Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Problem z Thalią

Dzoker - Sob Paź 27, 2007 19:13
Temat postu: Problem z Thalią
Witam
Mam problem z nowa Thalią , mianowicie przy prędkości obrotowej silnika pow 3 tys na 5 biegu po wciśnięciu sprzęgła samochód gaśnie z niewiadomych przyczyn na innych biegach i na biegu jałowym nic takiego nie ma miejsca sam z 07r i przebiegu 20tys panowie z ASO załamują ręce i nie maja pojęcia co może być przyczyną
Może ktoś wie co może być przyczyna takiego zachowania auta

Paweel - Sob Paź 27, 2007 19:15
Temat postu: Re: Problem z Thalią
Dzoker napisał/a:
Witam
Mam problem z nowa Thalią , mianowicie przy prędkości obrotowej silnika pow 3 tys na 5 biegu po wciśnięciu sprzęgła samochód gaśnie z niewiadomych przyczyn na innych biegach i na biegu jałowym nic takiego nie ma miejsca sam z 07r i przebiegu 20tys panowie z ASO załamują ręce i nie maja pojęcia co może być przyczyną
Może ktoś wie co może być przyczyna takiego zachowania auta



baterie od szklanej kuli mi padły więc dobrze by było zanim sie naładują podać klasycznie jaki to silnik

1.5 DCi 68 koni
1.4 16V
1.2 16V

? ? ?

Dzoker - Sob Paź 27, 2007 19:18

silniczek 1.2 16v +sekwencja gaz tylko samochód zachowuje się tak samo na gazie jak i na pb panowie w aso wykluczyli możliwość szkodliwości gazu to tego zachowania

Paweel napisał/a:
edit ...


to nie mam zielonego pojęcia




silnik może ostatnio był myty ?


nie nie był myty :)

Paweel - Sob Paź 27, 2007 19:18

edit ...


to nie mam zielonego pojęcia




silnik może ostatnio był myty ?

woytek13 - Sob Paź 27, 2007 19:27

Sory, że tak niedokładnie (ja nie zawodowiec) ale w skrzyni biegów (przynajmniej u mnie) jest taki czujnik prędkości, który steruje obrotami. Dba o chociażby hamowanie silnikiem czy takie tam. Może to z nim coś jest nie tak.
Dzoker - Sob Paź 27, 2007 19:50

woytek13 napisał/a:
Sory, że tak niedokładnie (ja nie zawodowiec) ale w skrzyni biegów (przynajmniej u mnie) jest taki czujnik prędkości, który steruje obrotami. Dba o chociażby hamowanie silnikiem czy takie tam. Może to z nim coś jest nie tak.



Każda rada jest ważna jadę we wtorek jeszcze raz do Aso ma przyjechać jakiś magik z wawy i maja coś modzić wczoraj spędziłem cały dzień w aso i bezradność mechaników mnie dobija każda rada może być przydatna przynajmniej im coś podpowiem może w końcu doją co jest nie tak

Rysiek - Sob Paź 27, 2007 19:57

woytek13 napisał/a:
Sory, że tak niedokładnie (ja nie zawodowiec) ale w skrzyni biegów (przynajmniej u mnie) jest taki czujnik prędkości, który steruje obrotami. Dba o chociażby hamowanie silnikiem czy takie tam. Może to z nim coś jest nie tak.
dokladnie czujnik predkosci jazdy, ale chyba gdyby on nie dzialal to i obrotomierz by nie robił :>
Paweel - Sob Paź 27, 2007 20:22
Temat postu: Re: Problem z Thalią
Dzoker napisał/a:
Witam
Mam problem z nowa Thalią , mianowicie przy prędkości obrotowej silnika pow 3 tys na 5 biegu po wciśnięciu sprzęgła samochód gaśnie z niewiadomych przyczyn na innych biegach i na biegu jałowym nic takiego nie ma miejsca sam z 07r i przebiegu 20tys panowie z ASO załamują ręce i nie maja pojęcia co może być przyczyną
Może ktoś wie co może być przyczyna takiego zachowania auta



masz abs ?

