Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - niedogrzany

slaw86 - Pią Lis 28, 2008 15:09
Temat postu: niedogrzany
przez ostatnie zimniejsze dni zauważyłem że w moim tdi silnik nie łapie temp. na trasie jest w miarę dobrze na wskaźniku ~90 na vagu 85, tyle że w mieście spada na wskaźniku ~80 na vagu 75C. dosyć to dziwne ale zawsze myślałem że w mieście złapie temp a tu jeszcze spada,ale po ostrym butowaniu wraca do normy. ciepłe powietrze dmucha po jakiś 10min. termostat wymieniałem na wiosne razem z pompa. zastanawiam się czy nie przysłonić chłodnicy :|
ilo - Pią Lis 28, 2008 17:12

Prawdopodobnie nie domyka się całkowicie termostat
bebik - Sob Lis 29, 2008 07:54

ilo, coś mi się wydaje, że jednak nie masz racji.
gdyby termostat był niedomknięty to sytuacja byłaby zupełnie odwrotna. czyli w mieście wzrastała by temperatura, a na trasie gdzie chłodzenie jest wydajniejsze temp. by spadała. ja tak miałem przy niedomykającym się termostacie, i w zasadzie to jest logiczne.
ale u slaw86 jest zupełnie odwrotnie.

slaw86 - Sob Lis 29, 2008 10:44

termostat jest od danelczyka, ale w grę wchodzi jeszcze uszkodzony czujnik :idea:
ryssioo - Sob Lis 29, 2008 18:29

ja stawiam na termostat. a jak kupiles ten nowy na wiosne to wzbudzales go przez np. gotowanie?
slaw86 - Sob Lis 29, 2008 21:11

nic nie robiłem i podejrzewam że mechanior też tego nie zrobił, poprostu założył i już :/
ryssioo - Nie Lis 30, 2008 11:14

bo wlasnie gdzies slyszalem ze przed zalozeniem nowego termostatu trzeba go pobudzic (najlepiej zagotowac). tak zrobilem jak zmienialem u siebie i nie mam zadnych problemow z temperatura. u mnie czy to miasto czy trasa mialem 75 - 80 stopni. jak mu przycisnalem to wskakiwalo na 90 i zaraz spadalo. warto sie tym zajac bo jak silnik jest niedogrzany to wiecej spala i glosniej pracuje
slaw86 - Nie Lis 30, 2008 14:38

ryssioo napisał/a:
glosniej pracuje

a tu sie zgodzę, stojący obok passat b4tdi pracuje ciszej :/
najgorsze to bebeszenie spuszczanie płynu itp...w tym tygodniu sie tym zajmę zobaczymy co wyjdzie

Kornolio - Nie Lis 30, 2008 15:13

ryssioo napisał/a:
bo wlasnie gdzies slyszalem ze przed zalozeniem nowego termostatu trzeba go pobudzic (najlepiej zagotowac). tak zrobilem jak zmienialem u siebie i nie mam zadnych problemow z temperatura. u mnie czy to miasto czy trasa mialem 75 - 80 stopni. jak mu przycisnalem to wskakiwalo na 90 i zaraz spadalo. warto sie tym zajac bo jak silnik jest niedogrzany to wiecej spala i glosniej pracuje


75- 80 stopni to nie jest dobra temperatura, dla tego silnika.

Winą może być termostat, albo czujnik G62, należało by go sprawdzić. Albo nawet porównać wskazania z Vaga i deski rozdzielczej. Czujnik jest dwu- funkcyjny.

Wczoraj właśnie naprawiałem taki przypadek jak mówisz, wymieniliśmy termostat, i wszystko jest ok dopóki nie włączy się ogrzewania na max. Wtedy temperatura ze wskaźnika spada w dół. Wygląda na uszkodzony czujnik, za tydzień zmieniamy na nowy, oczywiście wszystkie części z ASO.

Prawidłowa temperatura dla silnika 1.9TDi to 90 stopni i nie ma prawa drgnąć po rozgrzaniu samochodu czy to trasa czy miasto.

