Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Silnik fiata 1,8 16v - czy da się zrobić by był bezkolizyjny

pilachgt - Pią Cze 15, 2007 16:11
Temat postu: Silnik fiata 1,8 16v - czy da się zrobić by był bezkolizyjny
jw oglądał ktoś kiedyś dokładnie głowicę od niego?? bo chciałbym zrobić silnik bezkolizyjnym tzn np tak wyżłobić tłok by zawory sięz nim nie spotkały, bądź wyżłobić tłok oraz skrócić korby by tłok dochodził niżej.

orientuje się ktoś ile trzeba mm dać zaworom by sięnie spotkały z tłokiem?

crOOchy - Pią Cze 15, 2007 16:14

ale od ktorego to fiata od jakiejś nówki czy jakis abarth?

dobra przeczytałem topic o turbo nie było pytania

Misiek_lbn - Pią Cze 15, 2007 16:16

punto hgt
pilachgt - Pią Cze 15, 2007 16:20

punto hgt, fiat barchetta, fiat coupe
silnik 16 zaworowy

KOSA - Pią Cze 15, 2007 16:26

ale jak chcesz w niego dmuchać to po co chcesz tak osłabiać tłok i korbowód?? myslę że dziura w tłoku lub skrzywiony korbowód zrobi większą szkodę niż zerwany pasek rozrządu
pilachgt - Pią Cze 15, 2007 16:31

wymiana korby na krotsza nie oslabia jej, a co do tloka to jakbym mial pewnosc ze nie bedzie kolizji przy takim i takim ksztalcie to bym zamowil kute.
KOSA - Pią Cze 15, 2007 16:34

napisałeś skrócić korby stąd moje zdziwienie, ale musisz też pamiętać że jak skrócisz skok to zmienia się czasy i będzie też trzeba prawdopodobnie rtegulowane kółka rozrządu żeby to wszytsko grało jak należy
crOOchy - Pią Cze 15, 2007 16:34

a teraz sa tam garbate tłoki czy płaskie? bo nie wiem jak to w punciaku jest
pilachgt - Pią Cze 15, 2007 16:36

crOOchy napisał/a:
a teraz sa tam garbate tłoki czy płaskie? bo nie wiem jak to w punciaku jest

mimo ze 3 razy glowice mi zdejmowali to tez nie wiem :(

[ Dodano: Pią Cze 15, 2007 16:36 ]
KOSA napisał/a:
napisałeś skrócić korby stąd moje zdziwienie, ale musisz też pamiętać że jak skrócisz skok to zmienia się czasy i będzie też trzeba prawdopodobnie rtegulowane kółka rozrządu żeby to wszytsko grało jak należy


ja nie skroce skoku tylko bym wsadzil krotsza korbe, wiec skok bylby ten sam

crOOchy - Pią Cze 15, 2007 16:45

jeżeli garbate to biorac pod uwage paraboliczny kształt denka mozna by je troche wyfrezowac, co nie powinno zmienic ich odpornosci
pilachgt - Pią Cze 15, 2007 16:49

crOOchy napisał/a:
jeżeli garbate to biorac pod uwage paraboliczny kształt denka mozna by je troche wyfrezowac, co nie powinno zmienic ich odpornosci

to wiem, tylko chcialbym sie dowiedziec ile trzeba by bylo zabrac mm by zawor nie spotkal sie z tlokiem przy zerwaniu paska rozrzadu

crOOchy - Pią Cze 15, 2007 17:01

pilachgt napisał/a:
crOOchy napisał/a:
jeżeli garbate to biorac pod uwage paraboliczny kształt denka mozna by je troche wyfrezowac, co nie powinno zmienic ich odpornosci

to wiem, tylko chcialbym sie dowiedziec ile trzeba by bylo zabrac mm by zawor nie spotkal sie z tlokiem przy zerwaniu paska rozrzadu


do tego bedzie Ci potrzeban suwmiarka. ustawiasz wał tak zeby tłok był w punkcie przejścia góra > dół miezysz wysokos od krawedzi tłoka do krawedzi błoku, potem sprawdzasz sobie analogicznie zawory z głowica i przeliczasz

pilachgt - Pią Cze 15, 2007 17:08

to tez wiem :) , ale liczylem ze ktos ma jkaies informacje, bo nie chce mnie sie rozbierac silnika by sie dowiedziec ze nie ma takiej mozliwosci
QSY - Sob Cze 16, 2007 13:18

ingerując w tłoki zmieniasz stopien sprezania, przecierz jak bys chciał tak zrobic to auto przestanie ci jechac....
pilachgt - Sob Cze 16, 2007 13:29

QSY napisał/a:
ingerując w tłoki zmieniasz stopien sprezania, przecierz jak bys chciał tak zrobic to auto przestanie ci jechac....


ja o tym doskonale wiem. ta ingerencja miala by zwiazek z montazem turbo

[ Dodano: Sob Cze 16, 2007 13:31 ]
ale nadal nie wiem ile zawory potrzebuja dodatkowego miejsca by nie walic w tlok


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group