Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Alarm o awarii układu chłodzenia...?? pomocy !!

babel - Sro Maj 02, 2007 16:12
Temat postu: Alarm o awarii układu chłodzenia...?? pomocy !!
Ano jak w temacie ...........wyświetla mi się alarm o awarii układu chłodzenia :

http://www.fotosik.pl/pok...363eef0884.html

ale co najdziwniejsze cały układ wydaje się pracować normalnie i bez zakłuceń.
Płyn chłodzący jest w normie, wentylator załącza się w prawidłowych momentach (temperaturach) mimo to alarm nie gaśnie.
Głowy za to nie dam ale wydaje mi się że ten alarm powiadamia o zbyt niskim poziomie płynu w zbiorniku wyrównawczym (poziom jest prawidłowy) i powinien zadziałać po włączeniu zapłonu lecz on uruchamia się dopiero po około 10 sek. po zapaleniu silnika.
Teraz pytanie do znających temat:
1. faktycznie mam awarie której nie jestem stwierdzić na parkingu (silnik pracował 60 min. i nic się nie działo)
2. czy instalacja elektryczna....czujnik,komputer,termostat...
3. szukałem termostatu i wydaje mi się że to to :

http://www.fotosik.pl/pok...e4f33d50ba.html
http://www.fotosik.pl/pok...366b9cabd6.html

może warto tam zerknąć ??
Prócz tego stwierdziłem (całkiem przypadkiem), że przestała działać mi klimatyzacja (może szukam przyczyny alarmu nie tam gdzie powinienem ????

Na koniec już całkiem z ciekawości niech ktoś mi powie co to jest ????

http://www.fotosik.pl/pok...69fc0f049b.html
http://www.fotosik.pl/pok...77f4634588.html
http://www.fotosik.pl/pok...36e3913397.html

miedziana rurka długości około 40 cm zakończona orginalnym korkiem i podłączona do kolektora wydechowego (w czasie pracy silnika zasysa powietrze), na słuch nie ma różnicy w pracy silnika po zdjęciu lub założeniu korka.
Silnik 2.3 (chyba NF) 90 r.
Gdyby było potrzeba wiecej informacji lub fotek to piszcie.

agrabsabi - Czw Maj 03, 2007 18:33

termostat raczej bym wykluczył :roll: gdyby był niesprawny to silnik by był niedogrzany (przy ciągłym otwarciu) lub miałby tendencje do przegrzewania (wentylator by się osrał gdyby chodził cały czas na małym obiegu) :D
skoro mówisz że wszystko w układzie działa okey i stan płynu jest w normie to szukałbym raczej jakiegoś błędu w czujnikach i elektryce :roll:
podłącz się pod kompa pokaże wszystkie błędy :spoko:
mało kosztuje i przeważnie unika się wymiany dziesiątek niepotrzebnych elementów i podzespołów :spoko:
jeśli chodzi o klimę to się po prostu skończyła lub złapałeś jakąś nieszczelność :(
ale to nie ma wpływu na złe działanie układu chłodzenia ;)
jeśli chodzi o ten przewód to najpewniej jakiś podcisnieniowy tylko chyba powinien wychodzić z kolektora dolotowego a nie wydechowego :roll:
ale to już Ci dokładnie powie każdy mechanik :spoko:

no a swoją drogą to dziwię się że Ci jeszcze nikt nic nie odpisał :roll:
na LKT jest trochę speców od mechaniki i nie tylko :spoko:

ete - Pią Maj 04, 2007 09:09

tak jak napisał kolega agrabsabi, na zimnym silniku jak ci się pali kontrolka to pewnie czujnik na ciepłym to stawiałbym na termostat. Pozdrawiam
agrabsabi - Pią Maj 11, 2007 20:55

babel napisał/a:
Na koniec już całkiem z ciekawości niech ktoś mi powie co to jest ????

http://www.fotosik.pl/pok...69fc0f049b.html
http://www.fotosik.pl/pok...77f4634588.html
http://www.fotosik.pl/pok...36e3913397.html

miedziana rurka długości około 40 cm zakończona orginalnym korkiem i podłączona do kolektora wydechowego

skoro nikt przez tak dlugi czas nic na ten temat nie napisał :( pokusiłem się o zapytanie speców od silników audi :spoko: (niestety nie z lublina i raczej nam na co dzień nie pomogą) :(
jest to tester między innymi układu wtryskowego i układu wydechowego , w starszych silnikach gdzie nie ma gniazd do podpięcia się do układu OBD pod tą właśnie rurkę podpina się analizator spalin w celu odczytania danych i zanalizowania sprawności w/w układów
a tu link do ciekawych info na temat OBD :spoko:
http://www.auto-online.pl/diagnost/info/obd-13.htm


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group