|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - A4 TDI czy 80 TDI Pooomocy..
alpinab10 - Sob Gru 27, 2008 12:15 Temat postu: A4 TDI czy 80 TDI Pooomocy.. Witam
Mam pewien problem:(
Mam ok 15-16 tysi i nie wiem co mam kupić..:( Czy bardziej oplaca kupić 80 1,9TDI 90Ps która jak na swoj wiek i pieniądze 13-14 tysi powinna być "dopieszczona" i warta swojej ceny:)
Czy A4 nie będzie jednak(jak za cene 15) wytłuczone i zamiast jeździć będzie stać jak skarbonka
slaw86 - Sob Gru 27, 2008 12:37
a4 wymaga więcej kasy w utrzymaniu. pomyśl nad silnikiem czy warto tdi kupować bo jeżeli nie robisz dużych tras to nie warto i lepiej kupić Pb zadbane
PONURY - Sob Gru 27, 2008 12:41 Temat postu: Re: A4 TDI czy 80 TDI Pooomocy..
alpinab10 napisał/a: | Witam
Mam pewien problem:(
Mam ok 15-16 tysi i nie wiem co mam kupić..:( Czy bardziej oplaca kupić 80 1,9TDI 90Ps która jak na swoj wiek i pieniądze 13-14 tysi powinna być "dopieszczona" i warta swojej ceny:)
Czy A4 nie będzie jednak(jak za cene 15) wytłuczone i zamiast jeździć będzie stać jak skarbonka |
A który Ci sie bardziej podoba ? A4 czy b4. A moze audi 100 C4 2.5 tdi.
To twoja kasa i ty bedziesz tym jezdził. Ja też stałem przed takim dylematem rok temu. 80 b4 avant czy 100 c4 avant.
alpinab10 - Sob Gru 27, 2008 12:48
Przebiegi rzędu 15 tys. rocznie:)
2,5 średnio wciągnie 11-12 a 1,9 przy spokojnej jezdzie mysle kolo 8:)
A4 wiadomo ladniejsze:) Widzialem na allegro np. zestaw przedniego zawieszenia wszystkie wahacze za 550pln a remont zawieszenia w mojej wołowinie 440 pochłoną 700... wiadomo do francuza cześci drogie...
slaw86 - Sob Gru 27, 2008 13:45
alpinab10 napisał/a: | A4 wiadomo ladniejsze:) Widzialem na allegro np. zestaw przedniego zawieszenia wszystkie wahacze za 550pln... |
nie polecam takich zestawów sam miałem dylemat tej jesieni i na zawieszenie wydałem 1600zł
czy A4 ładniejsze zależy od gustu mi sie osobiście podoba chociaż miał być passat b5
Sebeq - Sob Gru 27, 2008 15:52
ja bym wolał b4 . raz że jest tańsza w utrzymaniu chodzi mi tu o części i ewentualne naprawy dwa też jak a4 jest ładna
zxc - Sob Gru 27, 2008 16:03
a tam prosty wybór, bierz 100 c3
chudy 2.0 - Sob Gru 27, 2008 18:44
zxc napisał/a: | a tam prosty wybór, bierz 100 c3 |
Bardzo dobra podpowiedż bierz kolego audi 100 C3 z silnikiem 2.3 i będziesz zadowolony części pełno i wszystko sam naprawisz a jeżdząc spokojnie zejdziesz do spalanie 12,5 gazu przy kacie 13,5 ja bym brał sete komfort i wygoda
alpinab10 - Sob Gru 27, 2008 20:31
Chyba trzeba bedzie dobrze zastanowić się nad 80 bo C3 znalezc w przyzwoitym stanie to wiadomo.. szczegolnie kombi Najlepszy byl by TDI bo polskiego NITRO mam juz serdecznie dość
[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 20:47 ]
a mam jeszcze takie pytanie?:D bo slyszalem że w niektórych 1,9TDi nie bylo swiec żarowych? Na jakiej zasadzie to dziala?;)
slaw86 - Sob Gru 27, 2008 21:43
nie spotkałem sie z czym takim żeby świec nie było w tdi nawet w pierwszych silnikach diesla z wstępną komorą spalania występowały świece żarowe.
świeca żarowa ogrzewa wnętrze cylindra przed rozruchem (działa także w trakcie pracy przez pewien czas) żeby łatwiej mogło występować zjawisko samozapłonu mieszanki paliwo-powietrze w niskiej temp.
ON do traktorów LPG do zapalniczek. jak 80 to tylko 1Z na więcej KM nie licz
alpinab10 - Sob Gru 27, 2008 23:20
Z tego co ja się orientuje to jest kilka rodzajów tych silników 1,9TDI różnią się one oznaczeniem (AFN itd) chcial bym się dowiedzieć czy jest jakas zasadnicza różnica?? między nimi:)
slaw86 - Sob Gru 27, 2008 23:54
jeśli zdecydujesz sie na 80 to masz tylko 90konną 1Z i 75konny AAZ(?)
