|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - niedogrzany
slaw86 - Pią Lis 28, 2008 15:09 Temat postu: niedogrzany przez ostatnie zimniejsze dni zauważyłem że w moim tdi silnik nie łapie temp. na trasie jest w miarę dobrze na wskaźniku ~90 na vagu 85, tyle że w mieście spada na wskaźniku ~80 na vagu 75C. dosyć to dziwne ale zawsze myślałem że w mieście złapie temp a tu jeszcze spada,ale po ostrym butowaniu wraca do normy. ciepłe powietrze dmucha po jakiś 10min. termostat wymieniałem na wiosne razem z pompa. zastanawiam się czy nie przysłonić chłodnicy
ilo - Pią Lis 28, 2008 17:12
Prawdopodobnie nie domyka się całkowicie termostat
bebik - Sob Lis 29, 2008 07:54
ilo, coś mi się wydaje, że jednak nie masz racji.
gdyby termostat był niedomknięty to sytuacja byłaby zupełnie odwrotna. czyli w mieście wzrastała by temperatura, a na trasie gdzie chłodzenie jest wydajniejsze temp. by spadała. ja tak miałem przy niedomykającym się termostacie, i w zasadzie to jest logiczne.
ale u slaw86 jest zupełnie odwrotnie.
slaw86 - Sob Lis 29, 2008 10:44
termostat jest od danelczyka, ale w grę wchodzi jeszcze uszkodzony czujnik
ryssioo - Sob Lis 29, 2008 18:29
ja stawiam na termostat. a jak kupiles ten nowy na wiosne to wzbudzales go przez np. gotowanie?
slaw86 - Sob Lis 29, 2008 21:11
nic nie robiłem i podejrzewam że mechanior też tego nie zrobił, poprostu założył i już
ryssioo - Nie Lis 30, 2008 11:14
bo wlasnie gdzies slyszalem ze przed zalozeniem nowego termostatu trzeba go pobudzic (najlepiej zagotowac). tak zrobilem jak zmienialem u siebie i nie mam zadnych problemow z temperatura. u mnie czy to miasto czy trasa mialem 75 - 80 stopni. jak mu przycisnalem to wskakiwalo na 90 i zaraz spadalo. warto sie tym zajac bo jak silnik jest niedogrzany to wiecej spala i glosniej pracuje
slaw86 - Nie Lis 30, 2008 14:38
ryssioo napisał/a: | glosniej pracuje |
a tu sie zgodzę, stojący obok passat b4tdi pracuje ciszej
najgorsze to bebeszenie spuszczanie płynu itp...w tym tygodniu sie tym zajmę zobaczymy co wyjdzie
Kornolio - Nie Lis 30, 2008 15:13
ryssioo napisał/a: | bo wlasnie gdzies slyszalem ze przed zalozeniem nowego termostatu trzeba go pobudzic (najlepiej zagotowac). tak zrobilem jak zmienialem u siebie i nie mam zadnych problemow z temperatura. u mnie czy to miasto czy trasa mialem 75 - 80 stopni. jak mu przycisnalem to wskakiwalo na 90 i zaraz spadalo. warto sie tym zajac bo jak silnik jest niedogrzany to wiecej spala i glosniej pracuje |
75- 80 stopni to nie jest dobra temperatura, dla tego silnika.
Winą może być termostat, albo czujnik G62, należało by go sprawdzić. Albo nawet porównać wskazania z Vaga i deski rozdzielczej. Czujnik jest dwu- funkcyjny.
Wczoraj właśnie naprawiałem taki przypadek jak mówisz, wymieniliśmy termostat, i wszystko jest ok dopóki nie włączy się ogrzewania na max. Wtedy temperatura ze wskaźnika spada w dół. Wygląda na uszkodzony czujnik, za tydzień zmieniamy na nowy, oczywiście wszystkie części z ASO.
Prawidłowa temperatura dla silnika 1.9TDi to 90 stopni i nie ma prawa drgnąć po rozgrzaniu samochodu czy to trasa czy miasto.
