|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - Instalacja Gazowa-problem
swiko - Pon Cze 01, 2009 14:15 Temat postu: Instalacja Gazowa-problem Witam!
Zalozylem ostatnio Instalacje gazowa do audi6 1.8T. Montowana byla na Firlejowskiej w Zavili(Tam wiekszosc mi polecila). Mam z Nia chyba problem bo po dzisiejszym tankowaniu(przejechalem 100km) weszlo mi do zbiornika 19.50 dm. Srednie spalanie jak widac ogromne. Moze mi ktos powiedziec czy to jest "problem" zwiazany z butla ktora sie jescze reguluje i raz moze wiecej wejsc a raz mniej(zawor odbil mi jak narazie tylko raz). Na gazie przejechalem jak narazie 500km. Filtry i tp powinny byc ok, moze wyregulowac trzeba? Jezeli to ta regulacja to chyba straci on na mocy nie?
Pozdrawiam i czekam na szybka odpowiedz
MACIOR - Pon Cze 01, 2009 14:29
TTomek twoja szklana kula bangla jeszcze ????
swiko - Pon Cze 01, 2009 20:19
MACIOR, Nie wiem bardzo o Co Ci chodzi
TTomek - Pon Cze 01, 2009 22:23
Właśnie wymieniłem baterie i robi jak cholera
swiko kula powiada , że musisz poczekać aż butla się wyreguluje ... w Twoim przypadku powinna jeszcze się bardziej wzdąć w bagażniku ale kula nie wie czy Ci starczy na nią bagażnika....
...może trzeba będzie chwilowo skorzystać z lawety ...albo do targania tej regulującej się butli albo do targania auta na remont motoru...
jednej sprawy kula nie czai...na gazie zrobiłeś 500 a tankowałeś dopiero po 100km ... o co kaman ???? perpetum mobile czy jakiś inny volkswagen???
Na koniec kula stwierdziła , że jeżeli ktoś Ci powiedział , że w tym przypadku butla butla ma się wyregulować , to należy gościa stłuc kluczem do kół a większość sądów wybaczy Ci to podciągając to pod morderstwo w afekcie.....
....kurka znowu mi baterie za wcześnie padły ... ależ ta kula żre prądu dużo...(ale nie jest na gaz )...
Jaqub - Pon Cze 01, 2009 22:44
swiko, z lpg jest tak ze na niektorych stacjach oszukuja i czasem do zbiornika (butli) wleja/zatankuja wiecej niz jej pojemnosc wynosi (a wiadomo ze jak butla ma np pojemnosci 45l to mozna zatankowac ok 35-38l dlaczego to sobie poczytaj nie chce juz tlumaczyc a i tak bym cos zle napisal)... poza tym musisz troche pojezdzic zeby zobaczyc ile auto pali... najwazniejsze jest to czy auto sie porusza tak jak wczesniej ( czy nie muli itp) a nie ile pali...
TTomek - Pon Cze 01, 2009 22:49
Jaqub napisał/a: | swiko, z lpg jest tak ze na niektorych stacjach oszukuja i czasem do zbiornika (butli) wleja/zatankuja wiecej niz jej pojemnosc wynosi (a wiadomo ze jak butla ma np pojemnosci 45l to mozna zatankowac ok 35-38l dlaczego to sobie poczytaj nie chce juz tlumaczyc a i tak bym cos zle napisal)... poza tym musisz troche pojezdzic zeby zobaczyc ile auto pali... najwazniejsze jest to czy auto sie porusza tak jak wczesniej ( czy nie muli itp) a nie ile pali... |
oooo...napisał to gość bez kuli ale za to ze stalowymi nerwami....
euromax - Pon Cze 01, 2009 23:57
mówiłem żeby nie montować syfu do auta...
