Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - 2.5 Vanos

agrabsabi - Sob Sty 06, 2007 21:22
Temat postu: 2.5 Vanos
oglądałem dzisiaj wstępnie E-36 2.5 Vanos Automat i przymierzam się do jego kupna...
czy może mi ktoś z was coś ciekawego podpowiedzieć na temat takiego autka :)

nie pytam o podstawy bo zasady kupna i sprawdzania auta znam :spoko:
ale nie znam tego silnika i tej skrzyni i może są jakieś myki o których nie wiem :oops:

proszę o szczegółowe i konkretne wypowiedzi (i nie piszcie mi o podłużnicach,szybach czy tabliczkach znamionowych bo to mi jest temat znany)
diabeł tkwi w szczegółach :mad: a ja tych szczegułów w tym modelu nie znam :oops:
dlatego proszę o podpowiedzi ;)

Jaqub - Sob Sty 06, 2007 23:50

ogolnie to musisz zobaczyc/posluchac vanosa... jesli nie byl katowany a to automat to nie powinno byc niepozadanych/niepokojacych dzwiekow... ktory to rok? vanos pojedynczy czy podwojny? jesli jest podwojny to "dupcia" to uwypuklenie jest na cala dlugosc a jesli pojedynczy to na pol... 2.5 to dobry silnik... co do skrzynki to trzeba sprawdzic czy OK przezuca biegi, czy kickdown dobrze zapina itd... najprawdopodobniej ma kilka trybow jazdy np sport/komfort/zima sprawdz czy jest OKa i juz...
maly841 - Nie Sty 07, 2007 01:32
Temat postu: Re: 2.5 Vanos
agrabsabi napisał/a:


proszę o szczegółowe i konkretne wypowiedzi (i nie piszcie mi o podłużnicach,szybach czy tabliczkach znamionowych bo to mi jest temat znany)
diabeł tkwi w szczegółach :mad: a ja tych szczegułów w tym modelu nie znam :oops:
dlatego proszę o podpowiedzi ;)



moze i o tym wiesz ale zawsze przy zakupie BMW sprawdzaj gorne mocowania amorkow z tylu i tylny most czy nie szumi bo jak ktos lubi polatac bokami to bardzo szybko to zajedzie. Znam to z wlasnego przykladu bo zajechalem to w E-36 1.8 .

agrabsabi - Nie Sty 07, 2007 12:47

maly841 napisał/a:
moze i o tym wiesz ale zawsze przy zakupie BMW sprawdzaj gorne mocowania amorkow z tylu i tylny most czy nie szumi bo jak ktos lubi polatac bokami to bardzo szybko to zajedzie. Znam to z wlasnego przykladu bo zajechalem to w E-36 1.8 .

o takie uwagi mi właśnie chodziło (bo bmw znam tylko z tego że mi się na ulicach podoba :haha: ) dzięki za podpowiedź :spoko:
Jaqub napisał/a:
ogolnie to musisz zobaczyc/posluchac vanosa... jesli nie byl katowany a to automat to nie powinno byc niepozadanych/niepokojacych dzwiekow... ktory to rok? vanos pojedynczy czy podwojny? jesli jest podwojny to "dupcia" to uwypuklenie jest na cala dlugosc a jesli pojedynczy to na pol... 2.5 to dobry silnik... co do skrzynki to trzeba sprawdzic czy OK przezuca biegi, czy kickdown dobrze zapina itd... najprawdopodobniej ma kilka trybow jazdy np sport/komfort/zima sprawdz czy jest OKa i juz...

silniczek pali od tyknięcia, równo pracuje i co mnie zaskoczyło bardzo łatwo się wkręca :wow:
rok 93` deklarowany przebieg 150000km hehehe nic z niego się nie wydobywa ale w/g mnie trochę głośno chodzi ale jak pisałem nie znam tego silnika :(
jeśli chodzi o wypuklenie na czole silnika to jest na pół długości czy raczej szerokości :spoko:
jeśli chodzi o skrzynię to dobrze trzyma auto na wzniesieniu (nie cofa się) :spoko:
biegi zmienia na D i R płynnie bez szarpania czuć tylko że napęd został włączony
i co mnie również zaskoczyło bo jeździlem już mocnymi automatami ten po prostu rwie z miejsca nie ma takiej dziury po daniu gazu idzie od razu :wow:
ma funkcje sport/komfort/zima tak jak pisałeś :spoko:

nie sprawdzilem jednak tego bo jak pisałem wcześniej to były tylko wstępne oględziny po niedzieli jeśli papiery i pochodzenie będzie oki dokładnie go przetrzepię hehehehe

dzięki chłopaki za odpowiedzi dałbym wam chętnie po punkcie ale gdzieś mi ta funkcja zginęła :(