90KM - AHU i AHH, 1Z
110KM - AFN i AVG(?)
różnią sie turbinami i ich sterowaniem (AFN I AVG ze zmienną geometrią łopatek VTG które lubią sie zapiekać sterowane ; AHU i AHH z bypassem - zaworem upustowym) i wielkością wtryskiwaczy(?)
.Gelo. - Nie Gru 28, 2008 13:48
ja akurat mam takie dwa samochody nad jakimi się zastanawiasz a mianowicie
B4 1.9 TDI 90 KM i A4 1.9 TDI AFN 110 KM
i powiem ci tak B4 jest dużo tańsze utrzymaniu wiadoma sprawa że w A4 masz aluminiowe zawieszenie i niestety trzeba je naprawiać ale to jest koszt 200 zł za wahacz
w b4 idą tulejki w zawieszeniu tylko i są tanie
ale porównują komfort jazdy A4 jest dużo dużo lepsze
warto się też zastanowić jak chcesz jeździć tym samochodem czy powoli czy troche szybciej przemieszczać się z punktu A do punktu B bo jeśli chcesz jeździć troche szybciej to powiem ci ze b4 w dieslu jest strasznie mułowate
ja bym wolał A4 ale wybór pozostawiam tobie,pozdro
marewel - Nie Gru 28, 2008 17:23
Niestety miedzy b4 i a4 jest spora roznica jezeli chodzi o koszty utrzymania,ale i tak wolalbym a4.
alpinab10 - Pon Gru 29, 2008 14:29
Na razie są to tylko przymiarki do A4 ale jeśli jest taka przepaść w utrzymaniu to chyba trzeba zastanowić się nad B4..
slaw86 - Pon Gru 29, 2008 14:40
pomyśl jeszcze nad odsprzedażą potem takiego auta, kupując auto zwraca sie uwagę na rocznik a mamy już 2009
rafii - Pon Gru 29, 2008 14:48
moze i ja cos dorzuce.....
otoz kazdy samochod jak wiecie to skarbonka, z tym ze w jeden wklada sie mniej a w inny wiecej to zalezy od stanu auta......
powiem tak - rozgladaj sie za jakims A4, (zawsze to mlodsza wersja) co do silnika to sam juz powinienes wiedzic: benzyna czy ON - odwieczne pytanie?!!!!
a koszty utrzymania??? nie sa az takie duze !!!!! niech cie to nie przeraza......
ale jesli spotkach zadbany egz. B4 to smialo mozna brac!!!!!
do czego zmierzam??? do tego ze szukajac A4, jesli trafi sie okazja kupic dobre, zadbane, i nie zajezdzone B4 - to brac!!!!!!nie gadac!!!
ps.1 ale pamietaj pospiech w kupowniau samochodu jest zlym doradca!!!!szukaj a znajdziesz!!!! wbrew pozoram "poza tym zlomem ktory mamy"mozna naprawde dobrze trafic!!!!! czas, czas.......
ps.2 warto tez popatrzec za granica.....tam jest wieksze prawdob. znalezienia ładnej bryczki!!!!
ps.3 i pamietaj ----> tylko audi !!!
alpinab10 - Pon Gru 29, 2008 18:01
To ma być auto na dluzszy czas wiec jakoś nie specjalnie przejmuje się jego wiekiem;) a poza tym to jest Audi:) wiec cene bedzie trzymać:) a głownie chodzi o to aby jeździło a jak będzie jeździć w miare bezawaryjnie to bede je miał i miał
[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 18:03 ]
Wiadomo pośpiech jest niewskazany już od 2 miesięcy szukam:) i jedno troche lepsze drugie troche gorsze...
Zobaczymy co się trafi:) jak A4 to A4 a jak trafi się 80 to też bede zadowolony:)
[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 18:05 ]
Oczywiście ze ON LPG jak większość mam dość wiec teraz chce TDI i sam przekonam się jak to jest mieć diesla
slaw86 - Pon Gru 29, 2008 21:12
alpinab10 napisał/a: | wiec teraz chce TDI i sam przekonam się jak to jest mieć diesla |
ja wiem jak to jest, nie powinno sie katować jak zimny (u mnie sie coś dzieje na wskaźniku od temperatury dopiero po 10km ), teraz walczę z wyciekami z silnika dzisiaj uszczelka miski zakupiona, do tego dużo częściej powinno sie wymieniać filtry i olej niż w Pb także nie jest wesoło i do tego n75 szwankuje
alpinab10 - Wto Gru 30, 2008 13:52
N75 zapewne BOSH ?;)
Ehh zawsze coś musi sie psuć:P nawet jak jest nowe z salonu to tez się psuje:D wiec reguły na to nie ma
Bedzie A4 i będe z nią walczył:P
czekereke - Wto Gru 30, 2008 14:13
Jeśli mogę coś dorzucic...