QSY - Wto Cze 02, 2009 13:23
aż sie cisnie na usta kilka slów.... kolejny szcześliwy posiadacz LPG w swojej świeżynce
kolego szykuj sie na klopoty bo napewno Cie dopadną...wczesniej czy pozniej
slg - Wto Cze 02, 2009 16:45
chce sie powiedzieć : a nie mówiłem ? . Tyle osób w poprzednim temacie Ci dobrze radziło , a Ty i tak zagazowałeś 1.8T , są silniki które dobrze znoszą gaz , ale 1.8T do nich nie należy !!!
Drift_King - Wto Cze 02, 2009 17:29
slg napisał/a: | chce sie powiedzieć : a nie mówiłem ? . Tyle osób w poprzednim temacie Ci dobrze radziło , a Ty i tak zagazowałeś 1.8T , są silniki które dobrze znoszą gaz , ale 1.8T do nich nie należy !!! |
dokładnie !
Dobrze na gazie to jeździ duży fiat tudzież inna bułgarska łada ale nie VAG 1.8T
Jeśli stać Cie na zakup auta,to eksploatuj go zgodnie z instrukcją(na benzynie!) a jeśli nie to albo kup mniejsze(oszczędniejsze) albo wyluzuj z samochodów,bo Cie po prostu na to nie stać i bynajmniej nie jest to najazd na Ciebie kolego a szczera rada wszak o rade w tym temacie prosisz..więc najlepszą opcją jest sprzedać to zepsute gazem auto i kupić coś co będziesz w stanie wykarmić na Pb.
Miałem juz kilkanaście aut w swoim życiu i nie bez powodu jezdzę wolnym 1.6 N/A mimo tego,że chętnie latałbym v8 ale mój stary nie robi w Dubaju...
Jaqub - Wto Cze 02, 2009 17:53
chlopak napisal ze pali mu ok 20l lpg (chyba tylko to jest tym problemem, przynajmniej ja tak zrozumialem) wiec czemu od razu piszecie ze auto to juz do niczego sie nie nadaje? moze akurat pocisnal troche lub na miescie stal w korkach? jak ktos "INWESTUJE" w lpg to chyba rozumie po co i z czym sie ta wiaze... gdyby nie banda oszustow dorabiajaca sie robiac auta na sztuke to zapewne gruba wiekszosc jezdzila by na alternatywnym paliwie... mi auto pali srednio ok 14,5-16l lpg czyli tak jakby palilo ok 6.5-7l pb i poki co (mimo ze wczesniej mialem ogromne problemy z lpg) nie zrezygnuje bo musialbym zeby placic tyle samo za pb jezdzic jakims cienkim bo w zasadzie teraz wiekszosc nawet malych aut po miescie zuzywa ok 8l pb...
swiko, napisz cos wiecej, czy auto normalnie sie porusza itp...
swiko - Wto Cze 02, 2009 21:51
Jaqub, dzieki za zrozumienie
Jesli chodzi o poruszanie sie zapalanie itp to wszystko jest , moze czasami czuje szarpniecie jak sie przelączy na gazine ale nie narzekam. Jedynym problemem jest to spalanie. Co prawda od zalozenia przejechalem 500km i byc moze potrzebna jest regulacja ktora wszystko zmnieni. Tak czy owak juto jade do serwisu by mi to naprawil. PS szalec po miesnie nie mam zbytnio czym, zreszta nie ma gdzie. Biegi zmienialem tak do 3000. Problem spalania wydaje sie tkwic w czyms innym
Jaqub - Wto Cze 02, 2009 22:14
a6 to duza buda a lpg zawsze bedzie palic troche wiecej niz benzyny... jakie wczesniej bylo spalanie na benzynie?
