Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Rajdówka wszechczasów

Kamil - Nie Mar 16, 2008 17:06
Temat postu: Rajdówka wszechczasów
Rajdówka wszech czasów wg Was to :




















bart#155 - Nie Mar 16, 2008 17:42

Celica :D :mrgreen:
adas1987 - Nie Mar 16, 2008 17:45

http://www.sierra.interne...rt/sport001.JPG
ANGEL - Nie Mar 16, 2008 17:50

Lancia Delta S4 :spoko: :spoko: :spoko: 3 fotka od dolu
gelos - Nie Mar 16, 2008 17:50

Subaru, i ten granat ze złotem, utkwi w pamięci na długo ... ;)
noPROBlEm - Nie Mar 16, 2008 18:06

Celica i Subaru - chyba ciężko by mi by było zdecydować. Dwa kultowe autka WRC.
3 miejsce dla Mitsu

Może jakaś ankietka mała

marcinos - Nie Mar 16, 2008 19:09

Subaru :mrgreen:


noPROBlEm napisał/a:
Może jakaś ankietka mała



najlepiej :spoko:

wolton22 - Nie Mar 16, 2008 19:17

każde z tych aut jest napewno klasykiem i przejdzie do historii... Audi :) :spoko: ...
MACIOR - Nie Mar 16, 2008 19:24

Takie cuś.


Bagio - Nie Mar 16, 2008 19:26

Subarynka :D Od dawien dawna mi sie podoba :D
BELFEGOR - Nie Mar 16, 2008 19:32

Lancia Delta Integrale............jak masz kolego zakladajacy ten temat czas i checi aby podsumowac klasyfikacje tych samochodow w rajdach kiedy te modele startowaly lub startuja to z checia przeczytam i da nam to odpowiedz, ktore z nich to rajdowka wszechaczasow
MarcinLbn - Nie Mar 16, 2008 20:28

lancia subaru audi :spoko:
Siostra_Rysia - Nie Mar 16, 2008 20:38

pug 206 robi robote :spoko:
bodek - Nie Mar 16, 2008 21:15

audi no i peugeot 205
Misiek_lbn - Nie Mar 16, 2008 21:16

clio maxi z sentymentu :)

ale serio, audi albo lancia, to były samochody :spoko:

daniel - Nie Mar 16, 2008 21:30

Lancia
TTomek - Nie Mar 16, 2008 21:30

xsara wrc , przebojem wdarła sie do czołówki i kolejne wcielenia grupy PSA odnoszą sukcesy niezależnie od kierowcy... :spoko: :spoko: :spoko:
blind7 - Nie Mar 16, 2008 21:57

zdecydowanie Audi :D
Upierdliwy - Nie Mar 16, 2008 22:04

klik

[ Dodano: Nie Mar 16, 2008 22:05 ]
A z wymienonych, zdecydowanie Subaru.

kolczyk_lbn - Nie Mar 16, 2008 22:17

Corolla WRC ;) marzenie..... :|
maly841 - Nie Mar 16, 2008 22:29

Ciężko wybrać bo wszystkie fajne przez subaru , escorty ale jak mam wybierać to lancia .
Vesti - Nie Mar 16, 2008 23:00

Ostatnia fotka pokazuje małego potworka z czasów gdy auta nie były zdławione do 300KM i miały tysiące systemów wspomagania..
Ten potworek zamiatał mocą ok 500KM ( jeżeli się nie myle ) i został szybko wycofany z rajdów z powodu wypadków z udziałem tego auta ( tragicznych dla kibiców )..
Było wściekłe i bardzo szybkie.

Legenda to Lancia Stratos i Delta HF Turbo Integralle

Pionier w napedzie na 4 koła Audi Quattro zapisało się w historii i nikt mu tego nie zabierze..

Cosworth to mniejsza legenda..

Celica? Miała swoje 5min

Takie są moje typy.

Teraz wy odpowiedzcie mi na pytanie.
Jakie autko by Was zachwyciło ?

