Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Wydech

Misiek_lbn - Pią Sty 12, 2007 17:55
Temat postu: Wydech
Witam. Zastanawia mnie jedna sprawa. Myślałem o wymianie wydechu w Corsie i coś mnie zastanowiło. Z początku w grę wchodził tylko Irmscherowski gdyż wiem że faktycznie poprawia on osiągi(Corsa GSi by Skunio) ale... czy jest jakaś różnica między wydechem dedykowanym a poprostu wydechem większym niż fabryczny ?? Może moje pytanie wydaje sie denne i niejasne ale nie wiem jak to ubrać w profesjonalne słowa a dla mnie to interesujące bo taki Irmscherek to koszt ok 2000 zł co w porownaniu do innych jest znacznie droższy. I czy ktos może ma jakieś inne propozycje... z góry dzięki za pomoc a jeśli ma ktoś pisać "weź jaki ty głupi jesteś" i tym podobne to wysyłajcie to lepiej na priva żeby nie zaśmiecać wątku... głównie chodzi mi o różnice dedykowany/zwykły... na jakiej podstawie jest on właśnie do danego modelu a w innym juz nie będzie sprawował swojej roli...
QSY - Pią Sty 12, 2007 18:21

dedykowany=wyliczon=poprawiający osiągi

wiekszy od seryjnego=nie wyliczony, nie koniecznie poproawiający osiagi, w wiekszosci przypadków działanie odwrotne od zamierzonego ;)

to tak w skrócie i na prosty chłopski rozum :mrgreen:

MACIOR - Pią Sty 12, 2007 18:24

Chcesz robić cały wydech od głowicy do końca czy tylko końcowy ????
Misiek_lbn - Pią Sty 12, 2007 18:27

A co radzisz... i jaka różnica w cenie i działaniu... niestety nie znam sie na tym i dodatkowo nie ma mnie w mieście żeby coś gdzieś popytać :/ Ale wstępnie czytałem że koleś miał zmieniony tylko końcowy i kilka km doszło... aha i dolot miał zrobiony... spore kosztą tego wszystkiego ??
MACIOR - Pią Sty 12, 2007 18:36

Dedykowany kolektor, tłumiki, rury koło 4-5tysia plus odetkanie dolotu i soft jakies 15-25km i 30-40nm przybędzie, końcowy około 1.5tyś za renomowany zachodniej firmy, wzrost raczej symboliczny no i poprawa samopoczucia dzwiękiem. Nie wiem jak u Ciebie jest z elektorniką bo podobno nowe ople są strasznie kapryśne na wszelkie mody, no i pytanie ile masz zamiar jeszcze jeździć tym autem???
Misiek_lbn - Pią Sty 12, 2007 18:40

http://www.streetracing.p...highlight=corsa
tu jest o elektronice.. padaczka nic więcej... autko wstępnie planowałem sprzedać ale z racji że i tak muszę w nie zainwestować ok 2.5 tyś zł(rozrząd, klima, zderzak przód bo mi popsuli :/ ) to szkoda to oddawać... także narazie czysta teoretyka...

Jaqub - Pią Sty 12, 2007 18:56

wydechem dedykowanym calym czyli zkolektorem wlacznie teorytyczny max przyrostu to 20% w praktyce mniej... sam ostatni tlumik to raczej jest kosmetyka i dedykowany w tym wypadku to znaaczy mniej wiecej "plug&play" czyli zakladasz i jezdzisz (nic nie trzeba spawac, modzic itd tylko zdejmujesz stary i zakladasz nowy, wszystko pasuje pod seryjne mocowania)... jesli planujesz wymieniac caly wydech to licz sie z kosztami rzedu od 5 do 10tys pln w zaleznosci od firmy/marki i tego gdzie bedziesz kupowal... ja bym raczej zamiast irmschera polecal REMUSa (bardzo trwale/estetyczne i z latwym do rozpoznania dzwiekiem!) lub sebringa... ew. sa tez jakies tansze firmy robiace cale wydechy dedykowane... jedyne czego nie polecam to kupno uzywanego wydechu....
QSY - Pią Sty 12, 2007 18:58

do opla to tylko lexmaul 8)
Misiek_lbn - Pią Sty 12, 2007 19:00

brat miał Sebringa w megance i szła jak buuuuurza :D
sam se kup Qsy jak tak Ci się podoba mnie nie stać :P

wilku - Pią Sty 12, 2007 19:02

Jaqub napisał/a:
do 10tys pln


chyba ze złota ten wydech :wow:


http://www.kwasmet.fdf.pl/index.php?p=2 w miare dobrych pieniadzach i super wykonanie

QSY - Pią Sty 12, 2007 19:04

sharxhunter napisał/a:
brat miał Sebringa w megance i szła jak buuuuurza :D
sam se kup Qsy jak tak Ci się podoba mnie nie stać :P


se kupie jak dalej bede miał cabrio :mrgreen:

Jaqub - Pią Sty 12, 2007 19:13

wilku napisał/a:
Jaqub napisał/a:
do 10tys pln


chyba ze złota ten wydech :wow:


http://www.kwasmet.fdf.pl/index.php?p=2 w miare dobrych pieniadzach i super wykonanie


oj zdziwilbys sie ile kosztuja markowe graty...
do e36 6cio cylindrowki sam kolektor wydechowy REMUSa to ok 5-6tys pln +22%vat (ale blyszczy sie jak psu jajca :mrgreen: )... koncowy dedykowany e36 do 6sciu cyl 3tys pln +22% VAT

KOSA - Pią Sty 12, 2007 19:23

ja bym tylko ściągnął wymiary z jakiegoś dedykowanego całego ukł. wydchowego (od głowicy po koniec) i zlecił wykonanie tego komuś kto spawa kwasówkę... koszt tego myślę że dało by rade zamknąć w 3tys, dolot można kupić deykowany np. K&N (myslę że ok 500-1000zł) można też samemu zrobć ale oszczednośc będzie znikoma, do tego jakeś strojenie świnką ok 1000zł..., przyrost tak jak pisał macior ok 25% może ciut więcej
Misiek_lbn - Pią Sty 12, 2007 19:39

poczytajcie linka to zobaczycie że to nie takie proste... jedna słuszna rada jaką tam zauważyłem to "sprzedaj to co masz i kup coś inne szybkie w serii" :D W sumie nie narzekam na osiągi Corsy ale w lbn nie będą mnie cały czas przeganiać :D nie dam się :fucku:
QSY - Pią Sty 12, 2007 20:01

sharxhunter napisał/a:
ale w lbn nie będą mnie cały czas przeganiać :D nie dam się :fucku:


masz rację, jeszcze kilka 126p kreci sie czasem po miescie :haha:

Misiek_lbn - Pią Sty 12, 2007 20:09

jeszcze zobaczymy... :P narazie zjazd do pl i ciągły przemyślunek czy sprzedać czy zostawić... jak zostawić to wtedy zmiany jakieś będą ;)
MACIOR - Pią Sty 12, 2007 21:38

Cytat:
jeszcze zobaczymy... narazie zjazd do pl i ciągły przemyślunek czy sprzedać czy zostawić... jak zostawić to wtedy zmiany jakieś będą


Przemyśl może najpierw czy będzie Cię stać na utrzymanie szybszego auta do jazdy na codzień ???


