Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Olej: semi---->full

truespinmice - Wto Paź 10, 2006 11:48
Temat postu: Olej: semi---->full
Może i głupie pytanie , ale nie dowiem sie , jak sie nie zapytam ;) - a po to jest forum ;)

mianowicie chodzi mi o to , czy moge przejsc z pół syntetyka na syntetyka?

troche czytałem na forach i z tego co wyczytałem, to oleje syntetyczne bardziej sie nadają do wysilonych aut (czytaj: turbo). Niewiem czy tak jest czy nie dlatego sie pytam. W sumie to jest jedyny powód , dla którego chce sie przerzucic na syntetyka.

Od wielu lat auto jeździ na Castrolu GTX Magnatec 10W40 (semi-syn) i myślałem nad przesiadką na np. Motula lub Valvoline (apropo Valvoline - chce nim też zalać skrzynie i dyfer).

Zaznaczam , że auto jeździ tylko w sezonie letnim oraz tylko na PB.

aaa i jeszcze myślałem nad propozycją kazika:

http://lkt.pl/vie...e64b4eeeb#59610

oczywiście jak przystało na kulturalnego forumowicza - z wszystkie info z góry dzięki :spoko:

siwy - Wto Paź 10, 2006 21:07

truespinmice napisał/a:
czy moge przejsc z pół syntetyka na syntetyka?


witaj
jak wszyscy wiemy olej syntetyczny jest rzadszy od semisyntetyka, mowi sie ze jak sie sklada silnik to nalezy skladac na syntetyku, pozniej z czasem gubionego oleju gdzies za ukladem wydechowym, badz w inny sposob i z wiekiem silnika nalezy lac coraz to gęściejszy olej, i tak od 0W isc przez 5 10 15 az bedzie wkoncu ten pol syntetyk i mineralny [na total szrot :D ]

remoncik i znowu.

ludzie twierdza ze jak zalales olej gesty to nie mozesz nalac rzadszego, bo silnik sie rozszczelni, bedzie cieklo i w ogole, ale z drugiej strony pozniejsze dolanie gestszego oleju znowu powinno zalatwic sprawe :D
no nie wiem to co pisze to jakies pewno archiwalne wiadomosci, ale jak nikt nic nie napisal to chociaz moze to sie przyda.

czy jest to prawda, nei wiem bo nie sprawdzalem, a ostatnio w malo co wierze z tego co uslyszalem bo obala sie coraz to najrozniejsze mity.


zawsze mozesz sprobowac i nam powiedziec :D pprosimy o fotostory i dokladne pomiary.

Jaqub - Wto Paź 10, 2006 21:23

chyba lepiej lac ten polsyntetyk bo napewno tanszy i czesciej mozesz zmieniac... a chyba lepiej zalac niby ciut gorszy a zmienic go szybciej?? napisalem gorszy bo o innych parametrach...
truespinmice - Wto Paź 10, 2006 22:18

siwy napisał/a:

zawsze mozesz sprobowac i nam powiedziec :D pprosimy o fotostory i dokladne pomiary.


taaak, przygotuje fotostory jak załatwiłem silnik :spoko: :mrgreen:

jeszcze poczytam o tej przesiadce z semi ----> full i potem dam znać co wydumałem.


ps. czy motul robi semi-syn??

daniel - Sro Paź 11, 2006 10:42

truespinmice napisał/a:

ps. czy motul robi semi-syn??


Tak (TECHNOSYNTHESE),
pozatym do oleje przekładniowe też robi.
A tu stronka z cenami http://www.hamulce.net/motul.htm
Ceny są owszem wysokie, ale wiadomo, że Motul to pierwsza liga .

