|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - Filtr stożkowy do A4 1.8 20V
maślak - Nie Sty 20, 2008 17:29 Temat postu: Filtr stożkowy do A4 1.8 20V przymierzam sie do założenia filtr stożkowego w moim audi a4 i chciałem prosić o wasze opinie i doświadczenia z tym związane. Jaki to ma wpływ na silnik, spalanie ( dodam że mam założoną instalacje sekwencyjną) i osiągi?? zestaw o jakim myśle to : http://moto.allegro.pl/it...25km_super.html
agrabsabi - Nie Sty 20, 2008 18:44
odpuść sobie ten zestaw z allegro
bo albo to nie jest filtr K&N albo jest tak zciuchany że po podniesieniu go do góry słońce widać przez niego
tak wygląda oryginalny filtr K&N zamontowany w tym silniku
http://www.fotosik.pl/pok...b9c19c574e.html
(który można kupić u mnie nowy za podobną cenę)
jak będziesz miał czas podjechać do mnie to Ci pokażę jak doprowadzić max zimnego powietrza do stożka w tym przypadku
na fotach przerubek jeszcze nie widać bo fotki były robione zaraz po zamontowaniu
jak masz montować stożek to polecam tylko k&n i tylko w kicie
będziesz miał wtedy filtr dedykowany wymierzony konkretnie pod twój model auta a właściwie silnika
zalety w tym przypadku to gwarancja jakości, gwarancja prawidłowego filtrowania i po dostarczeniu odpowiedniej ilości zimnego powietrza zauważalne zmiany w pracy silnika
...mocy to raczej nie doda ale będzie się ładniej wkręcał w obroty i dostanie lepszego wigoru w zakresie obrotów od 5000-7500
k&n daje milion mil gwarancji przy odpowiednim użytkowaniu
ważne aby go zgodnie z zaleceniami producenta i prawidłowo obsługiwać
producent zaleca co 8000-1000km czyścić i impregnować (są specjalne zestawy do tego, k&n zaleca stosowanie impregnatów tylko swojej firmy)
metoda bardzo prosta pryskasz detergentem filterek, czekasz aż brud odpuści po około 15min, wypłukujesz brud w letniej wodzie następnie suszysz, po wyschnięciu spryskujesz delikatnie olejkiem tak aby filterek po dotknięciu zostawiał tłusty nalot na palcach a nie żeby z niego ciekło
wady to że stożek ryczy strasznie jak silnik pracuje pod obciążeniem
niektórzy kupują stożki większe żeby lepiej ryczały
nic bardziej mylnego mniejszy głośniej pracuje
a co do wielkości i doboru to już na lkt temat był poruszany http://lkt.pl/viewtopic.p...o%BFek&start=15
poczytaj jest dużo ciekawych informacji w tym temacie
pozdro
Hugo - Nie Sty 20, 2008 19:24
Stożek nic nie daje tak naprawde w tym silniku.Sprawdzone wielokrotnie i na hamowni lepsze wyniki wychodziły na seryjnej wkładce niż na stożku.Tak więc do zwykłego silnika to zbędny wydatek
maślak - Nie Sty 20, 2008 19:57
temat rzeka z tego co czytałem. Widze że sie na tym "troche" znasz bo ja nie bardzo . Mógłbyś mi zaproponować jakiś kit , prześlij link (fotke, cena) . dzięki za zainteresowanie
agrabsabi - Nie Sty 20, 2008 20:37
Hugo napisał/a: | Stożek nic nie daje tak naprawde w tym silniku.Sprawdzone wielokrotnie i na hamowni lepsze wyniki wychodziły na seryjnej wkładce niż na stożku.Tak więc do zwykłego silnika to zbędny wydatek |
nie zgodzę się z tobą Darku
pisałem wyżej że mocy to raczej nie da dlatego na hamowni nic nie dojdzie
ale sam stosuję i różnicę odczułem
...kiedyś po wyżej 5000obr/min tchu mu brakowało i się dusił teraz po wyżej tej granicy zaczyna ożywać (prawie jak japończyk)
no jeszcze jak się wydech zrobi (nie tylko końcowy) i trochę w elektronice pogrzebie to nawet chce to jechać trochę więcej jadu ma
maślak napisał/a: | Mógłbyś mi zaproponować jakiś kit , prześlij link (fotke, cena) . |
http://kandn.com/images/l/57-0514.jpg
jakieś 350pln, dostępny z dnia na dzień
maślak - Pon Sty 21, 2008 08:12
Agrabsabi, zajmujesz sie też wydechami i chiptuningiem???
