|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
|
Lubelskie Klasyki >> NOCĄ w CZWARTKI << - Szybkie klasyczne i zwinne Cabrio
siwy - Sob Sie 04, 2007 21:21 Temat postu: Szybkie klasyczne i zwinne Cabrio Z racji tej że już jestem baaardzo znużony poszukiwaniami, chciałbym prosić o pomoc. Poszukuję Cabrio. Jednak nie chodzi oto żeby było tylko bez dachu. Auto oprócz walorów które sprawiają kierownikowi (kierowniczce) oraz pasażerom - przyjemność, musi być szybkie, musi dobrze prowadzić się w zakrętach. Napęd jak i pojemność jest bez znaczenia. Liczy się wiek (jak najstarszy model) i żeby było co wcisnąć pod maską i dobrze operować na próbach sprawnościowych.
Jeżeli ktoś chciałby pomóc to proszę o 1-3 foto, rocznik produkcyjny (jednak nie młodszy niż 1980 rok, czyli poniżej 1980roku im starszy tym lepiej)
Przedział cenowy - bez znaczenia, ale miło by było jakby ktoś podał jakąś orientacyjną cenę.
Zapraszam do wskazywania swoich typów.
Misiek_lbn - Sob Sie 04, 2007 21:30
może alfa spider...
produkowana wiele lat(1966 - 1993), więc i z częściami chyba by problemu nie było...
co prawda wielu mówi "alfa to alfa", ale jak się o samochód dba, to nie stoi w serwisach
Dane techniczne
* Nadwozie samonośne, 2-drzwiowe, 2-miejscowe
* Pojemność skokowa - 1948 cm³
* Moc maksymalna - 93 kW(125 KM) przy 5300 obr/min
* Skrzynia przekładniowa 5-biegowa synchroniczna
* Hamulce przednie i tylne tarczowe
* Ogumienie o wymiarach 165HR14 lub 185/70/HR14
* Długość - 412 cm
* Masa własna pojazdu - 1040 kg
* Prędkość maksymalna - 198 km/h
więcej: http://pl.wikipedia.org/w...ider_%281966%29
siwy - Sob Sie 04, 2007 22:18
Honda S800
Najpierw moze zanim nastapi lanie wody proponuje tylko posluchac (click) (click2) (click3)
Najpierw może trochę biadolenia o hisotorii modelu do powstania poprzednika Hondy S2000 czyli wlasnie S800 - wg mnie najfajniejszego Cabrio no i spod znaku H
Model S360 napędzany był wywołującym zawrót głowy aluminiowym, 4cylindrowym silnikiem o pojemności 360 cm3, rozwijającym moc 33 KM przy niesamowicie wysokiej prędkości obrotowej 9 000 obr/min. Charakteryzował się również łożyskami wałeczkowymi wału korbowego oraz dwoma górnymi wałkami rozrządu, podczas gdy gaźnik Keihina zasilał każdy z czterech cylindrów. Była to spuścizna po motocyklach wyścigowych Hondy. Dla zapewnienia szczególnie niskiej linii maski mały silnik przechylono o 45 stopni.
Wyjątkowe rozwiązania dotyczyły również 5-biegowej skrzyni biegów, która przekazywała moc do kół poprzez oddzielne łańcuchy, które biegły w kąpieli olejowej w niezależnie zawieszonych wahaczach wleczonych. We wczesnych modelach obroty maksymalne sięgały do 14 000 obr/min.
Mimo iż model S360 nigdy nie wszedł do szerokiej produkcji, a model S500 o pojemności silnika 531 cm3 był produkowany tylko do 1964 roku, zostały one zastąpione przez rewolucyjny model S600 o pojemności silnika 606 cm3, oferowany w wersjach coupe i otwartej 2-osobowej. Denny Hulme w 1965 roku odniósł S600 zwycięstwo w wyścigu, w Nurburgring ADAC 600.
