Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - skalowanie wskaźnika paliwa

bebik - Pon Cze 15, 2009 12:33
Temat postu: skalowanie wskaźnika paliwa
mam takie pytanie, czy da radę w jakiś prosty sposób wyskalować wskaźnik paliwa? zaniża mi poziom o jakieś 6l, niby nie dużo, ale przy baku 34l wychylenie wskazówki dość znaczne, a może tak ma być :roll: auto audi a2.

a przy okazji, drugie pytanie czy jest jakaś zasada przy kwalifikacji do wymiany tarcz hamulcowych, jakąś np. minimalna jej grubość czy to tak zwyczajnie stwierdzając, że jest już trochę starta to wymienić by się przydało?

chudy 2.0 - Pon Cze 15, 2009 13:54

Tarcza wystarczy popatrzeć a nie po mechanikach jechać jak jest cienka to lepiej wymienić :D
ryssioo - Pon Cze 15, 2009 18:12

ze wskaznikiem paliwa podjedz sobie do kogos na diagnoze komputerem. a co do tarcz to serwisy zlecaja wymiane tarcz gdy jej grubosc osiagnie stan graniczny czyli okolo 2-3 mm mniej niz grubosc nowej tarczy
slaw86 - Pon Cze 15, 2009 21:57

miałem podobnie, przeczyszczenie płytki pływaka w baku po której porusza sie konektor potencjometru wychyleń wskazówki pomogło ale czy w kosmicznym A2 jest tak samo :| diagnoza VAG nic nie pokaże tzn pokaże maksymalne wychylenie i środkowe położenie wskaźnika, no i odczyt ilości paliwa ale czy nowe parametry można zalogować do wskaźnika :roll:

tarcza jeżeli nie ma bicia (sprawdzana przy każdym przeglądzie tzw owalizacja) i jej grubość jest bezpieczna można śmigać...

czekereke - Pon Cze 15, 2009 23:40

slaw86 napisał/a:
tarcza jeżeli nie ma bicia (sprawdzana przy każdym przeglądzie tzw owalizacja) i jej grubość jest bezpieczna można śmigać...


...oby tak było, zależy to niestety od tego kto i gdzie robi przegląd. Byle kto chyba nie zwróci uwagi na "owalizację" :(

bebik, widziałeś napewno tarczę nową wiec to co pisze ryssioo, + zdolności percepcji wzrokowej i wymieniasz. Jak chcesz zobaczyć tarczę która jest tak cienka, że nie powinno jej być, to zapraszam do mnie na spocie :spoko: (o ile nie wymienie).
Tarcza chyba nie majątek (nie wiem jak do A2 ale zakładam że też nie), warto wymienić jeśli jest wątpliwość.

p.s. PHI! aż nie chce sie wierzyć że to naprawde Brembo - ale podobnoż wcale nie muszą być droższe od innych tarcz _> http://moto.allegro.pl/it...ia_octavia.html

chudy 2.0 - Wto Cze 16, 2009 06:19

Ja do wanny za brembo wentylowane płaciłem 360zł więc myślę że nie majątek a tarcze miałem już bardzo cieniutkie :D
bebik - Wto Cze 16, 2009 09:47

ryssioo napisał/a:
2-3 mm mniej niz grubosc nowej tarczy

o taki właśnie konkret mi chodziło. bo wzrokowo to wiecie, każdy widzi inaczej... ;)

slaw86 napisał/a:
przeczyszczenie płytki pływaka w baku

hymm pewnie by pomogło, ale aż tak zdesperowany nie jestem by majstrować coś przy baku. myślałem właśnie, że może poprzez VAGa dałoby radę, jutro się okaże.

slaw86 - Wto Cze 16, 2009 11:11

to co literatura mówi na temat grubości tarcz:

Diagnostyka_samochod_w_osobowych_-_Krzysztof_Trzeciak napisał/a:

ryssioo - Wto Cze 16, 2009 18:21

w ksiazce a4 sam naprawiam znalazlem tabelke z danymi odnosnie dopuszczalnych grubosci tarcz wentylowanych i niewentylowanych. tam graniczna grubosc tarczy to 2-3 mm mniej niz grubosc nowej. jest tam tez napisane jak mierzyc grubosc i takie inne. coz co autor ksiazki to inne dane
slaw86 - Wto Cze 16, 2009 21:55

też widzę strona nr 185 :)
nie mnie jednak to użytkownik podejmuje decyzje o wymianie tarcz bo nie jest określone przepisami jaka powinna być ich minimalna grubość ;)

MIODEK - Sro Cze 17, 2009 17:22

Czasami jest na tarczy min grubość (wyryte :mrgreen: ) ... przynajmniej ja tak miałem :)
bebik - Sro Lip 01, 2009 08:25

to tak dla potomnych...
wyskalować wskaźnik poziomu paliwa można w bardzo prosty sposób, wystarczy podłączyć auto pod vaga.

po oczyszczeniu tarczy znalazłem wyrytą minimalną grubość, w moim przypadku 19mm.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group