Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - problem z hamulcami

wilku - Nie Lis 26, 2006 20:07
Temat postu: problem z hamulcami
własnie biore sie za hamulce w civicu i tutaj pierwszy problem poniewaz autko musi dobrze hamowac i w rozsadnych pieniądzach mam do wyboru :

1. tarcze EBC Turbo Groove( nawiercane , wentylowane ) i do tego klocki EBC GreenStuff

2. Tarcze TAROX ( kute tarcze nawiercane , wentylowane ) i do tego klocki EBC RedStuff

własnie nie wiem ktore beda lepsze do wmiare codziennej jazdy ,
zebym nie musiał zmieniac klockow co miesiac


i jeszcze mysle nad wymiana płynu z DOT4 na DOT 5.1

Spawos - Nie Lis 26, 2006 20:19

ja bym bral zestaw 1 moim zdaniem RedStuffy beda musialy sie torche nagrzac zeby dobrze hamowaly a green odrazu sa powiedzmy dobre, pozatym na Red bedzie piszczesc troche ... w lagunie na Green piszacza czasem troche
MACIOR - Nie Lis 26, 2006 21:06

Większe od innej hondy nie podejdą ????
Zell - Nie Lis 26, 2006 21:10

Ja bym wziął tarczki Tarox'a i klocki Greenstuff, Redstuffy hamują od nich lepiej dopiero po rozgrzaniu, pozatym będą się szybciej ścierac bo są lekko wyścigowe


Co do płynu to ja u siebie mam DOT 5.1 Ferodo (coś mnie wzięło, żeby litra kupic i mi sporo zostało - czyt. ponad połowa :D ), nie wiem czy auto hamuje z nim dużo lepiej bo gdy go wlałem założyłem też większe heble wiec nie mogę powiedziec czy coś zmienił, ale autko hamuje mi całkiem zajebiście mimo seryjnych tarczy i nie sportowych klocków. Na wiosnę może jakiś dobry zestawik wjedzie :D

polll - Nie Lis 26, 2006 21:40

a ja polecam inna opcje... tarcze brembo gładkie + ferodo premier... taki zestaw sprawdza sie idealnie na codzien a i do zabawy jest naprawde ok...
noodl3s - Nie Lis 26, 2006 22:40

a moze rozwazysz ATE PD? niedawno wsadzilem do ibizy ten zestawik + ferodo premiery. Na zimnym hamuje troche lepiej ale za to nie udalo mi sie jeszcze ich zmeczyc- pare hamowan a skutecznosc ta sama-naprawde polecam
Jaqub - Nie Lis 26, 2006 23:01

ja u siebie mam turbo groove i greeny na przodzie... klocki juz ponad 30tys km i jeszcze zostalo troche (na jakies 5-8tys km)... roznica w hamowania z bardzo duzych predkosci jest niesamowita... niektorzy twierdza ze ten zestaw jest glosny... nie wiem ja tego nie zauwazam bo auto dobrze wyciszone... klocki sa fajne bo nie brudza felg na czarno... mam zmieniony plyn na dot 5.1.... polecam EBC :spoko: jakbys chcial namiar na duzo tansze wyroby tej firmy to moge Ci podac namiar na goscia co jest importerem...
wilku - Nie Lis 26, 2006 23:06

no własnie tez słyszałem ze EBC sa dobre ale głosne , cały czas wie waze na tym

a słyszeliscie jakies opinie na temat Tarox`a ?

MACIOR - Nie Lis 26, 2006 23:11

Na taroxach jeżdzą WRC i inne wynalazki które łamią prawa fizyki, ale mówie Ci chłopcze postaraj się wsadzic coś większego, może od accorda czy innego szajsu coś podpasuje, nic niezastąpi większej średnicy tarcz.
Rysiek - Nie Lis 26, 2006 23:12

od TypeRa :mrgreen:
Jaqub - Nie Lis 26, 2006 23:17

wilku napisał/a:
no własnie tez słyszałem ze EBC sa dobre ale głosne


ja Ci mowie ze ja tego nie dostrzeglem... moze w jakis oplach itd gdzie nie ma zadnych wygluszen a fabryczne heble sa z gumy to mozna uslyszec roznice... ale nawet jesli mialy by byc glosniejsze to i tak nic nie pobije tego ze NIE BRUDZA FELG... na ORI klockach po myciu i wykonaniu kilku hamowan felgi byly czarne a tu nie :spoko: bierz EBC... mnie tez namawiali na power dyski z ATE ale gdybym mial jeszcze raz kupowac to bez mrugniecia oka wzialbym EBC :spoko:

wilku - Nie Lis 26, 2006 23:17

wiekszych tarcz nie chce bo te co mam sa juz i tak duze , a chce zeby mi sie w fele 15 miesciły :P

