Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Szprzęgło do wymiany-niewysprzęgla ???

Roland - Nie Mar 02, 2008 19:01
Temat postu: Szprzęgło do wymiany-niewysprzęgla ???
Wiosna tuz tuz a tu problem za AUDI ...

Mam problemy z wrzucaniem jedyny "czasem sie zacina" i nie chce wejść, ale tylko jedyna.
Dodatkowo jak silnik jest off to wszystkie biegi wchodzą jak w masło. jedyna tez. natomiast jak już jade na drugim biegu 5km/h i chce zapiąć jedynke to za Chiny sie nie wbija musze sie zatrzymać do zera i wtedy wchodzi bez problemu.

Goście z warsztatu mówią że niewsyprzęgla, a Koledzy z KLUBU co o tym myślą ?

Pzdr
BZ

chudy 2.0 - Nie Mar 02, 2008 19:14

Moje zdanie to sprzęgło jest raczej ok to chyba coś ze skrzynią sie coś dzieje zobaczymy co jeszcze inni powiedzą
Roland - Nie Mar 02, 2008 19:19

Olej był sprawdzany i wymieniany, goście smarowali tez przekładnie jakims smarem wiec na 1rzut oka jest OK, znajomek wpominiał jeszcze o sychronizatorach ale w warsztacie powiedzieli ze raczej to nie. Wiec chce rozpoznać temat i przygotować sie kasowo ;(
ilo - Nie Mar 02, 2008 19:38

Powiem Ci tak pojedź jeszcze do jakiegoś innego warsztatu co powie inny mechanik.
Z tego co już czytałem to może też byc wspomaganie bo jet hydrauliczne . U mnie jest podobnie wsteczny i jedynka też ciężko wchodzą a sprzęgło bierze przy samej górze , przyzwyczaiłem się do tego i na razie nic nie będę robił

agrest82 - Nie Mar 02, 2008 20:14

Również myśle że to bardziej wina skrzyni biegów (synchronizatory) niż sprzęgła. Ale na co byś sie nie zdecydował i co by sie nie okazało to i tak przy dobieraniu sie do skrzyni, sprzegło masz po drodze.
mikel angelo - Nie Mar 02, 2008 20:14

Roland napisał/a:
Dodatkowo jak silnik jest off to wszystkie biegi wchodzą jak w masło. jedyna tez. natomiast jak już jade na drugim biegu 5km/h i chce zapiąć jedynke to za Chiny sie nie wbija musze sie zatrzymać do zera i wtedy wchodzi bez problemu.

Goście z warsztatu mówią że niewsyprzęgla, a Koledzy z KLUBU co o tym myślą ?

nie wiem co myślą koledzy z klubu ale mi nasuwa się takie pytanie :roll:

a kto wbija jedynkę podczas jazdy i toczenia samochodu :wow: nawet przy pięciu na godzinę :wow:
tu jest dużo informacji na temat napędu :spoko: jest tam też wzmianka o synchronizacji ;) http://szymkrzysztof.repu...d_napedowy.html

chudy 2.0 - Nie Mar 02, 2008 20:17

mikel angelo napisał/a:
Roland napisał/a:
Dodatkowo jak silnik jest off to wszystkie biegi wchodzą jak w masło. jedyna tez. natomiast jak już jade na drugim biegu 5km/h i chce zapiąć jedynke to za Chiny sie nie wbija musze sie zatrzymać do zera i wtedy wchodzi bez problemu.