Cytat:
a bym tylko ściągnął wymiary z jakiegoś dedykowanego całego ukł. wydchowego (od głowicy po koniec) i zlecił wykonanie tego komuś kto spawa kwasówkę... koszt tego myślę że dało by rade zamknąć w 3tys, dolot można kupić deykowany np. K&N (myslę że ok 500-1000zł) można też samemu zrobć ale oszczednośc będzie znikoma, do tego jakeś strojenie świnką ok 1000zł..., przyrost tak jak pisał macior ok 25% może ciut więcej



Tylko skąd wziąść dedykowany układ do Corsy C GSI (nie pamiętam czy 1.6 czy 1.8) i go skopiować, raczej ciężka sprawa bo primo mało kogo u nas stać wywalić 5tysia w wydech do dailydrivera. Dedykowane elementy pozwalają rozłożyć modyfikację w czasie, najpierw końcowy, kolektor, back cat czy inne elementy niekoniecznie w tej kolejności i ma gwarancję że wydech wytrzyma na naszych drogach więcej jak 2-3lata. Nie wiem czy widziałeś wydechy "renomowanych" polskich producentów po 2-3 latach użytkowania ???


Cytat:

chyba ze złota ten wydech


http://www.kwasmet.fdf.pl/index.php?p=2 w miare dobrych pieniadzach i super wykonanie



No niestety to nie jakiś JDM do którego całe chiny plotą wydechy z trzciny ryżowej, za jakość i markę się płaci niestety.

Jaqub - Pią Sty 12, 2007 22:31

MACIOR napisał/a:
ma gwarancję że wydech wytrzyma na naszych drogach więcej jak 2-3lata. Nie wiem czy widziałeś wydechy "renomowanych" polskich producentów po 2-3 latach użytkowania ???


moj REMUS (kupilem nowke) w beemce smiga ok 3lat i mimo ze 2 lata smiga bez kata i tl. srodkowego byl mega czesto katowany do czerwonosci (zeby bez jakis zestawow z allegro gdzie trzeba wiercic koncowki wydechu i wstawiac swiece) uzyskiwac plomienie :mrgreen: a mimo to i puszka jest cala, nie wydmuchalo nic ze srodka, nic nie brzeczy w tlumiku itd... a gwarancja jest chyba na 5 lat wiec mysle ze dalej bedzie tak sie spisywal :spoko:
i koncowki wystarczy ladnie umyc ciepla woda z szamponem sam. lub ludwikiem i wydladaja praktycznie jak nowka a nie sa zasniedziane czy obrdzewiale :spoko:
MACIOR napisał/a:
Cytat:

chyba ze złota ten wydech


http://www.kwasmet.fdf.pl/index.php?p=2 w miare dobrych pieniadzach i super wykonanie



No niestety to nie jakiś JDM do którego całe chiny plotą wydechy z trzciny ryżowej, za jakość i markę się płaci niestety.


tu masz racje z tym ze oprocz jakosci i marki jest tez niepowtarzalny dzwiek (tego nie da sie podrobic) i w ogolnym rozrachunku to mimo ze zaplacisz wiecej jestes napewno bardziej zadowolony, po roku czy dwoch nie musisz nalepiac na zardzewiale koncowki naklejek "tuning" itd...
jesli Cie nie stac na dedykowany koncowy tlumik to kup uniwersalny renomowany (tylko dobierz odpowiednio puszke do pojemnosci/mocy auta i wymiarow starego tlumika) :spoko:

KOSA - Sob Sty 13, 2007 10:30

a po co tłumik który wytrzyma dłużej jak 2 lata?? toż to auto tyle nie da rady :haha:
a wracająć do tematu to faktycznie lepiej sprzedać to co masz i kupić coś mocnego, np ostatnio dużo sie u nas namnożyło IBI KUP, silnik ma duży potencjał a buda mała i lekka, poza tym można by zorganizować IBI CUP INŻYNIERSKA CHAMPION :haha:

daniel - Sob Sty 13, 2007 13:41

sharxhunter napisał/a:
... jedna słuszna rada jaką tam zauważyłem to "sprzedaj to co masz i kup coś inne szybkie w serii" :D


Dokładnie, najrozsądniejsze rozwiązanie.

geo - Sob Sty 13, 2007 16:50

QSY napisał/a:
nie wyliczony, nie koniecznie poproawiający osiagi, w wiekszosci przypadków działanie odwrotne od zamierzonego


tu sie troche nie zgodze :> :P
trzy przyklady
moja niunia(sierka)
prima akarczmy
starion truespinmice
sam wykonalem tlumniki przelotowe bez liczenia mierzenia i jest ok
nawet bardzo ok
po sobie wiem na poczatku 14" ledwo palila po zmianie 15" jara jak zloto :>

kazik - Sob Sty 13, 2007 17:16

geo napisał/a:
QSY napisał/a:
nie wyliczony, nie koniecznie poproawiający osiagi, w wiekszosci przypadków działanie odwrotne od zamierzonego


tu sie troche nie zgodze :> :P
trzy przyklady
moja niunia(sierka)
prima akarczmy
starion truespinmice
sam wykonalem tlumniki przelotowe bez liczenia mierzenia i jest ok
nawet bardzo ok
po sobie wiem na poczatku 14" ledwo palila po zmianie 15" jara jak zloto :>


chodź może to być tylko złudzenie chociaż żeby nie rozpoczynać kłótni nie musi,nie jest to udokumentowne na hamowni,w silnikach turbo zgodzę się wydech wolny o większej srednicy przeważnie jest lepszy,ale w autach N/A odgrywa ważną rolę i ciężko zrobić wydech o lepszych parametrach

siwy - Sob Sty 13, 2007 17:30

tlumik to tlumik, wazne zeby byl tak zrobiony zeby jak najmniej "psuł" najwazniejszy jest kolektor i spawy.
KOSA - Sob Sty 13, 2007 17:37

w przypadku primy akarczmy 2,5 cala jest sprawdzonym rozwiązaniem na hamowni i nie było potrzeby tego obliczać......
w przypadku stariona to do turbo im luźniej tym lepiej i nie trzeba nic obliczać bo nie ma zjawisk falowych
generalnie jak usuniemy katalizator a tłumiki seryjne zastąpimy przelotowymi to będzie na plus, w N/A nie można przesadzić z średnicą układu bo zjawiska dynamiczne przesuną się w zakres wysokich obrotów, a zjawiska falowe wogóle mogą nie występować
z obserwacji i doświadczenia w silniku o pojemności 1,6-1,8 16V najlepiej sprawdzają się wydechy o śrenicy do 2 cali, a 2,0 16V do 2,5cala, wszystkie znane mi przypadki rozluźnienia wydechu przyniosły przyrost mocy zmierzony na hamowni czasami większy a czasami mniejszy....

