Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Jak przygotować element do lakierowania.

siwy - Sro Sty 31, 2007 01:08
Temat postu: Jak przygotować element do lakierowania.
Witajcie.

Chcialbym sie pokusic o stworzenie poradnika, jak odnowić i przygotować jakiś element blacharski do lakierowania.
czyli zaczynamy renowację część pierwsza.


Czyli jak zabrać się do obczyszczenia błotnika, drzwi, klapy i przygotowania go do lakierowania? Prosze o rady, lacznie z ziarnistoscia papieru sciernego, srodkami i moze jakies fotostory? jak mam postapic gdy mam ubytki lakieru, natrafiam na rdzę, są gnioty?

wdzieczny bede za kazda KONKRETNA rade.

dziekuje :)

bodek - Sro Sty 31, 2007 01:15

Musimy zmatowić całą powierzchnię bardzo dokładnie. W tym celu bierzemy drobnoziarnisty papier ścierny (najlepiej owinąć na drewnianym klocku) i na mokro delikatnie szlifujemy nim całą powierzchnię, aż będzie matowa. Następnie czyścimy dokładnie benzyną ekstrakcyjną.
siwy - Sro Sty 31, 2007 01:34

spoko ale jaki papier?
Kamil - Sro Sty 31, 2007 03:06

a więc...
W Twoim przypadku polecił bym wybadać wszelkie większe nierówności, wyczyszczenie ich z ewentualnych zabrudzeń i korozji (jeśli taka występuje). Oczywiście najlepiej było by takie elementy punktowo wypiaskować. Jeśli nie masz dostępu do piaskarki, polecam szczotkę drucianą o niewielkiej średnicy zakładanej na wiertarkę.
W przypadku miejsc o zaawansowanej korozji, dodatkowo możesz po uprzednim odtłuszczeniu zastosować odrdzewiacz (np. Brunox Epoxy).
Po wyschnięciu, na powstałe ubytki zastosuj szpachlę. Szpachluj warstwami, aby nie nakładać zbyt grubych powłok.
Jeśli chodzi o szpachlę dostępnych jest kilka jej rodzajów.
W Twoim przypadku jesli są lekkie gnioty możesz z powodzeniem zastosować szpachlę uniwersalną.
Po wyschnięciu, zeszlifuj szpachlę do równej powierzchni. Zakładam, że nie dysponujesz odpowiednią szlifierkę oscylacyjną.
W takim wypadku z powodzeniem możesz użyć papieru ściernego na "klocku" polerskim (klocku do szlifowania).
Staraj nię nie szlifować "ręcznie", gdyż uzyskasz nierówną powierzchnię.
Szpachlę w końcowym etapie szlifowania postaraj się "dopracować" stosując papier o gramaturze ok. 800. Pozbędziesz się wówczas głębokich rys, których zwykle nie przykrywa lakier (szczególnie w przypadku lak. metalizowanych i perłowych).

Na zeszlifowaną szpachlę nanieś odpowiedni podkład. Polecam "szary Glasurit". Bardzo dobry jakościowo, jednak ma to odzwierciedlenie w cenie.
Podkład po wyschnięciu również spoleruj na mokro przy użyciu klocka i papieru wodnego (jakieś 800 g.)