Nie przejmuj się wogole utratą wartości. Audi podobnie jak np. Mercedesy 3maja cene ze wzgledu na swoj stan, a nie rok produkcji. W przeciwienstwie do fiata, forda czy innego francuza. Tymbardziej ze chcesz autkiem pojezdzic a nie sprzedawac za pol roku.
To jeden z powodow dla ktorych ja osobiscie wybralbym B4, napewno bedzie dobrze sluzyc a w ew. nie daj Boze naprawach bedzie tansze. Chocby to nieszczesne zawieszenie A4 (fajne ale drogie).
Śliczniusie B4 napewno bedzie mniej tracilo na wartosci niz A4 w takim stanie w jakim moze byc za te pieniadze. To tylko moje zdanie.
no i przede wszystkim... TYLKO AUDI
Unikalbym B4 TD, 75 KM. MUUUUUUŁ
alpinab10 - Wto Gru 30, 2008 14:29
TD nigdy w życiu:D to już wole nasze polskie Nitro:D
Znalazlem na Alledrogo tala ladniutka B4 za 13K. chyba byla:) welur, kiera od A4, 90 koników b.ladna ale z drugiej strony jak patrze na A4 no wiadomo ze jest o niebo ladniejsze
a samochodów nie zmieniam jak rekawiczki wiec bedzie słuzył pare ladnych latek:)
Oczywiście że tylko Audi jeden mi mowi S40 w tdi drugi jakaś carisma ale musi być teraz AUDI
czekereke - Wto Gru 30, 2008 15:24
Wiadomo, zalezy jak dla Ciebie wazny jest wyglad
B4 w pieknym stanie samo w sobie ladnie wyglada a subtelne zmiany znacznie moga je upiekszyc
S40 mi sie mocno podoba, ale ten silnik 1.9 TD 90KM mimo ze niezly jest produkcji... Renault
Te S40 w dodatku produkowane byly... w Holandii z tamtad tez wiele jest sprowadzanych bo maja tego duzo. Podobno dla fanów Volvo, samochody wyprodukowane w NL to "już nie to" ... ale i tak S40/V40 mi sie zawsze podobało.
p.s. na alledrogo.pl widzialem niedawno ładną, bogatą i zadbaną Wannę czyli Audi 100 C3 w Avancie z silnikiem 2.5 TDI 115 km .... ...ale jak popatrzylem to juz jej nie widze
chudy 2.0 - Wto Gru 30, 2008 17:39
Ja bym pogadał na twoim miejscu z kolegą Kolczykiem ma naprawde śliczne B4 i widziałem wystawił na sprzedaż a egzemplarz ma naprawde zadbany i cackany przez niego to jak dziecko w rodzinie
czekereke - Wto Gru 30, 2008 18:18
Kolega szuka diesla, Kolczyx ma 2.0 B+G ale swoim stanem naprawde kuuuusi Alpinab10 sprawdź czy to Ci sie podoba
alpinab10 - Sro Gru 31, 2008 11:30
Ja już ją widzialem wcześniej ale to jest wlasnie Bp gdy by to byl TDI-k to bym od razu jechal ogladac Mimo tego że wyglada na baardzo dopieszczona, to jednak juz mnie Lpg odpycha silniczki są żywotne, ale ja chce teraz TDI
[ Dodano: Sro Gru 31, 2008 11:39 ]
S40 mi sie mocno podoba, ale ten silnik 1.9 TD 90KM mimo ze niezly jest produkcji... Renault
To już była współpraca z Mitsubishi S40/V40
Te 1,9TDI to byl jednak francuski a 1,9TD to nie wiem czyj byl ale to raczej do V40 uzywanego jako wół roboczy
MA BYĆ AUDI I TYLE
czekereke - Sro Gru 31, 2008 13:19
Zbaczajac z tematu... S40/V40, Carisma sa na jednej plycie i byly produkowane w tej samej fabryce w NL. Silnik klekot jakie to tego wszystkiego zakladali to 1,9 Diesel 90KM i niezaleznie od oznaczenia TDI czy pozniej TD jest to caly czas Renault. Volvo w swoim czasie zmienilo tylko oznaczenia silników (te nalepiane na klapach) Podobnież S70/V70 z silnikiem Audi 2,5 TDI R5 póżniej było oznaczane jako 2,5 D. (zaaaaa*****sta fura swoja droga).