KOSA - Sro Paź 11, 2006 11:47

możes przejśc na full syntetyk pod warunkiem że w silniku nie masz jeszcze dużo nagaru i syfu zostawionego przez semi
full syntetyk nie jest żadszy, jeżeli ma lepkość 10Wxx to odpowida on takiej samej lepkości kinematycznej semi 10Wxx, ma jednak lepsze właściwości myjące i rozpuszcza nagar i syf pozostawiny przez minerał lub semi i stąd mogą się pojawić wycieki, ale z tego co wiem twój silnik nie ma duzo najechane i jest raczej świeżo po remoncie i myslę że spokojnie możesz zmienić na full o lepkości 10W50, 10W60, 15W60 (ten ostatni raczej za gęsty na zimę ale na lato jak najbardziej)
do silników turbodoładowanych lepsze są oleje o wysokiej odporności temperaturowej, czyli liczba po W powinna być jak najwyższa, semi nigdy nie osiagnie takich parametrów ja ful i się szybciej gotuje
jak najbardziej polecam Motul 300v competition dobra cena do jakości :) l

truespinmice - Sro Paź 11, 2006 12:16

KOSA napisał/a:
możes przejśc na full syntetyk pod warunkiem że w silniku nie masz jeszcze dużo nagaru i syfu zostawionego przez semi....., ale z tego co wiem twój silnik nie ma duzo najechane i jest raczej świeżo po remoncie


czy tak świeżo, to niewiem - 3 lata będą ;)


KOSA napisał/a:
full syntetyk nie jest żadszy, jeżeli ma lepkość 10Wxx to odpowida on takiej samej lepkości kinematycznej semi 10Wxx, ma jednak lepsze właściwości myjące i rozpuszcza nagar i syf pozostawiny przez minerał lub semi i stąd mogą się pojawić wycieki, ale z tego co wiem twój silnik nie ma duzo najechane i jest raczej świeżo po remoncie i myslę że spokojnie możesz zmienić na full o lepkości 10W50, 10W60, 15W60 (ten ostatni raczej za gęsty na zimę ale na lato jak najbardziej)
do silników turbodoładowanych lepsze są oleje o wysokiej odporności temperaturowej, czyli liczba po W powinna być jak najwyższa, semi nigdy nie osiagnie takich parametrów ja ful i się szybciej gotuje
jak najbardziej polecam Motul 300v competition dobra cena do jakości :) l


bo to teraz pozostaje pytanie czy ryzykować :mrgreen: i lać full


KOSA napisał/a:
bo strasznie na jakości podupadł i podobno nie trzyma parametrów......


a może zrobić jak pisze jaqub?? bo to ponad 400zł za motula, a mi olej starcza na ok. 4000tys (rocznie). Wiec może zalać np. Valvoline , skoro castrol to beee (ale każdy Castrol to beee? czy konkretne modele?)

KOSA - Sro Paź 11, 2006 12:26

Valvoline jak najbardziej, tego 10W60 i to też jest pół syntetyk (przynajmniej kiedyś był) a na pewno parametry ma lepsze od castrola........ , swoją drogą to jest chyba jedyny semi który ma takie paratmetry :wow:
truespinmice - Sro Paź 11, 2006 12:40

czyli co, ten CASTROL TWS MOTORSPORT 10W60 jest OK?
KOSA - Sro Paź 11, 2006 12:58

truespinmice napisał/a:
czyli co, ten CASTROL TWS MOTORSPORT 10W60 jest OK?
ja bym się skłąniał ku valvoline jak pisałęm to też jest pół syntetyk a ten castrol to full......, na temat castrola nie wypowiem się bo nie testowałem, ale z opini wiem że się popsuł
truespinmice - Sro Paź 11, 2006 13:08

ojjj sory.....źle przeczytałem ;) kazik napisał "pełnosyntetyczna" a ja przeczytałem "półsyntetyczna" - my bad :x
pilachgt - Sro Paź 11, 2006 13:13