MACIOR - Pon Sty 21, 2008 09:20
Stożek i ledwo dające sobie rade z ciężką budą 1.8. ludzie litości. Chcesz mieć więcej koni sprzedaj auto i kup coś szybszego, albo swapuj. Szkoda kasy na dłubanie tego silnika.
agrabsabi - Pon Sty 21, 2008 09:23
maślak napisał/a: | Agrabsabi, zajmujesz sie też wydechami i chiptuningiem??? |
nie zajmuje się, jeżdżę busem w firmie tuningowej
ale jak coś to pytaj na gg
układy wydechowe profesjonalnie z hamowaniem robią w firmie El-tec w Piastowie
(dużo ludzi z Lublina już tam robiło)
chip-tun u Tomka w techmaxie na Szańcowej, a chp-diesel u Alana na Dożynkowej
pozdro
maślak - Pon Sty 21, 2008 13:22
MACIOR napisał/a: | Stożek i ledwo dające sobie rade z ciężką budą 1.8. ludzie litości. Chcesz mieć więcej koni sprzedaj auto i kup coś szybszego, albo swapuj. Szkoda kasy na dłubanie tego silnika. |
Niedawno kupiłem ten samochód więc narazie zostane przy nim, ale w przyszłości pewnie zmienie na coś mocniejszego. Mam jeszcze pytanie odnośnie spalania, czy wzrośnie po założeniu stożka??
agrabsabi - Pon Sty 21, 2008 13:32
maślak napisał/a: | Mam jeszcze pytanie odnośnie spalania, czy wzrośnie po założeniu stożka?? |
spalanie to indywidualna sprawa każdego auta dlatego są takie rozbieżności w opiniach i danych użytkowników
...w moim przypadku z 11l/100 na 14l/100
maślak - Pon Sty 21, 2008 13:51
sam stożek podniósł spalanie o 3 litry, powiem szczerze że jestem troche przerażony Ale w końcu coś za coś. chiptuning pewnie też podwyższy spalanie??
MACIOR - Pon Sty 21, 2008 15:33
Wzrośnie bo będzie fajnie buczało spod machy i się będzie cisneło, przy normalnej jeździe będzie paliło tyle ile paliło. Przemyśl sobie jeszcze raz temat stożkowania i wydechowania, ja tam bym szukał A4 1.8T angola czy jakiegoś dzwona i swapował, zawsze potem można fanty które zostały pogonić i wyjdą naprawde grosze jak będziesz sobie to sam robił.
maślak - Pon Sty 21, 2008 16:25
powiem szczerze że mnie nie stać na takie wydatki jak zakup następnego auta nawet rozbitego angola Poza tym turbo odpada bo musi mieć LPG . Po prostu $$$$
Hugo - Pon Sty 21, 2008 21:55
maślak napisał/a: | powiem szczerze że mnie nie stać na takie wydatki jak zakup następnego auta nawet rozbitego angola Poza tym turbo odpada bo musi mieć LPG . Po prostu $$$$ |
To w takim razie zapmnij o jakimkolwiek dłubaniu tego auta.Wywalisz kupe kasy , efekty będą znikome , a auto nie dość , że i tak nie będzie szybkie to jeszcze będzie paliło w cholere paliwa
marewel - Wto Sty 22, 2008 01:07
Odpusc sobie ten stozek,szkoda kasy bedzie tylko kupa ryku spod maski i nic pozatym.Lepszym rozwiazaniem bedzie zainwestowanie w wydech.
Hugo - Wto Sty 22, 2008 06:45
marewel napisał/a: | Odpusc sobie ten stozek,szkoda kasy bedzie tylko kupa ryku spod maski i nic pozatym.Lepszym rozwiazaniem bedzie zainwestowanie w wydech. |
Masz na myśli końcowy pierdzący czy kompletny 3' przelotowy ??
prosisz się o bana
to jest temat o stożkach a nie o wydechach i tłumikach
marewel - Wto Sty 22, 2008 23:57
Przelotowy za 5 zl
Mowie o kompletnym wydechu 3.5"
...a ty co czytać nie umiesz
temat brzmi... " Filtr stożkowy do A4 1.8 20V "
Brzozka - Sro Sty 23, 2008 00:10
a po kiego mu te 3,5"...co mu to da?
czy mu da czy nie da to nie jest temat do pisania o tym
Hugo - Sro Sty 23, 2008 06:15
Brzozka napisał/a: | a po kiego mu te 3,5"...co mu to da? |
Nic mu nie da , to żarty były
marewel - Sro Sty 23, 2008 22:47
Tak na powaznie to sam kiedys mialem zapodac dedykowany sportowy,dalby troche dzwieku.
|
|