Po wyschnięciu możesz przygotować się do położenia lakieru.
_________________________________________________________
A jeśli chodzi jeszcze odrazu dodam o polerowanie samochodu
mycie (najlepiej szamponem bez żadnego wosku)
-benzyna ekstrakcyjna na zanieczyszczenia trwałe
-jeżeli lakier jest mocno matowy lub ma głębsze rysy - papier 2000 - i tu ważna rzecz - przed przetarciem papierem lakier musi być idealnie czysty - żadnych kamyczków malutkich itp. Ja ścieram papierem cały czas w delikatnym stumieniu wody z węża - ścier lakieru spływa i nie rysuje powierzni. Jak chcesz zobaczyć różnicę w polerowaniu z przetarciem papierem lub bez to przetrzyj np jedne drzwi pod listwą.
-no i polerowanie - ścier jeśli było przecierane papierem dokładnie spłukać - lakier musi być czyściutki
-na suchy lakier natryskujemy wody psikaczem do kwiatów - ale nie za dużo - lekko zrosić
-gąbkę polerską również - można zmoczyć i wycisnąć
-pastę rozprowadzić na gąbce płaskim czymś
-na początku wolne obroty i rozprowadzić pastę - na szybkich zacznie chlapać gdzie popadnie
-kilka razy raz przy razie polerujemy - ja nie polerowałem nigdy do sucha...
-moja metoda na ścieranie jest taka - najpierw pierwsza szmata i z grubsza ściągam pastę, drugą poleruję do końca. Na spłukiwaniu się zawiodłem bo potem bardzo ciężko mi było zetrzeć cieniutką warstwę która pozostała - jakby się mazało/
-po dopolerowaniu wąż i spłukiwanie spomiędzy uszczelek klamek itp - jak zaschnie bardzo ciężko usunąć.
-mimo pogłosek że bardzo łatwo to zrobić nie udało mi się jeszcze przetrzeć nigdzie lakieru.
-no i po myciu albo powtórzyć zabieg jeśli efekt nie zadawala, albo wosk.

[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:46 pm ]
Super Kamil, czegos takiego wlasnie oczekiwalem! Dziekuje!

Paweel - Sro Sty 31, 2007 07:57

zapraszam do mnie na przyuczenie do zawodu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:47 pm ]
dzieki za propozycje, ale wystarczy ze ciezko mi sie z moim elementem poruszac, jest dość spory.

misiek - Sro Sty 31, 2007 10:47

Paweel napisał/a:
zapraszam do mnie na przyuczenie do zawodu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja bym popatrzyl nie tyle na lakierowanie co na spawanie ;)

Twoja odpowiedź jest niezgodna z zasadami
Jeśli nie zmienisz swojego postu,
dostaniesz OSTRZEŻENIE, lub zablokujemy Ci konto.


[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:48 pm ]
temat traktuje o lakierowaniu, nie o spawaniu, wiec z laski swojej nie zaczynaj OT

lexy - Sro Sty 31, 2007 10:57

jeśli juz przygotowujesz do lakierowania element,do dociera sie go papierem 2000!!! a nie 800 Kamil :) ,

[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:48 pm ]
spoczko Lexy dzieki za wskazowke, wybiore pewnie cos po srodku, na poczatku 800 pozniej mniejsza grammature :)

Juzek - Sro Sty 31, 2007 11:05

lexy napisał/a:
jeśli juz przygotowujesz do lakierowania element,do dociera sie go papierem 2000!!! a nie 800 Kamil :) ,


2000 to przesada... 800 jest oK :spoko:

2000 na wode to mozna pomalowany element (np jak jakis wlosek czy inny smiec sie przyklei, zaciek...) podetrzec zeby go wypolerowac :)

Kamil - Sro Sty 31, 2007 11:23

2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi :) to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać :D
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami :)

Paweel - Sro Sty 31, 2007 15:10

lexy napisał/a:
jeśli juz przygotowujesz do lakierowania element,do dociera sie go papierem 2000!!! a nie 800 Kamil :) ,

[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:48 pm ]
spoczko Lexy dzieki za wskazowke, wybiore pewnie cos po srodku, na poczatku 800 pozniej mniejsza grammature :)



:wow: :wow: :wow: :wow:

pogratulować siły w rękach i samozaparacia ... papierem 2000 to sie matuje lakier przed polerowaniem ... a nie podkład pod lakier ...

lexy - Sro Sty 31, 2007 15:10

Kamil napisał/a:
2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi :) to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać :D
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami :)


to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda

ja njpierw jade 800np:-ale przed samym polozeniem bazy docieram chwilke 2000-jak ma byc idealnie to uwazam ze tak trzeba zrobic

Paweel - Sro Sty 31, 2007 15:12

lexy napisał/a:
Kamil napisał/a:
2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi :) to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać :D
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami :)


to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda




pokażesz mi ? :|


nie wiem czy wiesz ale pier... sz głupoty bo NIKT w normalnym zakładzie nie dociera podkładu 2000 ... NIKT

lexy - Sro Sty 31, 2007 15:14

Paweel napisał/a:
lexy napisał/a:
Kamil napisał/a:
2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi :) to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać :D
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami :)


to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda




pokażesz mi ? :|


nie wiem czy wiesz ale pier... sz głupoty bo NIKT w normalnym zakładzie nie dociera podkładu 2000 ... NIKT


wyrazilem swoje zdanie-nie musisz postepowac tak jak ja!!!kazdy robi jak uwaza,pozatym u mnie w naleczowie jest 2 bardzo dobrych lakierników i tak robi!chyba ze ty duze fiaty lakierujesz i nikt sie do tego nie przyczepi-to twój problem