Jezdzilem na TWSie do poki jakis badziewny sie nie zrobil(tak TWSie nie RSie - dla tych ktorzy chcieli by mnie poprawiac). Po ktorejs wymianie cisnienie gorsze sie zrobilo. Od tamtej pory nie jezdze na TWSie i wiecej castrola nie zaleje do swojego samochodu. A co do motula to nic ciekawego - olej jak olej, ja roznicy nie widze. W S2 mam motula, ale wiecej go juz nie zaleje, bo skoro nie widze roznicy to nie bede przeplacal. W lancerze i w punto mam mobila 5w50 i jeszcze jezdza, wiec tragiczny nie jest.
Kiedys w jakims samochodzie bede musial wyprobowac wlasnie valvolina, jako ze juz kilka pozytywnych opinii slyszalem.

KOSA - Sro Paź 11, 2006 15:34

ja jeździlem na midlandzie (kiedyś Quaker), i się dobrze spisywał, co prawda u mnie była wymiana co 5tys......
kazik - Sro Paź 11, 2006 18:32

ja tez jeżdzę na mobilu rally 5w50 i jestem zadowolony i zmieniam po 7-8 tyś
Jaqub - Sro Paź 11, 2006 20:45

a ktos testowal nowego castrola EDGE czy jakos tak bo zastanawiam sie czy do smarcika nie wlac tego 10w-60 zamiast 10w-40tki (wczesniej byl mobil teraz jest tedex bo wygralem opakowanie tego oleju a szkoda go bylo do kosiarki lac... mobila nigdy wiecej nie wleje bo sie robila zupelna smola i zmienilem go po niecalych 7tys km).... w beemke bede dalej lal magnateca 10w-40 bo tu sie sprawdza :spoko:
truespinmice - Sro Paź 11, 2006 21:50

no ten EDGE też mi chodził po głowie....tylko to semi czy full :v ?

mowa o EDGE SPORT 10W60

MACIOR - Sro Paź 11, 2006 21:58

Castrola to sobie do kosiarki nalej.
Jaqub - Czw Paź 12, 2006 16:19

MACIOR napisał/a:
Castrola to sobie do kosiarki nalej.


kosiarka smiga na najtanszym co jest w sklepie... ostatnio lotos GAS 15w cos tam 30kilka pln za 4 albo 5 litrow :D

truespinmice - Nie Gru 10, 2006 15:01

WAŻNA PYTANIE PARAFIALNE:

gdzie moge dostać produkty (oleje) VALVOLINE??

motul za drogi, castrol do du** więc wybieram VALVOLINE :v

mam zamiar kupić oleje do: silnika, skrzyni i dyfra - ale kucze linux (!!) nie moge znaleźć ich w sklepach........wiecie może gdzie moge dostać orginalne oleje VALVO????

Rysiek - Nie Gru 10, 2006 23:17

na Meczennikow Majdanka za salonem Nissana jest hurtownia olejow
MACIOR - Nie Gru 10, 2006 23:24

Zobacz na Zemborzyckiej 117 w Hurtowni Orlenu, na Pancerniaków Exoil. Jak niebędzie to mogę Ci ściągnąc z innej hurtowni.
slg - Pon Gru 11, 2006 08:47

truespinmice napisał/a:
motul za drogi

żaden olej nie jest za drogi , jesli ma ochronić wysilony silniczek.Chociaz valvoline to tez bardzo dobry wybór.

KOSA - Pon Gru 11, 2006 09:52

dostaiesz na witosa (nie pamiętam dokładnie adresu, ale po drugiej stronie jak makro) , jak nie mają 10w60 na stanie to ściągają na drugi dzień
kazik - Pon Gru 11, 2006 09:58

mówisz chyba o Dakolu
truespinmice - Pon Gru 11, 2006 10:14

dzienky za namiary. Na tygodniu zweryfikuje adresy ;)

KOSA napisał/a:
jak nie mają 10w60 na stanie


no właśnie po tych wszystkich namysłach i dyskusji na forum kupie VALVO 10W60 (semisynthetic) VR1

KOSA - Pon Gru 11, 2006 14:59

jak kupisz to napisz jaka cena bo ja też muszę się zaopatrzyć :mrgreen:
truespinmice - Wto Gru 12, 2006 11:36

więc tak:

1)w DAKOLU (witosa) mają tylko w bańkach 1 litrowych i jeden litr kosztuje 43zł. Czas dostawy: jeden dzień.