a GEO robi kozak robotę polecam :spoko: (wazelina)

geo - Sob Sty 13, 2007 18:25

siwy napisał/a:
najwazniejszy jest kolektor i spawy.

miales przywiesc barana do poprawki
zaden inny baran nie pekl ino Twoj (juz drugi) :P

kazik - Sob Sty 13, 2007 19:05

geo napisał/a:
siwy napisał/a:
najwazniejszy jest kolektor i spawy.

miales przywiesc barana do poprawki
zaden inny baran nie pekl ino Twoj (juz drugi) :P


siwy przydało by się ten twój kolektor troszkę poprawić,jak byłem ostanio w kat serwisie to go oglądałem,to te spawy od środka roboty nie robią :>

Misiek_lbn - Sob Sty 13, 2007 19:05

Geo ty robiłeś mojemu dobremu kumplowi tłumik(kuba w sumie nawet dwóch ze sierrek xr4) i polecali Cię zobaczymy jak to będzie :D
kazik - Sob Sty 13, 2007 19:08

Kosa nie wiem jak w nissanach ale w hondach vti 1,6-1,8 to 2 cale to chyba mało?!
ludzie z tego co wiem to jak robią wydech to minimum to 2,25 do 2,5 cala

KOSA - Sob Sty 13, 2007 19:33

kazik napisał/a:
Kosa nie wiem jak w nissanach ale w hondach vti 1,6-1,8 to 2 cale to chyba mało?!
ludzie z tego co wiem to jak robią wydech to minimum to 2,25 do 2,5 cala


vti to inna historia, zobacz do ilu się kręci vti i jaką ma moc wyjściową a zwykła jednostka nissana..., jeszcze trzeba wziąć pod uwagę czy w silniku zrobione są inne modyfikacje np. czasy rozrządu (wałki), a w vti jak wiadomo są zmienne fazy stąd można pozwolić sobie na wiekszą średnice co nie zaszkodzi przebiegowi krzywej moc/obroty a pozwoli uwolnić dodatkowe km przy najwiekszych predkościach gazów
żeby dobrze wyliczyć i zrobić wydech to trzeba by było robić rury na zamówienie, bo praktycznie nigdy z obliczeń nie wyjdzie taka średnica jaką można dostać na rynku
na pewno moc zabija katalizator... w sr20de przyrost po jego wycięciu to 5km..., nie wątpliwie najtrudnieszą rzeczą w NA jest zrobienie kolektora i on ma najwiekszy wpływ na moc
bardzo ciekawa stronka dotycząca oblicznia wydechu: http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm

siwy - Sob Sty 13, 2007 21:22

geo napisał/a:
siwy napisał/a:
najwazniejszy jest kolektor i spawy.

miales przywiesc barana do poprawki
zaden inny baran nie pekl ino Twoj (juz drugi) :P


nie pekl, byl po prostu nie dokrecony.


Cytat:
siwy przydało by się ten twój kolektor troszkę poprawić,jak byłem ostanio w kat serwisie to go oglądałem,to te spawy od środka roboty nie robią :>

1. Jaka maja robote do wykonania moje spawy ze jej nie wykonuja?
2. Dlaczego uwazasz ze nie spelniaja wymogow strikte okreslonych przez Ciebie?
3. Jakie sa te wymogi ?
4. Co konkretnie tam wg. Ciebie/innych jest do poprawy?

Dlaczego pytam, jak robilismy ten kolektor to ogladalem go od wewnatrz baaardzo dokladnie i nie przypominam sobie zeby tam cos bylo nie wporzadku, jakies smarki czy inne tego typu "ciekawostki"

Napisz mi wiec prosze, ktore spawy tam nie robia i odpowiedz na moje 4 punkty.

MACIOR - Sob Sty 13, 2007 23:03

Zresztą kwakowy kolektor z turbiną nie był nawet sciągany, przynajmniej ja niewidziałem.
QSY - Nie Sty 14, 2007 03:44

kwakowy kolektor był sciagany, i rzeczywiscie w srodku są straszne smarki ;) trzeba by było to wyszlifowac i było by git ;)
kazik - Nie Sty 14, 2007 08:55

odpowiadac na twoje punkty nie bardzo mi się chce i nie widzę sensu skoro do niego zagladałeś i nic dziwnego nie widziałeś,ja widziałem poglucone spawy do wewnątrz kolektora(takie 2-3mm do środka)według mnie strasznie pogarszają przelot itp.

to miała być dobra koleżenska rada a nie złośliwa uwaga!!

ps.a ty macior jak nie widziałeś to po co coś piszesz :wow: otwórz szeroko oczy to nic cię nie zaskoczy

MACIOR - Nie Sty 14, 2007 12:21

kazik napisał/a:

ps.a ty macior jak nie widziałeś to po co coś piszesz :wow: otwórz szeroko oczy to nic cię nie zaskoczy


KDMRK.

geo - Nie Sty 14, 2007 18:29

lepszy 2milimetrowy glutek niż kwasówka spawana elektrodą otuloną :x
siwy - Nie Sty 14, 2007 20:12

kazik napisał/a:
odpowiadac na twoje punkty nie bardzo mi się chce i nie widzę sensu skoro do niego zagladałeś i nic dziwnego nie widziałeś,ja widziałem poglucone spawy do wewnątrz kolektora(takie 2-3mm do środka)według mnie strasznie pogarszają przelot itp.

to miała być dobra koleżenska rada a nie złośliwa uwaga!!

tak ją potraktowalem i poprosilem Cie zebys mi sie rozpisal zebym dobrze zrozumial oco Ci chodzi.

ja swoj kolektor ostatni raz widzialem ponad rok temu od srodka, takze bycmoze czegos nie zapamietalem, gdyby bylo cos strasznego to pewnie bym to zrobil, a moze przeoczylem? nie twierdze ze nie, moglem przeoczyc jakiegos gluta, ktorego warto by bylo zdiaxowac czy jak to sie tam nazywa...

PS. Kazik nie szukaj z kolei zlosciwosci w tym co ja pisze, bo to tylko tekst. nie mam czasu na emotsy, wiec nie interpretuj jak chcesz tekstu tylko tak jak pisze.

agrabsabi - Sro Lut 07, 2007 22:09

sharxhunter napisał/a:
Witam. Zastanawia mnie jedna sprawa. Myślałem o wymianie wydechu w Corsie i coś mnie zastanowiło. Z początku w grę wchodził tylko Irmscherowski gdyż wiem że faktycznie poprawia on osiągi(Corsa GSi by Skunio) ale... czy jest jakaś różnica między wydechem dedykowanym a poprostu wydechem większym niż fabryczny ?? Może moje pytanie wydaje sie denne i niejasne ale nie wiem jak to ubrać w profesjonalne słowa a dla mnie to interesujące bo taki Irmscherek to koszt ok 2000 zł co w porownaniu do innych jest znacznie droższy. I czy ktos może ma jakieś inne propozycje... z góry dzięki za pomoc a jeśli ma ktoś pisać "weź jaki ty głupi jesteś" i tym podobne to wysyłajcie to lepiej na priva żeby nie zaśmiecać wątku... głównie chodzi mi o różnice dedykowany/zwykły... na jakiej podstawie jest on właśnie do danego modelu a w innym juz nie będzie sprawował swojej roli...

