|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
|
Park Techniczno - Serwisowy - Jak przygotować element do lakierowania.
siwy - Sro Sty 31, 2007 01:08 Temat postu: Jak przygotować element do lakierowania. Witajcie.
Chcialbym sie pokusic o stworzenie poradnika, jak odnowić i przygotować jakiś element blacharski do lakierowania.
czyli zaczynamy renowację część pierwsza.
Czyli jak zabrać się do obczyszczenia błotnika, drzwi, klapy i przygotowania go do lakierowania? Prosze o rady, lacznie z ziarnistoscia papieru sciernego, srodkami i moze jakies fotostory? jak mam postapic gdy mam ubytki lakieru, natrafiam na rdzę, są gnioty?
wdzieczny bede za kazda KONKRETNA rade.
dziekuje
bodek - Sro Sty 31, 2007 01:15
Musimy zmatowić całą powierzchnię bardzo dokładnie. W tym celu bierzemy drobnoziarnisty papier ścierny (najlepiej owinąć na drewnianym klocku) i na mokro delikatnie szlifujemy nim całą powierzchnię, aż będzie matowa. Następnie czyścimy dokładnie benzyną ekstrakcyjną.
siwy - Sro Sty 31, 2007 01:34
spoko ale jaki papier?
Kamil - Sro Sty 31, 2007 03:06
a więc...
W Twoim przypadku polecił bym wybadać wszelkie większe nierówności, wyczyszczenie ich z ewentualnych zabrudzeń i korozji (jeśli taka występuje). Oczywiście najlepiej było by takie elementy punktowo wypiaskować. Jeśli nie masz dostępu do piaskarki, polecam szczotkę drucianą o niewielkiej średnicy zakładanej na wiertarkę.
W przypadku miejsc o zaawansowanej korozji, dodatkowo możesz po uprzednim odtłuszczeniu zastosować odrdzewiacz (np. Brunox Epoxy).
Po wyschnięciu, na powstałe ubytki zastosuj szpachlę. Szpachluj warstwami, aby nie nakładać zbyt grubych powłok.
Jeśli chodzi o szpachlę dostępnych jest kilka jej rodzajów.
W Twoim przypadku jesli są lekkie gnioty możesz z powodzeniem zastosować szpachlę uniwersalną.
Po wyschnięciu, zeszlifuj szpachlę do równej powierzchni. Zakładam, że nie dysponujesz odpowiednią szlifierkę oscylacyjną.
W takim wypadku z powodzeniem możesz użyć papieru ściernego na "klocku" polerskim (klocku do szlifowania).
Staraj nię nie szlifować "ręcznie", gdyż uzyskasz nierówną powierzchnię.
Szpachlę w końcowym etapie szlifowania postaraj się "dopracować" stosując papier o gramaturze ok. 800. Pozbędziesz się wówczas głębokich rys, których zwykle nie przykrywa lakier (szczególnie w przypadku lak. metalizowanych i perłowych).
Na zeszlifowaną szpachlę nanieś odpowiedni podkład. Polecam "szary Glasurit". Bardzo dobry jakościowo, jednak ma to odzwierciedlenie w cenie.
Podkład po wyschnięciu również spoleruj na mokro przy użyciu klocka i papieru wodnego (jakieś 800 g.)
Po wyschnięciu możesz przygotować się do położenia lakieru.
_________________________________________________________
A jeśli chodzi jeszcze odrazu dodam o polerowanie samochodu
mycie (najlepiej szamponem bez żadnego wosku)
-benzyna ekstrakcyjna na zanieczyszczenia trwałe
-jeżeli lakier jest mocno matowy lub ma głębsze rysy - papier 2000 - i tu ważna rzecz - przed przetarciem papierem lakier musi być idealnie czysty - żadnych kamyczków malutkich itp. Ja ścieram papierem cały czas w delikatnym stumieniu wody z węża - ścier lakieru spływa i nie rysuje powierzni. Jak chcesz zobaczyć różnicę w polerowaniu z przetarciem papierem lub bez to przetrzyj np jedne drzwi pod listwą.