2)na Zemborzyckiej nie znalazłem hurtowni Orlenu..... :|

3)na Pancerniaków (Exoil) nie byłem - szukałem tylko numeru telefonu i znalałem taki: 4410050 - ale jak dzwonie to słysze tylko "...tu tiu tju nie ma takiego numeru tu tiu tju..."

4)w Gamercu na górce: 45zł za litr lub 217zł za 5 litrów. A no i w Gamercu dostane też oleje do skrzyni i dyfra.

ktoś może jeszcze jakieś sklepy zna? żeby były zaufane (wiadomego pochodzenia - nie żadne szfindle ;) ) ...... w ostateczności zostaną 4 bańki po jeden litr :/



aha no i jeszcze jedno małe pytanko chciałem zadać :D nie zakładając nowego tematu:

kiedyś mnie to nie interesowało, ale teraz jest inaczej........JAKI MIAŁBYM KUPIĆ FILTR OLEJU ? :D czy to ma aż tak duże znaczenie??

zawsze kupowałem w MMCar na górce - jakaś japońska produkcja. Ale ostatnio jak zmieniałem olej to kupiłem Filtrona - było zamieszanie w serwisie, bo nie było do mojego auta więc założyli od innego auta, ale pasował do mojego i było git.

a teraz mnie tak się nasunęło na głowe..... ;) w co inwestować??

co o tym myślicie ??

MACIOR - Wto Gru 12, 2006 18:01

Co do tego Orlenu to na ostatnich światłach w kierunku bychawy w lewo i masz taki wielki napis ORLEN :D obok MPWiK. Co do cen to drogo, jak mnie pamięc nie myli miałem po około 160ł za bańke 5l. Co do filtrona to ja odradzam, lubi się rozpaśc i pozapychac kanały olejowe, na własne oczy widziałem 2 takie przypadki.
truespinmice - Wto Gru 12, 2006 18:59

MACIOR napisał/a:
Co do cen to drogo, jak mnie pamięc nie myli miałem po około 160ł za bańke 5l.


miałeś w sensie , że kupiłeś czy , że moge się u ciebie zaopatrzyć w takowy olej :v

MACIOR - Wto Gru 12, 2006 20:33

Dam znac na dniach.
Jaqub - Wto Gru 12, 2006 22:06

ja zakladam knechty i jeszcze nigdy nie bylo klopotu... tylko przeglady trzeba robic terminowo... :spoko:
zzz83 - Pią Gru 15, 2006 23:05

Ja zmieniam olej z 10W40 na 5W50 co zimę, łatfiejszy rozruch w zimie i lepsze smarowanie przy -30*C. A że mi troszke silnik łyka, 5W50 to w lecie jeżdżę na 10W40.
Po takiej operacji silnik na wiosne mam wymyty jak nowy. ;) Po 10W40 jak się go zmienia co 10000 nie ma, asz takich szlamów i nagarów, więc bez obaw. :)
Najlepsze filtry to BOSCH, FILTER MAN i KNECHT! Reszta to lipa, nie polecam


Edit: łatwiejszy

zzz83 - Pią Gru 15, 2006 23:24

zdziwił byś się
Jak ojej Fulsyntetyk robi przedmuchy to znaczy, że źle smaróje???? Coś to nie tak, albo ja się nie znam. Przemyśl to. Nagar przecież nie trzyma kompresji. Chyba że u ciebie !?!
A co do oleju to Castrol rozlewają w Orlenie. I jeszcze są kolesie co skupują puste bańki 4l po 5 zł. Ciekawe co z nimi robią ????!!!!!! :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group