|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - dymi
lukasik - Sob Lip 25, 2009 11:39 Temat postu: dymi moja niunia jak sie nagrzeje to dymi na niebiesko ,zuzycie oleju 0.5 na 1000km, mam przejechane 202tys, a gaz ma od 194tys., jak zimny silnik to brak dymienia , olej 10w 40 pomocy prosze
euromax - Sob Lip 25, 2009 22:42
zmienić olej na gęstszy co myślę że nie wiele da lub wyremontować silnik
Jaki tam masz silnik??
lukasik - Sob Lip 25, 2009 23:54
2.0E 115km, motor jest mocny i dobrze ciagnie tylko to dymienie moze zatkac katalizator? co robic
Stacho_16V - Nie Lip 26, 2009 00:21
lukasik napisał/a: | 2.0E 115km, motor jest mocny i dobrze ciagnie tylko to dymienie moze zatkac katalizator? co robic |
a co da zatkanie katalizatora ?
lukasik - Nie Lip 26, 2009 09:04
chodzi mi o to czy jak tak dymi to to ten niebieski dym nie zatyka katalizatora,nie zamula go?moze trzeba go usunac
chudy 2.0 - Nie Lip 26, 2009 10:56
Wymień pierścionki i uszczelniacze a kata jak wytniesz nic sie nie stanie
Artii - Nie Lip 26, 2009 23:09
prawdopodobnie poszla Ci uszczelka pod glowica
KOSA - Pon Lip 27, 2009 07:56
czeka Ciebe:
1. Remont głowicy
lub
2. co najmniej wymiana pierścieni
albo
3. kompletny remont silnika
Przez forum nie naprawisz auta...
jakoś nie wierzę żeby auto miało przejechane 200tys... Auto ma na pewno ponad 14lat...
lypton - Pon Lip 27, 2009 08:43
Prawdopodobnie wymiana uszczelniaczy, pierścieni. Jesli juz sie tam dostaniesz to i wymiana uszczelki pod glowica. Właściwie nic innego, jesli chcesz nim jeszcze długo smigac, niż kompletny remont silnika. Trzeba mierzyć ciśnienie na każdy cylinder i wtedy można coś wiecej powiedziec.
Jeśli nie zamierzasz go mieć do emerytury (swojej) to lej gęstszy olej i jeździj dalej, zużycie nie jest aż tak duże. Co do kosztów to może to być przy takim silniku i 1500 zł. Jak ci całkiem zdechnie to wyrzucisz .
I ja tez wątpie w przebieg, auto pewnie pełnoletnie prawie no i z klasy 'lux' więc raczej nie było to 5 tys km/rocznie jak w tico mojego ojca ;P.
lukasik - Pon Lip 27, 2009 17:55
zagladalem do swiec i wszystkie jednakowo ciemne, taki stary mechanior powiedzial mi ze uszczelniacze zaworowe zdrewnialy
QSY - Pon Lip 27, 2009 18:53
Artii napisał/a: | prawdopodobnie poszla Ci uszczelka pod glowica |
kolego długo nad tym myślales? jeszcze raz powtarzam jak ktos nie ma pojecie lepiej niech nic nie pisze bo jak czytam takie teksty to mnie pozniej krew zalewa
lukasik - Pon Lip 27, 2009 20:04
wyczytalem w madrej ksiarzce ze zuzycie ojeju moze byc do 1.5l na 1000 km dla porownania przed audi mialem espero 1.5 16v i nic nie bralo a go katowalem
Artii - Pon Lip 27, 2009 21:00
QSY napisał/a: | Artii napisał/a: | prawdopodobnie poszla Ci uszczelka pod glowica |
kolego długo nad tym myślales? jeszcze raz powtarzam jak ktos nie ma pojecie lepiej niech nic nie pisze bo jak czytam takie teksty to mnie pozniej krew zalewa |
drogi kolego pracuje w motoryzacji juz od 15 lat wiec ...... reszte pozostwie bez komentarza
Pozdrowionka
adas1987 - Pon Lip 27, 2009 21:59
Artii napisał/a: | QSY napisał/a: | Artii napisał/a: | prawdopodobnie poszla Ci uszczelka pod glowica |
kolego długo nad tym myślales? jeszcze raz powtarzam jak ktos nie ma pojecie lepiej niech nic nie pisze bo jak czytam takie teksty to mnie pozniej krew zalewa |
drogi kolego pracuje w motoryzacji juz od 15 lat wiec ...... reszte pozostwie bez komentarza
Pozdrowionka |
no to zmień powolanie
Raczkow - Wto Lip 28, 2009 01:00
Artii napisał/a: | prawdopodobnie poszla Ci uszczelka pod glowica |
Chyba pisze że dymi na niebiesko a nie biało i pisze też że motor ciągnie więc to na pewno nie uszczelka pod głowicą.