Dzoker - Sob Paź 27, 2007 20:27
Temat postu: Re: Problem z Thalią
Paweel napisał/a:
Dzoker napisał/a:
Witam
Mam problem z nowa Thalią , mianowicie przy prędkości obrotowej silnika pow 3 tys na 5 biegu po wciśnięciu sprzęgła samochód gaśnie z niewiadomych przyczyn na innych biegach i na biegu jałowym nic takiego nie ma miejsca sam z 07r i przebiegu 20tys panowie z ASO załamują ręce i nie maja pojęcia co może być przyczyną
Może ktoś wie co może być przyczyna takiego zachowania auta



masz abs ?


tak

Paweel - Sob Paź 27, 2007 21:00

Rysiek napisał/a:
woytek13 napisał/a:
Sory, że tak niedokładnie (ja nie zawodowiec) ale w skrzyni biegów (przynajmniej u mnie) jest taki czujnik prędkości, który steruje obrotami. Dba o chociażby hamowanie silnikiem czy takie tam. Może to z nim coś jest nie tak.
dokladnie czujnik predkosci jazdy, ale chyba gdyby on nie dzialal to i obrotomierz by nie robił :>



a co ma czujnik prędkości jazdy do obrotomierza ? :| :| :| (wcześniej za szybko pisałem i walnąłem gafe)



ps. ma abs czyli nie ma czujnika ... a pozatym nie ma szans aby to on był winien takim cyrkom.

[ Dodano: Sob Paź 27, 2007 22:01 ]
Dzoker napisał/a:
Paweel napisał/a:
Dzoker napisał/a:
Witam
Mam problem z nowa Thalią , mianowicie przy prędkości obrotowej silnika pow 3 tys na 5 biegu po wciśnięciu sprzęgła samochód gaśnie z niewiadomych przyczyn na innych biegach i na biegu jałowym nic takiego nie ma miejsca sam z 07r i przebiegu 20tys panowie z ASO załamują ręce i nie maja pojęcia co może być przyczyną
Może ktoś wie co może być przyczyna takiego zachowania auta



masz abs ?


tak




auto miało myty silnik ?
od kiedy takie coś sie pojawiło ?
który serwis Renault ? ... jak Carrara to zmień na Nazaruka ... jak Nazaruk to czekaj na szpeca :D

Jaqub - Sob Paź 27, 2007 21:25

niech Ci zmienia auto na nowe jak za 3cim razem nie uda sie naprawic :spoko: :mrgreen:
Vesti - Sob Paź 27, 2007 21:46

Jaqub napisał/a:
niech Ci zmienia auto na nowe jak za 3cim razem nie uda sie naprawic

To nie jest takie proste ale możliwe..
Dzoker napisał/a:
Mam problem z nowa Thalią , mianowicie przy prędkości obrotowej silnika pow 3 tys na 5 biegu po wciśnięciu sprzęgła samochód gaśnie z niewiadomych przyczyn na innych biegach i na biegu jałowym nic takiego nie ma miejsca

Czy jadac z taka sama predkością na 3/4 biegu sytuacja sie powtarza?
Czy auto po zgaszeniu mozna uruchomić?
Fabryczna sekwencja?
Pokazuje im jakiś błąd?
W carrarze maja jednego bardzo madrego mechaniora..
Mam nadzieje że na niego trafisz..

Podobny przypadek miałem w swoim wysłużonym T2 benzyna..
Nie pamietam jaki tam był silnik, 1.9, 2.0..
Uczyłem sie na nim jeżdzić.
Wrzucając 4 bieg pewne obroty silnik przekraczał i moduł mówił dość..
Auto gasło na wiele minut.
Sytuacja dotyczyła tylko 4 biegu. Na trójce mogłem jechaC do Sczecina


Dzoker proponuje wczesniej zawitac do TTomka.
Zapłacić za usługe i wystawic FV na ASO Renault.
Mozliwości jest wiele a panowie z ASO czasami sa partaczami ale coś tam wiedzą.

