Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - BOV w 1.8T w IV GTI

kris - Pią Lis 24, 2006 21:57
Temat postu: BOV w 1.8T w IV GTI
Witam wszystkich....

1)
noszę się z zamiarem wsadzenia sykawki .... ale cos poczytałem że to nie taki prosty temat, że trzeba pod to pisać program bo lambdy głupieją, bo zmienia się mieszanka powietrza itd .... przy bov-ach atmosferycznych oczywiście bo siedzi fabryczny DV... 3,5 liścia łatwo wydać tylko po co żeby komp głupiał ????? Co sądzicie ?niektórzy mówią że spoko nie ma problemu bez zadnych programów zamiast fabrycznego DV ( prawda czy sciema ) :|

2)
fabryczny ic sie rozleciał bo dostał delikatnął dzidę w czółko z prawej str. :/ :/ i zastanawiam się czy kminić z takim samym rozmiarowo fabrycznym tylko na inna stronę od audi czy zapodać coś większego ( Macior nawet już się zaoferował z takim fajnym małym koloryferkiem do obejrzenia w kupię sprzedam )

od razu powiem że samochód jest do jazdy codziennej, i nie będę modził do pnad 200ps-ów
pozdro

MACIOR - Pią Lis 24, 2006 22:06

Ja bym sobie odpuścił blow offa, założył dobry suchy stożek i dzwięk też się znajdzie :D Polecał bym coś gąbkowego z HKS czy AEM, filtry K&N i inne nasączane olejkiem zabijają przepływki. Proponował bym też wymiane Boschowskiego DV na jakiś z wyższej półki, te plastikowe rozszczelniają się same z siebie. Jaki tam masz motor 150km czy 180km ????
kris - Pią Lis 24, 2006 22:11

98` 150 kobył, w dodatku narazie bez IC :/

Macior czemu odpuścił byś Blowa :| .... wiem ze to dziecinne ale mam turbo chce psssyt 8)

Jaqub - Pią Lis 24, 2006 22:19

Macior K&N sie naoliwia a nie zalewa oliwa... po nasaczeniu nadmiar oliwki zbierasz papierowym recznikiem jednorazowym.. poza tym ja przy myciu stozka od razu przeplywke czyszcze.. mam w beemce od jakis 40tys km KITa i w smarciku matki tez wsadzilem zestaw razem z chwytakiem oczywiscie K&N'y i jak na razie wszystko OKa...
:spoko:

MACIOR - Pią Lis 24, 2006 22:19

Przy DV i stożku też będziesz miał psyt, a co do atmosferycznego to jak niekupisz czegoś renomowanego Greedy, HKS z porządną regulacją to komp będzie łapał błąd przepływki i wywalał błędy, boostcuta itp. Jaką masz przepustnice na linke czy by-wire.
MACIOR - Pią Lis 24, 2006 22:21

Jaqub napisał/a:
Macior K&N sie naoliwia a nie zalewa oliwa... po nasaczeniu nadmiar oliwki zbierasz papierowym recznikiem jednorazowym.. poza tym ja przy myciu stozka od razu przeplywke czyszcze.. mam w beemce od jakis 40tys km KITa i w smarciku matki tez wsadzilem zestaw razem z chwytakiem oczywiscie K&N'y i jak na razie wszystko OKa...
:spoko:



Widziałeś przepływke w VAGach???, one padają same z siebie, a mokre stożki jeszcze pogarszają sytujację.

Jaqub - Pią Lis 24, 2006 22:45

MACIOR napisał/a:
Jaqub napisał/a:
Macior K&N sie naoliwia a nie zalewa oliwa... po nasaczeniu nadmiar oliwki zbierasz papierowym recznikiem jednorazowym.. poza tym ja przy myciu stozka od razu przeplywke czyszcze.. mam w beemce od jakis 40tys km KITa i w smarciku matki tez wsadzilem zestaw razem z chwytakiem oczywiscie K&N'y i jak na razie wszystko OKa...
:spoko:



Widziałeś przepływke w VAGach???, one padają same z siebie, a mokre stożki jeszcze pogarszają sytujację.


ja mam goracego druta takiego samega jak w innych beemkach np w Mpowerach... i nie mam zielonego poejcia skad sie biora teorie o padaniu przeplywek od K&N... tlumacze to sobie tylko tym ze ktos musi zakladac stozek "moczony" w oliwce z ktorego leje sie oliwka... z tego co kojarze to w VAGach jest podobne rozwiazanie ale moge sie mylic...