Mi jakiś czas temu też tak dymił i jadł olej, posypały się pierścienie olejowe i przy okazji wymieniłem uszczelniacze, teraz jak nówka z fabryki zero dymków .
Powodzenia w remontowaniu
Artii - Wto Lip 28, 2009 22:33
Przede wszystkim napisalem ze " prawdopodobnie " aby to stwierdzic trzeba wiecej popatrzec na objawy w samochodzie
ale widze ze wiekszosc to "starzy mechanicy" wiec co bede zabierał głos
ja uwazam temat za skonczony i nie wdaje sie w polemike z "fachowacami "
Pozdrawiam
MACIOR - Wto Lip 28, 2009 22:52
Prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe poleciały, zobacz czy po dłuższym postoju puszcza dymek przy odpalaniu. Koszt w zależności od magika, przy odrobinie finezji można zmienić nieściągając głowicy.
crOOchy - Sro Lip 29, 2009 19:44
przy odrobinie gotówki w kielni można zrobic profi remont głowicy w pewnej firmie na K.
lukasik - Sro Lip 29, 2009 20:36
wiec tak: plyn chlodniczy czysty niebieski nie ubywa go,pod korkiem wlewu oleju nie ma zadnego bialego szlamu silnik czysty to chyba uszczelka glowicy ok.
auto co dziennie jezdzone rano przy odpaleniu NIE DYMI tylko slychac cykanie kasatorow przez okolo 5 sekund i tak jest zawsze z rana
auto DYMI NA NIEBIESKO jak wskazowka temp. przekroczy 90c i wlanczaja sie wentylatory szczegolnie jak sie dodaje gazu przy ruszeniu to niebieska chmura dymu i czuc olej , nie ma przy tym zadnych spadkow mocy czy nie rownej pracy , jak sie jedzie i wetylatory nie chlodza temp. spada to nie ma dymienia
euromax - Sob Sie 01, 2009 23:40
a może trzeba wentylator odłączyć tak żeby się nie włączał to przestanie dymić??
Raczkow - Nie Sie 02, 2009 00:45
Miałem tak samo wszystko jak ty opisujesz, posypały się pierścienie olejowe!! i jeden zawór był zacięty , masz odpowiedz! albo uszczelniacze albo pierścienie z racji tego że u mnie było to samo co ty tu opisałeś obstawiam pierścienie.
adas1987 - Nie Sie 02, 2009 13:47
podobno tak mowią ze jak dymi przy dodaniu gazu to pierścienie a jak przy odpuszczaniu puści bąka na niebiesko to uszczelniacze
lukasik - Nie Sie 02, 2009 14:28
jechalem z zamoscia i czasami przycisnolem do 180km/h no i troche dymil,auto chce jechac
Vesti - Nie Sie 02, 2009 19:52
lukasik napisał/a: | jechalem z zamoscia i czasami przycisnolem do 180km/h no i troche dymil,auto chce jechac |
Katuj dalej nadwyręzony silnik
Dostaniesz panewka w czółko zaczniesz dbać
lukasik - Sob Sie 15, 2009 08:07
dolewam 15w40 i nie ma dymienia
Gosia - Wto Sie 18, 2009 20:41
A mi czasami dymi na czarno że oj. Ciekawe dlaczego?
czekereke - Sro Sie 19, 2009 00:39
euromax napisał/a: | a może trzeba wentylator odłączyć tak żeby się nie włączał to przestanie dymić?? | ... a moze Turbina padła?
202tys, a gaz ma od 194tys .... dobrze rozumiem ze LPG założone przy przebiegu 6 tys km? tak tylko z ciekawości pytam bo brzmi to jakos dziwnie...albo jak cofany licznik
gestszy olej i brak dymu moze oznaczac tak wykonczone pierscienie jak i wykonczone uszczelniacze zaworow... pytanie co padnie jak gestszy olej przestanie pomagać. ja chyba zbierałbym powoli $$ na mini remont.
lukasik - Sro Sie 19, 2009 17:37
na gazie najechane ma 8 tys km. podczas jazdy nie ma roznicy na pb i lpg, na gazie ciszej pracuje, jak jest zimny silnik to jest bardziej mocniejszy niz rozgrzany { trzeba troche mocniej mu wciskac gaz}
euromax - Sro Sie 19, 2009 23:29
czekereke napisał/a: | a może trzeba wentylator odłączyć tak żeby się nie włączał to przestanie dymić??
