|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
|
Lubelskie Firmy Motoryzacyjne - Regulacja zaworów- gdzie w LBN
woytek13 - Sro Sty 16, 2008 17:31 Temat postu: Regulacja zaworów- gdzie w LBN Gdzie tanio i sprawnie mogą mi wyregulować zawory w Fordzie fiesta 1.4 Zetec-s. Jest to głupia regulacja płytkowa i nie mogę tego sam zrobić w domu niestety. Jaki jest orientacyjny koszt takiej imprezy??
I mam małe pytanko co do luzu zaworowego. Jakie mogą być objawy zbyt małego luzu w zaworach wydechowych (na jednym praktycznie brak luzu), lekko ubywa mi oleju ale tylko delikatnie. Dymić nie dymi, mocy też za bardzo nie brakuje. Na zimnym silniku nie schodzi z obrotów (ok 2tys) przy pierwszym zapalaniu. Czy to ma związek. Klekotać też niby strasznie nie klekocze albo nie wiem jakiego dźwięku mam oczekiwać
Drift_King - Sro Sty 16, 2008 17:37 Temat postu: Re: Regulacja zaworów- gdzie w LBN
woytek13 napisał/a: | Gdzie tanio i sprawnie mogą mi wyregulować zawory w Fordzie fiesta 1.4 Zetec-s. Jest to głupia regulacja płytkowa i nie mogę tego sam zrobić w domu niestety. Jaki jest orientacyjny koszt takiej imprezy??
I mam małe pytanko co do luzu zaworowego. Jakie mogą być objawy zbyt małego luzu w zaworach wydechowych (na jednym praktycznie brak luzu), lekko ubywa mi oleju ale tylko delikatnie. Dymić nie dymi, mocy też za bardzo nie brakuje. Na zimnym silniku nie schodzi z obrotów (ok 2tys) przy pierwszym zapalaniu. Czy to ma związek. Klekotać też niby strasznie nie klekocze albo nie wiem jakiego dźwięku mam oczekiwać |
skutkiem braku luzu będzie wypalenie zaworu więc radze w miare szybko to zrobić,żeby nie było skuchy,a dzwięków to mozna sie spodziewać raczej przy zbyt duzym luzie,a nie przy jego braku.Z płytkową regulacją jest o tyle cięzki temat,że trzeba mieć wiadro płytek róznych grubości aby to dokładnie ustawić
corey - Sro Sty 16, 2008 17:38
wyregulowac w domu tez mozesz, zadna to filozofia
jak masz za maly luz albo jego brak to mozesz sie w niedlugim czasie pozegnac ze szczelnoscia gniazd zaworowych
[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 17:42 ]
Drift_King napisał/a: | woytek13 napisał/a: | Gdzie tanio i sprawnie mogą mi wyregulować zawory w Fordzie fiesta 1.4 Zetec-s. Jest to głupia regulacja płytkowa i nie mogę tego sam zrobić w domu niestety. Jaki jest orientacyjny koszt takiej imprezy??
I mam małe pytanko co do luzu zaworowego. Jakie mogą być objawy zbyt małego luzu w zaworach wydechowych (na jednym praktycznie brak luzu), lekko ubywa mi oleju ale tylko delikatnie. Dymić nie dymi, mocy też za bardzo nie brakuje. Na zimnym silniku nie schodzi z obrotów (ok 2tys) przy pierwszym zapalaniu. Czy to ma związek. Klekotać też niby strasznie nie klekocze albo nie wiem jakiego dźwięku mam oczekiwać |
skutkiem braku luzu będzie wypalenie zaworu więc radze w miare szybko to zrobić,żeby nie było skuchy,a dzwięków to mozna sie spodziewać raczej przy zbyt duzym luzie,a nie przy jego braku.Z płytkową regulacją jest o tyle cięzki temat,że trzeba mieć wiadro płytek róznych grubości aby to dokładnie ustawić |
jestem pewien ze ani razu tego nie robiles ze wyglaszasz takie wiadrowe brednie
plytki sie zamienia miejscami , w 70 procentach przypadkow nie potrzbuje dokupowac zadnej plytki, reszta przypadkow to max 2-3 plytki , koszt ich to okolo 10-20zl sztuka
woytek13 - Sro Sty 16, 2008 17:48
No właśnie pierwszy raz też mierzyłem luz zaworowy i nie wiem czy dobrze to robiłem. Chociaż na zaworach dolotowych wyszły mi wyniki takie jak powinny być. Tzn mieszczące sie w normie gdyż mój szczelinomierz też nie jest wybitnie dokładny. Wymieniać płytek też nie wymieniałem stąd moje obawy. Myślałem, że należy zmierzyć luz i kupić odpowiednie płytki ale właśnie nie mam możliwości dokładnego zmierzenia ich stąd poszukiwania warsztatu.
