Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Wydech w 2.0 16v

coupe - Sro Kwi 15, 2009 01:33
Temat postu: Wydech w 2.0 16v
Witam lubelskich maniaków Audi. :) mam pytanko.Otóż..mam już trochę przepalony tłumik w mojej Audiolce 16v(chyba cały,bo tak stwierdził mechanik jak dłubał mi przy silniku :( )Pytanie..ile może to kosztować cały?Mam też wyrzucony katalizator,czy mogę wstawić strumienicę?Co ona daje(mówią,że zmienia oddzwięk silnika).Naco wpływa przepalony tłumik(moc,osiągi?)Czekam na Wasze podpowiedzi.Dzięki :)
mattey - Czw Kwi 16, 2009 06:39

na ch*j ci strumienica...
rob wydech na 2 tlumikach ew. jeden na przelocie i po sprawie... strumienica robi wiecej szkody niż pożytku...

Stacho_16V - Czw Kwi 16, 2009 09:48

Strumiennica wpływa na większy współczynnik "wieś tuningu" :x :mrgreen:
także odpuść sobie taki tjunerski gadzet ;) i posłuchaj się mattey'a

coupe - Czw Kwi 16, 2009 11:35

ale co ona daje?????
KOSA - Czw Kwi 16, 2009 12:23

coupe napisał/a:
ale co ona daje?????

Poszukaj w google bo to cały wykład trzeba by napisać na temat dynamiki gazów w układzie wydechowym. W skrócie strumiennica ma spowodować szybszy przepływ spalin i szybsze opróżnianie cylindrów... Ale strumiennice wylicza się starannie pod konkretny silnik i cały układ wydechowy. Uniwersalne strumiennice z allegro nic nie dają.

mattey - Czw Kwi 16, 2009 13:08

coupe napisał/a:
ale co ona daje?????


satysfakcje dla własciciela samochodu że ma to gówno...
poza tym jest tak jak kosa napisał...
dla tych co wciskaja kit że to daje "powera" powinien być c**j w pupe i kotwice na plecy :mrgreen:

Drift_King - Czw Kwi 16, 2009 14:12

Jest tak jak kosa napisał...wydech pod konkretne auto/silnik/mody
Przy czym należy odróżnić gównianą pseudo strumiennicę łuskową z alledrogo czy tam od innego pierdziałka od prawdziwej zwężki venturiego mającej na celu poprawienie przepływu gazów wylotowych(głownie w dolnym zakresie obrotów)
Zakładam,że nie chcesz budować profi układu wydechowego za grube denary więc kup sobie na alledrogo/u pierdziałka tłumok przelotowy firmy asmet za 60zł i wspawaj w miejsce starego śmiecia...

p.s.to dział techniczne a nie spamersko neostradowy więc jak ktoś nie testował i nie miał w łapach ww elementów niech się ograniczy w wygłaszaniu złotych myśli ;)

coupe - Pią Kwi 17, 2009 14:28

Mam wspawać w miejsce katalizatora?co powoduje przepalony tłumik?
Marselus - Pon Kwi 20, 2009 12:24

Drift_King napisał/a:
p.s.to dział techniczne a nie spamersko neostradowy więc jak ktoś nie testował i nie miał w łapach ww elementów niech się ograniczy w wygłaszaniu złotych myśli ;)
bardzo trafne..

ja także proponuję wersję mattey'a, jeśli się upierasz oto fragmenty z niektórych for..
"Strumiennica, czyli dynamizator spalin ma za zadanie poprawić opróznianie komory spalania silnika, jej budowa przyspiesza wydech spalin, co przy poprawnym montażu i przeróbce całego wydechu w konsekwencji daje lekki przyrost mocy. Są różne typy strumiennic- łuskowe, nadźwiękowe itd..."

nawet jesli w jakims aucie strumienica wstawiona w miejsce kata (sprawnego) pomoze to tylko w jakims okreslonych (bardzo waskich) obratach i na 99 % nie bede to obroty mocy max - raczej momentu...