... a moze Turbina padła? |
może objawy dymienia przy uszkodzonej turbinie też są... ale moim zdaniem to nie to...
czekereke - Czw Sie 20, 2009 13:44
euromax napisał/a: | czekereke napisał/a: | a może trzeba wentylator odłączyć tak żeby się nie włączał to przestanie dymić??
... a moze Turbina padła? |
może objawy dymienia przy uszkodzonej turbinie też są... ale moim zdaniem to nie to... |
moim zdaniem nie pisz wiecej jak nie musisz
euromax - Czw Sie 20, 2009 15:30
czekereke napisał/a: | euromax napisał/a: | czekereke napisał/a: | a może trzeba wentylator odłączyć tak żeby się nie włączał to przestanie dymić??
... a moze Turbina padła? |
może objawy dymienia przy uszkodzonej turbinie też są... ale moim zdaniem to nie to... |
moim zdaniem nie pisz wiecej jak nie musisz |
taa...
lukasik - Czw Sie 20, 2009 19:59
dla przypomnienia 2.0 E 85kw-115km + od 6mies. lpg . on nie ma turbiny
euromax - Czw Sie 20, 2009 22:07
no właśnie wiem o tym że nie ma turbiny a kolega czekereke chyba o tym nie wie więc to mu trzeba napisać drukowanymi literami w skali +300% bo chyba tego nie wie i myśli że ma większą wiedzę...
czekereke - Czw Sie 20, 2009 23:57
Koleżko oczy to mam dobre a z turbiną oczywiście był to żart - bo jak napisałeś zeby kolega odłączyl wentylator - nie wygladalo to na dowcip mam nadzieje ze nim było.
podsumowując... dobrze ze B4 przestało dymić
euromax - Pią Sie 21, 2009 00:17
tak napisałem z tym wentylatorem bo rozbrajają mnie opisy tego co się dzieje i jest zauważone przy tych usterkach , jak zwykle fefnaście stron stron o niczym bo to co należało zrobić to napisałem w pierwszej odpowiedzi , a najlepiej qurwa się nie pier... tylko zamiast pisać bzdury to należy wyremontować silnik i zapomnieć o sprawie
czekereke - Pią Sie 21, 2009 08:01
euromax napisał/a: | zamiast pisać bzdury to należy wyremontować silnik i zapomnieć o sprawie | - i tu sie zgadzam.
lukasik - Pon Wrz 14, 2009 20:10
został wymieniony olej i jest ok
lukasik - Czw Gru 03, 2009 20:19
autko caly czas jezdzi ,nic sie nie psuje. Mysle o a4 kąbi tdi aut z 97-99 co koledzy powiecie ? dlaczego ludzie boja sie automatow???
euromax - Czw Gru 03, 2009 23:35
dla tego że naprawa jest od 3 koła w górę i robią to dobrze w warszawie chociaż ostatnio też się wykazał plusem koleżka w Bełżycach...
lukasik - Pią Gru 04, 2009 19:15
to przy jakim przebiegu automatyczna skrzynia juz sie moze psuc?? i co tam siada ??? Moj tato ma espero 2.0 w automacie 98r 205tys i nic sie niedzieje!!
euromax - Pią Gru 04, 2009 21:53
no widzisz w espero nic się nie dzieję a dla przykładu w audi 2.5 tdi v6 skrzynia zaczyna szwankować przy 130 tyś nalotu ori przebieg na 100%, w tej skrzyni kończą się tarczki od biegów , przy naprawie wymienia się sprzęgło hydrokinetyczne, olej w skrzyni oczywiste i robota 3 koła wychodzi...
lukasik - Pon Gru 07, 2009 17:51
to automat odpuszczam, jak ktos ma w automacie to piszcie jek sie sprawuje
dawidjey - Wto Gru 08, 2009 09:05
P.S
To nie jest temat o automatycznych skrzyniach biegów
mattey - Wto Gru 08, 2009 13:21
ludzie się boją automatów bo nikt tym jeździć nie umie tymbardziej że wiekszość nie wymienia oelju w skrzyni bo po co.... w mnualu nie wymienialem to i tu nie bede ....
jak ktoś niedba o skrzynię to poźniej ten co go kupi ma prblem i tak powie sąsiadowi przy piwie a tamten rozpowie kolejmym sąsiagom jaki to automat jest beeee itp... i najwiecej do powiedzenia o automatach szczególnie negatywne maja osoby które nigdy nie miały z tym styczności.... kto jeździł automatem ten wie że to wygodne i raczej malo osób chce wracać do manuali
lukasik - Czw Sty 07, 2010 17:52
padl prawy amorek z przodu zalalo go olejem i mocno stuka jak kolo wpada w dol, co radzicie pany bo jest kilka opcji do wyboru?