temat sie mocno rozwinął :spoko:
są plusy i minusy :roll: jedni są za inni przeciw :> czasem jedni drugim zaprzeczają :D nawzajem się przekamażają :haha:

a ja mam dla ciebie propozycję :spoko: przejżyj ten link ;)
http://www.el-tec.pl/
ta firma nie jest tania ale naprawdę profesjonalna :spoko:
warto tam zadzwonić i zaczerpnąć informacji ;)

cymbur01 - Sro Lut 07, 2007 22:26

doszly mnie sluchy ze do C4 Avant quattro moge miec problem z wlozeniem koncowego tlumika gdyz przecietny Kowalski (universal) :D niezpasuje sie... :| wie ktos cos wiecej na ten temat??
Rysiek - Sro Lut 07, 2007 22:33

zalezy wszytko chyba od wielkosci puchy
TTomek - Czw Lut 08, 2007 01:15

kazik napisał/a:
siwy przydało by się ten twój kolektor troszkę poprawić,jak byłem ostanio w kat serwisie to go oglądałem,to te spawy od środka roboty nie robią :>


odpowiem krótko:

SSAĆ PAUKE...

nie wiem co się z nim (tzn . tym kolektorem działo później) ale te spawy wykonywał kolega gloryfikowany przez Ciebie Kazik i Kose , a szlifowane były od środka na gładko przez nas , wiec się podecyduj co Ci sie podoba a co nie...bo jeżeli chcesz to-jest takie powiedzenie , że "kto dymu szuka ten dym znajdzie"...(ja jestem otwarty na takie zabawy jak tylko znajdę czas...
i czego jak czego ale akurat czterech (conajmniej) kolektorów naszego wykonania (m.in. siwego i frankiego) nie będę się wstydził i będę tego bronił przed bezpodstawnym P.Ier,do,le/nie-m (bo tak nakazuje tegoroczna moda lub zdanie kolegów po kodzie silnika...)

zapewne jak uważasz , że to był drut to umieść fotki (ja się nie wstydze tych robót) , bo sądzę że je masz , bo ja np . nie mogę sie powstrzymać zrobić foty ewidentnego druta jak go widze, stąd wnosze że owe fotki Ty również posiadasz...
w przeciwnym wypadku zamilknij i wypowiadaj się w temacie o którym masz pojęcie...

Misiek_lbn - Czw Lut 08, 2007 07:20

a czy jest jakaś firma z podobnym asortymentem jak el-tec w lublinie lub okolicach?? czy lepiej już pojechać kawałek do nich i mieć pewność i jakość usług?? nie mówię, że lubelskie firmy są złe, ale el-tec ma jednak doświadczenie i renomę... być może pokusiłbym się na dolot a nie tłumik, z racji niższej ceny i zasłyszanej opinii o corsie gsi z dolotem i bez TC robiącej poniżej 8 do 100km/h i 16 na 1/4 mili...
KOSA - Czw Lut 08, 2007 10:10

sharxhunter napisał/a:
a czy jest jakaś firma z podobnym asortymentem jak el-tec w lublinie lub okolicach?? czy lepiej już pojechać kawałek do nich i mieć pewność i jakość usług?? nie mówię, że lubelskie firmy są złe, ale el-tec ma jednak doświadczenie i renomę... być może pokusiłbym się na dolot a nie tłumik, z racji niższej ceny i zasłyszanej opinii o corsie gsi z dolotem i bez TC robiącej poniżej 8 do 100km/h i 16 na 1/4 mili...


nie wiem jak u Ciebie wygląda dolot, ale ja bym proponował dedykowany zestaw np. K&N i nie wiem czy przypadkiem nie wyjdzie taniej...., ewentualnie można samemu zrobić znając podstawowe zasady
do tego zrobił bym uszczelkę z ebonitu izolującą cieplnie dolot od kolektora ssącego (oczywiście jeżeli istnieje taka możliwość), koszt niewielki a np w przypadku nissanowskiego sr20 przyrost w granicach 4-6km
jeżeli chodzi o wydech to wyciął bym katalizator (chyba że masz sondę za nim...) i rozluźnił koniec wydechu jakims przelotem...., po tych zabiegach przyrost powinien być odczuwalny

Misiek_lbn - Czw Lut 08, 2007 10:16

dolot w eltecu to koszt ok 550 zł i mowa jest o 10-15% przyroście mocy, i nie wiedziałem że np K&N może wyjść taniej... zrobić samemu odpada bo poprostu się na tym nie znam... kat... 2 sondy lambda mam i słyszałem od innych użytkowników gsi że później cały czas się coś pieprzy :/ a doloty z allegro np warto się czymś takim interesować czy już jak się decydować to poprostu dać do zrobienia niż kupić (możliwe) bubla ??
tomczo - Czw Lut 08, 2007 10:24

Jeśli w eltecu mają Ci zrobić dolot za 550 zeta,który da Ci taki przyrost,to jedź tam bez gadania :D Ja pojade z Tobą i też sobie zrobie :D
Misiek_lbn - Czw Lut 08, 2007 10:25

a naprawdę w lbn nie ma firmy która może zrobić coś takiego i też żeby było wszystko dobrze?? bo dojazd do wawy i spowrotem to dodatkowy koszt, za który mógłbym kupić co innego...
KOSA - Czw Lut 08, 2007 10:35

nie wiem co ale 10% przyrosto po zrobieniu samego dolotu nie będzie.....
a te 550zł to tazem z filtrem czy sam musisz go kupić?? i pytanie jescze jak oni dają filtr to jakiej firmy??

Misiek_lbn - Czw Lut 08, 2007 10:37

http://www.el-tec.pl/
wydaje mi sie ze z filtrem, tam pisze ze cena obejmuje zrobienie i montaż ale chyba nie pisze jakiej firmy, albo zwyczajnie mi umknęło...

tomczo - Czw Lut 08, 2007 10:42

Skoro nie będzie 10% przyropstu,to cena wcale nie jest okazyjna.tym bardziej że dochodzi dojazd do i z wawy. Nie chce zakładać nowego tematu,dlatego podepne pytanie tutaj. Mam możliwość zrobienia wydechu w krakowie czy w nowym sączu w firmie,któa specjalizuje sięw renówkach. Za 1100zł obiecują 11-14bhp i 12-17 nm. Czy warto ??
KOSA - Czw Lut 08, 2007 10:44

piszą że opierają sie na filtrach K&N tak że :spoko: , same wykonanie też wyglada dobrze, tylko do niektórych zdjęć miałbym zastrzeżenie co do lokalicacji samego filtra.... , no ale może się nie znam :)
myślę że Techmax zrobił by ci to na miejscu, a jak byś powiedział o uszczelce izolującej dolot od kolektora to też pewnie by zrobili.... :spoko:

[ Dodano: Czw Lut 08, 2007 10:46 am ]
tomczo napisał/a:
Skoro nie będzie 10% przyropstu,to cena wcale nie jest okazyjna.tym bardziej że dochodzi dojazd do i z wawy. Nie chce zakładać nowego tematu,dlatego podepne pytanie tutaj. Mam możliwość zrobienia wydechu w krakowie czy w nowym sączu w firmie,któa specjalizuje sięw renówkach. Za 1100zł obiecują 11-14bhp i 12-17 nm. Czy warto ??


jeżeli rzeczywiście będzie taki przyrost to warto, jak na N/A to bardzo dużo.... przypuszczam że za tą cenę robią wydech od kolektora do końca czy też kolektor też zmieniają?

