|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
|
Chcę kupić samochód - Nissan Patrol GR do 9-10tys zł / Za i przeciw
slg - Nie Lut 14, 2010 11:24 Temat postu: Nissan Patrol GR do 9-10tys zł / Za i przeciw Jak myślicie da sie w tej kwocie kupić coś sensownego ? (może być podrapany , na wyglądzie mi nie zależy , ma być sprawny technicznie , najlepiej w 2.8TD , ale może być też inny silnik , nie upieram sie przy tym. Może ktoś coś takiego ma do sprzedania , albo może polecacie inne auto podobne do patrola. Autko ma służyć do jezdzenia po lesie , wożenia rowerów , czasem również do podjechania po browar
Małkers - Nie Lut 14, 2010 11:28
Zobacz ile jest tego w gazetach ogłoszeniowych,portalach aukcyjnych napewno za tę cenęznajdziesz coś sensownego
slg - Nie Lut 14, 2010 11:32
wiem że jest tego troche , ale licze bardziej na wypowiedz fana/posiadacza podobnego auta bo sie na takich nie znam , a wiem że napewno musi być jakiś pułap finansowy od którego jest sens kupić takie auto. Ja naprzykład nikomu bym nie polecał kupowania audi s3 do 40tys zł bo to w większosci szroty. Ale jak już pisałem na japonczykach znam sie mało , a na terenowych to już wogule
crOOchy - Nie Lut 14, 2010 13:03
nie znajdziesz, tzn może znajdziesz, ale ja bym się nei nastawiał
za 10 tyś kupisz trupa, ze zgniła ramą szczególnie pod zbiornikiem, padnientą zawiechą, przebieg bliki zyliona kilometrów, kule w przedni moście bedą wyżłobione jak rów marianiski.
2.8 TD a dokładnie RD28T to bardzo czułe silniki, szybko się grzeją, głowice pekają.
Jak chcesz kupić w miarę sensownego patrola to dozbieraj do 15, ale przygotuj się że i tak 5 będziesz musiał włożyć.
Jak będziesz jechał oglądac to pożądny młotek w garc albo śrubokręt, kładziesz sie pod spód i napierdzielasz po całej ramie, jak nie zrobi się dziura to będzie
e dobrze. Jak już będziesz pod spodem to poobracaj wały napędowe, nie powinny mieć za dużego luzu, o wyciekach nie wspomnę. Kolejna sprawa przejedz się, czy nie ściąga itd to oczywiste. Jedz na jakaś piaszczysta górkę, zapnij napędy, jeżeli ma automatyczne sprzegiełka to słuchaj czy nie strzelają przy obciążeniu, jeżeli manualne to czy trzymają. Niektóre partole mają DifLocka, trzeba sprawdzić. Jak mosty huczą trzeba odpuścić, remont kosmiczna kasa
Najlepsze silniki w patrolach to 3.3D 3.3TD w K160, W160 oraz 4.2 TD w Y60, 4.2B o większych nie mówię bo i tak ich na naszym rynku nie ma...
jak już to szukaj roczników przed 92 miały mocniejsze ramy
napisz do czego ma służyć to auto?
slg - Nie Lut 14, 2010 17:35
Dzięki Sylwek za rady , właśnie o Twoją wiedze mi chodziło . Kwota 10tys jest raczej nieprzekraczalna , no może 11tyś jakby było coś ciekawego. Auto przynajmniej w momencie kupna nie będzie do codziennej jazdy , do tego mamy osobówki. Auto ma służyć do pojezdzenia po lesie kozłowieckim tam gdzie osobówką nie wjedziesz (ale nie jakis mega ofroad) , ma też służyć do dowiezieniu rowerów/psów do lasu. W zimie myśle żeby go wykorzystywać do odsnieżania (widziałem ludzie montują takie fajne pługi do patroli). Generalnie może być porysowany , ma nie zwracać uwagi bo będziemy go zostawiać w lesie podczas jezdzenia na rowerach , także nie musi być w idealnym stanie.
A może nie patrol tylko coś innego do takich celów jak napisałem , może pajero 89-90 ??
pozdro
crOOchy - Nie Lut 14, 2010 18:22
o widzisz i zaczynasz dobrze kombinować
Pajero
Terrano
czy nawet Monterey za 10 koła kupisz montereya z 3.1 TDi który ma dużo mocniejsza rame niż patrol i blache w ocynku, a i rocznikowo młodszy. Duże i pojemne auto. Do Takiego zastosowania jak piszesz będzie git. Dodatkowo często sa bardzo dobrze wyposażone, klima, elektryka..
IFS z przodu zapewnia komfort na czarnym, natomiast sztywne mosty patrola już nie
Godna polecenia jest vitara, ale ja jej nie polecam bo wg mnie to quad z dachem
bodek - Nie Lut 14, 2010 22:02
crOOchy, a jaka terenówka powyżej 2005r. nadaje się w teren, oczywiście bez przeróbek. Toyota LC ?
stary patrol czy G klasse ? które lepsze
baaaartus - Nie Lut 14, 2010 22:13
znajomy miał Toyote LC taka:
http://www.in.gr/auto/par..._Cruiser_01.jpg
jeździł nia kilka lat i nie narzekał na nią. pod maska miała 3 litry w dizlu zczipowane na ponad 200 kucy i w terenie dawała sobie rade.
