|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
|
Lubelskie Klasyki >> NOCĄ w CZWARTKI << - BMW 7 E23
bodek - Sro Maj 23, 2007 12:40 Temat postu: BMW 7 E23 Historia modelu
Najpierw produkowane byly modele 728, 730 i 733i, ktorych silniki pochodzily jeszcze od poprzednika - modelu BMW E3.
Od roku 1979 wyposazano wszystkie silniki w elektryczny wtrysk paliwa L-Jetronic firmy Bosch. Modelem BMW 728i zastapiono 728 oraz 730. Model 732i z digitalna elektronika silnika zastapil BMW 733i. Jako nowosc wprowadzono BMW 735i oraz 725i. Ten ostatni byl produkowany jedynie na eksport lub dla urzednikow w Niemczech. W roku 1980 wprowadzono do sprzedazy model 745i, ktory byl topowa wersja wszystkich samochodow BMW E 23. Wyposazony byl w silnik o pojemnosci 3,2 l z modelu 732i. Jego moc zwiekszono z 145 kW/197 KM (732i) do 185kW/252 KM za pomoca zastosowania turbosprezarki i intercoolera. W roku 1983 model E 23 przeszedl swoja najwieksza modernizacje, podczas ktorej miedzy innymi model 745i otrzymal silnik z modelu 735i dodatkowo wyposazony w turbosprezarke. Moc jednostki napedowej nie zmienila sie, jednak zwiekszony zostal moment obrotowy.
Od 1984 mozna bylo zamowic BMW 735i z katalizatorem. Jednak do stycznia 1985 tylko w polaczeniu z automatyczna skrzynia biegow. Od pazdziernika '84 do kwietnia '86 sprzedano 1237 BMW 735i z katalizatorem i skrzynia automatyczna. Od stycznia 1985 mozliwe bylo zamowienie 735i z katalizatorem oraz skrzynia manualna. Takich samochodow wyprodukowano do kwietnia 1986 738 sztuk.
Juz w 1979 wprowadzono do E 23 system ABS.
Wszystkie modele BMW E 23 wyposazane byly w silniki szesciocylindrowe w ukladzie rzedowym.
źródło wikipedia
jesli sa jakies błędy w arytykle to napiszcie
mattey - Pią Maj 25, 2007 01:00
pieknie odrestaurowana ehhh uroda klasyków
gawdi1 - Pią Maj 25, 2007 10:37
moim skromnym zdaniem to 7 ma lepsza prezencje(w tym stanie oczywiscie) niz te nowe
siwy - Pią Maj 25, 2007 12:28
gawdi1, zdecydowanie musze sie z Toba zgodzic, jednak cos w tych BMW jest...
kris - Pią Maj 25, 2007 14:04
zaraz zostanę okrzyczany gejem i bezguściem ale powiem że to auto wogóle mi sie nie podoba jak na limuzynę i chociaż uwielbiam dresoloty to z klasyków wolę M6 i to zdecydowanie... a z tych roczników zdecydowałbym się na Jaga. Tam czuć duszę.
truespinmice - Sob Maj 26, 2007 21:55
Kozak...........
pewnie ładniej wygląda teraz niż te 30 lat temu
Rysiek - Sob Maj 26, 2007 21:59
lansik byłby dobry takim dupowozem
|
|