Misiek_lbn - Czw Lut 08, 2007 10:47

to kosa kilka pytań jeszcze:
1. co daje ta uszczelka ??
2. jakie mogą być przyrosty w zależności czy wymiana jest tylko tłumika końcowego, czy końcowego ze środkowym
A tomek zobacz na eltecu tez pisze o przyrostach i ceny i porownaj sobie ;)

KOSA - Czw Lut 08, 2007 10:59

sharxhunter napisał/a:
to kosa kilka pytań jeszcze:
1. co daje ta uszczelka ??
2. jakie mogą być przyrosty w zależności czy wymiana jest tylko tłumika końcowego, czy końcowego ze środkowym
A tomek zobacz na eltecu tez pisze o przyrostach i ceny i porownaj sobie ;)


taka uszczelka izoluje dolot od nagrzewania się od silnika przez co silnik dostaje wiecej tlenu a to się równa większa moc.... do nissanowskiego sr20 można cos takiego kupić na e-bayu i z tego co pamiętam kumpel po montażu miał przyrost 4km, ale takie coś można też samemu dorobić
co do tłumika to bardzo różnie bywa... zależy czy seryjny wydech jest mocno skopany przez producenta, najlepiej wzorować się na doswiadczeniach innych, ale na pewno rozluźnienie wydechu poprzez dodanie na koniec przelotowego tłumika nie zaszkodzi....

tomczo - Czw Lut 08, 2007 11:05

Właśnie sprawdziłem,że to co podałem jest troszkę zawyżone :mad: Tak naprawdę to wydech viga daje 7-9 bhp i 15 NM. Tyle podaje wykonawca tego. Myśle że za te 1100zł robią cały wydech od kolektora do końca. Sam kolektor supersprinta,którego ceny nie znam,daje 6-8 bhp. Jest jeszcze możliwość wstawienia chipa w krakowie za 1100 zł,który daje 12-14bhp i 14-18 Nm. Mimo wszystko 8 koni i 15NM w N/A to już daje odczuwalną różnicę :D
daniel - Czw Lut 08, 2007 11:08

Ja mam u siebie uszczelkę Hondaty

http://www.ecu-performance.com.pl/new/cai.htm

tomczo - Czw Lut 08, 2007 11:12

Właśnie obczaiłem na eltecu,że za 550 zł zrobią mi kompletny dolot. W zwuązku z tym,że nie mam teraz 1500 zł na kompletny układ wydechowy,uważam ,że zarówno dla mnie,jak i dla sxarxa to dobre rozwiązanie :D Od 5 do 10 % przyrostu za 550 zł to jest coś :D W moim przypadku będzie to od 7 do 15 koni :D Ja bym się pisał na coś takiego. No chyba,że znajdziecie coś lepszego za podobną kasę :)
KOSA - Czw Lut 08, 2007 11:14

tomczo napisał/a:
Właśnie sprawdziłem,że to co podałem jest troszkę zawyżone :mad: Tak naprawdę to wydech viga daje 7-9 bhp i 15 NM. Tyle podaje wykonawca tego. Myśle że za te 1100zł robią cały wydech od kolektora do końca. Sam kolektor supersprinta,którego ceny nie znam,daje 6-8 bhp. Jest jeszcze możliwość wstawienia chipa w krakowie za 1100 zł,który daje 12-14bhp i 14-18 Nm. Mimo wszystko 8 koni i 15NM w N/A to już daje odczuwalną różnicę :D


kolektor daje najwiecej ale musi być połaczony ze zrobionym już wydechem, zamiast chipa ja bym wołał podpiąć smt (z wystrojeniem ok 600-800zł), jak byś zrobił dobrze cały wydech z kolektorem, dolot i wstroił, to przyrost w granicach 20% jest realny, przynajmniej takie wyniki osiągają najlepsze tjunery :D

daniel - Czw Lut 08, 2007 11:17

tomczo napisał/a:
Właśnie obczaiłem na eltecu,że za 550 zł zrobią mi kompletny dolot. W zwuązku z tym,że nie mam teraz 1500 zł na kompletny układ wydechowy,uważam ,że zarówno dla mnie,jak i dla sxarxa to dobre rozwiązanie :D Od 5 do 10 % przyrostu za 550 zł to jest coś :D W moim przypadku będzie to od 7 do 15 koni :D Ja bym się pisał na coś takiego. No chyba,że znajdziecie coś lepszego za podobną kasę :)


Powinieneś się jeszcze dowiedzieć, że kompletny układ wydechowy zaczyna się od kolektora, którego koszt w Eltecu to 2.000 zł.

daniel325 - Czw Lut 08, 2007 12:52

Witam ja od jakiegoś czasu podchodzę do spraw przyrostu mocy w procentach z dystansem ostatnio mam bmw 325 na seryjnym układzie wyciolem katalizatory i to dało rezultaty udało się urwać prawie 0,5s do setki, jakiś czas temu pomysllem poeksperymentuje i zrobię kompletny wydech żeby nie kombinować z baranami bo wiele firm jest mocnych ale w teorii dąłem barany od m3 (wszyscy zgodnie twierdza ze sa najlepsze i najlepiej wyliczone ;)



po konsultacjach i namowa kilku znanych firm postanowiłem zmienić średnice wydechu z 48 mm na 54 mm(bo taka średnice ma wylot w baranach i ten wymiar miał być po wyliczeniach idealny) wydech miał być głośny wiec za namowa el-teca wsadziłem w niego strumienice bardziej jako tłumik przelotowy niż poganiacz spalin (ale jak miał być eksperyment to eksperyment) ulter orobił mi dedykowany tłumik końcowy wszystko zapiolem poskładałem rury gdzie się dało pogiolem z zachowaniem średnicy pospawałem



i założyłem czekałem kilka dni na test drogowy bo śniegu było w h... w końcu się udało wynik czasy bez zmian ;( J wszystko taj jak było (totalna klapa) oczywiście oprócz dźwięku wiec teraz wniosek w wolnosacym silniku znacząca poprawę jest uzyskać bardzo ciężko, ale wkrótce zrobię kolejny wydech według innej koncep. http://mgmotorsport.pl/fo...2.8/photo1.html wraz z tym X PYPE jeżeli mialbym polecic jakaś firme to stawial bym własnie na nich http://mgmotorsport.pl/