Pawel_M - Wto Cze 02, 2009 23:07
Jaqub napisał/a: | a6 to duza buda a lpg zawsze bedzie palic troche wiecej niz benzyny... jakie wczesniej bylo spalanie na benzynie? |
Dobrze Jaqub pisze, jeżeli jeździsz normalnie a nie jak emeryt to spalanie jest realne. A6 jest za duże i za ciężkie do tego silnika żeby to się normalnie odpychało bez depania. Ja mam 100 C4 2.6 i mi przy normalnej jeździe z klimą pali 21l na kołach 225/40 18" i się tym nie przejmuje. Auto na gazie zawsze będzie paliło więcej niż na benzynie. Może jakieś regulacje pozwolą Ci zejść 1-1.5l
swiko - Sro Cze 03, 2009 09:26
Bylem dzisiaj w serwisie. Popwiedzial mi ze cos przy silniku sie poluzowalo i dlatego mogl tyle palic. Zmniejszyli jakas dawke i teraz zobaczymy ile wyniesie. Po tej malej regulacji nie ma szarpniecia(oslabienia) jak sie na gaz przelaczy. Tylko sygnal dzwiekowy mnie o tym informuje. Wiem ze samochod jest spory jak na taki silnik ale 19.5 litra nie moze mi palic jezdzac normalnie, to niemozlwe.
MACIOR - Sro Cze 03, 2009 11:15
Jaqub napisał/a: | swiko, z lpg jest tak ze na niektorych stacjach oszukuja i czasem do zbiornika (butli) wleja/zatankuja wiecej niz jej pojemnosc wynosi (a wiadomo ze jak butla ma np pojemnosci 45l to mozna zatankowac ok 35-38l dlaczego to sobie poczytaj nie chce juz tlumaczyc a i tak bym cos zle napisal)... poza tym musisz troche pojezdzic zeby zobaczyc ile auto pali... najwazniejsze jest to czy auto sie porusza tak jak wczesniej ( czy nie muli itp) a nie ile pali... |
Gówno prawda, ilość tankowanego gazu do butli zależy od zaworu i temperatury otoczenia, było w szkole na fizyce, a w butle 45l wchodzi na lajcie 43-44l.
Jaqub - Sro Cze 03, 2009 11:23
MACIOR napisał/a: | Gówno prawda, ilość tankowanego gazu do butli zależy od zaworu i temperatury otoczenia, było w szkole na fizyce, a w butle 45l wchodzi na lajcie 43-44l. |
mam w kwitach ze butla 45l toroid STAKO. na "pusta" ze juz auto nie jedzie zawsze max wchodzilo ok 38-38.5l (lato czy zima) bez wzgledu czy zawor odbil czy pompa juz wiecej nie dala rady... co do temperatury otoczenia to nijak ona sie ma do tego bo lpg na stacji kupujesz w litrach (dlatego zima jest drozszy, pomijajac fakt ze proporcje propan-butan sa inne) i butle tez masz o okreslonej pojemnosci w litrach i przy temperaturze otoczenia tak samo Ci nalewak wleje (bo ma jakies tam badania i atesty) a sa stacje ze naleja sporo wiecej (tak kiedys mialem na lukoilu na uni lubelskiej ze zalali ok 46l, jak powiedzialem ze jest cos nie tegens z dystrybutorem to sie zaczelo robic niemilo)...
manieczek - Sro Cze 03, 2009 22:49
Im niższa temperatura tym wiecej gazu zatankujesz za niby te same pieniadze. Nawet w jakims autoświecie pisali ostatnio że bodajże przy -20 st. C gazu bedzie ok 5% wiecej niz przy 0st.C. Czysta fizyka....
Jaqub - Czw Cze 04, 2009 09:23
manieczek napisał/a: | Im niższa temperatura tym wiecej gazu zatankujesz za niby te same pieniadze. Nawet w jakims autoświecie pisali ostatnio że bodajże przy -20 st. C gazu bedzie ok 5% wiecej niz przy 0st.C. Czysta fizyka.... |
to jest oczywiste ze w tej samej objetosci bedzie wiecej gazu przy nizszej temperaturze ale OBJETOSC TANKOWANEGO LPG sie NIE ZMIENI... NIKT TEGO NIE ROZUMIE? lpg jest plynne i sprzedawane na LITRY, maszyna do nalewania mierzy litry a nie ilosc gazu i ilosc litrow bedzie taka sama czy mroz czy upal...