Jaki jest orientacyjny koszt regulacji??
corey - Sro Sty 16, 2008 17:51
w toyocie biore za to 100zl
woytek13 - Sro Sty 16, 2008 17:53
Plus płytki tak?? A Forda nie robiłeś dotychczas
Misiek_lbn - Sro Sty 16, 2008 17:55
woytek13, poczytaj temat bodajże o swoim samochodzie, tam corey pisał że bawił się z tymi(chyba tymi) silnikami
corey - Sro Sty 16, 2008 17:57
silnikow 1.25 zlozylem od zera z 10 sztuk, 1.4 zadnego nawet na oczy nie widzialem
Drift_King - Sro Sty 16, 2008 19:33
corey napisał/a: |
jestem pewien ze ani razu tego nie robiles ze wyglaszasz takie wiadrowe brednie |
postawisz na to kasę ?
corey napisał/a: |
plytki sie zamienia miejscami , w 70 procentach przypadkow nie potrzbuje dokupowac zadnej plytki, reszta przypadkow to max 2-3 plytki , koszt ich to okolo 10-20zl sztuka |
jeśli chodzi o wmiarę "świeży" motor to masz rację,ale czy uda Ci się dokładnie ustawić w silniku po duużym przebiegu przy pomocy tych samych płytek to wątpię,no ale skoro tak mówisz to wpadnę do Ciebie ustawić starego fiatowskeigo DOHCa jak już obsadzę go w jakimś kredensie
pzdr!
corey - Sro Sty 16, 2008 20:05
Drift_King napisał/a: | corey napisał/a: |
jestem pewien ze ani razu tego nie robiles ze wyglaszasz takie wiadrowe brednie |
postawisz na to kasę ?
corey napisał/a: |
plytki sie zamienia miejscami , w 70 procentach przypadkow nie potrzbuje dokupowac zadnej plytki, reszta przypadkow to max 2-3 plytki , koszt ich to okolo 10-20zl sztuka |
jeśli chodzi o wmiarę "świeży" motor to masz rację,ale czy uda Ci się dokładnie ustawić w silniku po duużym przebiegu przy pomocy tych samych płytek to wątpię,no ale skoro tak mówisz to wpadnę do Ciebie ustawić starego fiatowskeigo DOHCa jak już obsadzę go w jakimś kredensie
pzdr! |
albo we fiacie sa gniazda z gowna zrobione albo slaby z ciebie mechanior
zdazalo sie robic toyoty z przbiegiem po 200 tys. ktore nigdy nie mialy luzow robionych i tak jak pisalem max. 3 plytki
gniazda dolotowe zuzywaja sie zupelnie w inym tepie co wydechowe i spektrum rozmiarow plytek jest dosyc duze w kazdym silniku, najlatwiej to jest pomierzyc luz i nakupowac plytek ale nie w tym sztuka
BOSEK - Sro Sty 16, 2008 22:23
no tak .. jak zaczną dyskutować sprzedawca części z mechanikiem, zapowiada sie ciekawy temat
Ja w swoim krótkim życiu ustawiałem zawory w kilkudziesięciu autach i nie uważam to za operację trudną, jednakże... np: w Japończykach ważne jest ustawianie na GMP - nie na słuch
Drift_King - Sro Sty 16, 2008 23:33
BOSEK napisał/a: | no tak .. jak zaczną dyskutować sprzedawca części z mechanikiem, zapowiada sie ciekawy temat |
buehehe odezwał sie informatyk
BOSEK napisał/a: |
Ja w swoim krótkim życiu ustawiałem zawory w kilkudziesięciu autach i nie uważam to za operację trudną, jednakże... np: w Japończykach ważne jest ustawianie na GMP - nie na słuch |
chyba masz na myśli regulację "na śrubkę" (tak jak jest w hondzie) więc jakby nie na temat
|
|