Tak jak pisali wczesniej, bądź cierpliwy - dobre auto znajdzie sie z czasem.
slaw86 - Sro Gru 31, 2008 13:36
czekereke napisał/a: | niezaleznie od oznaczenia TDI czy pozniej TD jest to caly czas Renault. |
najpierw TD potem TDI (Turbo Direct Injection)
alpinab10 - Sro Gru 31, 2008 16:49
Znalazlem we wczorajszych Nonsensach:P A4 TDIka Qattro 97r 12,500 do uzg. stan oczywiście bdb. no i wyposażony jak mało która Pewnie z nią coś nie halo
Starczy tego Dzisiaj Sylwester
A więc SZCZESLIWEGO NOWEGO ROKU No i AUDI GÓRA
M@rcus - Czw Sty 01, 2009 14:48
Pomimo, iż TDI w 80 ma 90KM można ją niskim kosztem podkręcić i zwiększyć moment, także nie jest auto wcale mułowate, przebieg 15tys. rocznie to bardzo niewiele dlatego możesz się pokusić o A4, ja osobiście nie wyrobił bym na wahacze
czekereke - Nie Sty 04, 2009 13:57
alpinab10 napisał/a: | A4 TDIka Qattro 97r 12,500 do uzg. stan oczywiście bdb. no i wyposażony jak mało która Pewnie z nią coś nie halo |
...o stary jaka okazja ja bym szykowal od razu 5000PLN na nia Quattro to ma pewnie tylko znaczek i mysli ze kogos nabierze.
ZOBACZCIE TO: http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7197076
qba1971 - Pon Sty 05, 2009 09:03
W 1995 nie było przypadkiem A4?
bebik - Pon Sty 05, 2009 09:06
cecka2, były już a4, ale jeszcze produkowali b4 jedynie w wersji kombi.
.Gelo. - Pon Sty 05, 2009 10:01
bebik napisał/a: | cecka2, były już a4, ale jeszcze produkowali b4 jedynie w wersji kombi. | wydaje mi się że sedany też jeszcze były
czekereke - Wto Sty 06, 2009 22:58
.Gelo. napisał/a: | bebik napisał/a: | cecka2, były już a4, ale jeszcze produkowali b4 jedynie w wersji kombi. | wydaje mi się że sedany też jeszcze były |
jak najbardziej w 1995 byly sedany jeszcze. znam nawet ze 2 egzemplarze.
EwelinaCzarna - Wto Sty 06, 2009 23:03
jak chcesz nowsze kup sobie a4 jak chcesz trwalsze kup b4
co bys nie wybral - slusznie ze audi
qba1971 - Sro Sty 07, 2009 08:51
Zgadzam się z Eweliną .Za cene kompletu wachaczy do A4 http://www.allegro.pl/ite...ocja.htmlkupisz chyba wszystkie części do zawieszenia na przód i tył do B4 i do tego jest bardziej odporne na unijne polskie drogi
.Gelo. - Sro Sty 07, 2009 13:23
po sugestii kolegi kolczyka postanowiłem przenieść temat do działu technicznego
slaw86 - Sro Sty 07, 2009 22:13
cecka2, nie tylko trwałość sie liczy ale komfort podróżowania też, poza tym każdy mówi że kiepskie zawieszenia niech wytrzyma te 80 tys km to przy zakładanym kolegi przebiegu 15tys rocznie to jest jakieś ~5lat
ryssioo - Czw Sty 08, 2009 17:07
musisz sie kolego liczyc z calkiem duzymi przebiegami jesli planujesz kupic auto ktore ma 13 lat i wiecej. 300 000 to powiedzialbym ze norma. przede wszystkim nie spiesz sie i dokladnie sprawdz auto. w kwestii czy 80 czy a4 to jak widzisz sam zdania sa podzielone. w a4 jest juz chyba wszystkim znane zawieszenie wielowahaczowe. jedni sa zdecydowanie przeciwko temu rozwiazaniu chyba tylko z powodu ceny. sam posiadam a4 i jak narazie zlego slowa nie moge powiedziec o zawieszeniu. moje auto ma przebieg 290 000 sam zrobilem kolo 30 000 i wszystkie wahacze sa w porzadku. moim zdaniem przy zachowaniu rozsadku na dolach to zawieszenie wytrzyma calkiem sporo kilomertow. piszesz ze szukasz tdi. polecam silnik o oznaczeniu 1z (90km). moze strasznych osiagow nie ma, ale calkiem sprawnie sobie radzi, niewiele pali, nie wymaga jakis specyficznych typow oleju, nie jest uczulony na paliwo kiepskiej jakosci, niestety jest troche za glosny. wybierzesz pewnie to co ci sie spodoba, ale rozszadniej bedzie kupic b4 ze wzgledu na prosta i niezwykle trwala konstrukcje oraz dostepnosc i cene czesci nowych jak i uzywanych. ale jesli trafi sie godna uwagi a4 to rowniez polecam
alpinab10 - Nie Sty 11, 2009 14:58
Dzisiaj totalna klapa z resztą w komisach rzadko kiedy można coś znaleźć do żadnej A4 nawet nie wsiadłem..
