Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Powiększanie kanałów

Raczkow - Czw Cze 04, 2009 00:01
Temat postu: Powiększanie kanałów
Witam, mam takie pytanie do osób które trochę się znają na mechanice .

Mam zamiar pogrzebać w głowicy w swoim Eclipse, czy jest sens powiększać kanały dolotowe oraz je polerować itp, czy efekty będą odczówalne? mam zamiar dodać do tego ostre wałki, ale na forum Eclipsa mi to odradzają bo podobno ma to tylko sens z zastosowaniem tloków doprężających ? o czym osobiście pierwszy raz słyszę, no ale może i tak jest.

Co ogólnie można zrobić z głowicą żeby dodać mu trochę pary :| :roll:

MACIOR - Pią Cze 05, 2009 15:14

Jak masz jedną głowicę na straty to można się pobawić, jak nie to przepoleruj kanały, zawory (warto też wyważyć), przy zmianie na ostrzejsze wałki koniecznie sprężynki i inne pierdoły eksploatacyjne głowicy.
L_BUBU - Sob Cze 06, 2009 21:07

Polerka kanałów dolotowych na pewno coś da
Dołóż jeszcze wałek
Delikatnie mocniej splanuj głowice (poszukaj ile można)
Zawory daj sobie spokój te auta tego nie lubią

kolczyk_lbn - Pią Cze 12, 2009 11:36

polerowanie i powiększanie oczywiście coś daje, ale napewno nie sa to wielkie przyrosty mocy. Do tego trzeba pobawić się dolotem, wydechem ewentualnie jakoś zestroić. Dużo daje odchudzenie koła zamachowego i wyważenie całego układu korbowego.
MACIOR - Pią Cze 12, 2009 20:53

kolczyk_lbn, pytanie, jesteście w stanie odciążyć i zaostrzyć przeciwwagi i wyważyć wszystko z tłokami, korbami, kołem ????
Kamikaze - Pią Cze 12, 2009 21:55

N/A jest piekielnie drogie, a przyrosty sa małe (nie mowie o profi N/A). Moim zdaniem w tunign N/A mozna sie bawic majac jakiegos rodzynka typu m3 e30 , kadet c itp . Modyfikacje o ktorych piszesz nie dadza odczuwalnego efektu.

1 MOdyfikacja głowicy wymaga modyfikacji dolotu , nalepiej ITB. ogolnie walka o
jak nalepszy stopień napełania cylindra .
2. Modyfikacja uladu paliwowego.
3. Warto zwiekszyc pojmnosc
4. Dopręzanie
5. kute tłoki , korby , zamach i mega precyzjne wyważenie
6. I to co jest istotą N/A czyli obroty , zakres roboczy od 5k do 9,5k ( taki mało hardcorowy) .

Koszta przeogromne , ukad korbowo tlokowy , zakuty i wywazany (+ dopręzenie) do m3 e30 to koszt 35k.


POLECAM SCH

kolczyk_lbn - Pon Cze 15, 2009 12:20

MACIOR napisał/a:
kolczyk_lbn, pytanie, jesteście w stanie odciążyć i zaostrzyć przeciwwagi i wyważyć wszystko z tłokami, korbami, kołem ????


PRAWDOPODOBNIE KONIEC SIERPNIA POCZĄTEK WRZEŚNIA MAMY MIEĆ JUŻ MASZYNY DO WYWARZANIA CAŁEGO UKŁADU.

[ Dodano: Pon Cze 15, 2009 12:23 ]
Kamikaze, a co do kasy, to jasna sprawa, ze to dużo kosztuje. Ale moim zdaniem większa frajda jest z wyciągania mocy z wolnossącego silnika niż dmuchanie turbiną. Ale będziemy w stanie przygotować silniki i do turbo i wolnossaków.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group