-no i polerowanie - ścier jeśli było przecierane papierem dokładnie spłukać - lakier musi być czyściutki
-na suchy lakier natryskujemy wody psikaczem do kwiatów - ale nie za dużo - lekko zrosić
-gąbkę polerską również - można zmoczyć i wycisnąć
-pastę rozprowadzić na gąbce płaskim czymś
-na początku wolne obroty i rozprowadzić pastę - na szybkich zacznie chlapać gdzie popadnie
-kilka razy raz przy razie polerujemy - ja nie polerowałem nigdy do sucha...
-moja metoda na ścieranie jest taka - najpierw pierwsza szmata i z grubsza ściągam pastę, drugą poleruję do końca. Na spłukiwaniu się zawiodłem bo potem bardzo ciężko mi było zetrzeć cieniutką warstwę która pozostała - jakby się mazało/
-po dopolerowaniu wąż i spłukiwanie spomiędzy uszczelek klamek itp - jak zaschnie bardzo ciężko usunąć.
-mimo pogłosek że bardzo łatwo to zrobić nie udało mi się jeszcze przetrzeć nigdzie lakieru.
-no i po myciu albo powtórzyć zabieg jeśli efekt nie zadawala, albo wosk.
[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:46 pm ]
Super Kamil, czegos takiego wlasnie oczekiwalem! Dziekuje!
Paweel - Sro Sty 31, 2007 07:57
zapraszam do mnie na przyuczenie do zawodu
[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:47 pm ]
dzieki za propozycje, ale wystarczy ze ciezko mi sie z moim elementem poruszac, jest dość spory.
misiek - Sro Sty 31, 2007 10:47
Paweel napisał/a: | zapraszam do mnie na przyuczenie do zawodu |
Ja bym popatrzyl nie tyle na lakierowanie co na spawanie
Twoja odpowiedź jest niezgodna z zasadami Jeśli nie zmienisz swojego postu, dostaniesz OSTRZEŻENIE, lub zablokujemy Ci konto. |
[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:48 pm ]
temat traktuje o lakierowaniu, nie o spawaniu, wiec z laski swojej nie zaczynaj OT
lexy - Sro Sty 31, 2007 10:57
jeśli juz przygotowujesz do lakierowania element,do dociera sie go papierem 2000!!! a nie 800 Kamil ,
[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:48 pm ]
spoczko Lexy dzieki za wskazowke, wybiore pewnie cos po srodku, na poczatku 800 pozniej mniejsza grammature
Juzek - Sro Sty 31, 2007 11:05
lexy napisał/a: | jeśli juz przygotowujesz do lakierowania element,do dociera sie go papierem 2000!!! a nie 800 Kamil , |
2000 to przesada... 800 jest oK
2000 na wode to mozna pomalowany element (np jak jakis wlosek czy inny smiec sie przyklei, zaciek...) podetrzec zeby go wypolerowac
Kamil - Sro Sty 31, 2007 11:23
2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami
Paweel - Sro Sty 31, 2007 15:10
lexy napisał/a: | jeśli juz przygotowujesz do lakierowania element,do dociera sie go papierem 2000!!! a nie 800 Kamil ,
[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:48 pm ]
spoczko Lexy dzieki za wskazowke, wybiore pewnie cos po srodku, na poczatku 800 pozniej mniejsza grammature |
pogratulować siły w rękach i samozaparacia ... papierem 2000 to sie matuje lakier przed polerowaniem ... a nie podkład pod lakier ...
lexy - Sro Sty 31, 2007 15:10
Kamil napisał/a: | 2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami |
to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda
ja njpierw jade 800np:-ale przed samym polozeniem bazy docieram chwilke 2000-jak ma byc idealnie to uwazam ze tak trzeba zrobic
Paweel - Sro Sty 31, 2007 15:12
lexy napisał/a: | Kamil napisał/a: | 2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami |
to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda |
pokażesz mi ?
nie wiem czy wiesz ale pier... sz głupoty bo NIKT w normalnym zakładzie nie dociera podkładu 2000 ... NIKT
lexy - Sro Sty 31, 2007 15:14
Paweel napisał/a: | lexy napisał/a: | Kamil napisał/a: | 2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami |
to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda |
pokażesz mi ?
