Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Prędkościomierz

PONURY - Czw Lis 29, 2007 14:16
Temat postu: Prędkościomierz
Witam. Dzisiaj jezdząc dość długo po mieście zauważyłem ze strzałka od predkościomierza mi nie wskazuje prawdziwej predkosći. Zacina sie. Dodam ze cały czas miałem właczony nadmuch na przednia szybe i grzanie ma maxa. Stukanie w szybke nie pomogło.
Co moze być nie tak ?

Obrotomierz działa bez zarzutu.

Flasher - Czw Lis 29, 2007 15:51

Zacina się w tej samej pozycji czy jak mu pasuje ?

nasepna rzecz... sprawdź czy dobrze liczy kilometry.

PONURY - Czw Lis 29, 2007 16:54

Przycina sie tak od 20 do 60 km/h a jade ponad 80 zaniża. Przy dodawaniu gazu predkość ze wzrasta tzn strzałka sie nie podnosi.

W sumie mi licznik nie potrzebny licze latarnia. Jak nie zdarzam przeliczyć to jade za szybko. :haha:
Nie a tak poważnie to chciałbym zeby to działało. Ale sprawdzić licznik bede mógł dopiero w sobote lub w niedziele. :/
Dopiero dzisiaj zrobił sie ten problem.

ilo - Czw Lis 29, 2007 19:09

ja tak kiedyś miałem w punciaku jak był większy mróz ale tam była linka nie wiem jak jest u ciebie
Flasher - Czw Lis 29, 2007 22:44

Ponury na pewno linki nie ma :)
ale faktycznie może się gdzieś ośka przycinać, nieraz też świruje kontraktron w skrzyni (dlatego pytałem jak liczy kilometry), mogą być tradycyjnie zimne luty w desce ale żeby to stwierdzić trzeba by ją wyjąć.

PONURY - Czw Lis 29, 2007 22:56

Licznik kilometrów robi bez zastrzezen.

Czyli co zimne luty sprawdzić ? I co jeszcze ?

Flasher - Czw Lis 29, 2007 23:07

Jak wyciągniesz deskę sprawdź sobie czy ładnie ci wskazówka wraca jak palcem ją przekręcisz.... jeżeli tak to szukaj zimnych lutów (nie wiem jaką masz wersję - z pamięcią czy bez) w każdym razie dostęp powinien być łatwy z tego co pamiętam.
PONURY - Czw Lis 29, 2007 23:13

Dzieki w miare możliwości postaram sie jak najszybciej to sprawdzić gdzie jest przyczyna. Wielkie dzieki za podpowiedzi. :piwo:
Klimcia - Pią Lis 30, 2007 21:49

A jak jedziesz dajmy na to 100km/h to zaniża Ci do ok 80km/h? nie zachowuje się przypadkiem tk że podskakuje w góre i opada zakres 2-3 mm? pewnie oprócz dmuchawy jeszcze Ci grało radio, włączone światła itp. może poprostu słabe ładowanie? ja tak miałem jak mi się odpiął kabel :)
bloku - Sob Gru 01, 2007 01:55

Ponury czy słyszysz lekkie terkotanie z okolic deski rozdzielczej? Jeśli tak to oznacza że końcówka linki (kwadrat) się wyrobił lub też gniazdo linki się wytarło. Jeśłi nie, to sprawdz wskazówkę czy sama wraca. Możliwe iż sprężyna wracająca się "skończyła" - od niskiej temeperatury sprężyna zmieniła swoją elastyczność i oszukuje.
Flasher - Pon Gru 03, 2007 00:06

bloku napisał/a:
Jeśli tak to oznacza że końcówka linki (kwadrat) się wyrobił lub też gniazdo linki się wytarło


W tym samochodzie nie ma linki....

bloku - Pon Gru 03, 2007 08:34

Jest linka na potencjometrze. Jest elektroniczny potencjometr przy liczniku i jest mała kostka która odpowiada za określoną ilość obrotów wobec potencjimetru.
Flasher - Pon Gru 03, 2007 11:53

bloku napisał/a:
Jest linka na potencjometrze. Jest elektroniczny potencjometr przy liczniku i jest mała kostka która odpowiada za określoną ilość obrotów wobec potencjimetru.


W samochodzie Ponurego jest tak:
- w skrzyni siedzi sobie czujnik kontaktronowy (względnie hall'a... ale nie sądzę)
- następnie leci już sobie kabelkami do deski :)
- w desce jest taki scalaczek (jest to przetwornik A/D)
- na końcu jest silnik który wychyla wskazówkę

Nie ma tam żadnych potencjometrów ani linek.... nie mieszaj ludziom w głowie. Linka była pewnie jeszcze w C3 ale nie w C4.

PONURY - Pon Gru 03, 2007 12:50

Wyjołem zegary, sprawdził brejdak wszystko wychodzi na to ze na zegarach jest wszystko ok, moze coś przy skrzyni jest nie tak.



P.s Natomist okazało sie Flasher ze jeśli chodzi o podswietlenie zegarów to sory tam nie ma żaruwek z czerwonymi kapturkami, na zegarach jest czerwona pleksa. Jedyna metoda zeby zmienić podswietlenie to zmiana tarcz zegarów.

Flasher - Pon Gru 03, 2007 12:57

PONURY napisał/a:
P.s Natomist okazało sie Flasher ze jeśli chodzi o podswietlenie zegarów to sory tam nie ma żaruwek z czerwonymi kapturkami, na zegarach jest czerwona pleksa. Jedyna metoda zeby zmienić podswietlenie to zmiana tarcz zegarów.


Zgadza się.... na zegarach jest plkeksa ale jak założysz na żarówki czerwone kpturki to jaki uzyskasz kolor ?
Ja eksperymentalnie założyłem na termometr i efekt był zamierzony.

Co do zegarów.... w skrzyni siedzi sobie kontraktron dostępny od góry.... nie trzeba nic rozbierać, wystarczy podnieść zapadkę i przekęcić żeby wyjąć. Jakby co to mam takiego gdzieś w częściach więc mogę ci dać na podstawienie i stwierdzisz sobie czy to jego wina.

bloku - Pon Gru 03, 2007 15:13

Jeśli wprowadziłem w błąd to przepraszam, ale wyciągałem z C4 2,8 budzik i przy liczniku kilometrów był mały potencjometr a od niego wcyhodziły kabelki do skrzyni. Natomiast od potencjometru do licznika wychodził "paluch" kwadrat o długości ok 3cm... Jeśli mi ktos wyjasni co to...to będę wdzięczny (cały czas byłem pewien że to jest to co odpowiada za wskazówke)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group