Gosia - Nie Lis 30, 2008 15:16
A jaka powinna być temperatura dla silnika 2.0 benzyna ?
ryssioo - Nie Lis 30, 2008 16:24
kajtek napisał/a: | A jaka powinna być temperatura dla silnika 2.0 benzyna ? |
wydaje mi sie ze tez 90 stopni
Kornolio - Nie Lis 30, 2008 17:23
kajtek napisał/a: | A jaka powinna być temperatura dla silnika 2.0 benzyna ? |
90 do 92, dalej będą włączały się wentylatory przy ok 98, zależy od włącznika.
Gosia - Nie Lis 30, 2008 17:37
Kornolio napisał/a: | kajtek napisał/a: | A jaka powinna być temperatura dla silnika 2.0 benzyna ? |
90 do 92, dalej będą włączały się wentylatory przy ok 98, zależy od włącznika. |
Dziękuję czyli u mnie wszystko jest dobrze
marcino - Pon Gru 01, 2008 18:25
daję sobie rękę uciąć ze to termostat bebik się myli poprostu się nie domyka i puszcza schłodzony płyn z chłodnicy do bloku silnika co za tym idzie jest cały czas chłodzony silnik i nie może złapać temperatury. Jak by termostat był dobry to puścił by dopiero przy 87 stopniach i nie otwiera się do końca całkowite otwarcie następuje przy 105 stopniach aby puścić maksymalnie schłodzonego płynu z silnika.
jest to niedobre dla silnika i podejrzewam ze musiałeś w wakacje złapać temperaturę i termostat kaput, często sie to dzieje szczególnie przed zimą kiedy właściciel nie może sie zagrzać we własnym autku bo ma temperaturę silnika 75-80 stopni., TERMOSTAT KOLEGO WYMIEŃ bo szkoda silnika
rafii - Pon Gru 01, 2008 21:26
podlacze sie do tematu
otoz w trakcie jazdy po miescie, wydaje mi sie ze jest ok. silnik zlapie temp. 90 stopni czasami wiecej wowczas wlaczaja sie wentylatory czyli nie zauwazylem aby dzialo sie cos niepokojacego czyli zbyt niska tem. lub zbyt wysoka
ale na trasie jest juz inaczej....hmhmm temp. silnika oscyluje ok.60 -70 stopni wiec jest niedogrzany!!!!!!! czy taka sytuacja zeczywiscie wskazuje na niedomykajacy sie termostat!!??????czy jest sens podpiac vag i sprawdzic - moze jakis czujnik???czy od razu jechac po nowy termostat????? i plyn????
Kornolio - Pon Gru 01, 2008 22:27
rafii napisał/a: | le na trasie jest juz inaczej....hmhmm temp. silnika oscyluje ok.60 -70 stopni wiec jest niedogrzany!!!!!!! czy taka sytuacja zeczywiscie wskazuje na niedomykajacy sie termostat!!??????czy jest sens podpiac vag i sprawdzic - moze jakis czujnik???czy od razu jechac po nowy termostat????? i plyn???? |
rafii wymieniaj termo na wahlera bo padł, w moim drugim domowym autku ABT (wiesz o czym mówię) było podobnie, teraz wahlerek trzyma 92 stopnie cały czas. Czujnika vagiem nie sprawdzisz czy pokazuje dobrą rezystancję twój komp nie ma takiej opcji, jedynie miernik w rękę i wykres. Błąd czujnika zapisze się wtedy jak czujnik padnie na amen.
marcino napisał/a: | całkowite otwarcie następuje przy 105 stopniach |
Przy 102 stoniach, ale nie będę się kłócił bo to i tak nie za bardzo jest jak sprawdzić.
marcino - Pon Gru 01, 2008 22:28
rafii napisał/a: | czy od razu jechac po nowy termostat????? i plyn???? |
i piwko to wymienimy
Po to jest cały układ szczelny i takie urządzeni9a jak termostat,czujnik, chłodnica i kupę węży żeby trzymał blisko 90 ze zmianą na lekko mniej lekko więcej, Wymieniałem termostet i zawsze mi trzymał mi okoóo 90, czy traza czy miasto 3 km i musi być 90
Kornolio - Pon Gru 01, 2008 22:30
Pamiętajcie, że pewnie pompa wspomagania będzie do demontażu w ABT, mi tylko 2 razy udało się bez ale pasek był już luźniejszy, przy nowym pasku nie da rady.
