|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - Wymiana pompy wody i termostatu C4 2.6 V6
Wojtas - Pon Mar 02, 2009 20:51 Temat postu: Wymiana pompy wody i termostatu C4 2.6 V6 Mam pytanie: Czy do wymiany pompy wodnej i termostatu w AUDI 100 C4 2.6 V6 trzeba rozkręcać cały przód w celu lepszego dostępu???
i czy są jakieś dodatkowe komplikacje przy tego typu wymianie?????
MACIOR - Pon Mar 02, 2009 21:53
Na 200% musisz rozebrać rozrząd, także pomyśl może nad jego wymianą.
niziok - Wto Mar 03, 2009 23:57
Do wymiany termostatu nie musisz ściągać paska rozrządu, da radę zrobić bez tej czynności i nie jest taki ciężki dostęp. Musisz ściągnąć obudowę paska wieloklinowego, i lewą część paska rozrządu (stojąc przodem do auta). ściągasz przewód, odkręcasz 2 śruby i wymieniasz termostat.
Do wymiany pompy demontaż paska jest niezbędny, bo rolkę pompy napędza własnie pasek rowkowy - rozrządu
MACIOR - Sro Mar 04, 2009 19:13
Czepiam się, ale ściąganie lewej części paska to chyba to samo co rozbiórka rozrządu w oczach mechanika, zresztą takie ściąganie i zakładanie paska bez ustawiania wałków to chyba coś nie halo.
mattey - Czw Mar 05, 2009 17:56
MACIOR,
popieram ja mialem ten sam problem u siebie pompa wody wysypala sie totalnie i podczas wymiany pojebał mi sie rozrząd przy okazji pozmienialem wszystkie rolki od paska
MACIOR - Czw Mar 05, 2009 18:17
Wystarczy metrowy kątownik i parę kluczy i mamy ustawione wszystko jak tralala
niziok - Czw Mar 05, 2009 18:32
MACIOR napisał/a: | Czepiam się, ale ściąganie lewej części paska to chyba to samo co rozbiórka rozrządu w oczach mechanika, zresztą takie ściąganie i zakładanie paska bez ustawiania wałków to chyba coś nie halo. |
nie zrozumiałeś mnie... przy wymianie termostatu mówiłem o ściąganiu lewej częsci OSŁONY paska rozrządu
MACIOR - Czw Mar 05, 2009 18:56
niziok napisał/a: | MACIOR napisał/a: | Czepiam się, ale ściąganie lewej części paska to chyba to samo co rozbiórka rozrządu w oczach mechanika, zresztą takie ściąganie i zakładanie paska bez ustawiania wałków to chyba coś nie halo. |
nie zrozumiałeś mnie... przy wymianie termostatu mówiłem o ściąganiu lewej częsci OSŁONY paska rozrządu |
W 2.8 nie dało się bez ściągania, "kapa" (profilowana rura) przechodziła pod paskiem, a pod nią był termostat i niestety.
agrest82 - Czw Mar 05, 2009 18:58
MACIOR napisał/a: | niziok napisał/a: | MACIOR napisał/a: | Czepiam się, ale ściąganie lewej części paska to chyba to samo co rozbiórka rozrządu w oczach mechanika, zresztą takie ściąganie i zakładanie paska bez ustawiania wałków to chyba coś nie halo. |
nie zrozumiałeś mnie... przy wymianie termostatu mówiłem o ściąganiu lewej częsci OSŁONY paska rozrządu |
W 2.8 nie dało się bez ściągania, "kapa" (profilowana rura) przechodziła pod paskiem, a pod nią był termostat i niestety. |
tak 2.8 tak miało a 2.6 sie chyba niczym nie różni? C4 2.8 nie trzeba było ściągać przodu (przedniego pasa z lampami) jest tam dosyć miejsca
Wojtas - Czw Mar 05, 2009 23:56
Dziękuje Panowie za słuszne uwagi, już jest po wymianie pompy i termostatu, obyło się bez kątownika i bez rozbierania całego przodu auta . Tylko temperatura jaką auto osiąga na postoju jest niepokojąca [ 100 stopni]???!!!!
|
|