Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Problem z obrotami (1.9 TDI DPF 105KM)

Marselus - Sob Mar 07, 2009 01:08
Temat postu: Problem z obrotami (1.9 TDI DPF 105KM)
witam, jak w temacie- mam kłopot z obrotami w mojej niuni, rocznik '06, kiedyś w poprzedniej Audiczce z 97r. (1.6 8V 102KM) miałem podobny kłopot- obroty falowały na biegu jałowym czasem trzymając określony poziom (np. 3tys. obr./min) więc wymieniłem silniczek krokowy. podobno jednak w TDI-kach jest "trochę inaczej z tym silnikiem krokowym", tak słyszałem od znajomego mechanika.. objawia się to inaczej niż w benzynowym silniku, mianowicie 80% czasu jazdy wszystko gra a czasami gdy stoję na światłach obroty rosną do równo 1tys. lub 1050 maksymalnie i później ciężko już to obejść, trzeba gasić silnik i odpalać znów a i tak sytuacja się za jakiś czas powtarza.. czy ktoś wie o co tutaj chodzi ? pozdrawiam :/
marcinmk2 - Sob Mar 07, 2009 10:15

Marselus napisał/a:
kiedyś w poprzedniej Audiczce z 97r. (1.6 8V 102KM) miałem podobny kłopot- obroty falowały na biegu jałowym czasem trzymając określony poziom (np. 3tys. obr./min) więc wymieniłem silniczek krokowy.


Identyczną miałem sytuacje niedawno w takim silniku.

Przyczyną był przewód od powietrza (przetarty) - ten co idzie pod kolektorem wydechowym.

Może zerknij na ten właśnie kawałek materiału o ile taki występuje w TDI

slaw86 - Sob Mar 07, 2009 10:49

pompowrtyski to zupełnie inna historia.
paliwo złej jakości może być.

tomixxx - Sob Mar 07, 2009 11:20

a ja mam troszke inne pytanie czy u was jak przekrecicie kluczykiem to słychac pompke paliwową bo u mnie nie i jesli postoi dobe to tragedia z zapaleniem silnika... czy to meze byc wina pompki paliwowej?? :>
slaw86 - Sob Mar 07, 2009 12:20

z tym silnikiem co masz w opisie to nie masz pompki paliwowej, paliwo ze zbiornika jest podawane do pompy wtryskowej VP-37 rzędowej podciśniem (zasysane ze zbiornika przez pompę wtryskową) problem z uruchomieniem może wynikać z:
-zły kąt wtrysku (regulowany samą pompą)
-świece żarowe
-filtr paliwa nie zaszkodzi wymienić zresztą to bardzo ważne dbanie o czystość paliwa
-....

tomixxx - Sob Mar 07, 2009 12:56

ok dzieki. jaki dobry akumulator kupic. O jakich parametrach?? bo musze sobie teraz kupic.I moze wiecie gdzie bedzie tanio
wolton22 - Sob Mar 07, 2009 12:58

ja kupilem boscha silvera 74 Ah i jestem z niego zadowolony :) cena cos kolo 380 zl.
ryssioo - Sob Mar 07, 2009 13:41

sprawdź szczelność układu zasilania powietrzem, stan przepływomierza i ewentualnie potencjometr przy pedale gazu
Marselus - Sob Mar 07, 2009 15:42

dzięki za pomoc, wracając do tematu sprawdzę ten przewodzik jeśli się taki znajdzie. proszę o opinie jeśli ktoś jeszcze coś wie. pozdrawiam :spoko:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group