Teraz kupił sobie nowszy model tej Toyoty
http://www.drivearabia.co...d-cruiser-2.jpg
tyle ze 4 litry w dieslu.
crOOchy - Nie Lut 14, 2010 22:31
LC drogi w serwisie i zakupie, ale dość niezawodny
G kalsa - blokada przedniego i tylnego mostu wielki plus w terenie, tylko za dużo elektroniki
Patrol po 2005 roku 3.0 diesel omijac z daleka baaaaaaaaaardzo awaryjna jednostka
Jakby nie było w ciezszy teren żadno z tych aut sie nie nadaje seryjnie.
Jednak do patrola tanim kosztem można zrobić lift zawieszenia i załozyć 35" opony które układ napędowy zniesie bez problemu. Za 35 tyś (o ile dobrze pamientam) mozna kupic kompletny SWAP na nissanowski silnik 4.2 Ti, lub 4.2 TDI z tego co pamientam w skład zestawu wchodzi skrzynia. A podzespoły sa nowe
Nowa G-klassa hmm szczerze mówiąc jes o niej jeszcze bardzo mało informacji z prostego względu mało kogo stać na zakup i upalanie tego auta w terenie. Poza tym to juz nie jest ten sam stary dobry mercedes
Toyota LC tutaj rodzi sie pytanie który dokładnie model LC?
Toyota tak jak pisałem droga w zakupie, droga w doposazeniu off, stosunkowo mocna, nowsze modele mają IFS. Dobrą opinia ciesdzy sie FJ cruiser
Ciekawą alternatywą może być LR Discavery, bardzo dobre zawieszenie, komfortowy i dobrze wyposazony, jednak elektronika nie jest jego najmocniejsza stroną
Dobrę opinia ciesza sie jeepy Wranglery np taki http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11319993
Jeżeli ktoś jest zainteresowany seryjnym autem dobrze radzącym sobie w terenie bez przeróbek to jest kilka aut, ale głównie są to cywilne odmiany militarnych wersji np Defender, Iveco Massif, czy nawet Honker, który mimo swojej surowości i niezbyt wyszukanej mysli technicznej jako seryjne auto radzi sobie bardzo dobrze. Jest jeszcze UAZ Patriot i Hunter
Wszystko zalezy do czego ma byc auto wykorzystywane, znajac przeznaczenie można coś kombinować i dobierac, chyba ze ktoś kupuje terenowe auto dla lansu no to wtedy jedna chwała
Obiektywnie rzecz biorąc chcac auto do terenu trzeba celowac w auta z roczników przed 2000 rokiem, możliwie prostej budowy. Patrol GR y60, najlepiej z 4.2 TDF/ lub 4.2 benzyna jak kto lubi
Tojota HDJ 80/KZJ 80
G-klasa z poczatku 90 lat
Defender
Disco 300TDI
z IFS'em
Pajero
4 runner
Monterey
Galoper
jest w czym wybierac
Jaqub - Nie Lut 14, 2010 23:09
ja sie rozgladalem za hultajem galoperem.. nawet fajny jest na alledrogo z LBN za ponad 20tys ale w fajnym body'kitem...
crOOchy - Pon Lut 15, 2010 00:10
galloper to to samo co pajero jak w dobrym stanie to będziesz zadowolony
slg - Pon Lut 15, 2010 06:56
to może i ja skieruje swoje poszukiwania na gallopera
crOOchy - Pon Lut 15, 2010 14:08
pierwsze i najwazniejsze trzeba sobie odpowiedzieć do czego jest mi takie auto potrzebne ?
slg - Pon Lut 15, 2010 14:19
1) do wożenia mniejszych rzeczy w trakcie budowy domu , worki z cementem , glazura , deski itp.
2) do wypadów weekendowych do lasu , z rowerami
To nie będzie auto do codziennego poruszania się , chyba że eska będzie dłubana , wtedy będe jezdził tym.
Ma mieć jak najmniej elektryki , zero klimy , zero automatycznych skrzyń.
No i ma sobie dobrze radzić w takie zimy jak teraz
Misiek_lbn - Pon Lut 15, 2010 14:30
frontery nie chcesz :?:
tanie są, ja nie narzekałem...
w terenie jakoś radzi, jest chyba na ramie
silnik 2.1 diesel dość ciężki do zabicia
slg - Pon Lut 15, 2010 14:36
frontera jest w planach oraz monterey
crOOchy - Pon Lut 15, 2010 15:27
frota jest na ramie
slg - Pon Lut 15, 2010 19:00
co powiecie o takim pajero : http://otomoto.pl/mitsubi...-C11133307.html
bodek - Wto Lut 16, 2010 12:43
a może coś takiego http://otomoto.pl/ford-br...-C11432067.html
crOOchy - Wto Lut 16, 2010 14:49
naprawe fajne auto i godne polecenia
sam swego czasu szukałem Bronka tylko że starszego
slg - Wto Lut 16, 2010 18:07
temat narazie nieaktualny , wyszły nieprzewidziane inne wydatki
|
|