TTomek - Sob Lis 25, 2006 15:38

MACIOR napisał/a:
Przy DV i stożku też będziesz miał psyt, a co do atmosferycznego to jak niekupisz czegoś renomowanego Greedy, HKS z porządną regulacją to komp będzie łapał błąd przepływki i wywalał błędy, boostcuta itp. Jaką masz przepustnice na linke czy by-wire.


zalozylismy juz 3 sztuki propera i zadna nie lapala bledu przeplywki ani zadnych innych halunów nie bylo. jedynie musi to byc oczywiscie bov dwutloczkowy z porzadna sprezyna.

wilku - Sob Lis 25, 2006 15:52

cytałem ze w 1,8 T bardzo dobrze sprawuje sie Greddy type S lub RS i HKS SQQV mysle ze lepiej wydac wiecej kasy ale miec super dzwiek przy zmianie biegów

z tego co słyszałem to ze wraz z montazem BOVa wzrasta zuzycie paliwa o jakies 0,5 - 1 L

kris - Nie Lis 26, 2006 13:46

Wilku technicznie to podobno nie ma zadnego wplywu na zuzycie paliwa , ale uzytkownicy aut z bov`ami narzekają na większe zuzycie paliwa bo jak sami się przyznają auta z takim dzwiękiem nie da się nie dzidować :D

Macior ja mam linkę, cieszę się ze nie mam by-wire bo mam tą kopę w pugu 206 i jest tragedia.

MACIOR - Nie Lis 26, 2006 15:27

Jak masz linke to można się pobawic z bovem.
kris - Nie Lis 26, 2006 15:52

TTomek napisał/a:

zalozylismy juz 3 sztuki propera i zadna nie lapala bledu przeplywki ani zadnych innych halunów nie bylo. jedynie musi to byc oczywiscie bov dwutloczkowy z porzadna sprezyna.


Spoko a jak z tymi plotami o spalaniu i faktami o turbodziurze itd ..... jest gorzej , lepiej , bez różnicy poza psykaniem no i małym odciążeniem turbo, oraz niezasysaniem jak przy dv ciepłego powitrza ????


pzdr

SZANIA - Sro Lis 29, 2006 15:53

ja mam properfect dwu tloczkowy.. mozemy sie spotkac zalozysz sobie i powiesz czy ci sie podoba czy nie... domojego autka jest za slaba sprezyna... mysle ze do twojego moze sie nadac... pozdrawiam
wilku - Sro Lis 29, 2006 20:16

I bardzo ładny dzwiek wydaje BoV u szani :)
Zell - Czw Lis 30, 2006 13:24

wilku napisał/a:
bardzo ładny dzwiek wydaje BoV u szani

straszy ludzi :D jak raz stałem sobie z kumplem na przystanku i Szania przejechał to jedna kobitka z wrażenia aż siatki upuściła :P

Tomek - Czw Lis 30, 2006 13:54

Zell napisał/a:
wilku napisał/a:
bardzo ładny dzwiek wydaje BoV u szani

straszy ludzi :D jak raz stałem sobie z kumplem na przystanku i Szania przejechał to jedna kobitka z wrażenia aż siatki upuściła :P


fakt, huk niesamowity jest :mrgreen:

kris - Czw Lis 30, 2006 17:02

I bardzo mnie to cieszy :D :D :D
Mega - Pon Gru 11, 2006 22:06

Jeśli masz w planach dmuchanie 1.2 do 1.5 Bar, to odradzam BOV'a tłoczkowego (niezależnie, czy ma jeden czy dwa tłoczki). Przy takich wartościach ciśnienia, w komorze silnika panuje o wiele wyższa temperatura, niż przy doładowaniach 0.5-0.6 Bar. Gdy jest wysoka temperatura, to momentalnie smar, który smaruje tłoczek w BOV'ie, zamienia się w olej i szybko ucieka z BOV'a. Jak już ucieknie, to BOV traci swoje smarowanie, a tłoczek (niezależnie od tego, czy jest wykonany z teflonu, mosiądzu, czy brązu), zaczyna się zacierać. Zatarty tłoczek potrafi bardzo szybko zniszczyć korpus BOV'a, i całość jest albo do regeneracji, albo do wyrzucenia (tak czy inaczej, wychodzą podwójne koszta).
Oczywiście można temu zaradzić, np. rozbierając BOV'a i go za każdym razem smarować, ale taką czynność trzeba by było powtarzać co drugi dzień.
W BOV'ie 2m(jakiego sam posiadam obecnie) ten problem został rozwiązany, ponieważ użyte materiały do jego budowy (mechanizmu sterowania), nie wymagają smarowania, dlatego mogą chodzić na sucho, i jest to ich naturalne środowisko pracy. Dodatkowo membrana, która odpowiada za sterowanie (nie tłoczek), daje 100% szczelność (co w efekcie daje stabilność na biegu jałowym), a dodatkowo są używane o wiele twardsze sprężyny, dzięki czemu praca szczególnie przy wyższych ciśnieniach, jest stabilna, co jest ważne dla turbiny, jak kręcisz motor do 7000-8000 RPM, a turbina musi tam dmuchać ponad 1 Bar.
Osobnym tematem pozostaje wydajność BOV'a, ale to już na inną chwilę, bo znowu esej wyjdzie.