Bo

Przechodząc obok Celici GT4 Carlos Sainz look i modeli starszych -> wow wajne cacuszko.. tyle.
Przechodząc obok Modelu Cosworth Sierra, Escort -> zatrzymałbym sie na dłużej.
Przechodząc obok Audi -> imponujace wrażenie, moje czoło zaznaczyło by sie na szybie.
Przechodząc obok Stratosa i Delty mam mokro w gaciorach ( takie juz zboczenie ).

daniel325 - Nie Mar 16, 2008 23:11

dla mnie audi legenda jedyna w swoim rodzaju
corey - Nie Mar 16, 2008 23:32

audi - za hardcore ,lancia przy nim to taki samochodzik po bulki
MACIOR - Nie Mar 16, 2008 23:33

Audi jako pierwsze zastosowało 4x4, turbodoładowanie, wygrało swój dziewiczy rajd, zniszczyło konkurencję, a każde auto po nim to tylko podróbka :fucku:



http://videos.streetfire....oup-B_38812.htm

Rysiek - Pon Mar 17, 2008 00:20

Audi s1 rozpoczelo ere prawdziwych mocnych rajdówek ... to był istny potwor nie do opanowania o czym świadczy fakt o stworzeniu wielu ograniczeń w rajdach samochodowych po wypadku w Portugalii jak pisał vesti.

Ciężko wybrak jedna rajdówkę :/ ale mysle ze Audi s1 i delta integrale to auta ktore zaczely ten szum i to dzieki nim powstala cala reszta :)

cymbur01 - Pon Mar 17, 2008 00:25

Audi S1
Lancia Delta Integrale
:spoko:

KIT GTO - Pon Mar 17, 2008 09:03

Lancia Stratos i Audi
crOOchy - Pon Mar 17, 2008 09:20

lancia i Audi :zlo: :zlo: :zlo:
_Rafi_ - Pon Mar 17, 2008 09:41

Audi - było potęgą mocy i układu napędowego 4x4 i pożerało wszystkich :spoko:
bossman - Pon Mar 17, 2008 15:15

Lancia Delta Integrale :spoko:
Renia Clio....przez sentyment ;(

Lukas23 - Wto Mar 18, 2008 12:01

Każde auto ma coś w sobie. Ja jednak stawiam na AUDI S1. W czasach gdy jeździło po torach nie miało sobie równych.
malcu - Wto Mar 18, 2008 16:43

Jak wiekszosc Delta i przede wsystkim S1 :spoko:
MACIOR - Wto Mar 18, 2008 18:23

Lukas23 napisał/a:
Każde auto ma coś w sobie. Ja jednak stawiam na AUDI S1. W czasach gdy jeździło po torach nie miało sobie równych.



Jakich torach ????

Drift_King - Wto Mar 18, 2008 21:43

MACIOR napisał/a:

Jakich torach ????


jak to jakich ? ?

....kolejowych :haha: :spoko: :haha:


Audi sztos! 8)

Stacho_16V - Wto Mar 18, 2008 21:44

Clio Maxi kozak :spoko:
chudy 2.0 - Sro Mar 19, 2008 04:49

Audi S1
Kamil - Sro Mar 19, 2008 06:56

Rajdowa Grupa B

na początku rajdy samochodowe nie miały kompletnie nic wspólnego z dzisiejszymi wyscigami na czas, nie istniały przepisy dot. homolgacji a gdzie tu mówic o regulaminach i bezpieczenstwie, kierowcy byli bogac i sami finansowali swoje samochody... az do czasu gdy koncerny samochodowe skapnęły sie ze mozna na rajdach zarobic. Konstrukcja samochodów dominowali włosi a szczególnie Lancia, tak naprawde 1 samochodem lanci przygotowanym tylko i wyłacznie na szutry była lancia stratos, posiadała ona silnik ferrari V6, zbudowana była głownie z klatki bezpieczenstwa :) odmiana rajdowa wazyła niecała tone i z 2,5 litrowego silnika osiagała 240KM bez uzycia TURBO! :shock: posiadała 3 gazniki a odciecie zapłonu przesunęło sie do granicy 8,5 tys obr/min, tylne laczki miały srednice 285 mm :shock: nie mogły byc wezsze bo jazda stawała sie bezsensowna (spin)
kontrolowane i bardzo długie poslizgi były zywiołem stratosa... ten samochód był to zalązek grupy B

