|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - Jaki olej???
coupe - Pią Kwi 17, 2009 14:46 Temat postu: Jaki olej??? Hej.Pisze,bomam problem z wybraniem oleju do Audi 2.3.Mam juz pzejechane prawie 280 tyś.Do tej pory jeździłem na Mobilu 10W40.nie wiem jaki olej mam teraz zalać.Mineral czy dalej na półsyntetyku.Mówią,że mineral wycisza silnik i uszczelnia.Podpowiedzcie koledzy jakia firma(oznaczenie).Pozdrawiam.
KOSA - Pią Kwi 17, 2009 16:18
Jeżeli nie masz wycieków i zużycie oleju jest w normie to nie zmieniaj...
Poza tym temat oleju był wałkowany milion razy na forum, radze poszukać.
crOOchy - Pią Kwi 17, 2009 23:08
poza tym grupa VW zaleca do starych silników olej który spełnia normę o ile dobrze pamiętam 505.0
jak chcesz to ori olej VW to sie zgłoś
coupe - Sob Kwi 18, 2009 13:46
Mam małe wycieki,a raczej miałem,bo je skasowałem(wyciek spod filtra i spod uszczelki miski)Kolega podpowiadał mi,że samochody z takim przebiegiem mają prawo się już POCIĆ .Nie wiem co dalej .Szukałem na forum o olejach-jedni pisali że mineralne są złe ,a drudzy że są ok.
Jaqub - Sob Kwi 18, 2009 18:42
masz strone castrola gdzie jest wyszukiwarka, masz (albo i nie) instrukcje obslugi do auta (jesli nie to w necie mozesz znalezc) i tam bedziesz mial napisane co zaleca producent. nie sluchaj innych bo chyba producent wiedzial najlepiej jaki zrobil silnik i jaki olej jest dla niego najlepszy...
coupe - Pon Kwi 20, 2009 13:19
Jak przeczytałem gdzies na forum,ktoś napisał,że olej mineralny źle działa na hydropopychacze?Nie wiem jaki wlać.Podpowie ktoś?
KOSA - Pon Kwi 20, 2009 13:49
Lej taki na jakim jeździłeś, czyli ten mobil 10W40. Olej o zbyt dużej lepkości może powodować zawieszanie się hydropopychaczy. Poza tym w niskich temepraturach długo będzie docierał do wszystkich elementów silnika. Trzymaj się lepkości i klasy jakości jaką podaje producent do twojego silnika. A jak zacznie brać oliwe i mocno ją gubić tzn że trzeba remont zrobić a nie oliwe zmieniać... Bo tak zajedzesz cały silnik i nie będzie co remontować.
Vesti - Pon Kwi 20, 2009 15:37
Tak Jak Kosa napisał..
Po co starasz sie na Siłe kombinować lub szukac oszczędności w miejscu w którym nie należy ?
KTR - Pon Kwi 20, 2009 18:00
a ja bym spróbował zmienic mobila10W40 na olej innej firmy o takiej samej lepkosci, w aucie taty zmienilismy własnie olej z mobila10W40 na valvoline max live 10W40 i odziwo zużycie oleju spadło i to znacznie
coupe - Pon Kwi 20, 2009 18:44
Myślałem właśnie o Valvoline.A co jest powodem,że leci mi z wydechu????????
KOSA - Wto Kwi 21, 2009 10:04
coupe napisał/a: | Myślałem właśnie o Valvoline.A co jest powodem,że leci mi z wydechu???????? |
Jak wydechem wali olej to albo uszczelniacze zaworowe puszczają albo nie ma już ciśnienia na cylindrach.
Teraz jak chcesz dorżnąć silnik to zmień na jakiś 15W.... A jak nie to poważnie zastanów się nad remontem...
Osobiście mam bardzo dobrą opinię na temat tego mobila 10W40. Jeżdżą na tym u mni9e w rodzinie wszystkie starsze auta. Jeździł sunny 1,4 który miał nalatane ponad 300tys i nie brał ani grama. Aktualnie mam sunnego przebieg 210 tys i tylko na tym mobilu i też zużycie zerowe.
coupe - Wto Kwi 21, 2009 10:36
A jaki koszt takiego remonciku???
coupe - Sro Kwi 22, 2009 14:51
Kolega mówi że to gaz się skrapla i dlatego tak bije z wydechu. PRAWDA TO????
KOSA - Pią Kwi 24, 2009 08:34
coupe napisał/a: | Kolega mówi że to gaz się skrapla i dlatego tak bije z wydechu. PRAWDA TO???? |
To zdecyduj się czy wali gazem czy olejem...
A co do remontu to poszukaj na forum było to milion razy wałkowane
A koszt jest uzależniony od tego na jakich częściach, czy chcesz przeprowadzić kompleksowy remont czy tylko usunąć bieżące niedomagania i oczywiście od warsztatu który będzie to robił
|
|