marcino - Pon Gru 01, 2008 22:33
Kornolio napisał/a: | Przy 102 stoniach, ale nie będę się kłócił bo to i tak nie za bardzo jest jak sprawdzić. |
a moze masz rację piwko
bebik - Wto Gru 02, 2008 08:04
w przypadku rafiiego na 100% termostat. u mnie było identycznie i choć było to trudne to udaje się wymienić bez odkręcania pompy, trzeba tylko mieć odpowiednio wygięty klucz. mi dopiero gdzieś piaty z kolei pod pasował. wymieniłem na wahlera i jest git.
a co do slaw86 to dalej uważam, że niekoniecznie musi to być termostat. choć w zasadzie może i tak, ale na pewno nie jest on niedomknięty.
PeReS - Nie Gru 07, 2008 11:57
Jak rozumiem,skoro w moim A4 B5 1.8(benzyna bez gazu) temperatura nie skacze powyżej 60 stopni to mam podobny problem,czy tak?
Kornolio - Nie Gru 07, 2008 18:57
PeReS napisał/a: | Jak rozumiem,skoro w moim A4 B5 1.8(benzyna bez gazu) temperatura nie skacze powyżej 60 stopni to mam podobny problem,czy tak? |
Oczywiście.
rafii - Pon Gru 08, 2008 08:45
bebik napisał/a: | przypadku rafiiego na 100% termostat. u mnie było identycznie i choć było to trudne to udaje się wymienić bez odkręcania pompy, trzeba tylko mieć odpowiednio wygięty klucz. mi dopiero gdzieś piaty z kolei pod pasował. wymieniłem na wahlera i jest git. |
dzieki chlopaki!!!!! termo wymienione oczywisci vahlera i jak na razie jest
slaw86 - Pon Gru 08, 2008 19:47
ręce opadają... wróciłem do starego termostatu dokładnie go sprawdzając gotując w garku 3 razy otwierał sie maksymalnie i zamykał(użyłem termometru z pieca C.O.) i znów, jadąc z domu do lublina gdzie do lublina mam jakieś 20km, wskazówka zaczyna sie ruszać po jakiś 8km i jak dojeżdzam do lublina to jest równiótko 90C na wskaźniku,a na vagu nie mogę osiągnąć 90C zawsze jest mniej ~4C, ale stojąc w korku na kraśnickich dzisiaj rano miałem 80C, myśle nad podmianą czujnika z A3 też TDi może to wina czujnika, albo zasłonię kartonikiem chłodnice
Kornolio - Pon Gru 08, 2008 21:17
slaw86 napisał/a: | ręce opadają... wróciłem do starego termostatu dokładnie go sprawdzając gotując w garku 3 razy otwierał sie maksymalnie i zamykał(użyłem termometru z pieca C.O.) i znów, jadąc z domu do lublina gdzie do lublina mam jakieś 20km, wskazówka zaczyna sie ruszać po jakiś 8km i jak dojeżdzam do lublina to jest równiótko 90C na wskaźniku,a na vagu nie mogę osiągnąć 90C zawsze jest mniej ~4C, ale stojąc w korku na kraśnickich dzisiaj rano miałem 80C, myśle nad podmianą czujnika z A3 też TDi może to wina czujnika, albo zasłonię kartonikiem chłodnice |
Nawala ci czujnik, poszukaj na allegro kolo w lublinie sprzedaje oryginały za cenę 50zł, możesz swój sprawdzić i porównać z wykresem. W temperaturze pokojowej rezystancja powinna wynosić ok 1020 omów może się trochę różnić. Trzeba zaznaczyć, że musi być tak sama na obu parach styków.
Vagiem gdzie patrzyłeś w temperaturę silnika czy zegarów, sam wskaźnik na tablicy także ma przekłamanie. Chodzi o to aby obie wartości w instruments grupa chyba 2 i engine nie pamiętam już grupy, była taka sama.
slaw86 - Pon Gru 08, 2008 21:55
vagiem grupa pierwsza 01-Engine,
|
|