|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - Wydech w 2.0 16v
coupe - Sro Kwi 15, 2009 01:33 Temat postu: Wydech w 2.0 16v Witam lubelskich maniaków Audi. mam pytanko.Otóż..mam już trochę przepalony tłumik w mojej Audiolce 16v(chyba cały,bo tak stwierdził mechanik jak dłubał mi przy silniku )Pytanie..ile może to kosztować cały?Mam też wyrzucony katalizator,czy mogę wstawić strumienicę?Co ona daje(mówią,że zmienia oddzwięk silnika).Naco wpływa przepalony tłumik(moc,osiągi?)Czekam na Wasze podpowiedzi.Dzięki
mattey - Czw Kwi 16, 2009 06:39
na ch*j ci strumienica...
rob wydech na 2 tlumikach ew. jeden na przelocie i po sprawie... strumienica robi wiecej szkody niż pożytku...
Stacho_16V - Czw Kwi 16, 2009 09:48
Strumiennica wpływa na większy współczynnik "wieś tuningu"
także odpuść sobie taki tjunerski gadzet i posłuchaj się mattey'a
coupe - Czw Kwi 16, 2009 11:35
ale co ona daje?????
KOSA - Czw Kwi 16, 2009 12:23
coupe napisał/a: | ale co ona daje????? |
Poszukaj w google bo to cały wykład trzeba by napisać na temat dynamiki gazów w układzie wydechowym. W skrócie strumiennica ma spowodować szybszy przepływ spalin i szybsze opróżnianie cylindrów... Ale strumiennice wylicza się starannie pod konkretny silnik i cały układ wydechowy. Uniwersalne strumiennice z allegro nic nie dają.
mattey - Czw Kwi 16, 2009 13:08
coupe napisał/a: | ale co ona daje????? |
satysfakcje dla własciciela samochodu że ma to gówno...
poza tym jest tak jak kosa napisał...
dla tych co wciskaja kit że to daje "powera" powinien być c**j w pupe i kotwice na plecy
Drift_King - Czw Kwi 16, 2009 14:12
Jest tak jak kosa napisał...wydech pod konkretne auto/silnik/mody
Przy czym należy odróżnić gównianą pseudo strumiennicę łuskową z alledrogo czy tam od innego pierdziałka od prawdziwej zwężki venturiego mającej na celu poprawienie przepływu gazów wylotowych(głownie w dolnym zakresie obrotów)
Zakładam,że nie chcesz budować profi układu wydechowego za grube denary więc kup sobie na alledrogo/u pierdziałka tłumok przelotowy firmy asmet za 60zł i wspawaj w miejsce starego śmiecia...
p.s.to dział techniczne a nie spamersko neostradowy więc jak ktoś nie testował i nie miał w łapach ww elementów niech się ograniczy w wygłaszaniu złotych myśli
coupe - Pią Kwi 17, 2009 14:28
Mam wspawać w miejsce katalizatora?co powoduje przepalony tłumik?
Marselus - Pon Kwi 20, 2009 12:24
Drift_King napisał/a: | p.s.to dział techniczne a nie spamersko neostradowy więc jak ktoś nie testował i nie miał w łapach ww elementów niech się ograniczy w wygłaszaniu złotych myśli | bardzo trafne..
ja także proponuję wersję mattey'a, jeśli się upierasz oto fragmenty z niektórych for..
"Strumiennica, czyli dynamizator spalin ma za zadanie poprawić opróznianie komory spalania silnika, jej budowa przyspiesza wydech spalin, co przy poprawnym montażu i przeróbce całego wydechu w konsekwencji daje lekki przyrost mocy. Są różne typy strumiennic- łuskowe, nadźwiękowe itd..."
nawet jesli w jakims aucie strumienica wstawiona w miejsce kata (sprawnego) pomoze to tylko w jakims okreslonych (bardzo waskich) obratach i na 99 % nie bede to obroty mocy max - raczej momentu...
