| |
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - kołysanie kierownicą
daniell - Wto Kwi 08, 2008 20:37 Temat postu: kołysanie kierownicą mam pytanko w aucie mam koła 215/45R17 komfortu zbytnio nie ma na takich kołach jeżdżąc po mieście ale dziś powyżej 80km/h na równej w miarę nawierzchni zaczęło mi rzucać kierownicą,tak jakby było bicie na feldze ale felgi są idealne w poniedziałek je wyważałem!!luzy i stuki są oczyswiście z zawieszenia,jakieś lekkie luzy ale czy moze to być maglownica albo przez te luzy???jak ktoś ma taki przypadek albo zna sie na tym to piszcie
Jaqub - Wto Kwi 08, 2008 20:40
wywazenie kol... wystarczy ze odczepil sie ciezarek, wjechales w dziure itp... albo masz felgi ktore maja wiekszy otwor centralny niz masz kolnierz na aucie (centrujacy) i wtedy trzeba zalozyc pierscienie centrujace...
maly841 - Wto Kwi 08, 2008 20:42
To co napisał Jaqub + sprawdzenie opon.
MACIOR - Wto Kwi 08, 2008 20:45
No i po wizycie u wulkanizatora warto sprawdzić kluczem czy dokręcili koła.
KIT GTO - Wto Kwi 08, 2008 20:46
a jeśli kół nie dokręcili przy wymianie od tego bym zaczął
blind7 - Wto Kwi 08, 2008 20:47
ja bym sprawdził jeszcze raz wyważenie bo ostatnio wyważałem swoje i musiałem wrócić do wulkanizacji bo jakiś marny fachowiec wyważał i można powiedzieć że wcale nie były wyważone ale może być też magiel ewentualnie luzy na drążkach kierowniczych (doświadczenia z escortem)
daniell - Wto Kwi 08, 2008 21:39
koła sam osobiście dokreciłem tak jak mi wulkanizator kazał,pierscienie centrujące są w felunkach ale czy są dobre to trudno powiedziec tylne b.ciężko schodziły a na przodzie same spadały...czyli moze to być to??jest wulanizacja w lbn gdzie kupie odpowiednie pierścienie??moze od tego zaczne i wolałbym zeby mi to juz ktoś oblatany dobrał,bo sam wole nie kupować na allegro.kiedyś ktoś sie ogłaszał na forum z kunickiego jakaś wulkanizacja i mają podobno tam pierscienie do wszystkich kółek.
Vesti - Sro Kwi 09, 2008 08:08
Oczywiście że moga byc to luzy z układu zawieszenia, maglownicy szczególnie odczuwalne na tych kapciach.
Jaqub - Sro Kwi 09, 2008 09:57
| daniell napisał/a: | | pierscienie centrujące są w felunkach ale czy są dobre to trudno powiedziec tylne b.ciężko schodziły a na przodzie same spadały |
jesli jest luz to na pierscieniach centrujacych to na 99,9% to wlasnie przyczyna!
| daniell napisał/a: | | jest wulanizacja w lbn gdzie kupie odpowiednie pierścienie?? |
na dolnej panny marii (boczna pilsudzkiego-prawie na przeciw grafiti) maja chyba wszystkie mozliwe kombinacje pierscieni... sam bralem u nich...
dan - Sro Kwi 09, 2008 12:21
Ja też stawiam na pierścienie.
| Jaqub napisał/a: | | na dolnej panny marii (boczna pilsudzkiego-prawie na przeciw grafiti) maja chyba wszystkie mozliwe kombinacje pierscieni... sam bralem u nich... |
Dostanę tam też nakrętki (nie śruby) zabezpieczające do kół?
Jaqub - Sro Kwi 09, 2008 15:43
| dan napisał/a: | | Dostanę tam też nakrętki (nie śruby) zabezpieczające do kół? |
sruby ma na 100% a nakretki nie wiem ale przypuszczam ze tak
Rejn - Sob Maj 03, 2008 14:43
| Jaqub napisał/a: | | daniell napisał/a: | | pierscienie centrujące są w felunkach ale czy są dobre to trudno powiedziec tylne b.ciężko schodziły a na przodzie same spadały |
jesli jest luz to na pierscieniach centrujacych to na 99,9% to wlasnie przyczyna!
| daniell napisał/a: | | jest wulanizacja w lbn gdzie kupie odpowiednie pierścienie?? |
na dolnej panny marii (boczna pilsudzkiego-prawie na przeciw grafiti) maja chyba wszystkie mozliwe kombinacje pierscieni... sam bralem u nich... |
Ja mam podobny problem że po założeniu alufelg na równej trasie przy ok 80 zaczyna latać kierownica. Jak koszt jest tych pierścieni w tym zakładzie czy zakładają odrazu itp
misiek - Sob Maj 03, 2008 14:54
| Rejn napisał/a: | | przy ok 80 zaczyna latać kierownica |
Od 80 jak sie nie myle to felga bije
Jaqub - Nie Maj 04, 2008 13:37
| Rejn napisał/a: | | Jak koszt jest tych pierścieni w tym zakładzie czy zakładają odrazu itp |
komplet 4szt to ok 40pln, tam gdzie pisalem na miejscu maja bardzo duzy wybor...
Ptasiek - Nie Maj 04, 2008 15:33
tydzień temu byłem na przeglądzie i powymieniałem wszystkie tuleje ,końcówki,łączniki stabilizatorów jazda o niebo lepsza ale w czwartek na trasie telepało mi kierownicą ze po jezdzie 70 km niemiałem sily w rekach,podjade do nich i zainwestuje w pierscienie ale jak to niepomoze to 2l Pb i zapaliniczka a koła sa cacy nie ma bicia,ładnie wywazone podokrecane
QSY - Pon Maj 05, 2008 22:13
może to smieszne ale u mnie dzis zneutralizowałem taki problem tym ze dopompowałem opony na 3 bary wczesniej miałem napompowane koła na 2.1 bar'a i kołysalo kierychą teraz jest wszystko OK dodam ze opony mam 225/45/17
Jaqub - Pon Maj 05, 2008 22:17
| Cytat: |
może to smieszne ale u mnie dzis zneutralizowałem taki problem tym ze dopompowałem opony na 3 bary |
opony srodkiem Ci sie zuzyja...
QSY - Pon Maj 05, 2008 22:23
narazie jestem w fazie testów, wiem ze to nie jest super rozwiazanie ale problem znikł dlatego to napisałem
btw przy jezdzie bokiem przy cisnieniu 2.1 bara opona mi sie wykładała na bok zobaczymy jak teraz bedzie.
daniell - Wto Maj 06, 2008 08:59
Qsy też mam oponki 215/45/17 postaram sie dopompować do ok3 barów ale czy mi nierozwali opon??
crOOchy - Wto Maj 06, 2008 09:22
rozwalić nie rozwali, ale może się jeździć jak taczką po naszych dziurach lokalnych
KOSA - Wto Maj 06, 2008 09:28
takie dopompowywanie nie ma sensu... jedynie w przypadku Qsego ma sens żeby opony mu nie wyginało jak bokiem leci
Jeżeli felgi proste to prawdopodobnie macie nierówno zużyty bieżnik po obwodzie (opona w jednym miejscu jest mocniej starta np. przez długie hamowanie, albo jazdę na ręcznym [samochodowym ręcznym ])
|
|