Gosia - Nie Lis 30, 2008 15:16

A jaka powinna być temperatura dla silnika 2.0 benzyna ? :roll:
ryssioo - Nie Lis 30, 2008 16:24

kajtek napisał/a:
A jaka powinna być temperatura dla silnika 2.0 benzyna ? :roll:


wydaje mi sie ze tez 90 stopni

Kornolio - Nie Lis 30, 2008 17:23

kajtek napisał/a:
A jaka powinna być temperatura dla silnika 2.0 benzyna ? :roll:


90 do 92, dalej będą włączały się wentylatory przy ok 98, zależy od włącznika.

Gosia - Nie Lis 30, 2008 17:37

Kornolio napisał/a:
kajtek napisał/a:
A jaka powinna być temperatura dla silnika 2.0 benzyna ? :roll:


90 do 92, dalej będą włączały się wentylatory przy ok 98, zależy od włącznika.


Dziękuję czyli u mnie wszystko jest dobrze :)

marcino - Pon Gru 01, 2008 18:25

daję sobie rękę uciąć ze to termostat bebik się myli poprostu się nie domyka i puszcza schłodzony płyn z chłodnicy do bloku silnika co za tym idzie jest cały czas chłodzony silnik i nie może złapać temperatury. Jak by termostat był dobry to puścił by dopiero przy 87 stopniach i nie otwiera się do końca całkowite otwarcie następuje przy 105 stopniach aby puścić maksymalnie schłodzonego płynu z silnika.
jest to niedobre dla silnika i podejrzewam ze musiałeś w wakacje złapać temperaturę i termostat kaput, często sie to dzieje szczególnie przed zimą kiedy właściciel nie może sie zagrzać we własnym autku bo ma temperaturę silnika 75-80 stopni., TERMOSTAT KOLEGO WYMIEŃ bo szkoda silnika

rafii - Pon Gru 01, 2008 21:26

podlacze sie do tematu
otoz w trakcie jazdy po miescie, wydaje mi sie ze jest ok. :spoko: silnik zlapie temp. 90 stopni czasami wiecej wowczas wlaczaja sie wentylatory czyli :spoko: nie zauwazylem aby dzialo sie cos niepokojacego czyli zbyt niska tem. lub zbyt wysoka ;)
ale na trasie jest juz inaczej....hmhmm :roll: temp. silnika oscyluje ok.60 -70 stopni wiec jest niedogrzany!!!!!!! czy taka sytuacja zeczywiscie wskazuje na niedomykajacy sie termostat!!??????czy jest sens podpiac vag i sprawdzic - moze jakis czujnik???czy od razu jechac po nowy termostat????? i plyn????

Kornolio - Pon Gru 01, 2008 22:27

rafii napisał/a:
le na trasie jest juz inaczej....hmhmm :roll: temp. silnika oscyluje ok.60 -70 stopni wiec jest niedogrzany!!!!!!! czy taka sytuacja zeczywiscie wskazuje na niedomykajacy sie termostat!!??????czy jest sens podpiac vag i sprawdzic - moze jakis czujnik???czy od razu jechac po nowy termostat????? i plyn????


rafii wymieniaj termo na wahlera bo padł, w moim drugim domowym autku ABT (wiesz o czym mówię) było podobnie, teraz wahlerek trzyma 92 stopnie cały czas. Czujnika vagiem nie sprawdzisz czy pokazuje dobrą rezystancję twój komp nie ma takiej opcji, jedynie miernik w rękę i wykres. Błąd czujnika zapisze się wtedy jak czujnik padnie na amen.

marcino napisał/a:
całkowite otwarcie następuje przy 105 stopniach


Przy 102 stoniach, ale nie będę się kłócił bo to i tak nie za bardzo jest jak sprawdzić.

marcino - Pon Gru 01, 2008 22:28

rafii napisał/a:
czy od razu jechac po nowy termostat????? i plyn????

i piwko to wymienimy
Po to jest cały układ szczelny i takie urządzeni9a jak termostat,czujnik, chłodnica i kupę węży żeby trzymał blisko 90 ze zmianą na lekko mniej lekko więcej, Wymieniałem termostet i zawsze mi trzymał mi okoóo 90, czy traza czy miasto 3 km i musi być 90