Model S800, auto sportowe serii "S", zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Tokio, w 1965 roku. Ten klasyk motoryzacji miał niezależne przednie zawieszenie z wahaczami poprzecznymi i drążkami skrętnymi, precyzyjną zębatkową przekładnią kierowniczą, prostą kratownicową ramę, oraz skrzynkową płytą podłogowa z poprzecznymi wzmocnieniami. Nadwozie wsparte było na czterech wysięgnikach. Unikalny układ przeniesienia napędu składał się z oddzielnych łańcuchów w zamkniętej kąpieli olejowej, doprowadzających napęd na każde niezależnie zawieszone koło tylne. Napęd łańcuchowy został później zastąpiony konwencjonalną czynną tylną osią, a 5-biegowa skrzynia, 4biegową.
Mimo pojemności jedynie 791 cm3, silnik Hondy S800 osiągał zaskakującą (na tamte czasy) moc 71 KM przy prędkości obrotowej 8 000 i ograniczeniu do 10 000 obr/min., dając moc jednostkową 88,5 KM z litra pojemności skokowej. Żeliwne silniki konkurentów z popychaczowym rozrządem ledwo osiągały 50 KM przy 4500 obr/min i rozpadały się na części przy 6 tys. obr/min. Ten model Hondy jest przykładem wyjątkowo płynnej pracy i wyrafinowania technicznego, jeździł na niskooktanowym paliwie i mógł osiągać prędkość maksymalną 160 km/h.
na podstawie: http://www.hondapl.org/ & źródła własne
http://www.gildea.com/gallery/s800
pare filimikow jak to smiga:
http://www.honda-s800-clu...lub_action3.htm
http://www.honda-s800-clu...lub_action4.htm
ciekawe linki:
http://www.honda-s800-club.freeserve.co.uk/
http://www.g-takeuchi.co.jp/photo/s8001.jpg
crOOchy - Sob Sie 04, 2007 22:26
taka jak dla mnei malutka ta honda z reszta dla mnie wszystkie hondy sa malutkie
ale nie zmienia to faktu ze mi sie podoba
siwy - Sob Sie 04, 2007 22:28
jest malutka i dlatego jest dobra do zakretow
mattey - Sob Sie 04, 2007 22:41
siwy, moze gofera w cabrio 1 oczywiście na allegro są z przed 80r
siwy - Sob Sie 04, 2007 22:50
mattey napisał/a: | na allegro są z przed 80r | niestety zbyt mlode auto, za duzo ujemnych punktow
crOOchy - Sob Sie 04, 2007 22:53
Fiat 124 spider produkowane od 66 roku, ni ewiem dokładnie jakie ma osiagi i w ogole ale bardzo mi sie podoba
http://upload.wikimedia.o...24_sp_v_sst.jpg
musi byc koniecznie cabrio?
a teraz troche naginane
http://www.military-zone..../1143794601.jpg
bodek - Sob Sie 04, 2007 23:34
http://tinyurl.com/yrcczx cobra 427,to na pewno szybkie bedzie
http://tinyurl.com/2yx74o Pontiac Grand Ville Cabrio, dosc ciekawy model a zarazem rzadki..
http://tinyurl.com/ynm6g2 Porsche 911, i wszystko jasne
http://tinyurl.com/22k3bw mercedes 350SL
cdn..
KOSA - Nie Sie 05, 2007 09:58
z tego mi najbardziej podoba się porsche 911 , piękny silnik i idealny w zakręty
ale żeby być indywidualistą ja bym wybrał S800 (tylko gdzie to znaleźć ) i wsadził silnik od CBR 900 , chyba że ma to być oryginał
bodek - Nie Sie 05, 2007 11:17
http://tinyurl.com/2jaz7e trzy male hondy cabrio
http://www.carclassic.com...ef=EB36&Lang=en i bmw 503 V8
Vesti - Pon Sie 06, 2007 19:32
KOSA napisał/a: | z tego mi najbardziej podoba się porsche 911 , piękny silnik i idealny w zakręty
ale żeby być indywidualistą ja bym wybrał S800 |
To samo tylko moge powiedzieć.
siwy - Pon Sie 06, 2007 22:22
No zaproponujcie coś jeszcze
|
|