Sama grupa B powstała w 1981r, do homologacji wystarczyło wyprodukowac 200 sztuk samochodów na ulice i zaledwie 20 na rajdy, co najlpesze przepisy nic nie mówiły o mocach silnika wiec konstruktorzy przescigali sie w budowaniu co mocniejszych POTWORÓW. Auta z tej grupy osiagały moc niekiedy 1000KM ale kierowcy odmówili startów tak mcnym samochodem w trosce o swoje zycie... legendarnym wrecz samochodem grupy B było audi quattro którego moc wyjsciowa wynosiła ok 480KM ale po ''niewielkich'' przerobkach tan samochód bez problmu osiagał moc 700KM :szok: , wartym wspomnienia jest takze Lancia delta S4 która osiagała moc 700KM z 2 litrowego 4 cylindrowego silnika :szok: . Te auta gdy ruszały dosłownie zrywały asfalt (baz kitu na serio), Co najlepsze badania wykazały ze ruszajac samochodem grupy B ludzkie oko nie jest w stanie nadązyc za przesuwajacym sie obrazem! :szok: samochody te rozpedzały sie do setki w od 2,3 do 2,8 sekundy! i to w latach 80!!!
Niestety tak ogromne moce i przyspieszenia zwabiały mnóstwo bezczelnej publicznosci która oblegała kazdy zakret z kazdej strony nie liczac sie ztym ze kierowca moze stracic kontrole nad pojazdem... własnie luzne przepsy dot. bezpieczenstwa na trasie spowodowały zlikwidowanie tej grupy. Podczas rajdu portugalii 1986 zginęło ''zaledwie'' 3 osoby a 30 zostało rannych, jak powiedział Walter Rohl (jeden z kierowców) - ''jadac po trasie nie nalezało patrzyc na kibiców jak na ludzi tylko jak na sciany pomiedzy którymi nalezało sie zmiescic'', to szokuje ale taka jest prawda na te rajdy zjezdzały tysiace kibiców!... ostatecznie grupe B pogrzebał wypadek Henrii Tivonena (finskiego kierowce) za kierwnica lanci delty S4, od poczatku kierwca narzekał na zbyt mocny samochód, rajd był asfaltowy i bardzo szybki a malło tego kierwoca był chory na grype :shock: Na 7 kilometrze osiemnastego Os'u delta w niewyjasniony sposób obróciła sie na dach i spadła ze skarpy. Znajdujacy sie pod siedzieniem kierowcy (BARDZO MĄDRZE!) zbiornik paliwa wykonany z alumnium i nie zabezpieczony stalowa płytą (uznano ja za nie potzrebna w rajdach po asfalcie... również bardzo mądzre) eksplodował zabijajac kierowce i pilota, po wybuchu z karoserri kevlarowej nie został nawet kawałczek... po tym wypadku w roku 1987 FIA całkowice zakazała startów grupy B a wyniki z 86' zostały anulowane... ciekawe jakie jescze potwory by powstały...


