Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - 2.0 TDI 16v dieselek... szarpie miedzy 55-90 stopni

Vesti - Sro Gru 08, 2010 20:52
Temat postu: 2.0 TDI 16v dieselek... szarpie miedzy 55-90 stopni
Panowie i Panie jak w temacie..

2.0 TDI 16v - 140KM.. diesel z gr VAG

Autko szarpie w zakresie temp 55-90 stopni temp silnika.
Szarpanie ma charakter braku paliwa, wypadania zapłonu.. auto na chwile sie dusi i przerywa..
Im więcej gazy tym bardziej...

Na zimnym silniku poniżej 55 stopni i przy 90 po kilku minutach wszystko jest o'k

2 nowy filtr paliwa...
Brak błędów
Nie wyrzuca CHeCKa
Wykluczam wałek rozrzadu z racji określonego zakresu temp w których to sie dzieje..

Sprawdziłem wszystkie gr.. VAGiem..
Przeleciałem wszystkie grupy podczas szarpania... i jedyna co zwróciło moją uwagę..
gr chyba 18, pokazuje w jakim trybie pracują wtryskiwacze ?
Mianowice gdy dodajemy gazu i zdejmujemy nogę z gazu na zasadzie hamowania silnika pojawia się kod "128" na wszystkich 4 wtryskach.. ok to jest dla mnie zrozumiałem..
nr " 4 " oznacza chyba wyłączony silnik ?
Ale do czego zmierzam.. w momencie wprowadzenia silnika w drganiu/szarpanie na biegu jałowym i w czasie jazdy na 1 wtrysku wyskakuje na ułamek chwili " 4" gdy silnik się przydławi a po chwili " 16 " podczas szarpania

Sprawdzona cała elektryka, wymieniłem czujnik temp, sprawdzana wiązka ta w głowicy do wtrysków... wszystko o'k..

Pozostaje pompowtrysk..?
Czy to możliwe że jeden wtryskiwacz tak szarpie autem że ma sie wrażenie jechania małym fiatem na 1 cyl ?
Szarpie i nie ma pier.. nych błędów..

Jakies pomysły..?

crOOchy - Sro Gru 08, 2010 21:00

dodam że silnik BKD
dawidjey - Sro Gru 08, 2010 23:59

Przepływomierz ok ???

Szczelność IC ???

ja bym stawiał na wtryskiwacz

jarzyna - Czw Gru 09, 2010 00:21

pompki do wymiany lub mozna zaczac od pompy paliwa,jaki pali na cieplo
slg - Czw Gru 09, 2010 07:48

wygląda na jakiś problem w zasilanie paliwem pompek , zapowietrzony układ , lub rzeczywiście problem z niskocisnieniową pompą paliwa w baku. No i w najgorszym wypadku pierwsza pompka podziękowała za współprace. Jak wygląda blok 13 na zimnym i rozgrzanym silniku ?
Idąc tropem jakiegoś problemu w zasilanie pompek w paliwo z głowicy , to właśnie pierwsza pompka jest ostatnia jeśli chodzi o jej zasilenie w paliwo z pompy tandemowej z prawej strony głowicy.

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 08:50 ]
dawidjey napisał/a:
Przepływomierz ok ???

Szczelność IC ???


Napisał przecież że na ciepłym silniku problem nie występuje , więc te rzeczy napewno można wykluczyć.

B5 - Czw Gru 09, 2010 08:10

Przy braku zasilania pompki komputer automatycznie wywalił by bład obwodu cewki na tym wtrysku dodatkowo jezeli problem był by z samym wtryskiwaczem auto z EDC16 samo wywaliło by bład "Random/Multiple Cylinder Misfire Detected" i samo zdiagnozowało na którym cylindrze jest problem. Brak zasilania spowodowany temperaturą silnika? Moze i jest to mozliwe. Kazde auto da sie naprawic ale nie przez telefon i nie przez forum cudów nie ma. Choc przy przebiegu okolo 180 koła tego silnika nie duzo juz zostało 8)
Vesti - Czw Gru 09, 2010 08:39

Pompka pokazała by błąd...

na zimnym pali.. na ciepłym do ok 60, przy nagrzanym 90 stopni - ideał..
pomiedzy 55/60-90 szarpie..

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 08:43 ]
B5 napisał/a:
Przy braku zasilania pompki komputer automatycznie wywalił by bład obwodu cewki na tym wtrysku dodatkowo jezeli problem był by z samym wtryskiwaczem auto z EDC16 samo wywaliło by bład "Random/Multiple Cylinder Misfire Detected" i samo zdiagnozowało na którym cylindrze jest problem. Brak zasilania spowodowany temperaturą silnika? Moze i jest to mozliwe. Kazde auto da sie naprawic ale nie przez telefon i nie przez forum cudów nie ma. Choc przy przebiegu okolo 180 koła tego silnika nie duzo juz zostało 8)


Kolejne mądre słowa..
Auto spedziło juz w ASO kilka dni.. rozkładają ręce..
Weryfikowane w innch serwisach.. to samo..
Jeżeli potrafie sprawdzic coś Sam - sprawdzam ..
180kkm nie jest przebiegiem konczącym zycie silnika.. chyba nie wiesz co ten motor porafi..
Jak na ten przebieg auto wszystkie parametry ma idealne..

slg - Czw Gru 09, 2010 09:22

pompka nie pokaże błędu , jeżeli czas reakcji zaworka pompki mieści się w tolerancji zaprogramowanej w ecu , nie pamiętam ile jest w 2.0TDi , ale w 150PD tolerancja w 23 kanale jest do 127 , przy 120 (uwalona pompka) błąd się nie pojawia a auto już szarpie. Wiem to z praktyki.