Lakier to całkowite cytryny malowane prawie całe
Zderzaki krzywe
A listwy na dole na drzwiach...to po prostu.. Nigdy czegoś takiego nie widziałem:/
I ogólnie widać co naprawiane krzywe drzwi błotniki no wszystko
Ludzie chyba nie wiedzą co oznacza "stan idealny"
Ale szukam dalej
dawidjey - Wto Sty 27, 2009 19:09
To jakie są koszty utrzymania A4 ??? Bo z tego co piszecie to po mału mnie przerażacie ,wszyscy narzekają na te zawiesznia ,ale zapewne ma ono jakieś zalety,tylko jakie ???
bo przymierzam się (tzn moja mamcia) do zakupu A4 ale z tego co tu wyczytuje to nie jest za dobrze,jak mam kupic A4 i później głowić się o każdy dół,dziure na drodze czy zaraz wahacz nie pójdzie się ....... to chyba nie bardzo mi się takie auto uśmiecha,na polskich drogach to jedynie URSUS C-330 sobie najlepiej poradzi ,wiem o tym ,ale poważnie pytając warto kupić A4 1,9 tdi (110 KM)???
planuje tą :
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7625658
slaw86 - Wto Sty 27, 2009 19:21
warto przeczytać temat od początku trochę mowy było o A4, czy warto czy nie. Ja mam i nie załuje
chudy 2.0 - Wto Sty 27, 2009 19:27
Plus tej zawiechy to taki że w zakrętach przy ostrym skręcie koło dolega cały czas a na zwykłym drze brzegi opon
dawidjey - Wto Sty 27, 2009 20:21
Dzwoniłem za tą A4 i sprzedawca jest niepełnosprawny ,sprzedaje z powodu dofinansowania z pefronu,była bita z prawej strony ,ale jak ją kupił była zrobiona jeździ 2 lata i nic nie wychodzi. Mówi, że skrzynia i silnik pracują b.ładnie i lewy wahacz jest do naprawy ( z tego co czytam na forum normalna rzecz) klima i reszta wyposażenia ok.Do Pilzna na stacje diagnostyczną nie pojedzie ,bo wymontował cały ten osprzęt dla niepełnosprawnych i jak się uprze to znajdzie znajmego kto tam ze mną pojedzie.Co o tym sądzicie ???
Warto się tym zainteresować ??? Cena 16 600 do uzg.Dużo ,mało warta ceny ???
slaw86 - Wto Sty 27, 2009 20:40
dawidjey napisał/a: | była bita z prawej strony ,ale jak ją kupił była zrobiona jeździ 2 lata i nic nie wychodzi. |
a co ma mówić
wahacz do wymiany, jeden wymienisz drugi zacznie stukać- wymienia sie całość albo stronami koszt za stronę ~700zł
osprzęt dla niepełnosprawnych, to chyba przy tapicerce było modzone
ja bym nie brał, chociaż auta nie widziałem
dawidjey - Wto Sty 27, 2009 21:51
A z drugiej strony,niepełnosprawny auto musiał mieć zawsze sprawne ,bo w razie awari nie poradził by sobie,twiedzi również ,że autko nie dymi wogóle.I w promieniu 120 km nie ma lepszej A4 w tej cenie (1,9 tdi ,automat)
slaw86 - Wto Sty 27, 2009 22:01
diesel i nie dymi zresztą nie wiadomo a jaki kolor tego zadymienia chodzi i w jakich warunkach występuje, ale cząstki stałe (PM) emituje szczególnie silnik pod obciążeniem.
harnas - Wto Sty 27, 2009 23:12
Prawy ,może się mylę ale wydaje mi się że i cały przód był robiony.
mattey - Sro Sty 28, 2009 10:31
dawidjey, ja bym sobie odpuścił na twoim miejscu, mam jedną a4 1.9TDi do sprzedania ale nikomu znajomemu! swego czasu miałem taką czerwoną na blachach LPU i pogoniłem ją sąsiadowi a jemu zabrali prawko i chce to sprzedać
ogólnie mówiąc badziewny model. Do 20k kupisz spokojnie A6C4 2.5TDI któro jest wygodniejsze i wieksze ale to tyllko moje skoromen zdanie.
ryssioo - Sro Sty 28, 2009 17:15
mattey napisał/a: | Do 20k kupisz spokojnie A6C4 2.5TDI któro jest wygodniejsze i wieksze ale to tyllko moje skoromen zdanie. |
i moje
MIRAN - Pon Lut 02, 2009 22:59
Koledzy, często piszecie o wahaczach w A4 czy A6.
Podstawowa sprawa jest w sposobie wymiany, a mianowicie jest różnica
czy wymieniacie na podnośniku czy na kanale.
Wahacze po zamontowaniu należy dokręcać na stojącym samochodzie.
Tuleje met-gum dokręcone na podnośniku po postawieniu na koła
od razu są nadwyrężone i żywot ich jest zdecydowanie krótszy.A przy obciążeniu pracują w skrajnych warunkach. Dotyczy to wszystkich tulei w zawieszeniu we wszystkich samochodach.