Jaqub - Nie Sty 07, 2007 14:03

agrabsabi napisał/a:
rok 93` deklarowany przebieg 150000km


hehe... smieszne troche bo wiekszosc ma taki... zbieg okolicznosci? nie sadze :mrgreen:
agrabsabi napisał/a:
ale w/g mnie trochę głośno chodzi ale jak pisałem nie znam tego silnika

ale co to znaczy glosno? tlucze sie czy po prostu szumi ( R6 bardzo pieknie brzmia :mrgreen: )
agrabsabi napisał/a:
jeśli chodzi o wypuklenie na czole silnika to jest na pół długości czy raczej szerokości

czyli pojedynczy Vanos...

jeszcze jedno... jesli sie zdecydujesz na to auto juz niemal 100% to podjedz gdzies na dobra diagnostyke ( po podpieciu sie pod gniazdo mozna juz w tym aucie wszystkie systemy sprawdzic...) polecam Ci to bo czujniki a jest ich bardzo duzo sa dosc drogie a jakikolwiek blad powoduje skuteczne obnizenie mocy i spadek frajdy z jazdy...
na pewno masz kogos znajomego z diagnostyka ale jakby co polecam BRJ...

maly841 napisał/a:
BMW sprawdzaj gorne mocowania amorkow z tylu i tylny most czy nie szumi bo jak ktos lubi polatac bokami to bardzo szybko to zajedzie

mozesz jeszcze w nadkola z tylu zajrzec czy gumy nie ma :haha:

agrabsabi - Nie Sty 07, 2007 16:05

Jaqub napisał/a:
agrabsabi napisał/a:
ale w/g mnie trochę głośno chodzi ale jak pisałem nie znam tego silnika

ale co to znaczy glosno? tlucze sie czy po prostu szumi ( R6 bardzo pieknie brzmia )

wiesz trudno mi jest to wytłumaczyć jest to raczej szum może syk wydobywa się ogólnie z jednostki po prostu tak pracuje nic tam nie stuka nie puka i nie rzęzi
podejżewam że może to słychać pracę łańcucha :roll:
zwrócilem na to uwagę bo miałem okazję pośmigać coupetą kolegi 2.0 w vanosie
ale mniejsza o ten vanos ;) w tej dwójce było słychać te 6 garów w rzędzie po podniesieniu maski tu jakoś to inaczej chodzi chociaż bez zastrzeżeń :spoko:
i żeby wyjaśnić dodam że piszę o pracy silnika na wolnych obrotach bo po przygazowaniu robi wrażenie brzmi wtedy jak rasowy bawar :spoko:
może trochę jestem przewrażliwiony :roll:
w wypasie autko ma bordcomputer po uruchomieniu jednostki pokazuje na desce i na kompie "chek control" i po około 30s kontrolka gaśnie i na wyświetlaczu kompa na szczęście pokazalo tylko niski stan plynu w spryskiwaczu :spoko:
czy nie jest tak że uszkodzenie np sondy lub silnika krokowego lub czego kolwiek wyświetliło by na kompie ?? jeśli się mylę sprostujcie mnie proszę ;)
w środę będę wiedzial coś więcej to napiszę :spoko:

a tak apropo to założyłem ten temat również po to aby ciągnąć wątek systemu Vanos
czyli zmiennych faz rozrządu (o ile mi wiadomo to honda, rover i podobno fiat również to stosowali) a nie tylko żeby wyciągnąć od was potrzebne mi informacje :oops:

dlatego konwersacja w temacie mile widziana zapraszam do dyskusji oczywiście nie tylko użytkowników bmw :spoko:

Jaqub - Nie Sty 07, 2007 18:34

agrabsabi napisał/a:
czy nie jest tak że uszkodzenie np sondy lub silnika krokowego lub czego kolwiek wyświetliło by na kompie ?? jeśli się mylę sprostujcie mnie proszę


jesli jest na pelnym checku to powinno byc tak jak piszesz (pelny check- w opor przyciskow i funkcji, a przy kierownicy na manetce skrot BC)
agrabsabi napisał/a:
a tak apropo to założyłem ten temat również po to aby ciągnąć wątek systemu Vanos

dobra sprawa do obnizenia spalania i popedzenia autka od dolu... natomiast gora przy pojedynczym vanosie troche cierpi...
co do samego vanosa to tez sie spsuc moze...

agrabsabi - Nie Sty 07, 2007 20:00

sory Jaqub i dzięki za odpowiedź ale czy oprócz ciebie jest tu ktoś kto zna się na BMW?? :roll: :roll: :roll: :roll:


poslałem ci info na priv ;)

Misiek_lbn - Nie Sty 07, 2007 20:08

czy takie reguly do 328 tez sie odnoszą?? i jak ma sie 328 do 325? sory ze sie podlaczam pod temat moze nie dostane warna ani nikt mnie nie zlinczuje ;)
MMaly - Nie Sty 07, 2007 20:08

Jak widac raczej niestety niema zaduzo znawcow zdaje sie ze dopiero teraz przybywa uzytkownikow tych autek :)
Misiek_lbn - Nie Sty 07, 2007 20:23

wlasnie najgorzej nauczyc sie czegos na wlasnym przykladzie...zwlaszcza jak to edzie silnik do remonty albo cos podobnego :/
agrabsabi - Nie Sty 07, 2007 20:38

sharxhunter napisał/a:
czy takie reguly do 328 tez sie odnoszą?? i jak ma sie 328 do 325? sory ze sie podlaczam pod temat moze nie dostane warna ani nikt mnie nie zlinczuje

temat dotyczy systemu vanos czili i 2.0 i 2.5 i 2.8 mile widziane wszystkie opinie :spoko:
nawet tych co hondami jeżdżą i coś na ten temat mogą powiedzieć :spoko:

Misiek_lbn - Nie Sty 07, 2007 21:39

a jak to jest ze 323 ma 2.5 l i 170 km, 325 ma tez 2.5 l ale juz 192 km a 2328 ma 2.8 l i tylko 193 km... czyli najlepsze wyjscie to 325 ?? kto sie cos wypowie na ten temat... 0.3 l pojemnosci roznicy i tylko 1 km...
MMaly - Nie Sty 07, 2007 23:17



Jesli sie dobrze przyjzysz w te tabelki to zobaczysz ze o ile roznica miedzy iloscia koni jest malo znaczaca to w duzym stopniu momenty obrotowe mowia same za sebie :)

Misiek_lbn - Nie Sty 07, 2007 23:21

No fakt.. i o 0.7 sek do setki osiagi rozne...
Jaqub - Pon Sty 08, 2007 16:00

w e36 i nie tylko bylo kilka silnikow z vanosem... i w zaleznosci od wlasciwie rocznika byl albo pojedynczy vanos lub podwojny ("dupka" z przodu przy pojedynczym jest na pol a na podwojnym na cala dlugosc)... 323 od 325 nie rozni sie pojemnoscia... jest to tzw "okrojona wersja"... najlepszym jak sie mozna domyslac jest 328i (na podwojnym vanosie)... jesli chodzi o koszta to wlasciwie 328i i 325i jesli sa w idealnym stanie to spalaniem praktycznie sie nie roznia (328i moze nawet na trasie spalic mniej!)... spalanie maxymalne zalezy wlasciwie od nogi kierownika bo 320i moze tez rownie dobrze wyjsc grubo ponad 20l pb na 100km..
agrabsabi - Sro Sty 17, 2007 19:09

no i vanosika nie łyknąłem bo mnie parę tematów rozwaliło na łopatki :>
w gwoli wyjaśnienia nie autko tylko polska rzeczywistość :mad:

ale będę spokojnie szukał dalej ;)