a przy tarczach ktore sa jest mało miejsca od tarczy do felgi ;p

kazik - Pon Lis 27, 2006 00:25

temat większych tarcz jest praktycznie nieosiągalny,nie było większych tarcz w hondzie na 4 śruby(podobno mozna coś wsadzić od rovera czy innego wynalazka-ale trzeba patentować)

ebc podobno dają radę,dużo ludzi to zakłada do cifa np. http://www.allegro.pl/ite...ivic_rover.html

tu gość jeszcze sprzedaje jakies hamulce
http://www.civicklub.pl/f...t=15470&start=0

co do Taroxów to podobno kozak :spoko:

ps.nie zakładaj brembo maxx-jestem strasznie niezadowolony

Zell - Pon Lis 27, 2006 01:24

A zastanawiałeś się nad zestawem klocki+tarcze Taroxa ? Taki zestaw powinien bardzo słusznie hamowac.

Żeby było bardzo dobrze to do całości można by założyc jeszcze przewody w oplocie.

A co do hebli z innych modeli to coś się da, tylko roboty przy tym jest, no i trzeba w tarczach otwory nawiercac żeby było 4x100

http://www.honda-tech.com/zerothread/1811824
Kurde, jakieś cieniutkie te tarczki Honda dawała, ja w swoim mam 26mm, a w S14, Z32 czy Sky'ach to 30mm grubości tarcze były montowane.

Tarox oferuje takie bigbrakekity do wielu aut ale z tego co widzę, to do Cifa trzeba już większe kółka
http://tarox.com/kcw.pdf
A w Nissanie 298mm i w 15" się mieści, zonk :D

O Stoptechu czy innych nie wspominam bo oni to tylko duże zestawy proponują.

polll - Pon Lis 27, 2006 08:53

MACIOR, ale tarcze tarox w wrc maja malo wspolnego z tarczami dla zwyklych ludzi heheh dla mnie jedyne sluszne marki to brembo i ferodo troche na nich juz jezdze i nigdy sie nie zawiodlem nawet po kilku okrazeniach na torze z lewa... hamulce dalej hamowaly :D
MicO - Pon Lis 27, 2006 10:21

nie no panowie jak mowicie ze tarox sie nie nadaje to ja nie wiem co sie nadaje... na pewno bardzo dobra tarcza.. co do zestawow mialem okacje jechac impreza z tarczami ebc i red stuffami i na prawde robia robote.. i nic nie trzeba tam nagrzewac. co do plynu to nie lej 5.1 tylko kup plyn motula i zobaczysz ze go nie zagotujesz..
Zell - Pon Lis 27, 2006 15:28

polll napisał/a:
MACIOR, ale tarcze tarox w wrc maja malo wspolnego z tarczami dla zwyklych ludzi

jak zwykłego człowieka stać na mega profi zestaw to nie, pytanie czy taki zestaw jest potrzebny do streetautka... streetowe zestawy tarcza+klocek taroxa niewiele odbiegają od japońskich Endlessów 8)

co do gładkich brembo to oprócz tego, że dużo zależy od szczęścia (jak wiadomo lubią się giąć) to zestawy jakie wilku opisał w 1 poście są dużo lepsze, choćby dlatego, że wentylowana, nawiercana tarcza lepiej odprowadza ciepło, a mniejsza temperatura to lepsze hamowanie

KOSA - Pon Lis 27, 2006 16:23

osobiście odradzam brembo, miałem je w primerze i się pogioły po 5tys......, w fabii też mam brembo i też już noga skacze po pedale...., generalnie gładkie tarcze zupełnie wystarczają do średnio ekstremalnego zapierdalania, do tego ebc i koniecznie przewody w stalowym oplocie, bo co z tego jak płyn ci się nie zagotuje, jak przewody spuchną i pupcia.......
osobiście bym wybrał dobre gładkie tarcze dobry kocek i powalony drogie ładnie wyglądające zestawy......

MACIOR - Pon Lis 27, 2006 18:34

KOSA napisał/a:
osobiście odradzam brembo, miałem je w primerze i się pogioły po 5tys......, w fabii też mam brembo i też już noga skacze po pedale...., generalnie gładkie tarcze zupełnie wystarczają do średnio ekstremalnego zapierdalania, do tego ebc i koniecznie przewody w stalowym oplocie, bo co z tego jak płyn ci się nie zagotuje, jak przewody spuchną i pupcia.......
osobiście bym wybrał dobre gładkie tarcze dobry kocek i powalony drogie ładnie wyglądające zestawy......