Goście z warsztatu mówią że niewsyprzęgla, a Koledzy z KLUBU co o tym myślą ?

nie wiem co myślą koledzy z klubu ale mi nasuwa się takie pytanie :roll:

a kto wbija jedynkę podczas jazdy i toczenia samochodu :wow: nawet przy pięciu na godzinę :wow:
tu jest dużo informacji na temat napędu :spoko: jest tam też wzmianka o synchronizacji ;) http://szymkrzysztof.repu...d_napedowy.html
ja wbijam i nic sie nie dzieje w golfie zachiny bym nie wsadził jedyny a w audi bez problemu to nie fiat 126p :haha: :haha: :haha:
agrest82 - Nie Mar 02, 2008 20:17

mikel angelo napisał/a:
Roland napisał/a:
Dodatkowo jak silnik jest off to wszystkie biegi wchodzą jak w masło. jedyna tez. natomiast jak już jade na drugim biegu 5km/h i chce zapiąć jedynke to za Chiny sie nie wbija musze sie zatrzymać do zera i wtedy wchodzi bez problemu.

Goście z warsztatu mówią że niewsyprzęgla, a Koledzy z KLUBU co o tym myślą ?

nie wiem co myślą koledzy z klubu ale mi nasuwa się takie pytanie :roll:

a kto wbija jedynkę podczas jazdy i toczenia samochodu :wow: nawet przy pięciu na godzinę :wow:
tu jest dużo informacji na temat napędu :spoko: jest tam też wzmianka o synchronizacji ;) http://szymkrzysztof.repu...d_napedowy.html

Chyba nie o to chodziło w tym temacie, zbyt dużo teorii posiadasz.

Roland - Nie Mar 02, 2008 20:23

Wbija jedyne ten przy 5km/h kto jedzie w korku pod górke , na ten przykład i trzeba w koncu zebrać sie i podjechac pod górke te 15 metrów i aby stac dalej :) ...
Dodatkowo wczesniej tzn jakies 3 miesiecy temu nie było z tym problemu - szło płynnie

mikel angelo - Nie Mar 02, 2008 20:25

agrest82 napisał/a:
Chyba nie o to chodziło w tym temacie, zbyt dużo teorii posiadasz.

być może masz rację :roll: no a jeśli chodzi o praktykę którą się podpierasz to próbowałeś kiedyć jadąc na dwójce wbić jedynkę :roll:

bo w wypowiedzi rolanda taki problem padł

ryssioo - Nie Mar 02, 2008 20:34

a moze wybierak trzeba wyregulowac
agrest82 - Nie Mar 02, 2008 20:41

Pewnie że tak w samochodach z synchronizowaną skrzynią biegów przy malych predkosciach spokojnie mozna wkładać 1 przy jadącym samochodzie (tylko maluch ma inaczej). Jeśli sie myle prosze mnie poprawić (wiem z własnego doświadczenia)
Roland - Nie Mar 02, 2008 20:47

Dzieki za wspracie :)

Troszke poszperałem na innych forach i znalazełem podobny post tylko ze z 2 biegiem i goscie pisze ze mogą to byc 2 opcje :
olej w skrzyni (sprawdzone, obalone) lub synchronizator. Piszą ze sama cześć jakies 150 - 200 PLN ale grzebania w warsztacie na dobre 1,5 dnia.

[ Dodano: Nie Mar 02, 2008 20:59 ]
I jeszcze jeden post "miałem dokładnie ten sam problem... siada sprzegło i rzeczywiscie im dłuzej bedziesz jezdził tym bardziej skrzynia oberwie po pupci... ja nie miałem wyboru i wracałem ok 500 km jak mi sie tak zrobiło i po powrocie sprzegła nie było juz wogole... po rozebraniu okazało sie ze słoneczko docisku ma juz wytarte 6 zębów... koszt naprawy 900 zł ale to benzynka wiec dlatego"

Wygląda na to ze w AUDI biegi po jakims czasie to podobny bug tak jak pompka centralnego zamka :mad:

[ Dodano: Nie Mar 02, 2008 21:03 ]
albo kolejna możliwość : "no i okazało się że to koło dwumasowe
koszty 2300 zł (1450 zł komplet sprzęgło i dwumas) masakra, choć chyba z drugiej strony to pewnie przy tym sporo roboty było"

