Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Filtr stożkowy do A4 1.8 20V

maślak - Nie Sty 20, 2008 17:29
Temat postu: Filtr stożkowy do A4 1.8 20V
przymierzam sie do założenia filtr stożkowego w moim audi a4 i chciałem prosić o wasze opinie i doświadczenia z tym związane. Jaki to ma wpływ na silnik, spalanie ( dodam że mam założoną instalacje sekwencyjną) i osiągi?? zestaw o jakim myśle to : http://moto.allegro.pl/it...25km_super.html
agrabsabi - Nie Sty 20, 2008 18:44

odpuść sobie ten zestaw z allegro :/

bo albo to nie jest filtr K&N albo jest tak zciuchany że po podniesieniu go do góry słońce widać przez niego :>

tak wygląda oryginalny filtr K&N zamontowany w tym silniku :spoko:
http://www.fotosik.pl/pok...b9c19c574e.html
(który można kupić u mnie nowy za podobną cenę) :spoko:

jak będziesz miał czas podjechać do mnie to Ci pokażę jak doprowadzić max zimnego powietrza do stożka w tym przypadku :spoko:
na fotach przerubek jeszcze nie widać bo fotki były robione zaraz po zamontowaniu :roll:

jak masz montować stożek to polecam tylko k&n i tylko w kicie :spoko:
będziesz miał wtedy filtr dedykowany wymierzony konkretnie pod twój model auta a właściwie silnika :spoko:
zalety w tym przypadku to gwarancja jakości, gwarancja prawidłowego filtrowania i po dostarczeniu odpowiedniej ilości zimnego powietrza zauważalne zmiany w pracy silnika :spoko:
...mocy to raczej nie doda ale będzie się ładniej wkręcał w obroty i dostanie lepszego wigoru w zakresie obrotów od 5000-7500 ;)

k&n daje milion mil gwarancji przy odpowiednim użytkowaniu 8)
ważne aby go zgodnie z zaleceniami producenta i prawidłowo obsługiwać 8)

producent zaleca co 8000-1000km czyścić i impregnować (są specjalne zestawy do tego, k&n zaleca stosowanie impregnatów tylko swojej firmy)

metoda bardzo prosta :D pryskasz detergentem filterek, czekasz aż brud odpuści po około 15min, wypłukujesz brud w letniej wodzie następnie suszysz, po wyschnięciu spryskujesz delikatnie olejkiem tak aby filterek po dotknięciu zostawiał tłusty nalot na palcach a nie żeby z niego ciekło ;)

wady to że stożek ryczy strasznie jak silnik pracuje pod obciążeniem :haha:

niektórzy kupują stożki większe żeby lepiej ryczały :mad:
nic bardziej mylnego :/ mniejszy głośniej pracuje :haha:

a co do wielkości i doboru to już na lkt temat był poruszany http://lkt.pl/viewtopic.p...o%BFek&start=15
poczytaj jest dużo ciekawych informacji w tym temacie :spoko:

pozdro

Hugo - Nie Sty 20, 2008 19:24

Stożek nic nie daje tak naprawde w tym silniku.Sprawdzone wielokrotnie i na hamowni lepsze wyniki wychodziły na seryjnej wkładce niż na stożku.Tak więc do zwykłego silnika to zbędny wydatek
maślak - Nie Sty 20, 2008 19:57

temat rzeka z tego co czytałem. Widze że sie na tym "troche" znasz :mrgreen: bo ja nie bardzo :/ . Mógłbyś mi zaproponować jakiś kit , prześlij link (fotke, cena) . dzięki za zainteresowanie
agrabsabi - Nie Sty 20, 2008 20:37

Hugo napisał/a:
Stożek nic nie daje tak naprawde w tym silniku.Sprawdzone wielokrotnie i na hamowni lepsze wyniki wychodziły na seryjnej wkładce niż na stożku.Tak więc do zwykłego silnika to zbędny wydatek

nie zgodzę się z tobą Darku :roll:
pisałem wyżej że mocy to raczej nie da ;) dlatego na hamowni nic nie dojdzie :D

ale sam stosuję i różnicę odczułem
...kiedyś po wyżej 5000obr/min tchu mu brakowało i się dusił teraz po wyżej tej granicy zaczyna ożywać (prawie jak japończyk) :D
no jeszcze jak się wydech zrobi (nie tylko końcowy) i trochę w elektronice pogrzebie to nawet chce to jechać :spoko: trochę więcej jadu ma :D

maślak napisał/a:
Mógłbyś mi zaproponować jakiś kit , prześlij link (fotke, cena) .

http://kandn.com/images/l/57-0514.jpg
jakieś 350pln, dostępny z dnia na dzień :)

maślak - Pon Sty 21, 2008 08:12

Agrabsabi, zajmujesz sie też wydechami i chiptuningiem???
MACIOR - Pon Sty 21, 2008 09:20