Pozdrawiam

Dzoker - Sob Paź 27, 2007 21:51

Paweel napisał/a:



auto miało myty silnik ?
od kiedy takie coś sie pojawiło ?
który serwis Renault ? ... jak Carrara to zmień na Nazaruka ... jak Nazaruk to czekaj na szpeca :D


nie miało mytego silnika

serwis to Carrara , pojadę jeszcze do nich we wtorek jak nie poradzą sprobuję u Nazaruk'a

Paweel - Sob Paź 27, 2007 21:53

Dzoker napisał/a:
Paweel napisał/a:



auto miało myty silnik ?
od kiedy takie coś sie pojawiło ?
który serwis Renault ? ... jak Carrara to zmień na Nazaruka ... jak Nazaruk to czekaj na szpeca :D


nie miało mytego silnika

serwis to Carrara , pojadę jeszcze do nich we wtorek jak nie poradzą sprobuję u Nazaruk'a


to zadzwoń i sie umów u Nazaruka ...


stawiam uwalony sterownik silnika :mrgreen:

Dzoker - Sob Paź 27, 2007 22:11

Vesti napisał/a:

Czy jadac z taka sama predkością na 3/4 biegu sytuacja sie powtarza?
Czy auto po zgaszeniu mozna uruchomić?
Fabryczna sekwencja?
Pokazuje im jakiś błąd?
W carrarze maja jednego bardzo madrego mechaniora..
Mam nadzieje że na niego trafisz..

Podobny przypadek miałem w swoim wysłużonym T2 benzyna..
Nie pamietam jaki tam był silnik, 1.9, 2.0..
Uczyłem sie na nim jeżdzić.
Wrzucając 4 bieg pewne obroty silnik przekraczał i moduł mówił dość..
Auto gasło na wiele minut.
Sytuacja dotyczyła tylko 4 biegu. Na trójce mogłem jechaC do Sczecina


Dzoker proponuje wczesniej zawitac do TTomka.
Zapłacić za usługe i wystawic FV na ASO Renault.
Mozliwości jest wiele a panowie z ASO czasami sa partaczami ale coś tam wiedzą.

Pozdrawiam


Sytuacja wygląda tak sprawdziłem go na biegu 4 i 5 jeżeli przekroczę 90 taka właśnie sytuacja występuje (na 4 po przekroczeniu 4tyś na 5 po 3tyś ) Auto pali super nawet jeżeli zgaśnie przekręcę kluczyk i pali super, sekwencja nie jest fabryczna panowie w aso nie mieli do niej zdanych zastrzeżeń , auto po podłączeniu do komputera nie wykazuje zdanych błędów. Jeżeli by pomógł z miłą chęcią a fv będzie na mnie ponieważ auto straciło gwarancje (założony gaz)

Jaqub - Nie Paź 28, 2007 00:44

Dzoker napisał/a:
a fv będzie na mnie ponieważ auto straciło gwarancje (założony gaz)


chili masz lipe... skoro i tak nie jest na gwarancji to jedz meczyc TTomka :mrgreen:

daniel - Nie Paź 28, 2007 08:27

Jaqub napisał/a:
Dzoker napisał/a:
a fv będzie na mnie ponieważ auto straciło gwarancje (założony gaz)


chili masz lipe... skoro i tak nie jest na gwarancji to jedz meczyc TTomka :mrgreen:


Jak jakaś nietypowa naprawa to też bym podjechał do TTomka, ma renówki opanowane :)

Vesti - Nie Paź 28, 2007 10:45

Dzoker..
Podobna sytuacja była w służbowym Clio 1.2 mojego kolegi z pracy, jednak świeciła sie prawie zawsze kontrolka CHECK, troche podrózy na benzynie i gasła.
Wina za to była zle załozona instalacja gazowa a raczej nie dobrana pod auto. ( tutaj montowali najwięksi z najwiekszych p... DT GAS system, swojego czasu miałem z nimi problemy jak i połowa Lublina montujaca tam instalacje wtrysku gazu i inne )
Panowie w ASO Reno nie powiedzą ci czy instalacja jest "zepsuta, zle zamontowana"..
Oni moga ci sprawdzić wizualnie co, jak jest podłaczone.. sprawdzic błędy które ew. mogły by być spowodowane instalacją i tyle.
Moja pierwsza instalacja w Scenicu powodowała wyłaczanie sie auta podczas jazdy przy wcisnietym sprzegle, gasł na krzyżówkach przy hamowaniu, komp od gazu rozprogramowywał sie co 50 uruchomień silnika..
Jadać do serwisu ( bo gazownicy twierdzili że winną za to sa cewki chociAż auto miało 70tys km ) w serwisie byli w stanie stwierdzic tylko elektryke związana z RenO, nie z instalacją gazu. Wedle kompa ASO moje cewki były w 100% sprawne.
Wyje.. ałem instalacja, dopłaciłem do drugiej i do dzisiaj nie mam problemów.
Co do Clio mojego kolegi.. nikt nie dał rady tego naprawić, kolega poprostu nauczył sie tym jeżdzić..

