|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - wymiana rozrzadu czyli co kiedy?
Jaqub - Wto Wrz 29, 2009 21:29 Temat postu: wymiana rozrzadu czyli co kiedy? Jak to jest z wymiana rozrzadu? Tzn co kiedy trzeba zmieniac? Chodzi mi konkretnie o carisme 1.6 16v 103km (auto ma 6 lat) ktora zbliza sie do przebiegu 90tys km i wg ksiazki trzeba zmienic rozrzad ale czy pasek czy pasek +napinacz czy pasek+napinacz+ pompa wody czy jeszcze jakies inne uklady? ogolnie wg ksiazki ma byc to pierwsza zmiana. Jak ktos wie moze napisac jak to jest i w innych autach. I jeszcze jedna wazna sprawa jakich producentow zakladac czesci a jakich sie wystrzegac?
marcinos - Wto Wrz 29, 2009 21:50
zasada jest jedna, wymieniasz pasek musisz wymienić napinacz i tego się trzymaj pompa powinna wytrzymać 140, 160 km. Jak niema żadnych przecieków na uszczelniaczach zostaw pompe.
KLOCEK - Wto Wrz 29, 2009 21:56
ja u siebie w miśku zaraz po zakupie przy ponad 90 tyś km wymieniłem pasek i rolkę napinacza , pompy nie ruszałem, może wymienię ją przy następnej wymianie paska
podobnie było w civicu mamy , też przy 90 tyś pasek i napinacz
w obu przypadkach paski to contitech a rolki z tego co pamiętam to SKF
z warsztatów polecam http://www.masicz.pl/ Piotrek ma mitsubishi w jednym palcu
marcinos - Wto Wrz 29, 2009 22:01
KLOCEK napisał/a: | w obu przypadkach paski to contitech a rolki z tego co pamiętam to SKF |
polecam
Drift_King - Wto Wrz 29, 2009 23:21
Zrób dokładnie tak jak koledzy napisali.W manualu np civica jest napisane,że pompe wymienia się wtedy,gdy zdiagnozuje się uszkodzoenie.W przeciwnym wypadku nie dotykać bo można wymienić....na gorszą niż OEM.
Jako,że to japońskie auto możesz również użyć napinacza KOYO wszak takie zapewne było montowane oryginalnie do Twojego wózka.
KIT GTO - Sro Wrz 30, 2009 11:18
jeśli samochód kupiłeś i masz pewność co do jego przebiegu to nie ruszaj pompy, chyba że zobaczysz że się poci to wymieniaj, ale jeśli nie masz pewności co do km to lepiej wymień 150 zł to ni aż taki wielki koszt
crOOchy - Sro Wrz 30, 2009 11:50
a VAG grupie rozrząd przy 90 lub 120 tyś ( zalezy od specyfikacji silnika.
Wymienia sie Pasek, rolki napinające i odwracające. Pompa wody w zalezności czy ma wycieki czy nie. Decyduje mechanik. Jeżeli przy 120 tyś nie była wymieniana pompa wymiana przy następnej wymianie rozrzadu
slg - Sro Wrz 30, 2009 12:53
ja tam zawsze wymieniam pompe wody , koszt niewielki , a po co ma sie zesrać 10tys km po wymianie rozrządu i potem robota od nowa...
KIT GTO - Sro Wrz 30, 2009 13:15
slg napisał/a: | ja tam zawsze wymieniam pompe wody , koszt niewielki , a po co ma sie zesrać 10tys km po wymianie rozrządu i potem robota od nowa... |
dokładnie o to chodzi 150 nie majątek, tym bardziej w przypadku niepewnego przebiegu
Jaqub - Sro Wrz 30, 2009 20:05
dzieki! w sumie to auto nie moje bo tescia a ja nie mam ni w zab pojecia o rozrzadach na pasek bo zawsze kupowalem takie co maja lancuch ( a zreszta po co robic pasek jak mozna lancuch?)
co do przebiegu w carismie to jest wiecej niz 100% pewniak
Vesti - Czw Paź 01, 2009 00:21 Temat postu: Re: wymiana rozrzadu czyli co kiedy?
Jaqub napisał/a: | Jak to jest z wymiana rozrzadu? Tzn co kiedy trzeba zmieniac? Chodzi mi konkretnie o carisme 1.6 16v 103km (auto ma 6 lat) ktora zbliza sie do przebiegu 90tys km i wg ksiazki trzeba zmienic rozrzad ale czy pasek czy pasek +napinacz czy pasek+napinacz+ pompa wody czy jeszcze jakies inne uklady? ogolnie wg ksiazki ma byc to pierwsza zmiana. Jak ktos wie moze napisac jak to jest i w innych autach. I jeszcze jedna wazna sprawa jakich producentow zakladac czesci a jakich sie wystrzegac? |
Serwisowa wymiana to ok 90tys km.
Jednak generacje tych roczników wymaga sprawdzenia min przy 60 tys stopnia napięcia paska.
Po wymianie na zamiennik przyjmij zasadę max 60tys km.
Nie wiecej nawet jezeli producent częsci doda opis "wedle uwag serwisu".
|
|