Trzeba bedzie oddac do warsztatu i zdjąć skrzynie - wygląda na to ze im szybciej tym lepiej

.Gelo. - Nie Mar 02, 2008 23:15

mi właśnie padło sprzęgło z tego co się dowiedziałem koszt to ok 800 zł :mad:
Roland - Pon Mar 03, 2008 08:42

Hey, a jakie miales objawy przed kompletną awarią szprzęgła ?
.Gelo. - Pon Mar 03, 2008 12:42

poprostu bierze na samej górze,a jest hudrauliczne i podobno nic nie da się z tym zrobić :/
chudy 2.0 - Pon Mar 03, 2008 12:44

gelo_lsw napisał/a:
poprostu bierze na samej górze,a jest hudrauliczne i podobno nic nie da się z tym zrobić :/
takiest ono już do wymiany bo chydraulika sie sama reguluje i jak już sama gura to jest do wymiany
slaw86 - Pon Mar 03, 2008 18:22

mi sie coś takiego dzieje że mam drgania na pedale sprzęgła przy delikatnym jego wciśnieciu wciskając do końca pedał usatją drgania (jakby cos jeden obrót tarczy sprzęgła uderzało w coś innego, zwiekszając obroty sie to nasila). sprzegło bierze w połowie wysokości. co to może być ? :mad:
MACIOR - Pon Mar 03, 2008 18:27

slaw86 napisał/a:
mi sie coś takiego dzieje że mam drgania na pedale sprzęgła przy delikatnym jego wciśnieciu wciskając do końca pedał usatją drgania (jakby cos jeden obrót tarczy sprzęgła uderzało w coś innego, zwiekszając obroty sie to nasila). sprzegło bierze w połowie wysokości. co to może być ? :mad:



Zgaduję.
Dwumas ????

slaw86 - Pon Mar 03, 2008 19:07

MACIOR napisał/a:

Zgaduję.
Dwumas ????


ooo super :mad: :mad: ,to ja może zgadnę dla sobie cenę (900zł ? ? ?) :haha: :haha: :haha:

MACIOR - Pon Mar 03, 2008 19:14

slaw86 napisał/a:
MACIOR napisał/a:

Zgaduję.
Dwumas ????


ooo super :mad: :mad: ,to ja może zgadnę dla sobie cenę (900zł ? ? ?) :haha: :haha: :haha:



900zł chyba z komplet sprzęgło z zamachem.

slaw86 - Pon Mar 03, 2008 19:21

no nie wiem czy 900zł ale warto sie przygotować na taki wydatek albo w górę, z wymianą. a jakie są jeszcze inne objawy z padającym dwumasem ? ? bo jeszcze mam problem z jedyną na zimnym silniku(nie zawsze) ale to raczej niski poziom oleju w skrzyni, bo potem jak sie zagrzeje to bez problemu nie musze sie zatrzymywać jak kolega Roland żeby włożyć pierwszy bieg
ryssioo - Sro Mar 05, 2008 22:20

900 to chyba bedzie malo jak za dwumas
MACIOR - Sro Mar 05, 2008 22:41

Na Dwu mało, ale na jednomasowe koło i komplet nówka sprzęgło wystarczy, ba nawet na robote zostanie.
czekereke - Czw Mar 06, 2008 09:14

chłopaki a to nie może być czasem wina docisku? może ktoś kiedyś wymienił samą tarczę a nie cały kpl.?
u mnie tez bierze sprzeglo na samej górze... zawsze tak brało odkąd kupiłem auto 2 lata temu, podobno wszystko jest ok...bez możliwości regulacji...

Roland - Czw Mar 06, 2008 12:47

No i wszystko sie wyjasniło :
DIAGNOZA
1) Syncharnizator 1 do wymiany
2) Sprzegło do sprawdzenia

Mysle ze bede to robił w połowie kwietnia wiec dam znac ile mnie ta impreza wyniosła ...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group