Tez stawiałbym na sterownik, cos sie dzieje przy konkretnej predkości silnika albo jest to zbiegiem okoliczności, na tym dokładnie się nie znam ale stawiam na TTomka.. on ma to w paluszku u nogi. Z reszta z Honda która miała inne problemy z gazem pomógł znakomicie :spoko: .
Odezwij sie do TTomka.

Paweel - Nie Paź 28, 2007 10:51

powiem tyle ...


albo wtrysk lpg albo DT GAS :haha: :haha: :haha:



.... prawie jak wtrysk :mrgreen:

Vesti - Nie Paź 28, 2007 10:53

Paweel napisał/a:
albo wtrysk lpg albo DT GAS

No musze przyznac ci rację.

Dzoker - Nie Paź 28, 2007 18:05

Paweel napisał/a:
powiem tyle ...


albo wtrysk lpg albo DT GAS :haha: :haha: :haha:



.... prawie jak wtrysk :mrgreen:


Mam jedne wtryski do gazu i do PB auto przejechało 17k na gazie i nic sie nie działo panowie co gazowali renówkę gazowali wszystkie poprzednie moje samochody (3) nie było z nimi zdanego problemu i przypuszczam ze gaz ma tez w tym przypadku nie szkodzi. Zobaczymy co powiedzą mi we wtorek jak nie to spróbuje u Nazaruk.

PS Może mi ktoś podrzucić kontakt (adres ) TTomka na PW

TTomek - Nie Paź 28, 2007 18:15
Temat postu: Re: Problem z Thalią
Dzoker napisał/a:
przy prędkości obrotowej silnika pow 3 tys na 5 biegu po wciśnięciu sprzęgła samochód gaśnie


tzn wciskasz sprzegło i wskazówka obrotomierza natychmiast spada do zera czy chwilę faluje i dopiero gaśnie?

Czy jeżeli wciśniesz sprzęgło i lekko dodasz gazu również gaśnie ?

Radio masz fabryczne czy dostawiane??? (jest to poważne pytanie)

Paweel - Nie Paź 28, 2007 18:35
Temat postu: Re: Problem z Thalią
TTomek napisał/a:
Dzoker napisał/a:
przy prędkości obrotowej silnika pow 3 tys na 5 biegu po wciśnięciu sprzęgła samochód gaśnie


tzn wciskasz sprzegło i wskazówka obrotomierza natychmiast spada do zera czy chwilę faluje i dopiero gaśnie?

Czy jeżeli wciśniesz sprzęgło i lekko dodasz gazu również gaśnie ?

Radio masz fabryczne czy dostawiane??? (jest to poważne pytanie)




Tomek ... ale wtedy nie działał licznik :haha: :haha: :haha:

TTomek - Nie Paź 28, 2007 18:42

owszem , ale tam sygnał predkości był z czujnika w skrzyni i komp silnika i tak zlewał czy ma te informację czy nie , a 07r ma chyba z ABS już i sieć CAN , ktora może nieźle namieszać jak coś "nieautoryzowanego" sie w to wepnie...
Dzoker - Nie Paź 28, 2007 18:51
Temat postu: Re: Problem z Thalią
TTomek napisał/a:


tzn wciskasz sprzegło i wskazówka obrotomierza natychmiast spada do zera czy chwilę faluje i dopiero gaśnie?

Czy jeżeli wciśniesz sprzęgło i lekko dodasz gazu również gaśnie ?

Radio masz fabryczne czy dostawiane??? (jest to poważne pytanie)


Wciskam sprzęgło obroty równo i normalnie spadają tyle ze nie zatrzymują sie normalnie poniżej 1tys tylko samochód gaśnie radio mam fabryczne ( jedynie co mam nie fabryczne to czujniki cofania i cb radio :D )

Paweel - Nie Paź 28, 2007 18:59

TTomek napisał/a:
owszem , ale tam sygnał predkości był z czujnika w skrzyni i komp silnika i tak zlewał czy ma te informację czy nie , a 07r ma chyba z ABS już i sieć CAN , ktora może nieźle namieszać jak coś "nieautoryzowanego" sie w to wepnie...



ma abs ale nie ma czujnika prędkości tylko z lewego koła jedzie

i na 99 % nie ma CANa

[ Dodano: Nie Paź 28, 2007 19:59 ]
Dzoker napisał/a:
TTomek napisał/a:


tzn wciskasz sprzegło i wskazówka obrotomierza natychmiast spada do zera czy chwilę faluje i dopiero gaśnie?