Misiek_lbn - Czw Lut 08, 2007 13:16

ja właśnie myślałem jak już tylko o środkowym i końcowym wydechu, a za bardzo nie pchać się w kolektor bo za duży koszt... poza tym corsa nie będzie tym samochodem(chyba :P ) w który włożę tyle kaski i serca więc myślę tylko o lekkich zmianach typu dolot i zawiecha dla przyjemniejszej jazdy...
wilku - Czw Lut 08, 2007 13:22

popytaj sie jeszcze w kwas-mecie tez robia dobre wydechy


http://www.kwasmet.fdf.pl/index.php?p=2

KOSA - Czw Lut 08, 2007 13:26

Daniel325 nie wiem kto Ci doradził wsadzić strumiennice :wow: , toż to może ci zabijać moc jak się patrzy...., wywal najpierw strumiennice i wstaw w jej miejsce tłumik przelotowy, poza tym takie mierzenie czasu na ulicy jest mało miarodajne... mając wykres z hamowni dopiero można coś powiedzieć
daniel325 - Czw Lut 08, 2007 14:04

KOSA napisał/a:
Daniel325 nie wiem kto Ci doradził wsadzić strumiennice :wow: , toż to może ci zabijać moc jak się patrzy...., wywal najpierw strumiennice i wstaw w jej miejsce tłumik przelotowy, poza tym takie mierzenie czasu na ulicy jest mało miarodajne... mając wykres z hamowni dopiero można coś powiedzieć

To mail być tłumik testowy wiec taki jest (żeby cos przetestowac trzeba sprawdzic wszystkie mozliwosci strumienica zarówno wykonanie jak i doradztwo EL-TEC) tak jak pisalem miale słuzyc jako tłumik ,co do testowania na ulicy masz racje jednak jeżeli wrunki sa podobne czyli jest sucho g-tech wychwyci ruznice (jeżeli oczywiście taka jest)jezeli nadal dostaje od kolegi identyczne baty to tez wiem ze nic sie nie zmienilo hamownia jest oczywiście niepor. lepszym rozwiązaniem ale .... tak czy siak będzie dalszy ciąg tych testów tym razem będzie za kolektorem X PYPE dwa tłumiki przelotowe i końcowy średnica nadal 54mm

tomczo - Czw Lut 08, 2007 15:22

daniel napisał/a:
Powinieneś się jeszcze dowiedzieć, że kompletny układ wydechowy zaczyna się od kolektora, którego koszt w Eltecu to 2.000 zł.
Wiem o tym. Dlatego ja chciałbym sobie zrobić tylko kompletny dolot w eltecu :)
MicO - Czw Lut 08, 2007 16:11

widze panowie ze wiekszosc tylko pisze o procentach i koniach i niutkach... Za 550zl efekt bedzie tak na prawde zaden ! Układ wydechowy jak okreslil jeden ze starszych polskich "mechanikow" zaczyna sie na zaworach wydechowych a konczy na koncowce ostatniego tlumika.. Tak wiec modyfikacja od konca kolektora do ostatniego tlumika raczej nic nie pomoze.. mysle ze nawet popsuje.. jak sie bawic w modyfikacje to tylko komplet.. nie wiem czy mam racje (tutaj specjalisci mnie poprawia ewentualnie) ale modyfikacja ukl. wydechowego powinna isc w parze w modyfikacja ukl. dolotowego.. Na Twoim miejscu jezeli decydowalbym sie na "dlubanie" autka to tylko na zasadzie oddania auta do zakladu gdzie zrobia ci wszystko na raz.. Obaj macie auta typowo rajdowe.. szukajcie wydechu i dolotu od rajdowki.. wg mnie najlepsze rozwiazanie
KOSA - Czw Lut 08, 2007 16:43

Daniel325: na pewno strumiennica nie zadziała jak tłumik.... jej działanie może być pozytywne ale bardzo trudno w to utrafić bez odpowiednich obliczeń
nie wiem natomiast jak będzie działał ten X-pipe bo nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie, ale w necie czytałem wiele sprzecznych opini, oby u Ciebie dał przyrost :spoko:
jeszcze pytanie: a czy w ostatnim tłumiki masz wsadzony silencer??

Cytat:
Za 550zl efekt bedzie tak na prawde zaden
a skąd wiesz?? czasami za 2 zł można mieć przyrost 5km....
Cytat:
Układ wydechowy jak okreslil jeden ze starszych polskich "mechanikow" zaczyna sie na zaworach wydechowych a konczy na koncowce ostatniego tlumika.. Tak wiec modyfikacja od konca kolektora do ostatniego tlumika raczej nic nie pomoze.. mysle ze nawet popsuje.. jak sie bawic w modyfikacje to tylko komplet.. nie wiem czy mam racje (tutaj specjalisci mnie poprawia ewentualnie) ale modyfikacja ukl. wydechowego powinna isc w parze w modyfikacja ukl. dolotowego.. Na Twoim miejscu jezeli decydowalbym sie na "dlubanie" autka to tylko na zasadzie oddania auta do zakladu gdzie zrobia ci wszystko na raz..

jeżeli ma się kase to można od razu zrobić wszystko ale nie widze powodu dlaczego nie można by robic modyfikacji stopniowo.... jasne jest że wydech zaczyna się od zaworu, ale to nie znaczy że trzeba wszystko poprawiać...., na przykład samo wycięcie katalizatora może dać spory przyrost (w sr20 ok 5km), tak samo inne modyfikacje przeprowadzone prawidłowo dadzą pozytywny efekt....
Cytat:
Obaj macie auta typowo rajdowe.. szukajcie wydechu i dolotu od rajdowki.. wg mnie najlepsze rozwiazanie

zuważ tylko że auta rajdowe mają juz przeprowadzone inne modyfikacje i pod nie mają obliczony dolot wydech a to nie koniecznie będzie korzystne

daniel - Czw Lut 08, 2007 17:33

Bez strojenia, i tak to nie wiele da :mrgreen:
KOSA - Czw Lut 08, 2007 17:41

daniel napisał/a:
Bez strojenia, i tak to nie wiele da :mrgreen:


no ale zawsze można cos urwać.... na pewno w N/A nie można się spodziwać przyrostów nie wiadomo jakich
w sumie teraz świnka to nie jest duży wydatek bo ze strojeniem mozna się zamknąć w 800zł a i samą świnką można podciągnąć pare KM i NM

siwy - Czw Lut 08, 2007 17:42

ale pieprzenie od rzeczy w tym temacie nastepuje.
udowodnione zostalo naukowo że:

zmieniajac poszczegolne elementy wydechu strumiennica jest ok a nawet bardzo fajna wstawiajac ja w miejsce katalizatora. ALE wstawiajac RURKE tej samej srednicy uzyskujemy JESZCZE LEPSZY PRZYROST. Tlumikow nie montujemy zadnych bo sa za ciezkie ;) a do jazdy na codzien przelotowe, najwazniejszy w wyciszaniu jest tlumik tylny. Wydech caly tej samej srednicy od kolektora wydechowego do konca.
co do kolektorow wydechowych to warto zaaplikowac cos sprawdzonego, rekomendowanego, tak jak napisal Mico czesc uzywana przez rajdowcow. wystarczy sie wysilic w anglojezycznych sklepach i poszperac.


co do dolotow. rowniez nalezy najpierw zerknac w oferte czegos dedykowanego, a allegro to ja odradzam, bo porzadnych rzeczy nikt tam nie sprzedaje po 10 sztuk :fucku:
przykladowo stozek APEXI kosztuje jakies 200 funtow, ale JAKI TO FILTR!! KN przy tym to sito nie filt.
sa rozne doloty, zawsze mozna sie tym pobawic, ale jak sie nie ma o tym pojecia, to lepiej samemu nie pchac lap bo mozna narobic sobie biedy nieodpowiednim montazem (nie chce mi sie wymieniac z czym sie juz spotkalem).

