Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Lubelskie Klasyki >> NOCĄ w CZWARTKI << - Szybkie klasyczne i zwinne Cabrio

siwy - Sob Sie 04, 2007 21:21
Temat postu: Szybkie klasyczne i zwinne Cabrio
Z racji tej że już jestem baaardzo znużony poszukiwaniami, chciałbym prosić o pomoc. Poszukuję Cabrio. Jednak nie chodzi oto żeby było tylko bez dachu. Auto oprócz walorów które sprawiają kierownikowi (kierowniczce) oraz pasażerom - przyjemność, musi być szybkie, musi dobrze prowadzić się w zakrętach. Napęd jak i pojemność jest bez znaczenia. Liczy się wiek (jak najstarszy model) i żeby było co wcisnąć pod maską i dobrze operować na próbach sprawnościowych.

Jeżeli ktoś chciałby pomóc to proszę o 1-3 foto, rocznik produkcyjny (jednak nie młodszy niż 1980 rok, czyli poniżej 1980roku im starszy tym lepiej)
Przedział cenowy - bez znaczenia, ale miło by było jakby ktoś podał jakąś orientacyjną cenę.


Zapraszam do wskazywania swoich typów.

Misiek_lbn - Sob Sie 04, 2007 21:30

może alfa spider...
produkowana wiele lat(1966 - 1993), więc i z częściami chyba by problemu nie było...
co prawda wielu mówi "alfa to alfa", ale jak się o samochód dba, to nie stoi w serwisach ;)


Dane techniczne

* Nadwozie samonośne, 2-drzwiowe, 2-miejscowe
* Pojemność skokowa - 1948 cm³
* Moc maksymalna - 93 kW(125 KM) przy 5300 obr/min
* Skrzynia przekładniowa 5-biegowa synchroniczna
* Hamulce przednie i tylne tarczowe
* Ogumienie o wymiarach 165HR14 lub 185/70/HR14
* Długość - 412 cm
* Masa własna pojazdu - 1040 kg
* Prędkość maksymalna - 198 km/h

więcej: http://pl.wikipedia.org/w...ider_%281966%29

siwy - Sob Sie 04, 2007 22:18

Honda S800
Najpierw moze zanim nastapi lanie wody proponuje tylko posluchac :fucku: (click) (click2) (click3)
Najpierw może trochę biadolenia o hisotorii modelu do powstania poprzednika Hondy S2000 czyli wlasnie S800 - wg mnie najfajniejszego Cabrio no i spod znaku H :)

Model S360 napędzany był wywołującym zawrót głowy aluminiowym, 4cylindrowym silnikiem o pojemności 360 cm3, rozwijającym moc 33 KM przy niesamowicie wysokiej prędkości obrotowej 9 000 obr/min. Charakteryzował się również łożyskami wałeczkowymi wału korbowego oraz dwoma górnymi wałkami rozrządu, podczas gdy gaźnik Keihina zasilał każdy z czterech cylindrów. Była to spuścizna po motocyklach wyścigowych Hondy. Dla zapewnienia szczególnie niskiej linii maski mały silnik przechylono o 45 stopni.

Wyjątkowe rozwiązania dotyczyły również 5-biegowej skrzyni biegów, która przekazywała moc do kół poprzez oddzielne łańcuchy, które biegły w kąpieli olejowej w niezależnie zawieszonych wahaczach wleczonych. We wczesnych modelach obroty maksymalne sięgały do 14 000 obr/min.

Mimo iż model S360 nigdy nie wszedł do szerokiej produkcji, a model S500 o pojemności silnika 531 cm3 był produkowany tylko do 1964 roku, zostały one zastąpione przez rewolucyjny model S600 o pojemności silnika 606 cm3, oferowany w wersjach coupe i otwartej 2-osobowej. Denny Hulme w 1965 roku odniósł S600 zwycięstwo w wyścigu, w Nurburgring ADAC 600.

Model S800, auto sportowe serii "S", zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Tokio, w 1965 roku. Ten klasyk motoryzacji miał niezależne przednie zawieszenie z wahaczami poprzecznymi i drążkami skrętnymi, precyzyjną zębatkową przekładnią kierowniczą, prostą kratownicową ramę, oraz skrzynkową płytą podłogowa z poprzecznymi wzmocnieniami. Nadwozie wsparte było na czterech wysięgnikach. Unikalny układ przeniesienia napędu składał się z oddzielnych łańcuchów w zamkniętej kąpieli olejowej, doprowadzających napęd na każde niezależnie zawieszone koło tylne. Napęd łańcuchowy został później zastąpiony konwencjonalną czynną tylną osią, a 5-biegowa skrzynia, 4biegową.