i zapraszam nadal do dyskusji na temat :spoko: ale już nie tylko 2.5 vanos ale szerzej na temat silników z bawarii ;)
tych mocnych i trwałych o wspaniałym brzmieniu rzędówek BMW :spoko:

cymbur01 - Sob Lut 17, 2007 21:47

Mam pytanie dosc ciekawe poniewaz nieposiadam bawarki tylko OOOO a jak bym mial kupowac bawarke to oczywiscie chcialbym e36 tylko teraz.
325i czy 328i?? R6 czy V6?
http://www.autoscout24.ch...42&page=6&row=1
czy
http://www.autoscout24.ch...68&page=1&row=8
roznica wagi 40kg 325i(1300kg) 328i(1340kg)moc ma wieksza V6 chyba o 1KM

czy moze to w ogole niebylo V tylko jakies pozmieniane R??

bodek - Sob Lut 17, 2007 22:36

nie bylo V6

bral bym 328 lepiej przyspiesza i mniej pali od 325 i nowszy jest
a jak myslisz o turbo to kup sobie 325

Jaqub - Sob Lut 17, 2007 22:52

bodek napisał/a:
bral bym 328 lepiej przyspiesza i mniej pali od 325 i nowszy jest


ja tez bym wybral 328i... lub 332i :mrgreen:
ale jesli chodzi o 325i i 328i to zazwyczaj 328i sa lepiej wyposazone... jesli ktos szuka to niech bierze individuala* z pelnym mpakietem (wyjdzie taniej doplacic za takie auto przy zakupie niz pozniej dokupic poszczegolne elementy)...
*- wyposazenie dodatkowe wg zyczenia klienta

cymbur01 - Wto Kwi 24, 2007 12:39

to silnik o pojemnosc 2792 cm³ 6 cylindrowy o mocy 193KM to rzedowka jest? :wow:
Jaqub - Wto Kwi 24, 2007 12:44

cymbur01 napisał/a:
to silnik o pojemnosc 2792 cm³ 6 cylindrowy o mocy 193KM to rzedowka jest?


bmw aktualnie i od dosc dawna nie robi v6 tylko R6 bo im wiecej cylindrow w rzedzie tym lepiej... lepsza kultura i parametry silnika. poza tym np w e36 dzieki temu ze silnik jest wzdluznie ulozony i ma 6sc cylindrow w rzedzie i jest troche cofniety w tyl rozlozenie masy jest niemalze idealne 50/50 :spoko:

maretzky - Czw Kwi 26, 2007 11:34

BMW 323 wyroznia bardzo wysoka kultura pracy, jest to konstrukcja nowsza od stosowanej w BMW 325, moze ma mniej koni ale moment taki sam i dostepny jest przy nizszych obrotach, osiagi takie same przy mniejszym spalaniu wiec dla mnie 323 byl lepszym wyborem niz 325
Misiek_lbn - Czw Kwi 26, 2007 11:39

joł marek nie spodziewałem się Ciebie na forum :mrgreen:
i czego w podpisie wrotków a nie bremen :> :x
mi 323 się jeździło super, praca silnika naprawdę przyjemna :)

cymbur01 - Czw Kwi 26, 2007 14:34

maretzky napisał/a:
osiagi takie same

watpie w to zeby Twoje 170KM BMW mialo takie same osiagi jak 192KM Vanos

MMaly - Czw Kwi 26, 2007 14:45

konie to niewszystko wazny jest moment obrotowy przy jakim zakresie obrotow go lapiesz A ma to swoje odbicie w tym do czego ten samochod sluzy :)
Misiek_lbn - Czw Kwi 26, 2007 14:45

cymbur01 napisał/a:
maretzky napisał/a:
osiagi takie same

watpie w to zeby Twoje 170KM BMW mialo takie same osiagi jak 192KM Vanos

tak mówisz ??
http://www.autoera.dt.pl/model.php?nr=3144 323
http://www.autoera.dt.pl/model.php?nr=3151 Vanos 192KM

Jaqub - Czw Kwi 26, 2007 16:01

koledzy to troche nie tak...
323i jest "obcieta" werjsa 325i (fakt ze vanos itd) ale to autko ma slabsza gore niz 325i
323i jest ekonomiczniejsze ale nie szybsze...
to ze np w tej chwili ktos moze 323i objezdzac 325i moze swiadczyc (i swiadczy) o kiepskim stanie motoru w 325i...