Brzozka - Czw Sty 07, 2010 17:56
wymienić na nowy razem z lewym, żeby równo pracowało
Jaqub - Czw Sty 07, 2010 18:45
temat z cyklu: "czy mozna dac resor zamiast sprezyny bo u wuja w szopie lezy taki od kombajna, jemu nie potrzebny a mi moze podejdzie"... suty opadaja...
Raczkow - Czw Sty 07, 2010 20:53
Brzozka napisał/a: | wymienić na nowy razem z lewym, żeby równo pracowało |
a jeśli nie masz kasy to szukaj używanych, zawsze to lepsze rozwiązanie jak jakieś domowe dziwaczne sposoby na naprawę
lukasik - Czw Sty 07, 2010 21:05
jest duzy wybor czesci , chce zeby to pjezdzilo . Oco chodzi z tymi wkladami? katalogi podaja ze sa cale amorki i wklady bylem u 2 mechanikow i mowili ze wymienic wklady to duzo roboty i nie wiadomo czy sie da i co chlopaki na to?
MACIOR - Czw Sty 07, 2010 21:42
Wymiana wkładów 10 minut więcej pracy przy 13letnim Audi Coupe z oryginalnymi nieruszanymi amorami, pytanie jeszcze co to za wkłady ????
mattey - Pią Sty 08, 2010 04:51
lukasik napisał/a: | padl prawy amorek z przodu zalalo go olejem i mocno stuka jak kolo wpada w dol, co radzicie pany bo jest kilka opcji do wyboru? |
wszadź kołka dębowego i bedzie
a tak na poważnie to amory na przód to ok 500pln powinny kosztować
Brzozka - Pią Sty 08, 2010 13:22
mattey napisał/a: | a tak na poważnie to amory na przód to ok 500pln powinny kosztować |
500 to chyba za przód i tył od biedy to i za 40 zł/sztuka można nówkę kupić
lukasik - Pią Sty 08, 2010 16:49
kupilem na sp.pracy; wklady firmy chitech ,lozyska, odboje ,oslony z 2letnia gwarancja 200zl
lukasik - Wto Sty 26, 2010 20:23
Przy jezdzie na lpg strzela mi w wydech jak silnik schodzi z obrotow a w szczegolnosci jak redukuje biegi, dzis tak walnelo ze rozerwalo na laczeniu ostatni tlumik!!! , no i zaczol pluc katalizatorem , nie ma przebicia, nowe swiece, aparat, palec. ???
QSY - Wto Sty 26, 2010 20:33
masz zle ustawiony zaplon do lpg, trzeba go przyspieszyc i bedzie wsio ok
coupe - Wto Sty 26, 2010 20:37
QSY napisał/a: | masz zle ustawiony zaplon do lpg, trzeba go przyspieszyc i bedzie wsio ok |
Popieram kolegę
DriftIsPassion - Wto Sty 26, 2010 20:51
lukasik napisał/a: | Przy jezdzie na lpg strzela mi w wydech jak silnik schodzi z obrotow a w szczegolnosci jak redukuje biegi |
mi tam sie pdooba taki dźwięk, chodzi jak wrc
lukasik - Wto Sty 26, 2010 21:11
to zaplon sam z siebie by sie przestawil? na pb jest git!
QSY - Wto Sty 26, 2010 21:18
lukasik napisał/a: | to zaplon sam z siebie by sie przestawil? na pb jest git! |
wlasnie dlatego ze na PB jest git to na LPG beda efekty takie jak opisujesz. gaz ma wieksza liczbę oktanową i potrzebuje bardziej przyspieszonego zapłonu niz PB.
lukasik - Wto Sty 26, 2010 23:27
QSY, ale tydzien temu bylo ok, no dobra jak przyspiesze zaplon to nie bedzie gorzej odpalal na pb?
wsebo1 - Sro Sty 27, 2010 13:55
ja mialem cos podobnego strzelal i umnie byl problem z masa gdzies w instalce lpg
QSY - Sro Sty 27, 2010 17:55
moze zły gaz zatankowałes, takie cos tez sie zdarza ale jak strzela w wydech to mimo wszystko przyspieszył bym zapłon
lukasik - Sro Sty 27, 2010 20:11
gaz od 2 lat biore z carfura na witosa i byl ok,strzela w wydech jak jest mgla i wilgotne powietrze,boje sie ze moze strzelic w dolot i zrobi mi robote na 500zl,narazie polatam na pb
QSY - Sro Sty 27, 2010 23:10
nie rozumiem po co pytania zadajesz podpowiadam Ci a Ty dalej swoje.... Kocham to forum poprostu...
|
|