Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Problem z hamulcami w A4

Piku¶ - Pon Gru 08, 2008 09:38
Temat postu: Problem z hamulcami w A4
Witam

Mam taki problem z przednimi tarczami:





Dodam, ze to sa zdjecia z marca.
Po wymianie przewodów elastycznych, prowadnic gumowcyh w zacisku oraz uszczelnien tloczka i przesmarowaniu calosci po jakims czasie tarcze powrocily do normalnosci.

Teraz problem powraca.
Czy przyczyna moze byc jazda na krótkich odcinkach i sporadyczne lekkie hamowanie?

Moze ktos mial podobny problem.

Za wszelkie info bede wdzieczny.

chudy 2.0 - Pon Gru 08, 2008 12:12

ALE NAPISZ CO¦ WIĘCEJ BO JA NP NIE CZAJE W CZYM SZUKASZ POMOCY TARCZE I KLOCKI PRACUJˇ PO JAKIM¦ CZASIE POWINNO SIE ZNOWU PRZYCZY¦CIĆ PROWADNICE I PRZESMAROWAĆ GDYSZ SYF Z KLOCKÓW WSZEDZIE SIE DOSTAJE NO I JAK SŁABE CHAMULCE SIE ROBIˇ TO ODPOWIETRZYĆ ZNOWU GDYŻ NA RAZ JEDEN SIE NIE DA ODPOWIETRZYĆ TYLE ODEMNIE JAK CO¦ JESZCZE TO PISZ JAK CO¦ WIEM TO POMOGĘ ;)
Piku¶ - Pon Gru 08, 2008 12:40

problem chyba widac na zdjeciach. Moze nie sa wyrazne ale widac co i jak.
Poprostu klocek tak jakby nie tarł cala powierzchnia.
Od srodka tarczy widac, ze powierzchnia nie jest gladka.
Czyscic zaciskow nie bede co 5 tysiecy czy pol roku bez przesady.
Co najwyzej co wymiane klockow.

PONURY - Pon Gru 08, 2008 13:00

Piku¶ napisał/a:
Czy przyczyna moze byc jazda na krótkich odcinkach i sporadyczne lekkie hamowanie?


Chyba sam sobie odpowiedziałe¶ na pytanie. :roll:

chudy 2.0 - Pon Gru 08, 2008 15:48

Co ma klocek do małych przebiegów i lekkiego chamowania ludzie jeżeli klocek chamuje to całoł powierzchnia a nie rogiem klocka a a chamulce czyli tarcze klocki s± w takim miejscu ze leci na nie woda piach itd więc można i co 2000 ty¶ km rozbierać i czy¶cić jedz do mechanika to ci to wła¶nie zrobi poczy¶ci odpowietrzy i skasuje finansowo to tyle z mojej strony niech sie inni wypowiadaj± ja już napisałem co wiem z praktyki Pozdro CHUDY ;)
ryssioo - Pon Gru 08, 2008 15:49

jesli zacisk i prowadnice zacisku pracuja prawidlowo (nie sa zapieczone) to wyglada mi to na klocki. mialem cos takiego u siebie tylko ze na tylnej osi. po wymianie klockow wszystko jest ok. radze kupic klocki dobrej jakosci
rafii - Pon Gru 08, 2008 18:23

Piku¶ napisał/a:
Po wymianie przewodów elastycznych, prowadnic gumowcyh w zacisku oraz uszczelnien tloczka i przesmarowaniu calosci po jakims czasie tarcze powrocily do normalnosci.

jesli zaciski i prowadznice sa ok? to nalezalo by zainwestowac w nowe kolcki np. lucasa
nalezy tez przy okazji przyjzec sie tarczom, jesli sa zbyt zuzyte - to takze proponuje wymienic!!!

Piku¶ - Pon Gru 08, 2008 22:37

chudy sam potrafie rozbierac i czyscic tylko co z tego jak to nic nie daje.

Co do jakosci klockow i tarcz to tarcze jak widac ATE PD z klockami ATE caly nowy zestaw taki byl zalozony.
Na klockach ATE dzialo sie to samo co i teraz na jakiejs tam firmy.
Tarcze jak widac nei sa tez zluzyte i do wymiany.

Juz sam nie wiem co robic.

misiek27 - Wto Gru 09, 2008 11:36

kolego miałem tak samo na tylnej osi wymieniłem klocki i tarcze i mam spokuj radze ci zrób tak samo
ryssioo - Wto Gru 09, 2008 13:47

Piku¶ napisał/a:
Juz sam nie wiem co robic.


jesli auto hamuje prawidlowo to moze nic nie ruszaj. pisales ze po wymianie klockow problem powrocil, wiec nie mozesz miec pewnosci ze kolejna wymiana przyniesie poprawe

Piku¶ - Wto Gru 09, 2008 22:29

Wymiana nie jest tu rozwiazaniem.
Jak pisalem zakupilem komplet tarcz ATE z klockami ATE i po kilku tysiacach problem sie pojawil wiec to nie jest rozwiazanie.
Dzisiaj rozebralem dla pewnosci zobaczyc jak chodza prowadnice i czy klocki w jarzmach sie nie blokuja i wszystko oki.
Stawiam na podstawiajacy sie tloczek.
I teraz pytanie kupic nowe tloczki, czy polecacie jakies regenerowane zaciski?

ryssioo - Wto Gru 09, 2008 22:39

Piku¶ napisał/a:
Stawiam na podstawiajacy sie tloczek.

co masz na mysli?

Piku¶ - Wto Gru 09, 2008 23:24

ryssioo napisał/a:
Piku¶ napisał/a:
Stawiam na podstawiajacy sie tloczek.

co masz na mysli?


Blokujacy sie tloczek w zacisku co powoduje, ze klocek nie jest dociskany calym tloczkiem.

Tylko wtedy chyba bylo by tak, ze byla by roznica miedzy strona wewnetrzna tarczy, a zewnetrzna.
Czyli, ze jesli by nie bralo z zewnetrznej strony tarczy od srodka tarczy to z drugiej strony tarczy powinno nie brac od zewnatrz tarczy, a nie od srodka.
Mi nie bierze od srodka tarczy tu i tu.

juz mam metlik.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group