Dwie opcje, kupiłeś podróbe, albo zły montaż, ja miałem brembo w golfie i była gitara, nic się nie działo.

polll - Pon Lis 27, 2006 18:59

dokladnie tak jak mowi macior... oryginalne brembo beda ok... ja zawsze biore tarcze z 1 pewnego miejsca i nigdy nie mialem problemow... a troszke bawilem sie na kjsach
kazik - Pon Lis 27, 2006 19:15

a ja mam jak kosa,bicie jak cholera na nowych tarczach i tarcze kupione w intercarsie(wiec raczej nie podróba)

odradzam brembo przynajmniej brembo maxx lipa

daniel - Sro Lis 29, 2006 10:18
Temat postu: Re: problem z hamulcami
wilku napisał/a:
własnie biore sie za hamulce w civicu i tutaj pierwszy problem poniewaz autko musi dobrze hamowac i w rozsadnych pieniądzach mam do wyboru :

1. tarcze EBC Turbo Groove( nawiercane , wentylowane ) i do tego klocki EBC GreenStuff

2. Tarcze TAROX ( kute tarcze nawiercane , wentylowane ) i do tego klocki EBC RedStuff

własnie nie wiem ktore beda lepsze do wmiare codziennej jazdy ,
zebym nie musiał zmieniac klockow co miesiac


i jeszcze mysle nad wymiana płynu z DOT4 na DOT 5.1


A nie lepiej założyć jarzmo z zaciskiem od pralki lub od legenda (2 tłoczki), klocki do wlasciwego zacisku i tarcze od rovera zs/zr, i masz 282mm zamiast 262 ?

Czarunio - Sro Lis 29, 2006 12:45

Ja tez mam Brembo z Intercars i jest to samo. Bije nawet jak zaczynam lekko hamowac. Bede zmienial tylko jeszcze nie wiem na co. Ale jeszcze troche i tutaj sie dowiem. Dzieki Wam :spoko:
KOSA - Sro Lis 29, 2006 16:25

wniosek z tego że Macior ma podróbki i dlatego jest :spoko:
Jaqub - Sro Lis 29, 2006 16:31

a i nie zdziw sie ze na poczatku sportowe zestawy prawie wogle nie hamuja... moj KIT EBC prze ok 200km hamowal gorzej niz seria... nie wiem ale to chyba kwestia klockow bo jak je ogladalem to mialy cos dziwnego na powierzchni sciernej... wydaje mi sie ze daja to specjalnie zeby twarde klocki dobrze ulozyly sie do tarczy...
MACIOR - Sro Lis 29, 2006 16:54

Dobra kozaczki, a kto z was czyścił piasty przed założeniem tarcz, nie wspominam o osiowaniu i prawidłowym docieraniu.
kazik - Sro Lis 29, 2006 17:28

MACIOR napisał/a:
Dobra kozaczki, a kto z was czyścił piasty przed założeniem tarcz, nie wspominam o osiowaniu i prawidłowym docieraniu.


mi zakładał kaczy więc do niego to pytanie,ale generalnie jak cos robił to przykładał się do roboty ;)

a co do docierania,to zawsze przez pierwsze ileś tam kilometrów staram się delikatnie hamować

QSY - Sro Lis 29, 2006 18:44

MACIOR napisał/a:
Dobra kozaczki, a kto z was czyścił piasty przed założeniem tarcz, nie wspominam o osiowaniu i prawidłowym docieraniu.


nie pisz o rzeczach oczywistych przy zakladaniu jakichkolwiek tarcz i klocków ;) zreszta wszyscy napisali ze po przejechaniu jakiegos dystansu heble zaczeły bic a nie odrazu po zalozeniu 8)

Jaqub - Sro Lis 29, 2006 18:55

MACIOR napisał/a:
Dobra kozaczki, a kto z was czyścił piasty przed założeniem tarcz, nie wspominam o osiowaniu i prawidłowym docieraniu.


mi jak zakladali caly nowy zestaw to nie oszczedzali na jakims preparacie ktory mial "pomoc w ukladaniu sie tarcz do klockow"...

MACIOR - Czw Lis 30, 2006 06:37

QSY napisał/a:
MACIOR napisał/a:
Dobra kozaczki, a kto z was czyścił piasty przed założeniem tarcz, nie wspominam o osiowaniu i prawidłowym docieraniu.


nie pisz o rzeczach oczywistych przy zakladaniu jakichkolwiek tarcz i klocków ;) zreszta wszyscy napisali ze po przejechaniu jakiegos dystansu heble zaczeły bic a nie odrazu po zalozeniu 8)



To powiedz mi jaka firma w Lublinie ma przyżad do ustawiania tarcz w osi z autem :mrgreen: Z tego co wiem to jedna ma, ale nie potrafią jego używac :haha:

Jakub smarowidło jest po to aby tarcza czy klocek niepiszczały w układaniu też troche pomaga.


Wniosek z tego taki, nie kupujcie w intercarsie :haha:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group