Paweel - Sro Sty 31, 2007 15:17

lexy napisał/a:
Paweel napisał/a:
lexy napisał/a:
Kamil napisał/a:
2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi :) to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać :D
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami :)


to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda




pokażesz mi ? :|


nie wiem czy wiesz ale pier... sz głupoty bo NIKT w normalnym zakładzie nie dociera podkładu 2000 ... NIKT


wyrazilem swoje zdanie-nie musisz postepowac tak jak ja!!!kazdy robi jak uwaza



to ja Ci powiem że źle robisz bo lakier sie nie bedzie trzymał bo powierzchnia podkładu bedzie za gładka i odpadnie :haha: :haha: :haha: :haha:

jak dla mnie eot ;)

lexy - Sro Sty 31, 2007 15:19

jakos znam ludzi co tak robia i nic nie odpada!!powierzchnia ma być zamatowana a nie porysowana.JA napisalem ze przed samym polozeniem lakieru,a nie docieranie szpachli itp.
Paweel - Sro Sty 31, 2007 15:29

lexy napisał/a:
Paweel napisał/a:
lexy napisał/a:
Kamil napisał/a:
2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi :) to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać :D
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami :)


to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda




pokażesz mi ? :|


nie wiem czy wiesz ale pier... sz głupoty bo NIKT w normalnym zakładzie nie dociera podkładu 2000 ... NIKT


wyrazilem swoje zdanie-nie musisz postepowac tak jak ja!!!kazdy robi jak uwaza,pozatym u mnie w naleczowie jest 2 bardzo dobrych lakierników i tak robi!chyba ze ty duze fiaty lakierujesz i nikt sie do tego nie przyczepi-to twój problem



wiesz co ... pokazać Ci samochód malowany przez jednego z tych masta ?
DOPIERO ZOBACZYSZ rysy ... żygać sie chce a za malowanie 3 elementów wziął 1200zeta


więc znowu "pitolisz głupoty"

QSY - Sro Sty 31, 2007 17:11

siwy troche nie w pore dałes temata :mrgreen: jak bedzie cieplej to zrobie jakies fotostory przy okazji roboty old motorów :mrgreen:
lexy - Sro Sty 31, 2007 17:17

Paweel napisał/a:
lexy napisał/a:
Paweel napisał/a:
lexy napisał/a:
Kamil napisał/a:
2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi :) to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać :D
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami :)


to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda




pokażesz mi ? :|


nie wiem czy wiesz ale pier... sz głupoty bo NIKT w normalnym zakładzie nie dociera podkładu 2000 ... NIKT


wyrazilem swoje zdanie-nie musisz postepowac tak jak ja!!!kazdy robi jak uwaza,pozatym u mnie w naleczowie jest 2 bardzo dobrych lakierników i tak robi!chyba ze ty duze fiaty lakierujesz i nikt sie do tego nie przyczepi-to twój problem



wiesz co ... pokazać Ci samochód malowany przez jednego z tych masta ?
DOPIERO ZOBACZYSZ rysy ... żygać sie chce a za malowanie 3 elementów wziął 1200zeta


więc znowu "pitolisz głupoty"


niech ci bedzie

siwy - Sro Sty 31, 2007 18:54

QSY napisał/a:
siwy troche nie w pore dałes temata :mrgreen: jak bedzie cieplej to zrobie jakies fotostory przy okazji roboty old motorów :mrgreen:
komu w droge temu trampki jest takie przyslowie :)

Panowie, dziekuje za piekne polemiki ktorych tutaj doznajecie, ale mozna to wszystko zawrzec w 2 postach, jeden przedstawia swoje, drugi swoje, a tak mamy juz 2ga strone tematu i jest balagan.

dzieki za wszystkie wypowiedzi :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group