Wygodniej wymieniać jest na podnośniku tylko jak dokręcić śruby w położeniu do jazdy?
Wygoda montażu czyni poważny błąd.
MACIOR - Pon Lut 02, 2009 23:06
MIRAN napisał/a: |
Wygodniej wymieniać jest na podnośniku tylko jak dokręcić śruby w położeniu do jazdy?
|
Cztery pustaki pod koła załatwiają sprawę
MIRAN - Pon Lut 02, 2009 23:53
Ale trzeba o tym wiedzieć.
czekereke - Wto Lut 03, 2009 21:45
ryssioo napisał/a: | mattey napisał/a: | Do 20k kupisz spokojnie A6C4 2.5TDI któro jest wygodniejsze i wieksze ale to tyllko moje skoromen zdanie. |
i moje |
...i moje też
dawidjey - Sro Lut 04, 2009 17:31
Ale to ma być 1,9 tdi .Przedewszystkim ekoniczne ma być.A 2,5 tdi spala więcej no i opłaty droższe ,więc wiecie.Ale mam na oku kolejne A4
http://moto.allegro.pl/it...ima_okazja.html
Jest delikatnie obita,nie wiecie ile może kosztować naprawa ???
Stoi za 12 700 (coś by się utargowało) dołożyc z 2000 zł z przejerestrowaniem,naprawą i jest to 1998 rocznik ze skóra i wogóle w bogatej wersji.Do przerejstrowania.Serwisowany.Myśle ,że to chyba dobra opcja ,bo z zakupem się nie spisze i tak oglądam co jakiś czas,jak się coś trafi to się kupi Może Paska B5 (w końcu rodzina - VAG)
slaw86 - Sro Lut 04, 2009 18:59
2000 dla mnie to tam 3000> trzeba dołożyć (rejestracja, naprawa + inne koszty)
nie wiedziałem że ASP występowało w A4 z tych roczników i 4xBAG
harnas - Czw Lut 05, 2009 18:12
Taaa przy dobrych wiatrach to za samo lakierowanie z 2000 zapłacisz a gdzie robocizna i części ??
To chyba marny wybór
[ Dodano: Czw Lut 05, 2009 18:45 ]
A może warto było by dołożyć parę groszy i kupić coś całego ? Zobacz sobie tą wygląda na zadbaną i jest cała
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3955059
dawidjey - Pią Lut 06, 2009 08:54
Naprade niezła,ale ...biała a ja tego koloru naprawde nie trawie.Każdy aby nie biały,ale sprzęcik fajny
slaw86 - Pią Lut 06, 2009 09:14
kolorem nie jeździsz tylko autem, jeżeli byłby godny uwagi a to auto jak pisałeś dla Twojej mamy to nie widzę problemu z kolorem
dawidjey - Pią Lut 06, 2009 10:03
To dla mnie kolor to kolor i tylko mi się niepodoba (ja bym przebolał) ale mamcia jak to baba auto ocenia po kolorze i jej się niepodoba i koniec
wolton22 - Pią Lut 06, 2009 12:00
a ja mam ten kolor i jestem zadowolony uwierz mi ładna ciemna felga i autko nawet wygląda
bebik - Pią Lut 06, 2009 12:59
też mam biały, i kolejny też chciałbym biały, jakby nie było ostatnio biały jest w modzie.
dawidjey - Sro Lut 11, 2009 16:44
Panowie po malutku denerwuje mnie to szukanie samochodu.Mam kolejną opcje.Jest to A4 z silnikiem 1,8 T
http://moto.allegro.pl/it...uper_cenie.html
I jak jest ze spalaniem ???
Zakładam od razu ,że po zakupie auto wędruje na rowerową w Lublinie na założenie instalacji gazowej.Miałbyc diesel ,a że cięzko go znaleźć w dobrej cenie. chwytam już po różne oferty
Bo szukam auta w cenie do 13-14 tys z opłatami.I Oczywsićie propozycja z mojej strony to audi ale jeszcze w gre wchodzi VW Golv IV
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6099659
TYLKO AUTOMAT WCHODZI W GRĘ !!!
