Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Co kupic,AUDI 80?? 90 ??

GUPETTO - Pią Sie 17, 2007 14:53
Temat postu: Co kupic,AUDI 80?? 90 ??
Hej, mam pytanko, czym sie rozni Audi 80 a 90??
Tak dumam cos takiego kupic, cos pomozecie?? Z jakim silnikiem szukac,by dało sie jezdzic i portelik był w miare,jak z czesciami,wiem ze sa ale ceny ich??

M@rcus - Pią Sie 17, 2007 16:48

Lepiej kupić 90, ma napewno większe/lepsze wyposarzenie niż, różni się między innymi zespolonymi lampami przednimi, kierunkami w zderzaku, chromowanymi listwami, co do silników to mniejszych niż 2.0 nie było w 90, większość to silniki 2.3 170KM takżę jak już uważasz, Pozdrawiam
.Gelo. - Pią Sie 17, 2007 18:22

wyczerpujące informacje o tych modelach znajdziesz na stronce klubu www.audi80.pl
agrabsabi - Pią Sie 17, 2007 21:46

M@rcus napisał/a:
większość to silniki 2.3 170KM takżę jak już uważasz, Pozdrawiam

a te 170KM to po chipie :roll: :haha: :haha: :haha:

M@rcus - Pią Sie 17, 2007 22:22

agrabsabi napisał/a:
M@rcus napisał/a:
większość to silniki 2.3 170KM takżę jak już uważasz, Pozdrawiam

a te 170KM to po chipie :roll: :haha: :haha: :haha:


No może nie większość, :/ ale model Audi 90 w (quattro i bez) 20V 2.3 170KM z tych 7A ;) a ostatnio jakoś ich dużo spotykam

GUPETTO - Pią Sie 17, 2007 22:40

Ok ale jak z gratami, jak ich ceny,typu amorki i takie tam??
Audice lubia LPG czy szukac Dieselka??

M@rcus - Sob Sie 18, 2007 10:19

Generalnie ceny wydają mi się w dość przystępnych cenach, to samo co vw ;) Czy lubią LPG? hm...każdy silnik znosi inaczej gaz, jedni w danym silniku odradzają drudzy zakładają do niego i nie mają problemów. Ale jakichś większych problemów nie powinno być. Ja osobiście proponował bym coś w Dieselku :) Odkąd mam diesla nie kupię już chyba nigdy benzyny :mrgreen:
.Gelo. - Sob Sie 18, 2007 12:09

M@rcus napisał/a:
Ja osobiście proponował bym coś w Dieselku :) Odkąd mam diesla nie kupię już chyba nigdy benzyny
popieram tą teze :spoko:
GUPETTO - Sob Sie 18, 2007 15:09

Mało jest 90tek w dieslu :/ .Dumam dalej ... ;)
M@rcus - Sob Sie 18, 2007 15:24

A do jakiej kwoty chcesz audika? musi być 90? dużo jeździsz?
GUPETTO - Sob Sie 18, 2007 15:26

Mało jezdze na codzien, ale czasem i po Europie tez.
Podoba mi sie 90tka,a 80 nawet nawet jest.
Kasa?? Tak do 10tys.

M@rcus - Sob Sie 18, 2007 19:44

To możesz się rozejrzeć za jakąś b4 w 1.9 TDI u nas trochę ciężko będzie za 10 tysi wyrwać coś chyba że pojedizesz gdzieś za granice, ale warto ew. dołożyć te 2-3 tys. i kupić coś w dieselku. Pozdro
.Gelo. - Nie Sie 19, 2007 12:03

moja siostra kupiła b4 w TDI 90 KM z 1992 roku za 10.500 ale samochód jest spoko troche wolno się rozpędza ale da się jechać i mało pali
Szczypior - Pon Sie 20, 2007 03:17