teraz trochę ciekawostek:
- W Szwecji w wyścigach górskich jeździ oryginalny 450 konny Ford RS200.
- Na ADAC Rally Detuschland co roku pojawiają sie dwie Audi Quattro, jedna w najmocniejszej 550 konnej specyfikacji, na tym samym rajdzie możemy obserwować także B-grupowe Renaulty 5
- Audi Quattro od wersji Coupe było krótsze oraz miało inną szybę przednią (taką jak w sedanie) co powodowało ze auto miało takie fajne proporcje.
- W Polsce na Podkarpaciu powstało 550 Konne Audi Quattro, zbudował je Lech Koraszewski, od przyszłego roku startować będzie w GSMP (górskie samochodowe Mistrzostwa Polski) a także na wspomnianym rajdzie Niemiec.
- wydech w Audi miał średnicę 98mm.
- wał napędowy w tym że audi był z kewlaru.
- półoś (prawa bodajże) tak rozgrzewała się od wydechu że musiano zastosować żebrowanie odprowadzające ciepło.
- bloki silników w początkowej fazie B-grupy budowano z Magnezu, lecz zrezygnowano z nich ponieważ nie wytrzymywały temperatury.
- prędkość maksymalna audi wahała się ( w zależności od przełożeń w skrzyni) od 200km\h do ponad 300km\h.
- silniki miały zaledwie około 2l pojemności (chyba kolega pisał)
- Audi Quattro jest najmocniejszym homologowanym w historii przez FIA samochodem rajdowym.
- krew na szybach i karoserii towarzyszyła prawie każdemu przejazdowi tych potworów, kibice będący wówczas hołotą uznali za punkt honoru dotknąć pędzącego "Monstera"
-mało kto wie że B-grupa powstałą także w Polsce, lecz rząd nie był zainteresowany produkcją 200 sztuk poloneza 2000 Turbo, który miał 300 koni mechanicznych, a miał jeszcze większy potencjał, możliwe ze wyciągnęli by z niego około 400 koni, lecz powstały tylko dwa pojazdy i niestety nie miały napędu AWD, lecz w planach był i on.
-Gdy przed Rajdem Portugalii '86 Henri Toivonen testował swoją Lancię Delta S4 na torze Estoril, zebrani widzowie oniemieli z wrażenia - osiągnięty przez Fina czas pozwoliłby mu wystartować z szóstego miejsca w Grand Prix Formuły 1.



Tu filmik chwile po wypadku i przerwaniu startów grupy B
z samochodu została sama klatka :(

http://video.google.pl/vi...earch&plindex=2

filmik z samochodami grupy B - ciekawe ujęcia niektóre :) widać jakie to potwory były ;)
http://pl.youtube.com/wat...feature=related

MACIOR - Sro Mar 19, 2008 16:01

Kamil napisał/a:
Rajdowa Grupa B

na początku rajdy samochodowe nie miały kompletnie nic wspólnego z dzisiejszymi wyscigami na czas, nie istniały przepisy dot. homolgacji a gdzie tu mówic o regulaminach i bezpieczenstwie, kierowcy byli bogac i sami finansowali swoje samochody... az do czasu gdy koncerny samochodowe skapnęły sie ze mozna na rajdach zarobic. Konstrukcja samochodów dominowali włosi a szczególnie Lancia, tak naprawde 1 samochodem lanci przygotowanym tylko i wyłacznie na szutry była lancia stratos, posiadała ona silnik ferrari V6, zbudowana była głownie z klatki bezpieczenstwa :) odmiana rajdowa wazyła niecała tone i z 2,5 litrowego silnika osiagała 240KM bez uzycia TURBO! :shock: posiadała 3 gazniki a odciecie zapłonu przesuneło sie do granicy 8,5 tys obr/min, tylne laczki miały srednice 285 mm :shock: nie mogły byc wezsze bo jazda stawała sie bezsensowna (spin)
kontrolowane i bardzo długie poslizgi były zywiołem stratosa... ten samochód był to zalązek grupy B