Oczywiście TYLKO automat ,bo mamcia zapomniała jak się zmienia biegi
Co tu robić ,co tu szukać ??? Czy koszty utrzymania 1,8 są straszne (pomijając zawieszenie)
slaw86 - Sro Lut 11, 2009 17:38
teraz sie zastanów czy twoja mama potrzebuje auta które osiąga 100km/h poniżej 10sek i dysponuje mocą ~150KM
auto z turbosprężarką wymaga odpowiedniego traktowania, a koszty podczas naprawy tego elementu to czasami nie małe kwoty.
golf IV moim zdaniem jest bardziej pasuje do kobiety (przy założeniu że nie dba zbytnio o auto od strony mechaniki)
a czy to musi być auto z grupy VAG ? może mercedes klasy A
dawidjey - Sro Lut 11, 2009 17:46
Wcześniej miała OMEGE 2,5 V6 170 km i potrafiła ją "ogarnąć" ,ale teraz się uparła na A4 i nie ma przeproś.A jak bardzo trzeba dbać o ta turbosprężąrke ??? chodzi tylko o koszty utrzymania i cene max 14 tys. A mercedes...już był dyskutowany i po prostu nie
slaw86 - Sro Lut 11, 2009 17:57
nie pytałem sie czy umie "ogarnąć" czy nie tylko czy potrzebuje tak szybkiego auta.
bardzo może to nie tylko trzeba pamiętać, żeby nie katować jak zimny motor, i po ostrym butowaniu nie gasić od razu silnika a odczekać aż wyrównają sie obroty wirnika turbosprężarki.
dawidjey - Czw Lut 12, 2009 13:47
slaw86 masz racje ,dzięki za pomoc <spoko>
Hugo - Pią Lut 13, 2009 14:35
dawidjey napisał/a: | Wcześniej miała OMEGE 2,5 V6 170 km i potrafiła ją "ogarnąć" ,ale teraz się uparła na A4 i nie ma przeproś.A jak bardzo trzeba dbać o ta turbosprężąrke ??? chodzi tylko o koszty utrzymania i cene max 14 tys. A mercedes...już był dyskutowany i po prostu nie |
Ciężkob będzie kupić 1.8T w dobrym stanie za 14tyś Co do spalania to na trasie jadąc do 140km/h pali ok 8l , natomiast po mieście to 11l to tak minimum trzeba liczyć a jak się pociśnie to nawet 14-15 wciągnie Co do turbiny to po każdej szybkiej jeździe i przed zgaszeniem auta trzeba odczekać aż turbina wyhamuje i troszkę się schłodzi
dawidjey - Nie Mar 01, 2009 13:44
Panowie ....znalazłem "okazje" dzwoniłem do chłopa i mówi,że zmienił pasek rozrządu filtr,olej w skrzyni tez olej i filtr ,nowe zawieszenie (wachacze),do poprawek lakierniczych tzn błotnik przedni i tylni + prawy przeni błotnik i w miarę niedaleko bo ok 160 km odemnie,jak oceniacie ??? (miał być diesel i automat)
http://moto.allegro.pl/it...any_tarnow.html
slaw86 - Nie Mar 01, 2009 14:05
reflektory poliftowe 99r< może sie zaminimy bo takich szukam za dopłatą oczywiście z mojej strony
dawidjey - Nie Mar 01, 2009 14:12
Oczywiście ,ale ja jeszcze nie stoi na podwórka a jedynie sa poważne przymiarki do niej Chyba w końcu znalazłem to co szukałem
A ty jak oceniasz ???? Z 4 złożona czy jedynie "poobijana" i na tym koniec jej minusów ???
Marselus - Nie Mar 01, 2009 16:52
ciężko ją ogarnąć po zdjęciach, jeśli była dobrze użytkowana to ten przebieg nie przeszkadza, najważniejsze czy miała wymieniony rozrząd i czy turbina nie "świszczy". najłatwiej to sprawdzić w ASO ale na wymianę rozrządu musisz się od razu przygotować, chyba że faktycznie był wymieniony przy jakimś przebiegu, potwierdzony fakturą i odnotowaniem w ASO. jeśli nie i gościu Cię zapewnia, że zrobił to "niedawno" nie czekaj ze sprawdzeniem stanu rozrządu (koszt 60zł w ASO Audi). sprawdzić turbo też nie zaszkodzi (ok. 100zł). niewielu wie, że turbina tej A4 jest chłodzona olejem z silnika i potrzebuje delikatnego obchodzenia się. musisz uważać ze skrzynią, jeśli jest to Multitronic może być lipa bo to bardzo wadliwe skrzynie. Tiptronic jest ok, trzeba sprawdzić czy nie szarpie przy zmianie biegów i ruszaniu z miejsca. jeśli chodzi o to, że jest poobijany.. powiedzcie, który dzisiaj nie jest poobijany ?
[ Dodano: Nie Mar 01, 2009 16:55 ]
slaw86 , przy okazji, wiesz, że przy wkładaniu "poliftowych" reflektorów w starszej A4 trzeba wycinać nadkola ? trochę ciężka kmina, widziałem u koleżki taką przeróbkę i wszędzie szpary oczywiście wprawną ręką wszystko da radę
dawidjey - Nie Mar 01, 2009 17:13
Ta audica jest w tarnowie,a tam chyba nie ma żadnego ASO ,bo jakby było to na 100 % bym sprawdził całe autko ,a najbliżej od tarnowa jest w krakowie a to jeszcze 80 km.I co tu zrobić ??? Szukać po googlach warsztatu w Tarnowie ?