slg - Czw Cze 04, 2009 14:47
Jaqub napisał/a: | mierzy litry a nie ilosc gazu i ilosc litrow bedzie taka sama czy mroz czy upal... |
dokładnie , czy lato czy zima litr gazu to litr gazu , a po przejsciu ze stanu płynnego do lotnego objętość gazu będzie zależna od temperatury. To tak jak z doładowaniem w silniku turbo , dużo więcej tlenu zawiera 1dm3 powietrza o temperaturze 10C , niż 1dm3 powietrza o temperaturze 50C , dlatego stosujemy intercoolery
swiko - Czw Cze 04, 2009 15:10
Dzisiaj tankowalem znowu gazik po przejechaniu 100 km. Wynik nie byl jaki oczekiwalem 18l na 100. Bardzo Mi tego nie naprawili chyba ze tak w tym aucie ma mi wychodzic. Jutro jade raz jeszcze do nich spytac sie co jest grane
crOOchy - Sro Cze 10, 2009 16:52
moim zdaniem to bardzo przyzwoity wynik 18l jak na 1.8T w A6
KOSA - Sro Cze 10, 2009 16:53
zmierz afr, lepiej żeby było bogato niż ubogo
Jaqub - Sro Cze 10, 2009 18:21
KOSA napisał/a: | zmierz afr, lepiej żeby było bogato niż ubogo |
nie ma co oszczedzac z lpg bo jak za ubogo to czapke trzeba bedzie robic i to co przyoszczedzisz wydasz z duzym naddatkiem remont
swiko - Wto Cze 16, 2009 13:59
Jezdzilem na trasie ostatnimi czasie i wynik jaki wyszedl to po ok 380km 11.9l/100km a nastepnym 11.4l/100km. Cos jest nie tak chyba skoro w miescie lyka 18 litrow a na trasie 12 litrow. Roznica 6 litrow jest za duza. W czwartek jade na 1 przeglad po zalozeniu
MACIOR - Wto Cze 16, 2009 20:16
11l podtlenku gaziotu w 1.8T na trasie to przyzwoity wynik, jak auto ma jechać to musi spalić, jak przykręcisz zabardzo gaz to tłoki powiedzą papa.
slavi16 - Wto Cze 16, 2009 20:24
swiko, moim zdaniem coś jest nie tak. U mnie średnie zużycie to ok 10-12l w cyklu mieszanym, na trasie mogę zejść poniżej 9l.
Proponuję regulację
Jaqub - Wto Cze 16, 2009 22:53
nie ma sie co oszukiwac ale po Lublinie w ostatnim czasie jezdzi sie nie najlepiej, korki zwlaszcza teraz jak spadnie deszcz sa wlasciwie o kazdej porze (ludzie jak widza ze pada to traca umiejetnosci kierowania autem?)... ja troche cisnac (+korki) ostatnio na baku 38l zrobilem ok 200km...
pociesz sie tym ze Ci co twierdza ze lpg jest do kuchenek za litr pb95 placa 4.35 a Ty 1.52 (prawie 3 razy taniej )
Tysiac - Sro Cze 17, 2009 00:39
Jaqub, tu ci przyznam racjie ze lpg teraz gora z cenami paliw przesadzaja
KOSA - Sro Cze 17, 2009 10:37
zużycie gazu z instalacją sekwencyjną przy silniku doładowanym powinno być wyższe o ok 25-30%
powinieneś zmierzyć afr, wtedy będzie widać w jakim zakresie jest ubogo lub bogato, normalnie afr powinien być na poziomie 12 ale przy gazie żeby było bezpiecznie to tak 10-11...
jak będzie za ubogo to tak jak koledzy pisali będzie gorąco i albo zawory wypali, albo dziura w tłoku
bo może być tak że dół masz zalany a na górze ubogo lub odwrotnie
tak to pojedziesz na regulacje i na jakiej podstawie oni stwierdzą że skład mieszanki jest prawidłowy??
no chyba że samochód postawią na rolkach i wsadzą sondę szerokopasmową... ale wątpię
swiko - Sro Cze 17, 2009 13:48
KOSA, jezeli mi tego tam nie zrobia(chodzi o zmierzenie tego afr) to gdzie mam to sparwdzic?
|
|