Dopiero wtedy gdy nie znajdziemy nic profi to mozemy sobie pozwolic na dorabianie czego kolwiek i oddawanie do firm ktore nam cos zrobia od podstaw i bezwzglednie im zaufac.

I tak jak Mico powiedzial dolot zaczyna sie od poczatku rury doprowadzajacej powietrze do gniazd zaworowych dolotowych, a wydech od wydechowych do ostatniego mm ukladu wydechowego.
to sa proste zasady.
i nie pisz mi tu o jakichs X pipeach bo to chwyty marketingowe bzdury takie jak te strumiennice wszystkie. PROSTA RURA, jak najmniej spawow, dobrze gięta odpowiednia srednica i pozamiatane.
Podobne reguly tycza sie ukladu dolotowego, ale tutaj gra rowniez role dlugosc dolotu.
ale ze to temat o wydechach a nie o strojeniu i dolotach to nie bedziemy pisac dalej.


EDIT:
chcialem tu dopisać bo pominalem istotna rzecz przy opisywaniu kolektora, wazne jest tez jaki on jest czy 4-2-1 czy 4-1 i ogolnie jego ksztalt.

KOSA - Czw Lut 08, 2007 17:47

siwy ale pieprzysz....
skoro nie wiesz jaką role spełnia tłumik przelotowy w N/A i wogóle w silnikach spalinowych to nie pisz takich bzdur, że najlepszym rozwiązaniem jest prosta rura bez tłumików....

siwy - Czw Lut 08, 2007 17:53

Dobra kolesie to sobie gadajcie o procencikach ktore Wam urosna, zaraz sie okaze ze wydech + dolot to przyrost mocy +50%
KOSA napisał/a:
siwy ale pieprzysz....
skoro nie wiesz jaką role spełnia tłumik przelotowy w N/A i wogóle w silnikach spalinowych to nie pisz takich bzdur
ok sory mistrzu, to ja sie nie wtracam w takim razie.
dam Ci tylko 2 pln i daj mi 5KM.
i jeszcze

wilku - Czw Lut 08, 2007 18:04

rezystorek na allegro :D za 3 zł daje 20 KM :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:


sory ale nie mogłem sie powstrzymac :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

Kamil - Czw Lut 08, 2007 18:06

KOSA napisał/a:
bo ze strojeniem mozna się zamknąć w 800zł


za 800zł swinia i strojenie ?? To chyba Rysio z tym Kamilem w garazu będzie stroił :D :haha: :haha: :haha:

MACIOR - Czw Lut 08, 2007 18:35

Kamil napisał/a:
KOSA napisał/a:
bo ze strojeniem mozna się zamknąć w 800zł


za 800zł swinia i strojenie ?? To chyba Rysio z tym Kamilem w garazu będzie stroił :D :haha: :haha: :haha:



Nie, taki jeden pijak z Krakowa.

Co do tego waszego wydechu to Corsa GSI zioma rekina ma 2 sondy, czyli wydech robiony na pałe przez jakichś spawaczy z miasta stołecznego mija się z celem. Wywalenie kata też piiiii ciężka sprawa, pozatym nowe ople mają strasznie pokurwioną elektornikę która może zdupić auto nawet jak założymy stożek i zmieniony dolot (zmniejszona pojemność układu). Jak koniecznie chcesz ten dolot kup sobie wkładkę filtra K&N, chcesz buczenie zamontuj sobie jakiś końcowy. Do modyfikacji tego auta bez grubego portfela niepodchodź bo napotkasz same problemy. Jak masz wsadzić w to auto 3-4tysie za 10-15km to sobie odpuść, zostaw sobie to auto do wożenia pupy. Za zaoszczędzoną kase poszukaj sobie drugiego auta do dłubania, przynajmniej jak coś powalony to niebędziesz płakał, że nie masz czym przemieszczać tyłka z punku A do B i szkał mechaniora który zrobi auto szybko i tanio. Na koniec mówienie, że dolot da 10-15% a wydech tyle samo to ja jutro jade do tej firmy, jak dadzą mi na piśmie, że deklarowane przez nich wartości ulegną poprawie to git, jak na rolkach wyjdzie coś mniej to zawijam wydech i swoje pieniądze.

daniel325 - Czw Lut 08, 2007 19:19

macior ma racje własnie to próbowałem wytłumaczyc ale troche pokretnie mi to wyszlo :> te procentowe zapewnienie sa do bani
cymbur01 - Czw Lut 08, 2007 19:46

widze ze tu koledzy za grosze mocy dodaja :D ja mam taka monete z Bosni i Hercegowiny i na niej jest napisane 5 i pod piatka pisze KM i woze ja w samochodzie normalnie lepsze to niz turbo :fucku:
MACIOR - Czw Lut 08, 2007 20:28

cymbur01 napisał/a:
widze ze tu koledzy za grosze mocy dodaja :D ja mam taka monete z Bosni i Hercegowiny i na niej jest napisane 5 i pod piatka pisze KM i woze ja w samochodzie normalnie lepsze to niz turbo :fucku:


... a ja mam naklejki Powered By Techmax, normalnie +10km na koło :mrgreen:

wilku - Czw Lut 08, 2007 20:29

MACIOR napisał/a:
pozatym nowe ople mają strasznie pokurwioną elektornikę która może zdupić auto nawet jak założymy stożek i zmieniony dolot (zmniejszona pojemność układu).



fakt ja usiebie załozyłem stozek i staszna padaka tylko go zamuliło :(

Kamil - Czw Lut 08, 2007 20:35

MACIOR napisał/a:
cymbur01 napisał/a:
widze ze tu koledzy za grosze mocy dodaja :D ja mam taka monete z Bosni i Hercegowiny i na niej jest napisane 5 i pod piatka pisze KM i woze ja w samochodzie normalnie lepsze to niz turbo :fucku:


... a ja mam naklejki Powered By Techmax, normalnie +10km na koło :mrgreen:


A ja mam koło Cupry jeszcze "R" to mi z 15KM dodało :D :D

Misiek_lbn - Czw Lut 08, 2007 20:52

Jak chcesz wiedzieć czy ci dodało 15 to spróbuj na mnie :P Zobacze wreszcie czy to moje jako tako lata a i Ty zobaczysz jak Iza :>
KOSA - Czw Lut 08, 2007 21:13

Kamil napisał/a:
KOSA napisał/a:
bo ze strojeniem mozna się zamknąć w 800zł


za 800zł swinia i strojenie ?? To chyba Rysio z tym Kamilem w garazu będzie stroił :D :haha: :haha: :haha:


http://kfak.net/sprzedam/smt6.htm +
strojenie z podłączeniem w Toma Racing to 300zł (tak chyba ostatnio było o ile dobrze pamiętam), można i taniej ale to jedyna z firm jaka przyszła mi na myśl

MicO - Czw Lut 08, 2007 21:15

oj... oj... oj... bicie piany ! chcesz zrobic mody to zrobisz...

co do tych rajdowek to N grupa.. mod. wydechu i dolotu + elektronika i nic wiecej tam nie mozesz zrobic.. tak wiec rozwiazanie nadal uwazam za dobre !