Zauważyłem jeszcze ,że na tym zdjęciu gdzie pokazane są drzwi to listwa na drzwiach jest drewniana,a w samochodzie tego "drewienka" nie ma.Może drzwi i reszta kompletowana z innch A4 ???
harnas - Nie Mar 01, 2009 18:22
może i kompletowana a może to też być przekładka z anglika i dlatego środek różni się od drzwi trudno powiedzieć tak czy inaczej nawet jak do najbliższego ASO jest 80km to chyba warto pojechać i sprawdzić przy okazji zobaczysz jak się zachowuje na drodze
dawidjey - Nie Mar 01, 2009 18:38
"byla sporwadzona z wloch 3 miesiace temu ubezp. do czerwca a przeglad do grudnia faktury zakupu mam a prowadzi sie bardzo dobrze"
Tak mi odpisał e-maila.Jutro zadzwonie i zapytam czy zgodzi się pojechać na przegląd ASO.A nie wiecie ile kosztuje taki gruntowny przegląd ??? Tak,żeby sprawdzili mi kompletnie wszystko ???
Marselus - Nie Mar 01, 2009 23:21
w złodziejskim salonie Danelczyka ok.800 zł za popukanie i sprawdzenie tego co mogę Ci odwalić pod domem (tudzież blokiem).. więc w innych ASO Audi będzie nie taniej. dzisiaj w radio słyszałem promocję Seata na przegląd kompletny silników TDI wyłącznie, w cenie 450zł, spróbuj może znaleźć Seata ?
[ Dodano: Nie Mar 01, 2009 23:23 ]
aha, jeszcze jedno- radzę przy przeglądzie być w pobliżu, mogą Cię poprosić o poczekanie w jakiejś tam poczekalni ale masz prawo być przy tym przeglądzie tym bardziej, że chcesz kupić to auto. nie raz zdarza się tak jak powiedziałem, tu puk, tam puk i gra gitara, wymieniamy żaróweczkę.. kompletny przegląd w ASO trwa nawet 2 godziny więc trzeba zwrócić uwagę co nam "przeglądają"
harnas - Pon Mar 02, 2009 07:25
a jak był sprowadzony z Włoch to wszystko jasne,widziałem kilka aut sprowadzonych od makaroniarzy tragedia,poobijane z każdej strony tak samo jak we Francji więc nie dziw się że ma coś robione
slaw86 - Pon Mar 02, 2009 10:52
Marselus napisał/a: | slaw86 , przy okazji, wiesz, że przy wkładaniu "poliftowych" reflektorów w starszej A4 trzeba wycinać nadkola ? trochę ciężka kmina, widziałem u koleżki taką przeróbkę i wszędzie szpary oczywiście wprawną ręką wszystko da radę |
wiem o tym, i nie nadkola ale błotnik trzeba wyciąć delikatnie pod kierunkowskaz w zespolonej lampie i do tego instalacje elektryczną przerabiać. ciężko trafić coś z nie naprawianymi uchwytami a na tyc-a albo depo nie patrzę nawet tylko valeo.
Marselus - Pon Mar 02, 2009 23:23
dokładnie, chodziło mi o błotnik/nadkole.. przednie lampy tylko Valeo, masz racje 100%
slaw86 - Nie Mar 08, 2009 20:26
dawidjey, kupiony ??? http://moto.allegro.pl/it...any_tarnow.html
dawidjey - Pon Mar 09, 2009 16:04
Zaraz po tym jak go wam pokazałem ,został sprzedany A nawet się umówiłem na sobote ,ale niestety ....
marecki_78 - Wto Mar 10, 2009 10:34
[quote="Marselus"]w złodziejskim salonie Danelczyka ok.800 zł za popukanie i sprawdzenie tego co /quote]
Hmmm, jestes pewien w tamtym roku chyba pomiędzy 200 a 300 wołali za takie sprawdzenie, chyba trwało 1,5 do 2h.
Ale moze podrożało..
Marselus - Wto Mar 10, 2009 20:04
tak jak mówiłem, może trwać właśnie tyle czasu, ostatnio była jakaś promocja.. może faktycznie 200 lub 300 normalnie, nie jestem pewien. ostatnio słyszałem, że w Seacie na Warszawskiej robią kompletny przegląd "na wiosnę" silników TDI za 349zł czy coś w tym stylu..
qba1971 - Sro Mar 11, 2009 11:28
Ja swoje autka sprawdzałem na Turystycznej (chyba 33) podnośnik,komputer,oględziny 50-100zł
[ Dodano: Sro Mar 11, 2009 12:00 ]
dawidjey napisał/a: |
Zaraz po tym jak go wam pokazałem ,został sprzedany A nawet się umówiłem na sobote ,ale niestety .... |
Widocznie nie był Tobie pisany
|
|