Kornolio - Pon Gru 01, 2008 22:30

Pamiętajcie, że pewnie pompa wspomagania będzie do demontażu w ABT, mi tylko 2 razy udało się bez ale pasek był już luźniejszy, przy nowym pasku nie da rady.
marcino - Pon Gru 01, 2008 22:33

Kornolio napisał/a:
Przy 102 stoniach, ale nie będę się kłócił bo to i tak nie za bardzo jest jak sprawdzić.

a moze masz rację piwko

bebik - Wto Gru 02, 2008 08:04

w przypadku rafiiego na 100% termostat. u mnie było identycznie i choć było to trudne to udaje się wymienić bez odkręcania pompy, trzeba tylko mieć odpowiednio wygięty klucz. mi dopiero gdzieś piaty z kolei pod pasował. wymieniłem na wahlera i jest git.

a co do slaw86 to dalej uważam, że niekoniecznie musi to być termostat. choć w zasadzie może i tak, ale na pewno nie jest on niedomknięty.

PeReS - Nie Gru 07, 2008 11:57

Jak rozumiem,skoro w moim A4 B5 1.8(benzyna bez gazu) temperatura nie skacze powyżej 60 stopni to mam podobny problem,czy tak?
Kornolio - Nie Gru 07, 2008 18:57

PeReS napisał/a:
Jak rozumiem,skoro w moim A4 B5 1.8(benzyna bez gazu) temperatura nie skacze powyżej 60 stopni to mam podobny problem,czy tak?


Oczywiście.

rafii - Pon Gru 08, 2008 08:45

bebik napisał/a:
przypadku rafiiego na 100% termostat. u mnie było identycznie i choć było to trudne to udaje się wymienić bez odkręcania pompy, trzeba tylko mieć odpowiednio wygięty klucz. mi dopiero gdzieś piaty z kolei pod pasował. wymieniłem na wahlera i jest git.

dzieki chlopaki!!!!! termo wymienione oczywisci vahlera i jak na razie jest :spoko:

slaw86 - Pon Gru 08, 2008 19:47

ręce opadają... wróciłem do starego termostatu dokładnie go sprawdzając gotując w garku 3 razy otwierał sie maksymalnie i zamykał(użyłem termometru z pieca C.O.) i znów, jadąc z domu do lublina gdzie do lublina mam jakieś 20km, wskazówka zaczyna sie ruszać po jakiś 8km i jak dojeżdzam do lublina to jest równiótko 90C na wskaźniku,a na vagu nie mogę osiągnąć 90C zawsze jest mniej ~4C, ale stojąc w korku na kraśnickich dzisiaj rano miałem 80C, myśle nad podmianą czujnika z A3 też TDi może to wina czujnika, albo zasłonię kartonikiem chłodnice
Kornolio - Pon Gru 08, 2008 21:17

slaw86 napisał/a:
ręce opadają... wróciłem do starego termostatu dokładnie go sprawdzając gotując w garku 3 razy otwierał sie maksymalnie i zamykał(użyłem termometru z pieca C.O.) i znów, jadąc z domu do lublina gdzie do lublina mam jakieś 20km, wskazówka zaczyna sie ruszać po jakiś 8km i jak dojeżdzam do lublina to jest równiótko 90C na wskaźniku,a na vagu nie mogę osiągnąć 90C zawsze jest mniej ~4C, ale stojąc w korku na kraśnickich dzisiaj rano miałem 80C, myśle nad podmianą czujnika z A3 też TDi może to wina czujnika, albo zasłonię kartonikiem chłodnice


Nawala ci czujnik, poszukaj na allegro kolo w lublinie sprzedaje oryginały za cenę 50zł, możesz swój sprawdzić i porównać z wykresem. W temperaturze pokojowej rezystancja powinna wynosić ok 1020 omów może się trochę różnić. Trzeba zaznaczyć, że musi być tak sama na obu parach styków.

Vagiem gdzie patrzyłeś w temperaturę silnika czy zegarów, sam wskaźnik na tablicy także ma przekłamanie. Chodzi o to aby obie wartości w instruments grupa chyba 2 i engine nie pamiętam już grupy, była taka sama.

slaw86 - Pon Gru 08, 2008 21:55

vagiem grupa pierwsza 01-Engine,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group