Kamil - Czw Lut 08, 2007 21:25

sharxhunter napisał/a:
Jak chcesz wiedzieć czy ci dodało 15 to spróbuj na mnie :P Zobacze wreszcie czy to moje jako tako lata a i Ty zobaczysz jak Iza :>


Niestety nie bawi mnie jazda ok 150km/h po śliskiej nawierzchni ;) Poczekaj do wiosny
A ile mam to doskonale wiem :) i bez rewelacji ;)

TTomek - Czw Lut 08, 2007 21:40

MACIOR napisał/a:
... a ja mam naklejki Powered By Techmax, normalnie +10km na koło :mrgreen:


ss-ij :mrgreen: :mrgreen: ona daje dokładnie 7,5% przyrostu mocy i momentu na oś :spoko: :spoko: :spoko: przecież było mierzone po nalepieniu na jedną szybę a później na drugą ( ta na prawej szybie dała wieksze przyrosty)

MACIOR napisał/a:
Nie, taki jeden pijak z Krakowa.

Co do tego waszego wydechu to Corsa GSI zioma rekina ma 2 sondy, czyli wydech robiony na pałe przez jakichś spawaczy z miasta stołecznego mija się z celem. Wywalenie kata też piiiii ciężka sprawa, pozatym nowe ople mają strasznie pokurwioną elektornikę która może zdupić auto nawet jak założymy stożek i zmieniony dolot (zmniejszona pojemność układu). Jak koniecznie chcesz ten dolot kup sobie wkładkę filtra K&N, chcesz buczenie zamontuj sobie jakiś końcowy. Do modyfikacji tego auta bez grubego portfela niepodchodź bo napotkasz same problemy. Jak masz wsadzić w to auto 3-4tysie za 10-15km to sobie odpuść, zostaw sobie to auto do wożenia pupy. Za zaoszczędzoną kase poszukaj sobie drugiego auta do dłubania, przynajmniej jak coś powalony to niebędziesz płakał, że nie masz czym przemieszczać tyłka z punku A do B i szkał mechaniora który zrobi auto szybko i tanio. Na koniec mówienie, że dolot da 10-15% a wydech tyle samo to ja jutro jade do tej firmy, jak dadzą mi na piśmie, że deklarowane przez nich wartości ulegną poprawie to git, jak na rolkach wyjdzie coś mniej to zawijam wydech i swoje pieniądze.


AMEN...
na tym powinna zakonczyć sie dyskusja...
dłubanie smt przy restrykcji EURO 4 w Oplu skonczy sie paleniem checka po kiluset km a po kilku tysiacach adaptacje w kompie rozjadą sie jak w aucie na gazolinie i będzie wymagany kolejny fundusz (masa $$$) na to aby sterowanie wtryskiem ogarnęło się od poczatku i nie jarało dwa razy tyle paliwa (i nie pisze tu o zwykłym kasowaniu błedu )...

daniel - Pią Lut 09, 2007 10:11

A da się zrobić, wydech o większej średnicy, ale żeby nie był głośniejszy od seryjnego?
KOSA - Pią Lut 09, 2007 10:20

daniel napisał/a:
A da się zrobić, wydech o większej średnicy, ale żeby nie był głośniejszy od seryjnego?


pewnie że się da, ale w N/A bez oblicznia to może pogorszyć sprawe

siwy - Pią Lut 09, 2007 10:35

daniel napisał/a:
A da się zrobić, wydech o większej średnicy, ale żeby nie był głośniejszy od seryjnego?
wszystko zalezy od tego jak zaprojektujesz kolektor wydechowy i jak rozmiescisz tlumiki, jakie to beda tlumiki, jaka beda mialy siatke, pojemnosc, grubosc wlokna (pewnie nie fachowo mowie ale co mi tam - nie znam sie).
agrabsabi - Sob Lut 10, 2007 19:01

tomczo napisał/a:
Właśnie obczaiłem na eltecu,że za 550 zł zrobią mi kompletny dolot. W zwuązku z tym,że nie mam teraz 1500 zł na kompletny układ wydechowy,uważam ,że zarówno dla mnie,jak i dla sxarxa to dobre rozwiązanie Od 5 do 10 % przyrostu za 550 zł to jest coś W moim przypadku będzie to od 7 do 15 koni Ja bym się pisał na coś takiego. No chyba,że znajdziecie coś lepszego za podobną kasę

jeśli chcesz zmieniać dolot u siebie to zostaje ci niestety tylko El-tec ewentualnie Techmax u nas w Lublinie :roll:

K&N nie przewiduje "kita" do twojego rocznika :( niestety dopiero od 97`
tak więc możesz ewentualnie kupić wkładeczkę k&n za 180pln co może nawet lepiej zadziałać w twoim 16V silniczku :spoko:
oczywiście zdania są podzielone i sceptycy takiego rozwiązania twierdzą że po załóżeniu wkładki nie odczuli różnicy w dynamice auta :roll: ale ja znam też i te pozytywne opinie :spoko:
no i myśę że różnice zdań co do zastosowania wkładki wynikają ze stanów technicznych aut w jakich były one stosowane :roll:

no bo trudno żeby wkładka coś dała w aucie które ma 300000km zamulone wtryskiwacze, dojechaną pompę, źle ustawiony zapłon, zużyte sprzęgło itd, itp nawet jeśli ma 2.5 pojemności :roll: tacy zawsze będą mówili że to nic nie daje :D

a jeśli chodzi o El-teca to w linku jest kontakt :spoko:
zamiast gdybać wystarczy zadzwonić i popytać i będzie wiadomo czy z filtrem czy bez a jeśli tak to czy k&n, pipercross, green czy inny, czy z rurami czy bez czy kolektor polerowany czy nie i czy może wtryskiwacze bardziej wydajne dają czy nie :>

wszystko tam powiedzą a jeśli chodzi o te procenty przyrostów to na każdej reklamowej stronie można to znaleźć :> nawet w Masters Tuning ;) a nikt nie zarzuci że są źli


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group