Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Filtr Powietrza Audi B4

Fubi - Nie Sty 20, 2008 22:42
Temat postu: Filtr Powietrza Audi B4
Witam posiadam Audika B4 z silniczkiem 1.6 ADA bez gazoliny.
Mam takie pytanko do obudowy od filtra powietrza mam coś przyłączone znaczy mam coś zasilikonowane ale odeszło, i nie wiem czy to mam zrobić. Bo coś pali mi sporo ( 80 kilosów na 12 litrach )zmieniłem filtr był brudny ale nie czarny. Może wina tego spalania jest dla tego ze to nie jest na miejscu ? Jak kupiłem to tak było. Byłem u mechanika (złota rączka) i on powiedział żeby tego nie ruszać ( może nie wiedział co to jest )
I co to w ogóle jest lub od czego ?





Flasher - Pon Sty 21, 2008 10:34

Na zdjęciu widać zawór wolnych obrotów, pewnie ktoś to wymieniał i dlatego jest w silikonie bo ciężko go wymienić nie uszkadzając uszczelki. Nie jest to natomiast przyczyną nadmiernego zużycia paliwa - on podaje tylko powietrze na wolnych obrotach. Możesz wykonać prosty test.... odłącz go na wolnych obrotach i samochód zgaśnie :)
Poza tym nadmiar powietrza na ogół zubaża mieszankę a nie wzbogaca, ja bym szukał usterki gdzie indziej, np: sonda lambda - jeżeli nie pracuje to często sterownik bierze sobie stałą z programu i traktuje silnik jak zimny przec co dawkę masz na maxa.

Fubi - Pon Sty 21, 2008 11:00

Czyli nie ma się co tym martwić a z tym spalaniem. Zobaczę jak będzie z nowym filtrem powietrza (powiedzieli mi ze winą tego spalania może być brudny filtr)może będzie mniej jarał zobaczymy i dzięki za odpowiedz w końcu wiem co to jest i od czego.
Flasher - Pon Sty 21, 2008 11:17

Fltr wymień swoją drogą.... jeżeli zużycie nie spadnie sprawdź jednak co się dzieje z tą sondą.
Fubi - Pon Sty 21, 2008 11:25

Jeszcze jedno a jak silnik jest niby nie dogrzany (myśli tak sonda) to jak z ogrzewaniem w samochodzie bo u mnie grzeje nieźle jest gorąco ma to coś wspólnego z tym ?
czy ogrzewanie to inna melodia

Flasher - Pon Sty 21, 2008 11:48

To działa trochę inaczej.

Sondę masz wkręconą za kolektorem wydechowym, mierzy sobie ona skład mieszanki.
Żeby pomiar był prawidłowy musi być wygrzana do odpowiedniej temperatury (temperatura spalin + wewnętrzny podgrzewacz).
Sprawna sonda (w przypadku audi najczęściej 1V) działa tak że określa parametry dla komputera w ten sposób:
stan bliski 0V - mieszanka uboga - komputer podaje więcej paliwa do mieszanki
stan bliski 1V - miesznka bogata - komputer zmniejsza ilość paliwa w miesznce

Sondy uszkadzają się najczęściej na dwa sposoby:

- Zwarcie na wyjściu 0V - czyli dla komputera uboga mieszanka i dodaje paliwa

- Uszkodzona grzałka - na wyjściu około 0.4V do 0.5V - dla komputera jest to stan obojętny i wtedy najczęściej wpada sobie w tryb tzw. testowy i domyślnie podaje bogatą mieszankę.

Można sobie samemu zmnierzyć czy sonda jest sprawna zakładając że znamy wyprowadzenia:

- sonda 3 przewody: czarny, biały i szary przewód
- sonda 4 przewody: czarny, 2x biały i szary przewód

gdzie:
- czarny = masa
- biały = +12V (podgrzewanie sondy), jeżeli 2x biały to jeden do masy
- szary = wyjście do komputera... i tu mierzymy sobie stan, na ciepłym silniku powinno się zmieniać w zakresie 0....1V

Wypada też zmierzyć czy jest zasilana grzałka oraz masa sondy.

Troszkę długi ten wykład ale chyba warto takie rzeczy wiedzieć o swoim samochodzie 8)

Czacha - Pon Sty 21, 2008 11:57

oby wiecej takich wykladow a zycie stanie sie prostrze :mrgreen: :mrgreen:
Fubi - Pon Sty 21, 2008 12:07

Oki dzięki za wykład :spoko:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group