Czy jeżeli wciśniesz sprzęgło i lekko dodasz gazu również gaśnie ?

Radio masz fabryczne czy dostawiane??? (jest to poważne pytanie)


Wciskam sprzęgło obroty równo i normalnie spadają tyle ze nie zatrzymują sie normalnie poniżej 1tys tylko samochód gaśnie radio mam fabryczne ( jedynie co mam nie fabryczne to czujniki cofania i cb radio :D )



skąd masz zasilanie radia i czujników ?

te objawy nie zbiegły sie z zamontowaniem ?

Dzoker - Nie Paź 28, 2007 19:07

zasilanie cb z zapalniczki a czujnik były zamontowane zaraz po zakupie auta i wcześniej nic takiego nie miało miejsca :)
TTomek - Nie Paź 28, 2007 19:18

no to nie wiem...

ciekawe czy sprawdzali w serwisie czystość przepustnicy bo przy gazie może być różnie...

daj im jeszcze szanse we wtorek

jak nie dadzą rady to mogę się pobawić... CLIP , rolki i wyjdzie szydło z pudła... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dzoker - Nie Paź 28, 2007 21:02

Przepustnica cewka przewody i świece były sprawdzane (świece wymienione na nowe) wszystko okaże sie we wtorek
Paweel - Nie Paź 28, 2007 21:54

TTomek napisał/a:
no to nie wiem...

ciekawe czy sprawdzali w serwisie czystość przepustnicy bo przy gazie może być różnie...

daj im jeszcze szanse we wtorek

jak nie dadzą rady to mogę się pobawić... CLIP , rolki i wyjdzie szydło z pudła... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



clipa to oni majo nowszego ;) ... tylko pewnie nie umio czytać tego co on pokazuje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dzoker - Wto Paź 30, 2007 16:36

Magik z Wawy dał rade przyczyna usterki nie ustawione fabrycznie zawory co według mnie jest pewnym nieporozumieniem bo jak można sprzedać nowy samochód który jest niesprawny ? Mechanik popieprzył ze gwarancji już nie ma bo jest gaz i zapłaciłem 6 stów i coraz bardziej zniechęcam sie do Renówki
TTomek - Wto Paź 30, 2007 21:06

jakoś mi to pokrętnie wygląda :> ciekaw jestem co było prawdziwą przyczyną.

Dzoker napisał/a:
przyczyna usterki nie ustawione fabrycznie zawory


przecież napisałeś , że usterka nie występowała od początku... :wow: :> :> :>

Paweel - Wto Paź 30, 2007 21:07

otototo .... jakieś to dziwne ...



ps. nie zmienia to faktu ze nie pojęte dla mnie jest tak regulacja zaworów może dawać taki efekt. chyba ze ni o takie zawory chodzi o których ja mysle

TTomek - Wto Paź 30, 2007 21:48

Paweel napisał/a:
ps. nie zmienia to faktu ze nie pojęte dla mnie jest tak regulacja zaworów może dawać taki efekt. chyba ze ni o takie zawory chodzi o których ja mysle


aha ... ciekawe czy nie ma na to autko jakiejś akcji ...

nie ważne.....zrobione i to sie liczy...kwota za take usterkę niewielka...tylko szkoda głupio straconej gwarancji :(

Dzoker - Sro Paź 31, 2007 17:51

Z tego co mi pan piękny mechanik mówił to sprawa wyglądała tak ze coś tam puchło i nie domykało zaworów osobiście sie na tym nie znam . Magik z wawy podłączył sie pod kompa polatałem ze 60 km w trasie i stwierdził ze coś nie tak jest z ciśnieniem w komorach i wyszło na to ze fabrycznie zawory były źle ustawione. Gwarancji szkoda ale..... przynajmniej samochód chodzi jak powinien i stał sie jakiś żwawszy :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group