Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Lubelskie Firmy Motoryzacyjne - Chip Astra

kaczy - Sro Lut 14, 2007 13:24
Temat postu: Chip Astra
Witam, jestem zainteresowany chipem, ale nie bardzo wiem co, jak i dlaczego.
Najbardziej zależy mi na tym żeby zrobić coś z dolnymi obrotami, samochód zaczyna dopiero jechać gdy na obrotomierzu jest koło 4 tys rpm.
Mam silnik 2,0 OPC wolnossący, sportowe wałki i jeszcze inne jakieś tam pierdołki.
Jaka była by cena takiej przeróbki i co one by dały.

wilku - Sro Lut 14, 2007 16:05

moze nie jestem mechanikiem , ale moim zdaniem chip nie wiele da , poniewaz specyfikacja Twojego samochodu jest sportowa , jak wymieniłes ostrewałki itp co wiąze sie z tym ze samochod bedzie jechał dopiero na wyzszych obrotach , niestety to nie jest turbo zeby ciagnełood samego dołu :(


ale niech TTomek sie wypowie lepiej na ten temat :)

TTomek - Sro Lut 14, 2007 20:47

kaczy napisał/a:
Najbardziej zależy mi na tym żeby zrobić coś z dolnymi obrotami, samochód zaczyna dopiero jechać gdy na obrotomierzu jest koło 4 tys rpm.


kaczy napisał/a:
sportowe wałki i jeszcze inne jakieś tam pierdołki


jedno i drugie akurat nie idzie w parze i chip cudów nie zdziała.

żeby brało lepiej z dołu to wałki spowrotem seryjne i chip (niewielkie przyrosty ale niezła poprawa elastycznosci i przesuniecie charakterystyki momentu lekko w dół obrotów)
albo jak sam wspomniałeś gdzie indziej na wymiana na OPC po 2003...

bardzo zmieniła sie praca silnika po wymianie tych wałków???

MACIOR - Sro Lut 14, 2007 21:31

Można trochę poprawić ten dół regulowanymi kółeczkami, pokrecić i postroić, i tak cały dzień :mrgreen: TTomek w tej OPC siedzi jeszcze jakaś normalna elektrocznika ???
TTomek - Sro Lut 14, 2007 22:18

no siedzi jak na opla przystalo nienormalna :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

również jak na Opla z 2000 przystało wtryskiem i błyskiem steruje zapewne hybryda (czyli coś w czym nie można w cywilizowany sposób podłubać :D ) i pewnie ze dwie sondy lambda :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nie daję sobie rączki uciąć ale programowanie tylko przez złącze diag (pod warunkiem , że nie ma fabrycznego zatrzasku zabezpieczającego przed flashowaniem :( :( :( )

czyli utopia bo na allegro nie nabedzie się klona eproma za 50 zeta :haha: :haha:
a na wszystkie pozostałe mody elektronika pozwoli ale w dość wąskim zakresie :( :(

MACIOR - Sro Lut 14, 2007 22:22

Jezzo jak ja chwale pana naszego, że mam starego Volksagena w którym dłubiesz kablem z allegro za 15zeta :mrgreen:

Co do tego OPC to zostawić tak jak jest bo dłubanie u polskich tunerów będzie trwało wieki.

KOSA - Sro Lut 14, 2007 22:23

domyślam się że jak neue elektrische to świnka też na nic nie poradzi i jedynie mogą się mapy rozjechać w seryjnym ecu....
ja bym najpierw to schamował i zobaczył jak wygląda krzywa, bo może wystarczy naprawić serie 8)

TTomek - Sro Lut 14, 2007 22:33

świnka oczywiscie spowoduje nieustanne walenie kierowcy po oczach "żółtym światełkiem"...chyba ze zrobi sie to bardzo delikatnie (ale jaki wtedy to ma sens? )

MACIOR napisał/a:
Jezzo jak ja chwale pana naszego, że mam starego Volksagena w którym dłubiesz kablem z allegro za 15zeta :mrgreen:


to były czasy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nadal upieram sie , że "zieloni" powinni siedziec na Antarktydzie i zajmować sie spychaniem wielorybów z kry do wody a nie wpie%#ać sie w motoryzację...

kaczy - Czw Lut 15, 2007 00:34

Cytat:
bardzo zmieniła sie praca silnika po wymianie tych wałków???


te wałki wymienione zostały przez OPC i reszta tych spraw tj. zawieszenie i hamulce, nie znam sie zabardzo, a i jeszcze jest całkiem inny wydech. To jest przerobiony silnik x20xev z oznaczeniem x20xer

[ Dodano: Czw Lut 15, 2007 12:38 am ]
mam jeszcze jeden dylemacik, zagieły mi sie zdeka kolektory bo w coś przy*****em. Wpływa to w jakiś sposób na moc i jak to naprawić.
Zainstalowałem sobie strumiennice w miejsce tłumika środkowego, ale teraz nie wiem czy był to dobry wybór. Z tego co słyszałem to kilku gości montowało sobie środkowy w zwykłych astrach właśnie z OPC

TTomek - Czw Lut 15, 2007 23:57

kaczy napisał/a:
mam jeszcze jeden dylemacik, zagieły mi sie zdeka kolektory bo w coś przy*****em. Wpływa to w jakiś sposób na moc i jak to naprawić.


lekko wpływa...zależy jak zagięte...ale napewno wpływa...

kaczy napisał/a:
Zainstalowałem sobie strumiennice w miejsce tłumika środkowego


git posunięcie...jeżeli od tego rozpocząłeś modyfikacje to ja nie podejmuje sie wgrywania softu nawet jezeli pójdzie przez OBD .

kaczy - Pią Lut 16, 2007 09:41

TTomek napisał/a:
kaczy napisał/a:
Zainstalowałem sobie strumiennice w miejsce tłumika środkowego



git posunięcie...jeżeli od tego rozpocząłeś modyfikacje to ja nie podejmuje sie wgrywania softu nawet jezeli pójdzie


Tak czułem że zostane za to posunięcie zjechany, myślisz ze lepiej wrócić do serii, naszczęście nie sprzedałem tego tłumika środkowego

bodek - Pią Lut 16, 2007 11:37

kaczy napisał/a:
Tak czułem że zostane za to posunięcie zjechany, myślisz ze lepiej wrócić do serii, naszczęście nie sprzedałem tego tłumika środkowego


tak.

MicO - Pią Lut 16, 2007 18:40

kwestia sporna :D :fucku: :fucku: :fucku:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group