Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - NA, Turbo czy kompresor?

siwy - Sro Paź 03, 2007 23:27
Temat postu: NA, Turbo czy kompresor?
Którą drogę byście obrali modyfikując własne auto?

Opcja numer jeden - Naturally Aspirated. Kosztowna i bardziej precyzyjna zabawa wymagająca cierpliwości i czasu w dopieszczaniu końcowego efektu. :mrgreen:

Opcja numer dwa - Turbo. Moroczna i bardziej kusząca część tuningu swoja prostotą i potęgą. :lol:

Opcja numer 3 - Kompresor - takie turbo napędzane paskiem :haha:

Którą drogę obierzesz Ty? :mrgreen:




OGIEŃ!

kolczyx - Sro Paź 03, 2007 23:45

ja bym wybral pierwsz opceje gdyby bylo mnie stac :D
pilachgt - Sro Paź 03, 2007 23:49

Zależy wszystko w jakim samochodzie. Jeżeli ośka to raczej w NA bym szedł albo turbo na długiej skrzyni. A w czterołapie tylko i wyłacznie TURBO

[ Dodano: Sro Paź 03, 2007 23:49 ]
poza tym pewnie ci co nie mieli turbo beda tylko na NA walic, bo nie wiedza co dobre :)

daniel325 - Sro Paź 03, 2007 23:56

Jeżeli chodzi o auto cywilne w serii n/a
TURBO
wielki potencjał ale ja zawsze lubiłem auta które jeżdżą w miarę ale można ich używać normalnie na codzien turbo jednak odstrasza mnie trochę swoja pseudo awaryjnością lubię tez być trochę wyjątkowy a od 3 lat kiedy to powstał wielki bum na uturbianie jest to trochę przekrzyczany temat choć nie powiem ciekawy jednak nie za bardzo awaryjne :mrgreen:
Kompresor
według mnie bardzo fajna sprawa :spoko: acz kolwiek trochę ograniczony potencjał, spora kasa, i jeżeli miał bym już takie auto i chcial sobie pojechać kiedyś tam dla zabawy na jakeis zawody będę musiał startować w klasie turbo :mad: a tu jest już duża konkurencja
N/A
Coraz mniej szybkich aut :spoko: w tej kategorii, dobrze zrobione mało awaryjne, n/a ma swój charakter dlatego wybieram n/a :spoko:

[ Dodano: Sro Paź 03, 2007 23:59 ]
pilachgt napisał/a:
Jeżeli ośka to raczej

pewnie ze tylna oska bo nic innego nie ma sensu :fucku:
a tak pozatym jak narazie ankieta strasznie oszukana 90 procent powino wolec turbo 9 kompresor a 1 n/a

pilachgt - Czw Paź 04, 2007 00:00

daniel325 napisał/a:
turbo jednak odstrasza mnie trochę swoja pseudo awaryjnością :


na dniach w usa poszla impreza z przebiegiem 370 000 tys km wiec to jest dobry przyklad ze mozna turbo jezdzic dlugo.
poza tym ja swego czasu codziennie tluklem sie evo, teraz wrxem czy s4 i nie widze zadnego problemu poza spalaniem. To jet jedyny minus, ale mocne NA tez beda zlopac, a jak beda mialy wiecej jak 4 cyl to juz wogole bedzie smok :)

daniel325 - Czw Paź 04, 2007 00:17

napisalem ze rozumiem ze nie chodzi o auto w seri z turbo tylko przerubke n/a na t. wiem ze wszytko sie da zrobic ja jednak wole N/A ;)
KIT GTO - Czw Paź 04, 2007 00:24

turbo :spoko:
QSY - Czw Paź 04, 2007 11:45

zakładanie turbiny ma wielki potencjał nie wymaga takiego wkładu finansowego jak przy dłubaniu N/A i chyba polecał bym to do wiekszosci aut na nasze polskie warunki z moich doswiadczen wynika ze dłubanie w N/A to tylko silniki hondy,rovera i opla mają potencjał do takich zabaw. Ale patrząc na przelicznik uzyskanych koni do wsadzonych złotówek jednak turbo bardziej do mnie przemawia :mrgreen:
kris - Czw Paź 04, 2007 13:41

ja od kiedy jeżdzę 1.8T wybieram TURBO, nieziemska wygoda na trasie, nie wspominając o małych radościach wynikających z turbo, które każdy użytkownik turbo zna :mrgreen:

Jeśli chodzi o tuning to turbo jak dla mnie. Nie jestem autorytetem bo mam turbo w serii, ale jakbym chciał tunować auto to na grubasa-tylko turbo. :fucku:

Rysiek - Czw Paź 04, 2007 13:59

Turbo... :spoko:

psyk psyk

MACIOR - Czw Paź 04, 2007 14:20

Jak by była kasa to kompresor ładujący od dołu + duże turbo pompujące na górze, przy dobrym dobraniu komponentów zero laga i w pyte koni przy bajeranckim przebiegu krzywych :mrgreen:
DTM - Czw Paź 04, 2007 15:03

jezeli istnialby jakis kit z kompresorem do danego silnika w ktorego bylbym posiadaniu to kompresor - jesli nie to trubo :spoko:
Jaqub - Czw Paź 04, 2007 15:56

ja mam bmw nie planuje innej marki wiec jedynie ROTREX... nie musi byc mega popierdalacz :mrgreen:
Misiek_lbn - Czw Paź 04, 2007 17:15

ja wybrałem N/A...
turbo nie wiem nawet czy jeździłem, ale traktuje je jako wspomagacz,a nie czysta sila wydobyta z silnika :)
chociaż nie powiem, planuje mieć jakiś kiedyś samochód z T żeby mieć wyrobioną opinie :spoko:

kicek - Czw Paź 04, 2007 17:28

Tylko TURBO...
Kamil - Czw Paź 04, 2007 17:31

kicek napisał/a:
Tylko TURBO...


True True :D

daniel325 - Pią Paź 05, 2007 13:00

QSY napisał/a:
z moich doswiadczen wynika ze dłubanie w N/A to tylko silniki hondy,rovera i opla mają potencjał do takich zabaw. :mrgreen:

nie do końca sie z tobą zgadzam
ale wreszczie ankieta zaczyna wygladac tak jak jest naprawde

Bagio - Pią Paź 05, 2007 14:40

ja wybralem N/A :) tylko mankamentem takiego projektu sa wlasnie te wysokie koszty :/
Damian - Pią Paź 05, 2007 16:30

Jak dla mnie również N/A jest najlepsze, ale to zależy co chcesz osiągnąć. Jak już pisano turbina jest duzo łatwiejsza do wprowadzenia w życie i w dodatku taniej wyciągnież moc. Jednak dobrze zrobiony N/A jest naprawdę kozacki 8) . osobiście większym szacunkiem darze szybkie N/A niż podobne turbo.

[ Dodano: Pią Paź 05, 2007 16:31 ]
zresztą większość szanujących się marek chlubi się brakiem turbin w swoich szybkich autkach. To o czymś musi świadczyć

MarcinLbn - Pią Paź 05, 2007 22:36

turbo ;) :spoko:
TTomek - Sob Paź 06, 2007 00:17

Damian napisał/a:
zresztą większość szanujących się marek chlubi się brakiem turbin w swoich szybkich autkach. To o czymś musi świadczyć


tzn . która??? Honda ??? ... i chyba tyle...

zreszta Honda również zaczyna zostawać w tyle ze swoim nowym cifem type-R...

BMW??? tylko wersje M podchodzą pod Hondę z KM/ccm...

może jeszcze kilku producentów próbujących doskoczyć ale tylko w egzemplarzach "limited"
lub prototypach...

siwy - Sob Paź 06, 2007 00:57

nie wiesz ze Honda to wiekszosc? :fucku: :rotfl:
Konrad - Sob Paź 06, 2007 01:10

głosik na psssssssssyt psssssssssssyt

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group