MACIOR - Pon Gru 11, 2006 22:20

Co do wydajności bov o średnicy tłoczka 50mm potrafi spokojnie obsłużyc 450-500km.
kris - Wto Gru 12, 2006 14:01

Założony... ma fajny dźwięk tylko muszę go całkiem wyjąć spod osłony to bęzie jeszcze głośniej .... ludzie się odwracają znaczy wszystko jest OK :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ..... na początku włożyłem gówniany wężyk do podciśnienia był nieszczelny i wydawało mi się że auto jest zmulone na dole i słabo psykał ale już jest ok.

ps. jak ktoś nie jechał z Szanią jego pierdziawką to szczerze polecam .... fajnie suczi sie odpycha .. 2,2 z palcem w rurze :D na tysiąclecia takim gównem małym robi wrażenie przynajmniej na mnie, zwłaszcza że dzide dostała dopiero za światłami.


Mega raczej na pewno nie będę dmuchał nic ponad 1- nego bara 0,8 max.

Musze zrobić porządek z 1-dynką bo jest głośna i mam wrażenie że niedługo czeka mnie sprzęgło. No i IC wkońcu założyć.

POzdro OGÓLNIE MOJE REFLEKSJE PO ZAŁOŻENIE BOV-a SĄ BARDZO POZYTYWNE

SZANIA - Wto Gru 12, 2006 14:35

czarna ibi czeka tez na bova:D :fucku: tym razem z gornej polki.. :zlo:
MACIOR - Wto Gru 12, 2006 17:56

SZANIA napisał/a:
czarna ibi czeka tez na bova:D :fucku: tym razem z gornej polki.. :zlo:



Przypucuj się co kupiłeś????

V-MAXXX - Wto Gru 12, 2006 19:51

UWAGA to moje prywatne zdanie, kupowanie taniego BOVa do robionych aut mija sie z celem najczesciej jest to sprezynowy szajs a sama sprezyna jest skrecana z drutu bez utwardzania materiału. Szybko traci swoje własciwości i zaczyna oszukiwać. Zaczynają sie wtedy szopki ze auto juz nie pompuje tyle co trzeba gasnie przy zejsciu z obrotów albo po prostu nie wydaje tego o co wiekszość walczy czyli prrrrryt :) . Szania sam na własnej skórze odczuł co znaczy tanizna i jak bardzop był zadowolony z zamontowania DV. Jeżeli ktos chce tylko mieć pryyyyt pod maską to niech sobie wyda 3,5 liscia i bedzie miał a jeżeli ktoś chce aby BOV spełniał zadanie do jakiego jest wymyslony musi wydac ze 2 razy tyle na coś na membranie i z regulacja twardości sprezyny. pozdro
kris - Sro Gru 13, 2006 07:34

U mnie auto nie jest dłubane przynajmniej narazie. Nie mam żadnych problemów ani z obrotami, kontrolkami ani innymi halunami. Wkreca sie bardzo ładnie , nic nie puszcza przynajmniej narazie.
MACIOR - Sro Gru 13, 2006 16:26

A jak spalanie :mrgreen:
kris - Czw Gru 14, 2006 13:43

:fucku: co poradze ??? Macior ale prawdą jest że dziduje teraz wiecej... mi wyszlo koło 1,5litra :mrgreen: ale warto bo naprawde przyjemny odgłos wydaje z siebie ta moja drezyna...
Kamil - Czw Gru 14, 2006 19:04

ja właśnie podłączyłem sobie DV'a z Calibry , ale nie chula mi :(
Gaśnie przy zejściu z obrotów...padaka a chciałem sobie popsykać dzisiaj :(

MACIOR - Czw Gru 14, 2006 19:32

kris napisał/a:
:fucku: co poradze ??? Macior ale prawdą jest że dziduje teraz wiecej... mi wyszlo koło 1,5litra :mrgreen: ale warto bo naprawde przyjemny odgłos wydaje z siebie ta moja drezyna...


Raczej błąd przeplywki i Ci przelewa silnik, standartowy objaw.

TTomek - Czw Gru 14, 2006 22:38

Kamil napisał/a:
ja właśnie podłączyłem sobie DV'a z Calibry , ale nie chula mi :(
Gaśnie przy zejściu z obrotów...padaka a chciałem sobie popsykać dzisiaj :(


no i ten z cali nie bedzie robił w izie za cholere...

MACIOR - Czw Gru 14, 2006 22:42

Trzeba sypnąc troche biletów na bova membranowego z regulacją :mrgreen:
SZANIA - Czw Gru 14, 2006 23:28

MACIOR napisał/a:
kris napisał/a:
:fucku: co poradze ??? Macior ale prawdą jest że dziduje teraz wiecej... mi wyszlo koło 1,5litra :mrgreen: ale warto bo naprawde przyjemny odgłos wydaje z siebie ta moja drezyna...