".,w silniku wolnossacym uklad wydechowy jest naprawde dokladnie policzony tak - aby zjawiska falowe zachodzace w nim nawet jesli nie pomagaly to chociaz nie przeszkadzaly. katalizator lub tlumik przelotowy dynamizuje proces oprozniania cylindrow ze spalin. Obrazowo - spaliny leca sobie rura wydechowa i natrafiaja na komore rozprezna (tlumik oprzelotowy lub katalizator) powoduje to przyspieszone ujscie spalin do tej komory - wytwarza sie fala ktora moze pomoc wyciagnac spaliny z cylindrow... dlatego tak wazne jest miejsce umieszczenia i wielkosc tej komory. (niestety pozniej znow trzeba sprezyc spaliny aby wepchnac je do dlaszej czesci ukladu - dlatego miejsce jest tak wazne)
dzialanie katalizatora jako komory rozpreznej niestety ograniczone jest tym ze nie jest on w srodku pusty i niestety sprawia opro spalina nawet jak jest sprawny - a jak jest juz przytkany to oczywiscie zastapienie go - nawet strumienica moze pomoc.
Ale wg mnie najlepszym rozwiazaniem jest zamontowanie w miejscu katalizatora tlumika przelotowego zblizonego rozmiarami do kata."
"Na pytanie sam sobie odpowiedziałeś. Jeśli wstawisz strumienicę lub kawałek rury to możesz mieć problem na przeglądzie."
"Strumienica ma sens ale naddzwiekowa i jest ona czescia calosci - czyli zaprojektowanego pod nia ukladu wydechowego (i nie jest to do konca przelot)...
Wszelkie inne ingerencje moga doprowadzic do pogorszenia efektu, a w skrajnych przypadkach do cofania sie spalin. Tekie cofajace sie spaliny podnosza gwaltownie temperature w komorach spalania co objawia sie wypalonymi zaworami jak i dziurami w tlokach.
Wiec wszelkie kombinacje przy wydechu nalezy robic z glowa...
No i to co napisalem nie dotyczy aut turbodoladowanych"
nie chce mi się więcej wklejać, polecam google.pl ---> "strumienica i jej działanie", ok. 1320 wyników wyszukiwania..
geo - Sro Maj 06, 2009 22:01
bla bla bla
w kij nie potrzebnego klekotu
jednemu sie nie chce
drugi cos wie
i tak to leci
chcesz cos wiedziec ?
pogadaj z kosa
chcesz miec ok sprzeta ?
policz wydech i go dobrze zrob
i na boga daj sobie spokoj ze strumienica
ehhhhhh
euromax - Sro Maj 06, 2009 22:11
ja bym sie bał że sie płóoski ukręcą od tej mocy po zamontowaniu tego czegoś na wydechu...
[ Komentarz dodany przez: .Gelo.: Nie Maj 24, 2009 16:13 ]
STOP DYSORTOGRAFII Pisz tak by inni mogli Cie ZROZUMIEĆ! Zanim wyślesz posta PRZECZYTAJ GO! Jesteś dyslektykiem? nie umiesz pisać po polsku? np. przeglądarka FIREFOX sprawdza błędy jak Word
 |
Stacho_16V - Sro Maj 06, 2009 23:44
Musze poszukać pewnego artykułu gdzie koleś pojechał na hamownie swoim Polo 1.6 16V gti przed założeniem strumiennicy i po założeniu, i po założeniu tego badziewia bo inaczej tego nie da się nazwać wyszło mu 9KM mniej
jak znajde to wrzuce !
coupe - Czw Maj 07, 2009 00:29
Podziękuuuuuuwa!Tyle chciałem wiedzieć
kudlaty24v - Pią Maj 08, 2009 16:10
Strumienica nie jest po to by przyspieszyc V spalin, ma za zadanie zmienic cisnienie w ukladzie w celu odbicia fali.
A zwezka wenturiego owszem powoduje przyspieszenie gazow, tylko za nia gazy spowrotem sie rozprezaja i predkos wraca do podrzeniej wartosci tyle w teorii. W praktyce kazda zmiana cisnienia i predkosci powoduje straty energii.
|
|