Jeżeli moge wtrącić słowo to jeżeli chodzi o cześci to zależy generalnie od tego czy chcesz oś czy może quattro a jeżeli chodzi o gazowanie to tak do końca nie bardzawo szególnie w silnikach które były na mechanicznym wtrysku pozdro :spoko:
rafii - Pon Sie 20, 2007 08:47

ogólnie ceny podzespołów do audi 80/90 sa bardzo podobne jak do golfów. takze jesli chodzi o koszty czesci zamiennych to w twojej kieszeni nie powinno sie to zmienic
a czesci na rynku jest full!!!!!!!!
90 tki byly produkowane do 1991 r potem weszla wersja B4. Wraz z prezentacją modelu B4 zaprzestano stosować w Europie nazwę Audi 90 dla oznaczenia lepszych wersji, wszystkie sedany i kombi nosiły teraz plakietkę "80", bez względu na to, jaki silnik znajdował się pod maską. Audi w Ameryce wybrało inny kierunek i rozpoczęło sprzedaż nowych sedanów jako model "90".
„B4” na rynek amerykański były oferowane w bardziej luksusowych wersjach, nawet jako podstawowe modele. Wyposażenie takie jak klimatyzacja, elektryczne szyby, lusterka, fotele, skórzana tapicerka, tempomat było standardem, w przeciwieństwie do rynku europejskiego, gdzie za takie dodatki trzeba było słono zapłacić. Auta na rynek amerykański miały także nieco inne zderzaki spełniające surowe amerykańskie normy bezpieczeństwa oraz oświetlenie. Audi 90 było dostępne tylko z silnikiem 2.8 i opcjonalnie z napędem na 4 koła quattro, występowało w dwóch poziomach wyposażenia: 90S i 90CS. Modele na rynek europejski z kolei były dostępne z silnikami 4-cylindrowymi (2.0), z dobrze znanymi 5-cylindrówkami (2.3) i dwoma nowymi silnikami V6 (2.6 i 2.8 litra). Ten ostatni, jak już wspomniano, był jedynym oferowanym silnikiem na rynku amerykańskim. Kolejną nowością było zaprezentowanie nowego diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa posiadającego moc 90KM - 1.9 TDI. Tradycyjny, benzynowy motor 1.8 oferowany dotychczas w B3 i B2 został wycofany z oferty, zastąpiony został przez jednostkę o pojemności 2.0 litra i mocy 90KM. Do modelu 80 B4 oferowano zatem następujące silniki:
• 1.6 (71KM), R4, silnik benzynowy (1992-1994)
• 1.6 (101KM), R4, silnik benzynowy (1992-1995)
• 2.0 (90KM), R4, silnik benzynowy (1991-1995)
• 2.0E (115KM), R4, silnik benzynowy (1991-1995)
• 2.0E 16V (140KM), R4, silnik benzynowy (1991-1995)
• 2.3E (133KM), R5, silnik benzynowy (1991-1995)
• 2.6E (150KM), V6, silnik benzynowy (1992-1995)
• 2.8E (174KM), V6, silnik benzynowy (1991-1995)
• 1.9 TD (75KM), R4, silnik wysokoprężny (1991-1995)
• 1.9 TDI (90KM), R4, silnik wysokoprężny (1991-1995)
Silniki: 2.0E (115KM), 2.0E 16V (140KM), 2.3E (133KM), 2.6E (150KM) i 2.8E (174KM) mogły zostać zamówione ze stałym napędem na wszystkie koła quattro - jednakże mógł on współpracować jedynie z 5-biegową skrzynią manualną.

bloku - Sob Gru 01, 2007 02:00

No tu dodam jeszcze że wersje 2,6 i 2,8 miały układ quattro i automat - było ich zaledwie po 250 sztuk z każdego modelu. Miały najlepsze wyposażenie i była to wersja przeznaczona na Włochy, Hiszpanie, Francje i państwa pokrewne - sam ściagnąłem taką z holnadii :)


A przy okazji to polecam 90 B3 z silnikiem 7A 2,3 20V (170KM) - cud malina. A jak zeSWAPować do niego 2,2 T AAN...rakieta :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group