_Rafi_ - Czw Kwi 26, 2007 19:03

323i ma silnik M52nowszej generacji jak 328i ,i jest na aluminiowej głowicyco jest plusem przy przegrzaniu silnika,bo jest bardziej odporna na pęknięcia ,no i silnik jest lżejszy.
daniel325 - Czw Kwi 26, 2007 20:17

MMaly napisał/a:
konie to niewszystko wazny jest moment obrotowy przy jakim zakresie obrotow go lapiesz A ma to swoje odbicie w tym do czego ten samochod sluzy :)


ooczywiscie ze wazny jest momet obrotowy aczkolwiek bez podparcia proporcjonalna liczba koni jest o pupe potłuc wszystko musi byc w symbiozie wazne jest w jakim zakresie obrotów jest on osiagalny aczkolwiek nie mniej wazna sprawa jest jego dalszy przebieg(a moze nawet wazniejszą) itd. itd. tak czy inaczej zdrowy 2,5 robi zdrowego 2,3 choc widzialem jak 2,3 dotrzymuje kroku 2,5 a moje 2,5 lało bez wielkich problemów kazda seryjna 2,8 (i na nic nie zdal sie tu sporo wiekszy momet swoja drogą dobrze ze nie mozna juz zweryfikowac mojego bełkotu :mrgreen: ) ;) :idea:

[ Dodano: Czw Kwi 26, 2007 21:19 ]
RafiRud napisał/a:
323i ma silnik M52nowszej generacji jak 328i ,i jest na aluminiowej głowicyco jest plusem przy przegrzaniu silnika,bo jest bardziej odporna na pęknięcia ,no i silnik jest lżejszy.

troche pomieszales jest na aluminjowym bloku nie glowicy(bo to raczej jest normalne juz od paru ladnych lat ;) )

_Rafi_ - Czw Kwi 26, 2007 20:33

daniel325 napisał/a:

323i ma silnik M52nowszej generacji jak 328i ,i jest na aluminiowej głowicyco jest plusem przy przegrzaniu silnika,bo jest bardziej odporna na pęknięcia ,no i silnik jest lżejszy.

troche pomieszales jest na aluminjowym bloku nie glowicy(bo to raczej jest normalne juz od paru ladnych lat )

Oczywiście że pomieszałem :x :D pewnie że blok.A ty Daniel piszesz ze 323 ma 2,3 silnik,chyba że źle rozumiem? 323i to jest 2.5l silnik tylko własnie nowszy model i ze względu norm spalania zduszone tak jak 2.8 (bo przecież ma ciut tylko więcej KM niż stare 2,5l)i ma właśnie ten nowszy silnik M52 na aluminiowym bloku,i dlatego Bmw zrobio to dziwne oznaczenie żeby odrónić te dwa silniki M50 i M52.
I tak bym chciał twój silnik. :D :D :D :spoko: Pozdrawiam

maretzky - Czw Kwi 26, 2007 21:26

Jaqub napisał/a:
koledzy to troche nie tak...
323i jest "obcieta" werjsa 325i (fakt ze vanos itd) ale to autko ma slabsza gore niz 325i
323i jest ekonomiczniejsze ale nie szybsze...
to ze np w tej chwili ktos moze 323i objezdzac 325i moze swiadczyc (i swiadczy) o kiepskim stanie motoru w 325i...


323 ma moze o 23 konie mniej niz 325 ale moment obrotowy ma identyczny 245 tyle ze w 323 osiaga go juz przy niecalych 4000 obr a 325 potrzebuje sie rozkrecic do 4700, po za tym ksiazkowo od 0-100 km/h oba modele maja 8,0 sek., nie wiem wiec skad ta bzdura ze 323 objedzie tylko zjezdzone 325, jedyny plus w 325 to predkosc maksymalna 233 km/h przy 227 km/h dla 323 (dane ksiazkowe)

Jaqub - Czw Kwi 26, 2007 22:30

RafiRud napisał/a:
daniel325 napisał/a:

323i ma silnik M52nowszej generacji jak 328i ,i jest na aluminiowej głowicyco jest plusem przy przegrzaniu silnika,bo jest bardziej odporna na pęknięcia ,no i silnik jest lżejszy.

troche pomieszales jest na aluminjowym bloku nie glowicy(bo to raczej jest normalne juz od paru ladnych lat )

Oczywiście że pomieszałem pewnie że blok.A ty Daniel piszesz ze 323 ma 2,3 silnik,chyba że źle rozumiem? 323i to jest 2.5l silnik tylko własnie nowszy model i ze względu norm spalania zduszone tak jak 2.8 (bo przecież ma ciut tylko więcej KM niż stare 2,5l)i ma właśnie ten nowszy silnik M52 na aluminiowym bloku,i dlatego Bmw zrobio to dziwne oznaczenie żeby odrónić te dwa silniki M50 i M52.
I tak bym chciał twój silnik. Pozdrawiam


primo to nawet w M50 (bez vanosa) nawet w B20 byly tez aluminiowe bloki (sa rozne wersje!)
co do tego dlaczego jest 323i mimo ze motor 2.5 i dlaczego jest "obciety" sa rozne teorie...
maretzky napisał/a:
323 ma moze o 23 konie mniej niz 325 ale moment obrotowy ma identyczny 245 tyle ze w 323 osiaga go juz przy niecalych 4000 obr a 325 potrzebuje sie rozkrecic do 4700, po za tym ksiazkowo od 0-100 km/h oba modele maja 8,0 sek., nie wiem wiec skad ta bzdura ze 323 objedzie tylko zjezdzone 325, jedyny plus w 325 to predkosc maksymalna 233 km/h przy 227 km/h dla 323 (dane ksiazkowe)


jesli mowimy o M52 (jeden vanos) to przy starcie na cwiartke ze zdrowym M50B25 nie ma szans (o ile obaj kierowcy maja porownywalne zdolnosci)... chodzi tylko o to ze M52 jedzie dobrze od dolu ale przy sprincie nie ma to az takiej roznicy bo i tak startuje sie z wyzszych obrotow... za to zwykle M50 idzie porownywalnie do samego konca a M52 konczy sie znacznie wczesniej...
co do 328i to byly one na dwoch vanosach i zdrowy egzemplarz (seryjny) ze zdrowym 323i jak i 325i (seryjnymi) daje sobie rade :mrgreen:
jesli ktos chce moge sie ustawic moim M50B20 z ktoryms z 323i bo ostatnio (na lotnisku) calkiem dobrze sobie radzilem :mrgreen:

Rysiek - Czw Kwi 26, 2007 22:43

agrabsabi napisał/a:
dzięki chłopaki za odpowiedzi dałbym wam chętnie po punkcie ale gdzieś mi ta funkcja zginęła :(
nie we wszystkich dzialach jest ta funkcja... ;)
_Rafi_ - Czw Kwi 26, 2007 23:17

Jaqub napisał/a:
jesli ktos chce moge sie ustawic moim M50B20 z ktoryms z 323i bo ostatnio (na lotnisku) calkiem dobrze sobie radzilem


Szkoda ze na lotnisku sie nie spróbowaliśmy.Byłem pierwszy raz i nie znałem zasad.Ale z checią jutro możemy sie spróbować.Tylko nie wiem gdzie bo to na priv juz....Pilachgt to bedzie ustalał.
Oczywiście to tak dla sprawdzenia mozliwości a nie o zlewanie pupy :D :D :D

maretzky - Pią Kwi 27, 2007 07:28

Jaqub napisał/a:


jesli mowimy o M52 (jeden vanos) to przy starcie na cwiartke ze zdrowym M50B25 nie ma szans (o ile obaj kierowcy maja porownywalne zdolnosci)... chodzi tylko o to ze M52 jedzie dobrze od dolu ale przy sprincie nie ma to az takiej roznicy bo i tak startuje sie z wyzszych obrotow... za to zwykle M50 idzie porownywalnie do samego konca a M52 konczy sie znacznie wczesniej...
co do 328i to byly one na dwoch vanosach i zdrowy egzemplarz (seryjny) ze zdrowym 323i jak i 325i (seryjnymi) daje sobie rade :mrgreen:
jesli ktos chce moge sie ustawic moim M50B20 z ktoryms z 323i bo ostatnio (na lotnisku) calkiem dobrze sobie radzilem :mrgreen:


Nie probowalem sie jeszcze ani z M50B25 ani z M50B20, jesli sie nadarzy okazja chetnie sie sprobuje, o ile 325 moze i lepiej pojedzie (choc nie jestem przekonany :> ) o tyle nie wroze duzych szans 320, roznice osiagow tych silnikow sa juz dosyc znaczne, ale mowie - nie wiem, nie scigalem sie...
http://www.motofakty.pl/t...del=1047&typ=79
http://www.motofakty.pl/t...del=1047&typ=81
http://www.motofakty.pl/t...l=1047&typ=2378
http://www.motofakty.pl/t...del=1047&typ=83
a tak to wyglada wg jednej ze stron w temacie ;)

Misiek_lbn - Pią Kwi 27, 2007 08:01

Jaqub, ja też z chęcią bym się sprawdził :spoko:
maretzky - Pią Kwi 27, 2007 10:22

[quote="Jaqub"]
RafiRud napisał/a:
daniel325 napisał/a:

co do 328i to byly one na dwoch vanosach i zdrowy egzemplarz (seryjny) ze zdrowym 323i jak i 325i (seryjnymi) daje sobie rade :mrgreen:

Jesli mowimy o e36 to w 328 - silnik M52 i jest pojedynczy vanos (dokaldnie M52B28) tak samo jak w 323 - M52B25 ;)
Podwojny vanos wszedl w e46 i w e39 od 09/98

Jaqub - Pią Kwi 27, 2007 22:02

maretzky napisał/a:
Podwojny vanos wszedl w e46 i w e39 od 09/98

bylo e36 328i na podwojnym (chyba ze to swap byl ale watpie)... widzialem na wlasne oczka takie auto (w pelnym orginalnym wypasie) :spoko:

[ Dodano: Pią Kwi 27, 2007 23:05 ]
RafiRud napisał/a:
Szkoda ze na lotnisku sie nie spróbowaliśmy.Byłem pierwszy raz i nie znałem zasad.Ale z checią jutro możemy sie spróbować.Tylko nie wiem gdzie bo to na priv juz....Pilachgt to bedzie ustalał.
Oczywiście to tak dla sprawdzenia mozliwości a nie o zlewanie pupy

sharxhunter napisał/a:
Jaqub, ja też z chęcią bym się sprawdził

raczej nie lubie konfrontacji na miescie (chyba ze spontany)...
RafiRud mysle ze niebawem bedzie jakis spocik na lotnisku... (chociaz po dzisiejszej rozmowie wnioskuje ze bedzie krucho; chyba ze na gtecu lapiesz pomiar jeszcze na 2jce bo ja niestety lapie dopiero na 3jce i moze dlatego taka roznica..) ale pozyjemy zobaczymy :spoko:

_Rafi_ - Sob Kwi 28, 2007 00:56

Jaqub napisał/a:
raczej nie lubie konfrontacji na miescie (chyba ze spontany)...
RafiRud mysle ze niebawem bedzie jakis spocik na lotnisku... (chociaz po dzisiejszej rozmowie wnioskuje ze bedzie krucho; chyba ze na gtecu lapiesz pomiar jeszcze na 2jce bo ja niestety lapie dopiero na 3jce i moze dlatego taka roznica..) ale pozyjemy zobaczymy

Pewnie.Pożyjemy,zobaczymy.Szkoda że nie zotałeś dzisiaj,bo przednia zabawa była.Jechałem ze wszystkimi i to po kilka razy i było nieźle :spoko: .
Pozdrawiam

maretzky - Sob Kwi 28, 2007 08:55

Jaqub napisał/a:
maretzky napisał/a:
Podwojny vanos wszedl w e46 i w e39 od 09/98

bylo e36 328i na podwojnym (chyba ze to swap byl ale watpie)...


to byl swap :spoko:

agrabsabi - Pon Kwi 30, 2007 00:12

sharxhunter napisał/a:
Jaqub, ja też z chęcią bym się sprawdził


hehehehe miałeś okazję na torze :haha: :haha:
był tylko małym takim :roll:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group