrio przestaje być autem,
powoli staje się ważnym kierunkiem w motoryzacji, które wzbudza coraz więcej
zainteresowania.
Co na początek?
Stan dachu - jest to bardzo ważny element. Jego usterki mogą prowadzić do nieprzyjemności typu kapanie na głowę w czasie podróży w deszczu.Wiele starszych kabirioletów mają dachy w
takim stanie:
Nie jest to oznaka niedbalstwa poprzedniego właściciela, a jedynie usterka spowodowana
czasem. Materiał który często ulega składaniu i rozkładaniu siłą woli prędzej czy później
ulegnie przetarciu, co w przypadku cabrio musi być natychmiast naprawione.Dodatkowym uciążeniem jest starzenie się uszczelek:
One odpowiadają za stan suchości w naszym aucie, jak również za poziom hałasu. Przez
szczeliny w czasie szybkiej jazdy wdziera się powietrze, które powoduje uciążliwy (zwłaszcza na długich trasach) świst.
Musimy również zwrócić uwagę na sam stelaż dachu. W przypadku gdy auto uległo mocniejszej kolizji, stelaż ulega wykrzywieniom, a nawet drobne przesunięcia powodują problemu z zamykaniem dachu jak również z jego szczelnością. Warto to sprawdzić przed zakupem, niż później żałować.
Dach jest ważny, ale czy najważniejszy?
Radziłbym w przypadku wyboru kupić sprawne mechanicznie auto z uszkodzonym dachem, niż auto z nowym dachem i klekocącym silnikiem. Powód? Remont silnika czy zawieszenia jest dużo droższy niż nowy dach.
Odradzam zakup dachu w ASO. Tam ceny nawet dla 20. letnich aut sięgają nawet 15.000 zł.
Firmy tapicerskie dach z brezentu/pvc, który stosowany byl w starszych autach, uszyją nam taki dach już za 850zł (z montażem), a dach materiałowy to wydatek od 1.200zł. Dla
najbardziej wymagających pozostaje do wyboru dach z materiału Sonnenland, który aktualnie stosowany jest w topowych cabrio - za taki dach musimy zapłacić ponad 2.000 zł, ponieważ sam materiał jest bardzo drogi.
Przed zakupem radzimy również zrobienia testu urządzeniem typu Karcher, które jak na dłoni wskaże nam miejsca gdzie cieknie dach.
To w zasadzie tyle z ważniejszych rzeczy gdy kupujemy cabrio. Dalsze postępowanie jest takie samo jak w innych autach.
A więc niezbędne jest obejrzenie tych części auta, które najbardziej narażone są na korozję.
Zacznijmy więc wycieczkę po tanich kabrioletach.
Opel Kadett E Cabrio
Stary poczciwy Kadett to chyba najczęściej spotykane cabrio na naszych drogach. Najczęściej spotykane wersje to 1.6/75 KM i 2.0/115 KM.
Cena: już od 3.000 zł
Peugeot 205 CTI
Był on produkowany w latach 1987-1994. Oferowane były wersje z dachem manualnym lub
elektrycznym. Auto jest naprawdę dynamiczne, a wszystko dzięki małej wadze i silnikowi o
mocy 102 KM i pojemności 1,9. Oczywiście są też inne wersje silnikowe np. 1,6 lub CJ 1,1 i
1,4.
Uciążliwym probleme spotykanym w każdej 205-tce to kurczące się uszczelki, które powodują mało estetyczny wygląd. Silnik 1,9 gustuje w oleju, a jego wycieki to częsty problem. Dodaktowymi usterkami są kiwające sięsiedzenia i nadmierne grzanie się tarcz hamulcowych.
Za dobry i zadbany egzemplarz 205 CTI musimy zapłacić od 5 do nawet 10 tys zł. Oczywiście znajdziemy tez modele za 3-4 tys, ale nie będą one w idealnym stanie.
Ford Escort Cabrio
Cabrio Forda z lat 90. obecnie można kupić za naprawdę niewielkie pieniądze. Aczkolwiek
jakość wykonania i usterkowość są na przeciętnym poziomie. Nieco lepiej wygląda funkcjonalność - sporo miejsca w środku i duży bagażnik (265 l). W ofercie 3 silniki
beznynowe: 1.4/71-75 KM, 1.6/90-105 KM i 1.8/105-130 KM. Od 1995 roku także turbodiesel 1.8/90 KM.
Cena: od 5.000 zł
Volkswagen Golf I Cabrio
Pomimo sędziwego wieku Golf I Cabrio nadal wzbudza zainteresowanie - zwłaszcza zadbane modele. Auto jest tanie w zakupie i niedrogie w eksploatacji. Do wyboru są dwa silniki benzynowe: 1.6/69-75 KM i 1.8/90-120 KM.