Sama grupa B powstała w 1981r, do homologacji wystarczyło wyprodukowac 200 sztuk samochodów na ulice i zaledwie 20 na rajdy, co najlpesze przepisy nic nie mówiły o mocach silnika wiec konstruktorzy przescigali sie w budowaniu co mocniejszych POTWORÓW. Auta z tej grupy osiagały moc niekiedy 1000KM ale kierowcy odmówili startów tak mcnym samochodem w trosce o swoje zycie... legendarnym wrecz samochodem grupy B było audi quattro którego moc wyjsciowa wynosiła ok 480KM ale po ''niewielkich'' przerobkach tan samochód bez problmu osiagał moc 700KM :szok: , wartym wspomnienia jest takze Lancia delta S4 która osiagała moc 700KM z 2 litrowego 4 cylindrowego silnika :szok: . Te auta gdy ruszały dosłownie zrywały asfalt (baz kitu na serio), Co najlepsze badania wykazały ze ruszajac samochodem grupy B ludzkie oko nie jest w stanie nadązyc za przesuwajacym sie obrazem! :szok: samochody te rozpedzały sie do setki w od 2,3 do 2,8 sekundy! i to w latach 80!!!
Niestety tak ogromne moce i przyspieszenia zwabiały mnóstwo bezczelnej publicznosci która oblegała kazdy zakret z kazdej strony nie liczac sie ztym ze kierowca moze stracic kontrole nad pojazdem... własnie luzne przepsy dot. bezpieczenstwa na trasie spowodowały zlikwidowanie tej grupy. Podczas rajdu portugalii 1986 zginęło ''zaledwie'' 3 osoby a 30 zostało rannych, jak powiedział Walter Rohl (jeden z kierowców) - ''jadac po trasie nie nalezało patrzyc na kibiców jak na ludzi tylko jak na sciany pomiedzy którymi nalezało sie zmiescic'', to szokuje ale taka jest prawda na te rajdy zjezdzały tysiace kibiców!... ostatecznie grupe B pogrzebał wypadek Henrii Tivonena (finskiego kierowce) za kierwnica lanci delty S4, od poczatku kierwca narzekał na zbyt mocny samochód, rajd był asfaltowy i bardzo szybki a malło tego kierwoca był chory na grype :shock: Na 7 kilometrze osiemnastego Os'u delta w niewyjasniony sposób obruciła sie na dach i spadła ze skarpy. Znajdujacy sie pod siedzieniem kierowcy (BARDZO MĄDRZE!) zbiornik paliwa wykonany z alumnium i nie zabezpieczony stalowa płytą (uznano ja za nie potzrebna w rajdach po asfalcie... równierz bardzo mądzre) eksplodował zabijajac kierowce i pilota, po wybuchu z karoserri kevlarowej nie został nawet kawałczek... po tym wypadku w roku 1987 FIA całkowice zakazała startów grupy B a wyniki z 86' zostały anulowane... ciekawe jakie jescze potwory by powstały...





Gdzie, żeś wykopał ten żałosny bełkot ????
Za złamanie zasad
! dostajesz OSTRZEŻENIE !

ANGEL - Sro Mar 19, 2008 16:29

Jak dla mnie niezly tekst...

A filmiki SUPER.... :spoko:

Nie wiem o co chodzi Maciorowi?? :( :wow:

MACIOR - Sro Mar 19, 2008 17:33

ANGEL napisał/a:
Jak dla mnie niezly tekst...

A filmiki SUPER.... :spoko:

Nie wiem o co chodzi Maciorowi?? :( :wow:


Chodzi mi o to że ten tekst wygląda jak napisany przez gimnazjalistę będącego chwilowo otumanionego przez B-grupę, a ten text "Co najlepsze badania wykazały ze ruszajac samochodem grupy B ludzkie oko nie jest w stanie nadązyc za przesuwajacym sie obrazem!" poprawił mi samopoczucie przynajmniej do końca tygodnia.

Jaqub - Sro Mar 19, 2008 19:41

MACIOR napisał/a:
a ten text "Co najlepsze badania wykazały ze ruszajac samochodem grupy B ludzkie oko nie jest w stanie nadązyc za przesuwajacym sie obrazem!" poprawił mi samopoczucie przynajmniej do końca tygodnia.


jesli chodzi o zdolnosc ludzkiego oka do postrzegania itp to jest ono przystosowane do predkosci maksymalnej jaka czlowiek osiaga (np. biegnac), poruszanie sie nawet "maluchem" jest niebezpieczne poniewaz kierowca nie nadaza przyswoic i przetworzyc danych jakie do niego docieraja i tak naprawde jazda autem to wiecej odruchow niz prawdziwego "kierowania" :spoko:

MACIOR - Sro Mar 19, 2008 20:15

Jaqub napisał/a:
MACIOR napisał/a:
a ten text "Co najlepsze badania wykazały ze ruszajac samochodem grupy B ludzkie oko nie jest w stanie nadązyc za przesuwajacym sie obrazem!" poprawił mi samopoczucie przynajmniej do końca tygodnia.