".,w silniku wolnossacym uklad wydechowy jest naprawde dokladnie policzony tak - aby zjawiska falowe zachodzace w nim nawet jesli nie pomagaly to chociaz nie przeszkadzaly. katalizator lub tlumik przelotowy dynamizuje proces oprozniania cylindrow ze spalin. Obrazowo - spaliny leca sobie rura wydechowa i natrafiaja na komore rozprezna (tlumik oprzelotowy lub katalizator) powoduje to przyspieszone ujscie spalin do tej komory - wytwarza sie fala ktora moze pomoc wyciagnac spaliny z cylindrow... dlatego tak wazne jest miejsce umieszczenia i wielkosc tej komory. (niestety pozniej znow trzeba sprezyc spaliny aby wepchnac je do dlaszej czesci ukladu - dlatego miejsce jest tak wazne)
dzialanie katalizatora jako komory rozpreznej niestety ograniczone jest tym ze nie jest on w srodku pusty i niestety sprawia opro spalina nawet jak jest sprawny - a jak jest juz przytkany to oczywiscie zastapienie go - nawet strumienica moze pomoc.
Ale wg mnie najlepszym rozwiazaniem jest zamontowanie w miejscu katalizatora tlumika przelotowego zblizonego rozmiarami do kata."

"Na pytanie sam sobie odpowiedziałeś. Jeśli wstawisz strumienicę lub kawałek rury to możesz mieć problem na przeglądzie."

"Strumienica ma sens :) ale naddzwiekowa i jest ona czescia calosci - czyli zaprojektowanego pod nia ukladu wydechowego (i nie jest to do konca przelot)...
Wszelkie inne ingerencje moga doprowadzic do pogorszenia efektu, a w skrajnych przypadkach do cofania sie spalin. Tekie cofajace sie spaliny podnosza gwaltownie temperature w komorach spalania co objawia sie wypalonymi zaworami jak i dziurami w tlokach.
Wiec wszelkie kombinacje przy wydechu nalezy robic z glowa...
No i to co napisalem nie dotyczy aut turbodoladowanych"

nie chce mi się więcej wklejać, polecam google.pl ---> "strumienica i jej działanie", ok. 1320 wyników wyszukiwania.. :spoko:

geo - Sro Maj 06, 2009 22:01

bla bla bla
w kij nie potrzebnego klekotu
jednemu sie nie chce
drugi cos wie
i tak to leci :/
chcesz cos wiedziec ?
pogadaj z kosa
chcesz miec ok sprzeta ?
policz wydech i go dobrze zrob
i na boga daj sobie spokoj ze strumienica :/
ehhhhhh

euromax - Sro Maj 06, 2009 22:11

ja bym sie bał że sie płóoski ukręcą od tej mocy po zamontowaniu tego czegoś na wydechu...

[ Komentarz dodany przez: .Gelo.: Nie Maj 24, 2009 16:13 ]
STOP DYSORTOGRAFII
Pisz tak by inni mogli Cie ZROZUMIEĆ!
Zanim wyślesz posta PRZECZYTAJ GO!
Jesteś dyslektykiem? nie umiesz pisać po polsku?
np. przeglądarka FIREFOX sprawdza błędy jak Word

Stacho_16V - Sro Maj 06, 2009 23:44

Musze poszukać pewnego artykułu gdzie koleś pojechał na hamownie swoim Polo 1.6 16V gti przed założeniem strumiennicy i po założeniu, i po założeniu tego badziewia bo inaczej tego nie da się nazwać wyszło mu 9KM mniej ;)

jak znajde to wrzuce !

coupe - Czw Maj 07, 2009 00:29

Podziękuuuuuuwa!Tyle chciałem wiedzieć :spoko:
kudlaty24v - Pią Maj 08, 2009 16:10

Strumienica nie jest po to by przyspieszyc V spalin, ma za zadanie zmienic cisnienie w ukladzie w celu odbicia fali.
A zwezka wenturiego owszem powoduje przyspieszenie gazow, tylko za nia gazy spowrotem sie rozprezaja i predkos wraca do podrzeniej wartosci tyle w teorii. W praktyce kazda zmiana cisnienia i predkosci powoduje straty energii.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group