Stożek i ledwo dające sobie rade z ciężką budą 1.8. ludzie litości. Chcesz mieć więcej koni sprzedaj auto i kup coś szybszego, albo swapuj. Szkoda kasy na dłubanie tego silnika.
agrabsabi - Pon Sty 21, 2008 09:23

maślak napisał/a:
Agrabsabi, zajmujesz sie też wydechami i chiptuningiem???

nie zajmuje się, jeżdżę busem w firmie tuningowej :D
ale jak coś to pytaj na gg :spoko:

układy wydechowe profesjonalnie z hamowaniem robią w firmie El-tec w Piastowie
(dużo ludzi z Lublina już tam robiło)
chip-tun u Tomka w techmaxie na Szańcowej, a chp-diesel u Alana na Dożynkowej :spoko:
pozdro

maślak - Pon Sty 21, 2008 13:22

MACIOR napisał/a:
Stożek i ledwo dające sobie rade z ciężką budą 1.8. ludzie litości. Chcesz mieć więcej koni sprzedaj auto i kup coś szybszego, albo swapuj. Szkoda kasy na dłubanie tego silnika.


Niedawno kupiłem ten samochód więc narazie zostane przy nim, ale w przyszłości pewnie zmienie na coś mocniejszego. Mam jeszcze pytanie odnośnie spalania, czy wzrośnie po założeniu stożka??

agrabsabi - Pon Sty 21, 2008 13:32

maślak napisał/a:
Mam jeszcze pytanie odnośnie spalania, czy wzrośnie po założeniu stożka??

spalanie to indywidualna sprawa każdego auta dlatego są takie rozbieżności w opiniach i danych użytkowników :roll:
...w moim przypadku z 11l/100 na 14l/100 :spoko:

maślak - Pon Sty 21, 2008 13:51

sam stożek podniósł spalanie o 3 litry, powiem szczerze że jestem troche przerażony :wow: :( Ale w końcu coś za coś. chiptuning pewnie też podwyższy spalanie?? :(
MACIOR - Pon Sty 21, 2008 15:33

Wzrośnie bo będzie fajnie buczało spod machy i się będzie cisneło, przy normalnej jeździe będzie paliło tyle ile paliło. Przemyśl sobie jeszcze raz temat stożkowania i wydechowania, ja tam bym szukał A4 1.8T angola czy jakiegoś dzwona i swapował, zawsze potem można fanty które zostały pogonić i wyjdą naprawde grosze jak będziesz sobie to sam robił.
maślak - Pon Sty 21, 2008 16:25

powiem szczerze że mnie nie stać na takie wydatki jak zakup następnego auta nawet rozbitego angola :( Poza tym turbo odpada bo musi mieć LPG . Po prostu $$$$
Hugo - Pon Sty 21, 2008 21:55

maślak napisał/a:
powiem szczerze że mnie nie stać na takie wydatki jak zakup następnego auta nawet rozbitego angola :( Poza tym turbo odpada bo musi mieć LPG . Po prostu $$$$


To w takim razie zapmnij o jakimkolwiek dłubaniu tego auta.Wywalisz kupe kasy , efekty będą znikome , a auto nie dość , że i tak nie będzie szybkie to jeszcze będzie paliło w cholere paliwa

marewel - Wto Sty 22, 2008 01:07

Odpusc sobie ten stozek,szkoda kasy bedzie tylko kupa ryku spod maski i nic pozatym.Lepszym rozwiazaniem bedzie zainwestowanie w wydech.
Hugo - Wto Sty 22, 2008 06:45

marewel napisał/a:
Odpusc sobie ten stozek,szkoda kasy bedzie tylko kupa ryku spod maski i nic pozatym.Lepszym rozwiazaniem bedzie zainwestowanie w wydech.


Masz na myśli końcowy pierdzący czy kompletny 3' przelotowy ?? :mrgreen:

prosisz się o bana :D
to jest temat o stożkach a nie o wydechach i tłumikach :>

marewel - Wto Sty 22, 2008 23:57

Przelotowy za 5 zl :haha:
Mowie o kompletnym wydechu 3.5" :spoko:

...a ty co :roll: czytać nie umiesz :roll:
temat brzmi...
" Filtr stożkowy do A4 1.8 20V "

Brzozka - Sro Sty 23, 2008 00:10

a po kiego mu te 3,5"...co mu to da?

czy mu da czy nie da to nie jest temat do pisania o tym :mad:

Hugo - Sro Sty 23, 2008 06:15

Brzozka napisał/a:
a po kiego mu te 3,5"...co mu to da?


Nic mu nie da , to żarty były ;)

marewel - Sro Sty 23, 2008 22:47

Tak na powaznie to sam kiedys mialem zapodac dedykowany sportowy,dalby troche dzwieku.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group