Cena: od 6.000 zł
Renault R19 Cabrio
Niskie koszty eksploatacji oraz dobre walory użytkowe to najmocniejsze puntky R19 Cabrio. Podczas weryfikacji stanu technicznego warto dokładnie przyjrzeć się poszyciu dachu, blacharce oraz jednostce napędowej. Jedyny montowany silnik benzynowy 1.8 (88 i 135 KM) cierpi na wycieki oleju.
Cena: od 6.500 zł
Opel Astra Cabrio
To auto ma bardzo nieskomplikowaną budowę, trwałe silniki (najbardziej polecane to 1.6/75 KM i 2.0/115 KM) oraz ponadprzeciętną funkcjonalność. Bagażnik Astry Cabrio ma gigantyczną pojemność 390 l. Co prawda zdarzają się awarie mechaniczne, ale ich usunięcie nie wiąże się z dużymi kosztami.
Cena: od 7.000 zł
BMW 3 Cabrio
Osoby poszukujące trwałego auta z otwieranym dachem za rozsądne pieniądze nie powinny zapominać o BMW E30. Polecane są egzemplarze po liftingu w 1988r. Osoby nieoczekujące zbyt mocnych wrażeń zadowoli motor 1.8/115 KM. Kierowcy o sportowym zacięciu powinni wybrać 6-cylindrówkę 2.5/170 KM. Jest też wersja 2.3/190-215 KM MPower.
Cena: od 7.000 zł
Chrysler Le Baron
Auto dość mało znane na naszym rynku. Najczęście spotykane wersje to 2.2/100KM i 3.0.
Cena: od 7.000 zł
Peugeot 306 Cabrio
Zaprojektowany przez Pininfarinę 306 Cabrio Cabrio uważany jest za najpiękniejszy kabriolet lat 90. w klasie kompakt. Auto zapewnia sporo miejsca we wnętrzu, duży bagażnik 274 l - jest w miarę komfortowe. Warto wybrać wersję 2.0/136 KM. Na tle silnika 1.8 zapewnia lepsze osiągi i nie spala dużo więcej paliwa.
Cena: od 9.000 zł
Audi 80 Cabrio
Sprawdzona technika i dobre wykonanie sprawiły, że nawet po latach Audi 80 Cabrio jest godne uwagi. Na tle konkurentów auto ma opinię solidnego i trwałego. Awarie występują rzadko, a ich usunięcie z reguły nie wiąże się z dużymi kosztami. Do wyboru mamy silniki benzynowe: 1.8, 2.0, 2.3, 2.6 i 2.8 oraz turbodiesla 1.9 TDI/90 KM.
Cena: od 12.000 zł
Mazda MX-5
Jest to auto bardzo solidnie wykonane. Elementy mechaniczne uważane są za szczególnie dobrze wykonane.
Odnotowano sporadyczne uszkodzenia skrzyni biegów, przepaloną uszczelkę pod głowicą oraz pojedyncze przypadki nieszczelności pompy wody. Prawdziwy problem MX-5 czyha pod karoserią. Często pojawia się problem z korozją, zwłaszcza w obrębie progów przed tylnymi nadkolami. Przyczyna jest banalna - zatkane otwory odpływowe.
Kłopoty z odnoszonymi lampami zdarzają się sporadycznie.
Do wyboru są dwa silniki: 1.6/115 KM i 1.8/131 KM.
Cena od 12.000 zł
Volkswagen Golf III Cabrio
O ile wersja II nie doczekała się cabrio po kultowym już Golfie I, który produkowany był w
latach 1979-1993, to wersja otwarta III wersja znalazła dużą rzeszę nabywców. Produkowany od był od 1993. Fabrycznie wyposażony był w ABS i dwie poduszki powietrzne.
Do podstawowych wad należą wycieki oleju i cieczy chłodzącej, kiwające się siedzenia,
zrywające się paski rozrządu i zużyte łożyska kół. No i przede wszystkim częste slady
korozji.
Cena: od 13.000 zł
Fiat Barchetta
Jedno z najładniejszych kabrioletów. Jego kształ przyciąga uwagę każdego.
Oferowano ją tylko w jednej wersji silnikowej 1.8/131 KM.P owszechnie znane są problemy ze zmiennymi fazami rozrządu. W przypadku uszkodzenia lubiący wysokie obroty 4-cylindrowy silnik traci moc i zachowuje się jak typowy diesel. Zawodzi wariator - zmiennik faz rozrządu.
Dodatkowym źródłem kłopotów mogą być przecieki wody do reflektorów i karoserii, wybrzuszenia na cienkich blachach maski silnika, odgłosy stukania.
Cena: od 13.000 zł
Mam nadzieję, że powyższe informacje pomogą w jakimś stopniu podjąć decyzję, które cabrio kupicie.
Źródło: cabrio-club.pl
pilachgt - Czw Sie 31, 2006 23:39
Fiatowskie 1,8 16v nie traci wcale tak mocy z uszkodzonym wariatorem. Poprostu chodzi jak diesel, ale i tak zasuwa.
|
|