nie wiem czy wiesz ale pier... sz głupoty bo NIKT w normalnym zakładzie nie dociera podkładu 2000 ... NIKT |
wyrazilem swoje zdanie-nie musisz postepowac tak jak ja!!!kazdy robi jak uwaza,pozatym u mnie w naleczowie jest 2 bardzo dobrych lakierników i tak robi!chyba ze ty duze fiaty lakierujesz i nikt sie do tego nie przyczepi-to twój problem
Paweel - Sro Sty 31, 2007 15:17
lexy napisał/a: | Paweel napisał/a: | lexy napisał/a: | Kamil napisał/a: | 2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami |
to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda |
pokażesz mi ?
nie wiem czy wiesz ale pier... sz głupoty bo NIKT w normalnym zakładzie nie dociera podkładu 2000 ... NIKT |
wyrazilem swoje zdanie-nie musisz postepowac tak jak ja!!!kazdy robi jak uwaza |
to ja Ci powiem że źle robisz bo lakier sie nie bedzie trzymał bo powierzchnia podkładu bedzie za gładka i odpadnie
jak dla mnie eot
lexy - Sro Sty 31, 2007 15:19
jakos znam ludzi co tak robia i nic nie odpada!!powierzchnia ma być zamatowana a nie porysowana.JA napisalem ze przed samym polozeniem lakieru,a nie docieranie szpachli itp.
Paweel - Sro Sty 31, 2007 15:29
lexy napisał/a: | Paweel napisał/a: | lexy napisał/a: | Kamil napisał/a: | 2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami |
to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda |
pokażesz mi ?
nie wiem czy wiesz ale pier... sz głupoty bo NIKT w normalnym zakładzie nie dociera podkładu 2000 ... NIKT |
wyrazilem swoje zdanie-nie musisz postepowac tak jak ja!!!kazdy robi jak uwaza,pozatym u mnie w naleczowie jest 2 bardzo dobrych lakierników i tak robi!chyba ze ty duze fiaty lakierujesz i nikt sie do tego nie przyczepi-to twój problem |
wiesz co ... pokazać Ci samochód malowany przez jednego z tych masta ?
DOPIERO ZOBACZYSZ rysy ... żygać sie chce a za malowanie 3 elementów wziął 1200zeta
więc znowu "pitolisz głupoty"
QSY - Sro Sty 31, 2007 17:11
siwy troche nie w pore dałes temata jak bedzie cieplej to zrobie jakies fotostory przy okazji roboty old motorów
lexy - Sro Sty 31, 2007 17:17
Paweel napisał/a: | lexy napisał/a: | Paweel napisał/a: | lexy napisał/a: | Kamil napisał/a: | 2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami |
to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda |
pokażesz mi ?
nie wiem czy wiesz ale pier... sz głupoty bo NIKT w normalnym zakładzie nie dociera podkładu 2000 ... NIKT |
wyrazilem swoje zdanie-nie musisz postepowac tak jak ja!!!kazdy robi jak uwaza,pozatym u mnie w naleczowie jest 2 bardzo dobrych lakierników i tak robi!chyba ze ty duze fiaty lakierujesz i nikt sie do tego nie przyczepi-to twój problem |
wiesz co ... pokazać Ci samochód malowany przez jednego z tych masta ?
DOPIERO ZOBACZYSZ rysy ... żygać sie chce a za malowanie 3 elementów wziął 1200zeta
więc znowu "pitolisz głupoty" |
niech ci bedzie
siwy - Sro Sty 31, 2007 18:54
QSY napisał/a: | siwy troche nie w pore dałes temata jak bedzie cieplej to zrobie jakies fotostory przy okazji roboty old motorów | komu w droge temu trampki jest takie przyslowie
Panowie, dziekuje za piekne polemiki ktorych tutaj doznajecie, ale mozna to wszystko zawrzec w 2 postach, jeden przedstawia swoje, drugi swoje, a tak mamy juz 2ga strone tematu i jest balagan.
dzieki za wszystkie wypowiedzi
|
|