Raczej błąd przeplywki i Ci przelewa silnik, standartowy objaw.

co ty macior tu za bzdety piszesz.. od bova samochod nie pali wiecej... nic a nic.. sprawdzalem po zalozeniu jak jeszcze sprezyna trzymala i nie palil wiecej.. to jest tylko i wylacznie zalezne od tego ze majac bova mocnierj przykladasz gazu zeby glosniej psyknelop i tyle .. mialem bova i wiem.. i tez mi mowili ze wiecej bedzie palil.. jednak samemu sprawdzilem i nic z tych rzeczy

MACIOR - Czw Gru 14, 2006 23:53

Ile miałeś tego bova 3-4 dni ???? Zresztą już sam chciałeś oszczędzic i wiesz, że się nie da.
Kamil - Pią Gru 15, 2006 09:57

GReddy
Moge miec w bardzo atrakcyjnej cenie ?
Będzie to chulać ?

MACIOR - Pią Gru 15, 2006 10:17

Będzie pod warunkiem, że to oryginał.
Paweel - Pią Gru 15, 2006 12:46

Kamil napisał/a:
GReddy
Moge miec w bardzo atrakcyjnej cenie ?
Będzie to chulać ?
Obrazek



jaka gwizdałka :haha: :haha: :haha: :)


z góry przepraszam za spamerskiego posta :S

SZANIA - Pią Gru 15, 2006 13:33

jam sie moge scignac z ta 1.3 jak chcesz.... :D wiec nie pisz ze nikt:D moze dzisiaj:D
:zlo:

Paweel - Pią Gru 15, 2006 13:54

SZANIA napisał/a:
jam sie moge scignac z ta 1.3 jak chcesz.... :D wiec nie pisz ze nikt:D moze dzisiaj:D
:zlo:


heh to nie tak :) jeszcze nie jeździ ...

musze most kupić ... a to nie takie łatwe ...
no i rejestracja :/


aaa zaraz sie tłum odezwie :D

kris - Pią Gru 15, 2006 14:41

MACIOR napisał/a:
Będzie pod warunkiem, że to oryginał.



Jo dlaczego ten bov ma 2 wyjscia na podcisnienie ??? :| u mnie jest jedno...hmmm

jakbym miał błąd przepływki to samochód nie pracował by idealnie równo eeeeeee????? nie wspominając ze nic sie nie wyswietla... ale dla spokoju gdzies go podepnę.....

KOSA - Pią Gru 15, 2006 15:44

wyjście na podciśnienie jest jedno, to na górze to regulacja twardości sprężyny..., pisz jaka cena może i ja bym się zainteresował
Kamil - Pią Gru 15, 2006 16:44

Dokładnie jest to regulacja (lepsze foto)



około 80 funtów + przesyłka z Japan do UK a poźniej do PL hehe

Lub HKS za ok. 115funtów



A dedykowany do S13 Kosa byłby taki dla Ciebie (105 funi) :

KOSA - Pią Gru 15, 2006 16:56

drogie kutasy :/ ... chyba jednak na wiosne sobie VTG sprawie......... aż tak profi moje auto nie musi być 8)
daniel - Pią Gru 15, 2006 17:02

można je kupić znacznzie taniej jak się trafi http://www.allegro.pl/show_item.php?item=146469924
Kamil - Pią Gru 15, 2006 17:04

KOSA napisał/a:
drogie kutasy :/ ... chyba jednak na wiosne sobie VTG sprawie......... aż tak profi moje auto nie musi być 8)


Są tańsze...
35funtów :

Ala HKS : 50 funtów

Ala Blitz 39 funi

Jakis taki smieszny za 39

Albo te po 18 funtów <lol>


MACIOR - Pią Gru 15, 2006 17:06

daniel napisał/a:
można je kupić znacznzie taniej jak się trafi http://www.allegro.pl/show_item.php?item=146469924



Szkoda że to podróbka.

Kamil - Pią Gru 15, 2006 17:08

daniel napisał/a:
można je kupić znacznzie taniej jak się trafi http://www.allegro.pl/show_item.php?item=146469924


Ale czy to oryginał ... czy made in taiwan ?

nowe kosztują prawdziwe od 180-200 funtów

KOSA - Pią Gru 15, 2006 17:27

takie to se sam wystrugam..........
Kamil - Pią Gru 15, 2006 17:29

KOSA napisał/a:
takie to se sam wystrugam..........


no nie da mu sie dogodzić :P :haha:
Albo za drogie albo za tanie...gdzie sens gdzie logika ? :x :roll: :D :D :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group