jesli chodzi o zdolnosc ludzkiego oka do postrzegania itp to jest ono przystosowane do predkosci maksymalnej jaka czlowiek osiaga (np. biegnac), poruszanie sie nawet "maluchem" jest niebezpieczne poniewaz kierowca nie nadaza przyswoic i przetworzyc danych jakie do niego docieraja i tak naprawde jazda autem to wiecej odruchow niz prawdziwego "kierowania" :spoko:


To akurat wiem (mam pakiet Discovery :mrgreen: ), dlatego to mnie tak rozbawiło, że potrzeba było na to specjalnych badań :haha:

Jaqub - Sro Mar 19, 2008 20:31

a co do rajdowki... to chyba ałdi... chociac to stare mocne RWD (wszystkie bez wyjatku) przyciagaly kibicow pokonujac zakrety pieknymi dlugimi slajdami :spoko:
Kamil - Czw Mar 20, 2008 00:10

To ja sie tu wysilam,żeby coś opisać ładnie ciekawie...ale i tak komuś nie pasuje...
Opisz lepiej albo milcz...
PS:Większość tekstu z Maxi tuning...
chyba też sie pożegnam z moderowania lkt .... żal.pl

Drift_King - Czw Mar 20, 2008 13:54

Kamil napisał/a:
chyba też sie pożegnam z moderowania lkt .... żal.pl

nie rób tego,bo już nic takiego nie przeczytamy :roll:

Kamil napisał/a:
Opisz lepiej albo milcz...


Święte słowa ! 8)

Nie znam Cie MACIOR(i chyba nic nie straciłem) ale takimi komentarzami dowodzisz tylko że jest z Ciebie czerstwy burak z rudą brodą i to że k-wa masz wh.. siana nie świadczy o tym,ze połknęłeś monopol na prawde!Oducz sie patrzenia na ludzi z góry bo na tym gównie daleko nie zajedziesz :mad:

Za złamanie zasad
! dostajesz OSTRZEŻENIE !

Jaqub - Czw Mar 20, 2008 17:25

Drift_King napisał/a:
Nie znam Cie MACIOR(i chyba nic nie straciłem) ale takimi komentarzami dowodzisz tylko że jest z Ciebie czerstwy burak z rudą brodą i to że k-wa masz wh.. siana nie świadczy o tym,ze połknęłeś monopol na prawde!Oducz sie patrzenia na ludzi z góry bo na tym gównie daleko nie zajedziesz

nie wiem co WAS w tym co napisal Macior dotknelo.... wiekszosc tego co napisal Kamil jest ciekawe ale... nie ma sie co spinac...
Za złamanie zasad
! dostajesz OSTRZEŻENIE !

Kamil - Czw Mar 20, 2008 17:51

Jaqub napisał/a:
nie wiem co WAS w tym co napisal Macior dotknelo

osobowość pana M. który zawsze wszystko skrytykuje i wszystko wie lepiej ;) ale nie ważne

Za złamanie zasad
! dostajesz OSTRZEŻENIE !

MACIOR - Czw Mar 20, 2008 19:56



Za złamanie zasad
! dostajesz OSTRZEŻENIE !


[ Dodano: Czw Mar 20, 2008 20:35 ]
To teraz daj warna sobie i Drift_King za posty które nie wnoszą nic do tematu.

______________________
ok...wróce sie nawet pare postów wcześniej i bay bay macior
mieczem wojujesz to.... ;)

Mega - Pią Mar 21, 2008 16:19

wyluzujcie....


Dla mnie the best: Audi Quattro

zacytuję sobie tutaj tekst z książki Larry'ego Edsall'a pt."Legendarne Samochody"

"Nieoficjalny debiut Audi Quattro Sport odbył się jesienią 1980 roku , kiedy to na rajdzie w Portugalli auto to, chodź służyło tylko jako samochód serwisu, było na mecie pół godziny wcześniej niż zwycięzca."

:|

chyba nie ma co tutaj dalej bić piany... :S


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group