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 10:22 ]
Vesti napisał/a:
chyba nie wiesz co ten motor porafi..

wie :)

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 10:24 ]
Vesti , pokaż nam logi z 13 i 23 kanału , najlepiej podczas szarpania.

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 10:27 ]
B5 napisał/a:
Przy braku zasilania pompki komputer automatycznie wywalił by bład obwodu cewki

Tak , ale ja pisałem o zasilaniu pompki w paliwo , a nie o podłączeniu elektrycznym , które napewno jest dobre bo na ciepłym jest ok.

Jeszcze mi się jedna rzecz przypomniała , sprawdz czy nie przybywa oleju.

mattey - Czw Gru 09, 2010 10:17

Cytat:
180kkm nie jest przebiegiem konczącym zycie silnika.. chyba nie wiesz co ten motor porafi..


niestety te motory są trefne tak samo jak kiedyś 2.5TDI nie znam osoby która ma passata b6 z tym silnikiem i dojechała do 200tyś...


Przykre ale dość realne ja bym obstawił pompowtrysk

B5 - Czw Gru 09, 2010 12:53

mattey napisał/a:
Cytat:
180kkm nie jest przebiegiem konczącym zycie silnika.. chyba nie wiesz co ten motor porafi..


niestety te motory są trefne tak samo jak kiedyś 2.5TDI nie znam osoby która ma passata b6 z tym silnikiem i dojechała do 200tyś...


Przykre ale dość realne ja bym obstawił pompowtrysk


przy tym przebiegu zalecal bym wymiane wszystkich 4 :)

slg - Czw Gru 09, 2010 13:25

mamy jeszcze trop z listwą elektryczną do pompek , podobno czesty przypadek , nie wali błędem a objawy takie jak Sylwek opisuje(wskakują 16 w 18kanale). Jak to nie pomoże to już raczej tylko pompki lub jakiś problem w zasilaniu/powrocie paliwa z pompek.
euromax - Czw Gru 09, 2010 21:01

B5 napisał/a:
mattey napisał/a:
Cytat:
180kkm nie jest przebiegiem konczącym zycie silnika.. chyba nie wiesz co ten motor porafi..


niestety te motory są trefne tak samo jak kiedyś 2.5TDI nie znam osoby która ma passata b6 z tym silnikiem i dojechała do 200tyś...


Przykre ale dość realne ja bym obstawił pompowtrysk


przy tym przebiegu zalecal bym wymiane wszystkich 4 :)


kolega dobrze prawi te pompki padają jak muchy, czasami diagnostyka kończy się na tym że się wrzuca 4 dyżurne (swoje sprawne )

Vesti - Czw Gru 09, 2010 22:53

y0

Panowie.. NAPRAWIONE

Michal... dzieki za pomoc z 16tkami w gr 018..
Wymieniłem listwe pompowtrysków w głowicy..
Operacja 20 min..
Koszt 390 detal .. marudziłem i sprzedali za 334zł a ja bezczelnie poprosiłem FV :)

Wszystko wróciło do normy.. srebna suczka znowu zyje i zbiera sie jak diabli...

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 23:00 ]
Co ciekawe.. dopiero po wymianie listwy komp pokazał sporadyczny bład na 1 cylindrze o niekontakcie.. tzw 16tke.. :)

slg - Pią Gru 10, 2010 07:11

Cieszę się że mogłem pomóc , a pomyśleć ile ludzi z takim problemem jak Twój wymienia już pompki za kupe kasy i problem pozostaje :)
Drift_King - Pią Gru 10, 2010 08:35

slg napisał/a:
Cieszę się że mogłem pomóc , a pomyśleć ile ludzi z takim problemem jak Twój wymienia już pompki za kupe kasy i problem pozostaje :)



W tej branży taka "pompa" to niestety standard :mrgreen:


Swoją drogą schatzoon slg :spoko:

marewel - Pią Gru 10, 2010 18:35

slg napisał/a:
a pomyśleć ile ludzi z takim problemem jak Twój wymienia już pompki za kupe kasy i problem pozostaje :)


I to najlepiej wszystkie 4.

Vesti - Sob Gru 11, 2010 17:22

Pompki Padaja to prawda ale Siemensa..
Boscha trzymają fason prawie do końca ..
Wiec nie jest regułą że to pada.. istotne jest jakie są pompki..

Do roku 2006 więcej jest Siemensa.. dlatego w serwisach często wymieniają pompki i automatycznie listwy inaczej nie ma gwarancji na pompki..
W Passatach jest mnóstwo wymian.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group