Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Klekotanie w 2,0 20V

crOOchy - Pią Sie 17, 2007 20:16
Temat postu: Klekotanie w 2,0 20V
mam pytanie, kumpel ma fiat brawa z silnikiem 2,0 20V DOHC od lanczji, cos mu tłucze w głowicy, rozebralismy silnik duzo syfu w kanałach, ale nie mam pewnosci dlaczego klekocze, po wymianie rozrzadu przejechał 5 km i zaczeło klekotac. co moze byc
paoloz - Sob Sie 18, 2007 09:32

jeżeli było dużo syfu w kanałach olejowych to najprawdopodobnie było osłabione smarowanie wałków rozrządu i pewnie panewki na wałku padły i stąd to stukanie
z własnego doświadczenia te silniki muszą mieć dobry olej i powinno sie go często zmieniać ponieważ tam są małe kanały olejowe i często sie zapychają w szczególności w głowicy (tak jak w oplu czy daewoo)

QSY - Sob Sie 18, 2007 12:35

a pomyslałes o tym ze moze "szklanki" stukają?
crOOchy - Wto Sie 21, 2007 19:44

QSY napisał/a:
a pomyslałes o tym ze moze "szklanki" stukają?


właśnie dzisiaj o tym pomyslałem, bo na forum zaqgladam sporadycznie jak sie gdzies dorwe do neta. Ale dlaczego zaczeło klekotac po 5 km od zmiany paska rozrzadu? przypadek?

QSY - Wto Sie 21, 2007 22:19

jezeli to rzeczywiscie szklanki stukaja to wymiana paska rozrzadu nie ma z tym nic wspólnego :8
TTomek - Sro Sie 22, 2007 00:00

ten silnik ma "wariator" na wałku rozrządu???
quattro - Sro Sie 22, 2007 11:44

Ziomek zadzwon do mnie bo koleszka ma taką maryske i co nieco wie o niej.!!!
QSY - Sro Sie 22, 2007 17:39

TTomek napisał/a:
ten silnik ma "wariator" na wałku rozrządu???


wydaje mnie sie ze nie bo przecierz ten motor nie ma zmiennych faz rozrzadu

crOOchy - Sro Sie 22, 2007 23:32

QSY napisał/a:
TTomek napisał/a:
ten silnik ma "wariator" na wałku rozrządu???


wydaje mnie sie ze nie bo przecierz ten motor nie ma zmiennych faz rozrzadu


nie ma wariatora

crOOchy - Sro Wrz 19, 2007 10:56

przyczyna sie znalazła, panewki sie skonczyły, Kumpel odstawił fure do mechaniora a ten mu zaspiewał 3 tys za wymiane panewek :mad: gdybym miał czas to sam bym mu je wymienił, ale czasu brak. Czy to normalna cena? ja wszystko w swoim robie sam i jeszcze nie odwiedzałem mechanik anigdy i oby tak zostało. Wieczorem bede wiedział czy mechanior chce cos jeszcz dłubac przy silniku cy nie
QSY - Sro Wrz 19, 2007 18:51

hehehe 3 tys? to na sr.pl jest zdrowy silnik do fiata coupe do sprzedania za 2.7 tys :P

szczerze polecam zmienic mechanika!

crOOchy - Sro Wrz 19, 2007 23:18

no to trzeba kumplowi cynak podesłac :p chociaz on woli Swoi zrobic :D szuka wałków sportowych, tylko sie zastanawia czy bawic sie w wałki bez zmiany wydechu
MACIOR - Czw Wrz 20, 2007 08:39

Zara, chwila moment, sekundo to jest silnik turbo tak... i kolega chce zaczynać od wałków które ch dadzą przy seryjnym setupie ??? Niech lepiej kolega kase którą chce wyrzucić w wałki włoży w dobry remont tego silnik bo jak na czymś oszczędzi to szybko się to na nim zemści.
crOOchy - Czw Wrz 20, 2007 09:12

łeeee to nie turbo, To 2,0 DOHC 20V od lanci (turbo może za dwa lata bedzie)
MACIOR - Czw Wrz 20, 2007 09:46

Nie doczytałem, myślałem że w FC to siedzi :( Tak czy siak ktoś już kiedyś robił ten silnik w PL i rewelki nie było, po wałkach, wydechu (z baranami) i sofcie wypluło niecałe 170km. Niech kolega przekopie archiwum F.t.pl kiedyś było troche o tym silniku.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group