Mimo pojemności jedynie 791 cm3, silnik Hondy S800 osiągał zaskakującą (na tamte czasy) moc 71 KM przy prędkości obrotowej 8 000 i ograniczeniu do 10 000 obr/min., dając moc jednostkową 88,5 KM z litra pojemności skokowej. Żeliwne silniki konkurentów z popychaczowym rozrządem ledwo osiągały 50 KM przy 4500 obr/min i rozpadały się na części przy 6 tys. obr/min. Ten model Hondy jest przykładem wyjątkowo płynnej pracy i wyrafinowania technicznego, jeździł na niskooktanowym paliwie i mógł osiągać prędkość maksymalną 160 km/h.

na podstawie: http://www.hondapl.org/ & źródła własne




http://www.gildea.com/gallery/s800

pare filimikow jak to smiga:
http://www.honda-s800-clu...lub_action3.htm
http://www.honda-s800-clu...lub_action4.htm


ciekawe linki:
http://www.honda-s800-club.freeserve.co.uk/














http://www.g-takeuchi.co.jp/photo/s8001.jpg

crOOchy - Sob Sie 04, 2007 22:26

taka jak dla mnei malutka ta honda ;) z reszta dla mnie wszystkie hondy sa malutkie :|

ale nie zmienia to faktu ze mi sie podoba :spoko:

siwy - Sob Sie 04, 2007 22:28

jest malutka i dlatego jest dobra do zakretow :)
mattey - Sob Sie 04, 2007 22:41

siwy, moze gofera w cabrio 1 oczywiście :) na allegro są z przed 80r :)
siwy - Sob Sie 04, 2007 22:50

mattey napisał/a:
na allegro są z przed 80r :)
niestety zbyt mlode auto, za duzo ujemnych punktow :/
crOOchy - Sob Sie 04, 2007 22:53

Fiat 124 spider produkowane od 66 roku, ni ewiem dokładnie jakie ma osiagi i w ogole ale bardzo mi sie podoba

http://upload.wikimedia.o...24_sp_v_sst.jpg

musi byc koniecznie cabrio?

a teraz troche naginane :mrgreen:


http://www.military-zone..../1143794601.jpg

bodek - Sob Sie 04, 2007 23:34

http://tinyurl.com/yrcczx cobra 427,to na pewno szybkie bedzie
http://tinyurl.com/2yx74o Pontiac Grand Ville Cabrio, dosc ciekawy model a zarazem rzadki..
http://tinyurl.com/ynm6g2 Porsche 911, i wszystko jasne :fucku:
http://tinyurl.com/22k3bw mercedes 350SL
cdn..

KOSA - Nie Sie 05, 2007 09:58

bodek napisał/a:
http://tinyurl.com/yrcczx cobra 427,to na pewno szybkie bedzie
http://tinyurl.com/2yx74o Pontiac Grand Ville Cabrio, dosc ciekawy model a zarazem rzadki..
http://tinyurl.com/ynm6g2 Porsche 911, i wszystko jasne :fucku:
http://tinyurl.com/22k3bw mercedes 350SL
cdn..


z tego mi najbardziej podoba się porsche 911 :spoko: , piękny silnik i idealny w zakręty
ale żeby być indywidualistą ja bym wybrał S800 (tylko gdzie to znaleźć :/ ) i wsadził silnik od CBR 900 :D , chyba że ma to być oryginał :|

bodek - Nie Sie 05, 2007 11:17

http://tinyurl.com/2jaz7e trzy male hondy cabrio
http://www.carclassic.com...ef=EB36&Lang=en i bmw 503 V8

Vesti - Pon Sie 06, 2007 19:32

KOSA napisał/a:
z tego mi najbardziej podoba się porsche 911 , piękny silnik i idealny w zakręty
ale żeby być indywidualistą ja bym wybrał S800

To samo tylko moge powiedzieć.

siwy - Pon Sie 06, 2007 22:22

No zaproponujcie coś jeszcze :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group